Vincent SV 238 MK zekeringen vervangen

Started by twani, April 11, 2011, 11:46:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Even, heel even maar heb in getwijfeld om mijn versterker in te ruilen voor iets anders, een 3-tal zaken heeft mij daar van afgehouden! Medeforumers die roepen dat het niet eenvoudig (vooral ook voor heel veel geld zal kosten) zal zijn me te verbeteren, ben er inmiddels zelf achter dat ik met deze set niet meer technisch aan het luisteren ben en das goed!, en uiteraard budget. Wel wil ik de Vincent voorzien van betere zekeringen, weet iemand waar en hoeveel erin zitten?

phmeijer

Theo, je kunt hem het beste even open schroeven, dan kun je het zo zien.
Inderdaad waarschijnlijk 5, 1 aan de buitenkant te vervangen en de andere 4 erin, op de boards.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

B.

Zekeringen zijn er niet in 'betere' kwaliteit. Een zekering doet precies waarvoor die gemaakt is: doorbranden wanneer nodig.
Qua geluidskwaliteit zal je er echt geen ene fluit mee verbeteren door exotische zekeringen te plaatsen. De 2 verschillende materialen (zekering v.s. zekeringhouder) kunnen elkaar álleen negatief beinvloeden, waardoor je oxidatie en andere nare gevolgen kunt verwachten op lange termijn.

Wil je de geluidskwaliteit echt verbeteren, dan zou je andere aanpassingen moeten verichten (voeding, opamps, c's, etc.).
Bedenk je goed dat wanneer je een zekering vervangt door een duur exemplaar dat je hiermee feitelijk 2 centimeter van de 10 meter lange signaalweg aanpakt ;)

Daarnaast gaat natuurlijk de eventuele garantie naar de knoppen, evenals de 2e-hands waarde.

AbZ

#3
(sorry voor deze onderbreking...)  @B, ff de ontstopper door je inbox halen!

Rowdy

Ter aanvulling van wat B hierboven schreef.
Sla de 'betere kwaliteit' zekering wel op tijd door bij een eventuele defect van de versterker.

AbZ

Quote from: Rowdy on April 12, 2011, 20:11:12
Ter aanvulling van wat B hierboven schreef.
Sla de 'betere kwaliteit' zekering wel op tijd door bij een eventuele defect van de versterker.
Als ie goed is doet ie natuurlijk exact hetzelfde  :smile:
maar waarom zou je 'm dan vervangen?

erik s.

juist die 2 cm is vaak de zwakste schakel. voor weinig geld kan het een leuke upgrade zijn.
net als bij netsnoeren is het resultaat echter moeilijk voorspelbaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

erik s.

Quote from: SB MARANTZ on April 12, 2011, 21:42:44
Betere zekeringen bestaan niet.


dat noem ik nou een goed onderbouwd argument...  :clapping:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

SB MARANTZ

Er valt ook zoveel over te vertellen heh?!

Ja een hoop kwats.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

B.

Quote from: erik s. on April 12, 2011, 21:08:15
juist die 2 cm is vaak de zwakste schakel.

Dat denk ik niet. De zwakste schakel is altijd nog het ontwerp van de versterker zelf, niet de componenten an sich.
De zwakste schakel kan ik wel aanwijzen... die zit precies tussen de oren :D

AbZ: PM box kan weer een tijdje voort! :headbanging:

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

erik s.

de TS zal erg geholpen zijn met juliie genuanceerde bijdragen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

B.

Quote from: erik s. on April 12, 2011, 23:58:28
de TS zal erg geholpen zijn met juliie genuanceerde bijdragen.

TS kan nu z'n bedenkingen hebben over het nut van zekeringen vervangen.
Dat lijkt mij waardevoller dan dat we hem vertellen welke kant hij zijn schroevendraaier moet draaien om de kap te openen zodat hij ziet hoeveel zekeringen er onder de kap zitten..


chansig

Quote from: erik s. on April 12, 2011, 23:58:28
de TS zal erg geholpen zijn met juliie genuanceerde bijdragen.

Wat is nuance in deze: Kopen want ik hoor het of niet kopen want technisch is het niet mogelijk dat hiermee verschillen te horen zijn ?

Ik heb het ondertussen geprobeerd (andere zekeringen) en ik kan uit ervaring vertellen dat ik gene verschil hoorde. Kan natuurlijk aan mijn oren liggen of aan mijn set. Ik denk dat er geen verschil is en dat ik het daarom niet hoor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

chansig

Quote from: dre73 on April 13, 2011, 09:21:22
.

:D

Jij bent zo to the point...dat waardeer ik wel in je.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

 Laat ik beginnen met de opmerking dat ik nogal blanco sta tov. de vermeende uitwerking van dit soort Tweaks, ik ben dus niet een specifieke "believer", probeer vooral te begrijpen waarom het vervangen van de zekeringen in de versterker wél of géén winst gaat geven.
Wat is dan byv. jullie mening over, de in het Duiste Audioblad "STEREO" Groepsgewijs georganiseerde luistersessies, waar groepjes van 10 à 30  (onafhankelijke) toehoorders met z`n allen de verschillen tussen byv. Padis, Furutech en AHP zekeringen er feilloos tussenuit destileren, dit is neem ik aan toch niet een compleet vooropgezette exercitie om een sappig stuk voor het blad te kunnen maken.
Nogmaals ik ben geen Diehard Believer, wil weten hoe het zit, das nou zo mooi hé :-\ :-\ :-\  

Rowdy

En zeer goede technicus, hij kwam op diverse fora, heeft een aantal versterkers, met de 'betere kwaliteit' zekeringen, moeten repareren omdat de zekeringen hun werk niet deden terwijl ze dat wel hadden moeten doen.

SB MARANTZ

Dat maakt niets uit.
Wanneer een zekering door brandt is het al gepiept met het apparaat.

Nooit van three legged fuses gehoord?  :D
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Rowdy


erik s.

Quote from: Rowdy on April 13, 2011, 17:07:11
En zeer goede technicus, hij kwam op diverse fora, heeft een aantal versterkers, met de 'betere kwaliteit' zekeringen, moeten repareren omdat de zekeringen hun werk niet deden terwijl ze dat wel hadden moeten doen.
"audiofiele" zekeringen vliegen er juist over het algemeen wat eerder uit, omdat ze beter aan de specificaties voldoen dan de standaard zekeringen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B