Game of Thrones - HBO

Gestart door evilniek, april 21, 2011, 10:15:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roger Black

Citaat van: lestat1234 op september 11, 2011, 13:56:28
Zojuist de serie voor de tweedemaal afgekeken.
Blijft te gek!!
Toch maar eens aan de boeken beginnen

Ik heb m ook twee keer gekeken, de eerste keer werd ik zoveel meegenomen in de mooie beelden, sfeer en karakters. Pas bij de 2e keer begreep ik het verhaal 100%  :D

Kjelt

Top serie maar een nadeel is inderdaad dat het even duurt voor je de karakters, families, provincies (landdelen) etc. leert kennen. Er had eigenlijk een soort introductie aflevering mogen zijn vind ik persoonlijk. Ik heb nu de boeken en daar zitten companions bij en landkaarten en dat maakt het allemaal net wat makkelijker.

Voor de iPad eigenaren: er is ook een GoT companion te koop, daarin staan ook alle kaarten, alle termen en namen met bijbehorende uitleg en je kunt aangeven welke boeken (seizoenen) je wel hebt gelezen/gezien en welke niet zodat spoilers worden voorkomen.

jowi

Ik heb de serie 2x geprobeerd te kijken, ben 2x afgehaakt :) wat mij tegenstond is dat de wereld te netjes is vormgegeven, het is in principe allemaal middeleeuws achtig, dus geen wegen, overal lopen dieren, iedereen schijt waar ie staat etc, en toch worden die prachtige gewaden rn jurken maar niet vies. Dat gaat er bij mij niet in. Verder, iedereen spreekt zeer keurig engels, maar dan op een high-tea-oh-dear achtige manier, dat vind ik ook totaal niet kloppen.  In de eerste aflevering zag je de trouwerij op een soort strand, dat was zo nep om te zien, het hele strand was met computertechnieken zo volgezet met mensen dat het er zeer onnatuurlijk uit zag, veel te homogeen verdeeld zeg maar. Opnieuw, te geforceerd mooi op een neppe manier. Verhaal en de overige afleveringen kan ik natuurlijk niets van zeggen...

Melbury

CitaatIk heb de serie 2x geprobeerd te kijken, ben 2x afgehaakt wat mij tegenstond is dat de wereld te netjes is vormgegeven, het is in principe allemaal middeleeuws achtig, dus geen wegen, overal lopen dieren, iedereen schijt waar ie staat etc, en toch worden die prachtige gewaden rn jurken maar niet vies

Misschien is dat waar, maar wat zonde, dat je dat niet van je af kan zetten.
Er zitten zoveel mooie en spannende momenten in deze serie, ik kon niet stoppen met kijken, de buren stuurden zelfs de politie, ze maakten zich zorgen omdat ze me 2 dagen niet buiten hadden gezien.  ;-)

jowi

Ja ik weet het... nu is fantasy toch al niet mijn ding, ik vond die lord of the ring dingen ook niet de moeite waard (vloeken in de kerk hier denk ik) en als het dan ook nog eens ongeloofwaardige fantasy is in mijn optiek... tja... :D

Roger Black

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 10:08:29
Ik heb de serie 2x geprobeerd te kijken, ben 2x afgehaakt :) wat mij tegenstond is dat de wereld te netjes is vormgegeven, het is in principe allemaal middeleeuws achtig, dus geen wegen, overal lopen dieren, iedereen schijt waar ie staat etc, en toch worden die prachtige gewaden rn jurken maar niet vies. Dat gaat er bij mij niet in. Verder, iedereen spreekt zeer keurig engels, maar dan op een high-tea-oh-dear achtige manier, dat vind ik ook totaal niet kloppen.  In de eerste aflevering zag je de trouwerij op een soort strand, dat was zo nep om te zien, het hele strand was met computertechnieken zo volgezet met mensen dat het er zeer onnatuurlijk uit zag, veel te homogeen verdeeld zeg maar. Opnieuw, te geforceerd mooi op een neppe manier. Verhaal en de overige afleveringen kan ik natuurlijk niets van zeggen...

Zuurpruim  :D

jowi

#131
Naaah :D

Serieus, ik begrijp wel waarom mensen het mooi vinden hoor, verhaal is goed als je van fantasy houd, maar ik vind dat dergelijke series er echt rauw en smerig en snoeihard uit moeten zien. Geen tandpasta glimlach, geen keurig gecoiffeerde Justin Bieber kapsels en eyeliner op dwergen. Tuurlijk, er gebeuren wel heftige dingen, maar over het algemeen ziet het er naar mijn gevoel allemaal te clean uit. Maar goed, dat is mijn mening :)

evilniek

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 11:54:01
Naaah :D

Serieus, ik begrijp wel waarom mensen het mooi vinden hoor, verhaal is goed als je van fantasy houd, maar ik vind dat dergelijke series er echt rauw en smerig en snoeihard uit moeten zien. Geen tandpasta glimlach, geen keurig gecoiffeerde Justin Bieber kapsels en eyeliner op dwergen. Tuurlijk, er gebeuren wel heftige dingen, maar over het algemeen ziet het er naar mijn gevoel allemaal te clean uit. Maar goed, dat is mijn mening :)

Heb je het hele seizoen gezien dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Citaat van: Kjelt op september 12, 2011, 09:05:23
Top serie maar een nadeel is inderdaad dat het even duurt voor je de karakters, families, provincies (landdelen) etc. leert kennen. Er had eigenlijk een soort introductie aflevering mogen zijn vind ik persoonlijk. Ik heb nu de boeken en daar zitten companions bij en landkaarten en dat maakt het allemaal net wat makkelijker.

Voor de iPad eigenaren: er is ook een GoT companion te koop, daarin staan ook alle kaarten, alle termen en namen met bijbehorende uitleg en je kunt aangeven welke boeken (seizoenen) je wel hebt gelezen/gezien en welke niet zodat spoilers worden voorkomen.

Op de GoT site kun je ook van alles vinden, landkaarten, stamboom, te veel om op te noemen. Is wel wat spoilery, opletten dus.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jowi

#134
Nee, ik kwam niet verder dan de eerste aflevering, toen de serie net was begonnen, en laatst heb ik die nog een keer gekeken, maar ook toen kon het me niet bekoren. En JA mijn mening is dus gebaseerd op 1 aflevering en NEE ik ga dus niet de hele serie kijken. Ik ken een aantal mensen die hem wel gezien hebben en zijn vol lof, maar mij doet het echt niks. Dit soort fantasy is gewoon niet mijn ding, net als lord of the ring enzo niet mijn ding is. Maar dat had ik al gezegd. Ik zeg dus niet dat omdat ik de serie niet goed vind, dat ik JULLIE ook niet goed vind he! Sommigen betrekken dit soort meningen direct op zichzelf en zien het als aanval, niet doen.

Kjelt

Te clean wat gezichten en zo betreft ala, gewaden werden in die tijd ook gewassen hoor en een wasvrouw was toen veel betaalbaarder dan nu  :D
maar goed point taken, vind het ook wel een beetje maar het verhaal is gewoon erg goed, spannend, gemeen en verslavend (voor menigeen).

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 13:08:04
Dit soort fantasy is gewoon niet mijn ding........ en zien het als aanval, niet doen.
respecteer je mening en die is nu duidelijk, dan hoef je het toch niet 10 keer te herhalen, dan wordt het in dit topic wellicht inderdaad gezien als een algemeen statement ipv een persoonlijke mening  ;)

evilniek

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 13:08:04
Nee, ik kwam niet verder dan de eerste aflevering, toen de serie net was begonnen, en laatst heb ik die nog een keer gekeken, maar ook toen kon het me niet bekoren. En JA mijn mening is dus gebaseerd op 1 aflevering en NEE ik ga dus niet de hele serie kijken. Ik ken een aantal mensen die hem wel gezien hebben en zijn vol lof, maar mij doet het echt niks. Dit soort fantasy is gewoon niet mijn ding, net als lord of the ring enzo niet mijn ding is. Maar dat had ik al gezegd. Ik zeg dus niet dat omdat ik de serie niet goed vind, dat ik JULLIE ook niet goed vind he! Sommigen betrekken dit soort meningen direct op zichzelf en zien het als aanval, niet doen.

Na de eerste aflevering had ik ook zo m'n twijfels, toch vol gehouden, hij wordt echt steeds beter. Ik zou je toch willen aanraden om zeker nog een paar afleveringen te proberen, tis maar een idee.:)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jowi

Citaat van: Kjelt op september 12, 2011, 13:51:37
respecteer je mening en die is nu duidelijk, dan hoef je het toch niet 10 keer te herhalen, dan wordt het in dit topic wellicht inderdaad gezien als een algemeen statement ipv een persoonlijke mening  ;)
Beetje OT maar ik heb daar altijd al een hekel aan gehad, die uber hollandse poldergewoonte dat als je niks positiefs te zeggen hebt, dat je dan eigenlijk gewoon je smoel moet houden. Iets met je moet wel onze mening respecteren, maar wij willen jou mening niet horen als die niet aansluit bij de onze. Kerken zijn daar ook zo goed in. Doe ik dus niet aan mee  :D

Maar goed, ik zal jullie niet langer vervelen met mijn kijk op deze serie.

Kjelt

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 14:12:18
Iets met je moet wel onze mening respecteren, maar wij willen jou mening niet horen als die niet aansluit bij de onze. Kerken zijn daar ook zo goed in. Doe ik dus niet aan mee  :D
Dat zeg ik ook niet en ik zei ook al dat ik je mening in deze respecteer, het is anders als je het in plaats van 1 a 2 keer , 5 a 10 keer loopt te verkondigen,
dan wordt je in mijn ogen (mijn beleving) in plaats van een collectant aan de deur (vind ik al niet prettig maar ala) een soort van jehova getuige die zijn voet tussen de deur stopt en blijft doorpraten en daar heb ik weer een hekel aan  :D

evilniek

#139
Citaat van: jowi op september 12, 2011, 14:12:18
Beetje OT maar ik heb daar altijd al een hekel aan gehad, die uber hollandse poldergewoonte dat als je niks positiefs te zeggen hebt, dat je dan eigenlijk gewoon je smoel moet houden. Iets met je moet wel onze mening respecteren, maar wij willen jou mening niet horen als die niet aansluit bij de onze. Kerken zijn daar ook zo goed in. Doe ik dus niet aan mee  :D

Maar goed, ik zal jullie niet langer vervelen met mijn kijk op deze serie.

Welke 'kijk' als ik vragen mag, je hebt maar 1 aflevering gezien. ;D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Zaagstra

#140
Citaat van: jowi op september 12, 2011, 10:08:29
Verder, iedereen spreekt zeer keurig engels, maar dan op een high-tea-oh-dear achtige manier, dat vind ik ook totaal niet kloppen.  

Ik denk dat Sean Bean zich een ongeluk lacht als je hem vertelt dat hij "high tea oh dear" Engels spreekt  :D , en Jon Snow heeft ook een accent waar je een weg mee kunt bestraten. Degenen die "beschaafd" Engels spreken zijn de ontwikkelde hogere klassen uit die wereld. Ned Stark (Bean's karakter) is 'n ongecompliceerde boer'nkinkel uut et Neurden vergeleken met "het hof". Hoort allemaal bij het verhaal en de karakters.

Wat de reinheid/properheid betreft, ach, dat heb je in vrijwel iedere film die zich in dat soort periodes afspeelt.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

DVDGuy

Ik had deze serie niet zelf uitgekozen, maar op aanraden van een vriend toch maar eens gaan kijken en...................... heerlijk vermaak in de trant van Lord of the Rings
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Kwabbernoot

Citaat van: jowi op september 12, 2011, 10:08:29
Ik heb de serie 2x geprobeerd te kijken, ben 2x afgehaakt :) wat mij tegenstond is dat de wereld te netjes is vormgegeven, het is in principe allemaal middeleeuws achtig, dus geen wegen, overal lopen dieren, iedereen schijt waar ie staat etc, en toch worden die prachtige gewaden rn jurken maar niet vies. Dat gaat er bij mij niet in. Verder, iedereen spreekt zeer keurig engels, maar dan op een high-tea-oh-dear achtige manier, dat vind ik ook totaal niet kloppen.  In de eerste aflevering zag je de trouwerij op een soort strand, dat was zo nep om te zien, het hele strand was met computertechnieken zo volgezet met mensen dat het er zeer onnatuurlijk uit zag, veel te homogeen verdeeld zeg maar. Opnieuw, te geforceerd mooi op een neppe manier. Verhaal en de overige afleveringen kan ik natuurlijk niets van zeggen...

Als je op deze wijze de wereld van de film inkijkt blijft er verrassend weinig over dat nog de moeite waard is om te zien, lijkt mij zo.  :-\  Maar ergens snap ik het wel. Ik heb hetzelfde met Nederlandse films en series waar iedereen ABN praat en uitbundig articuleert. Op die manier blijft er erg weinig aan emotie over, vind ik altijd. Voor mij komt het dan al erg nep over en dan heb ik het nog niet eens over de verdere acteerprestaties van de mensen. Hier in Nederland lijkt men sowieso niet zo heel erg gesteld te zijn op een accent, laat staan een dialect. Wel jammer, vind ik. Het geeft veel meer kleur aan de mensen. Ennieweej, ik dwaal af.
Engels is gelukkig niet mijn eerste taal en dan stoort het mij ook minder. Als ik soms bij de BBC mensen hoor ben ik eigenlijk wel blij dat ze in de serie toch gewoon verstaanbaar Engels praten.

Groeten...

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Roger Black


Kjelt


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Shorkan

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

blue-eyes

#148
Begrijp ik goed dat het (in geval van BD):

1080P video materiaal, maar met een DD5.1 geluidspoor? Geen HD sound? Of juist wel?


Op sommige site staat gewoon DD, op andere HD DD.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey