Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mr_Blue

Niet meer geïmporteerd? Als in nergens meer te verkrijgen of nog enkel hier en daar. Dan zou ik er nog snel 2 moeten bij halen. Die m-serie staat idd leuk geprijsd... Moet ik ze wel blind kopen. Valt te riskeren?

edgnoj

De M-serie zit echt een klasse hoger dan de A-serie hoor. In dit topic staat ook het eea beschreven over de M-serie. Erg positief allemaal. Daarnaast zijn ze veel mooier afgewerkt.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Mr_Blue

Ja, van wat ik mij er van kan herinneren wel. Kan nu de moeite niet meer doen om 45 pagina's opnieuw te gaan doornemen en de zoekfunctie levert precies niks op. Ik denk dat ik ze maar bestel als ze leveren naar België.

PaulSQ

Citaat van: edgnoj op december 15, 2014, 16:16:02
De M-serie zit echt een klasse hoger dan de A-serie hoor. In dit topic staat ook het eea beschreven over de M-serie. Erg positief allemaal. Daarnaast zijn ze veel mooier afgewerkt.


Ik heb 4 stuks M25 aangeschaft icm een denon x4000, wat mij betreft heel veel waar voor dit geld, twijfel om er nog 2 bij te halen voor evt. 7.1(2)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

mdoe

Citaat van: PaulSQ op december 15, 2014, 22:53:46

Ik heb 4 stuks M25 aangeschaft icm een denon x4000, wat mij betreft heel veel waar voor dit geld, twijfel om er nog 2 bij te halen voor evt. 7.1(2)

Welke sub heb jij er bij staan?
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

edgnoj

Ik heb nu vier M25, maar zou graag een setje van vijf stuks willen hebben. Het is echter zonde om daarvoor twee stuks te kopen en één in de kast te zetten.
Ik ben dan ook op zoek naar iemand die een setje bruine M25 wil delen. Interesse? stuur me gerust een pb-tje.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

JGvH

Paar weken geleden paartje zwarte m25 aangeschaft voor €149 per stuk bij dozenschuiver uit Rotterdam. Bevallen me meer dan goed en zijn top afgewerkt. De originele prijs is €399 per stuk, dus grijp je kans! Is de center niet meer leverbaar?

edgnoj

Ja, de center is nog wel leverbaar maar volens deze meettest klinken de MCenter en de MSurround wegens gebruik van een andere tweeter nogal anders dan de overige speakers in deze serie. Vandaar dat ik liever een M25 zou inzetten als center.

http://www.soundandvision.com/content/boston-acoustics-m25-speaker-system-ht-labs-measures
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Mr_Blue

Ik heb er ook maar 2 besteld. Kunnen men A 26's terug naar achter :) Voor wie vanuit België bestelt, je moet aanvinken dat ze u contacteren. Slechte site, wel goede service. Gratis verzending, nu is het afwachten tot ze bezorgd worden.

PaulSQ

Citaat van: mdoe op december 17, 2014, 08:25:57
Welke sub heb jij er bij staan?

Bk monolith+ clone
Met een behringer inuke3000 met op 1 kanaal al teveel vermogen  ;D

Daarnaast heb ik bij correct de center omgeruild voor 2 stuks M25 heb nu dus 8 stuks staan voor als m'n ruimte beschikbaar is, helaas kan er pas tweede week januarie gestuct worden...
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Mr_Blue

Ik heb de M25 nu een weekje geinstalleerd. Veel verschil met de A's hoor ik niet om eerlijk te zijn. Ze gaan gewoon langer met de volumeknop mee :) Voor mij zou het dat niet waard zijn om zoveel meer voor te betalen. Maar dit was nu echt wel een koopje, aan 50%. Verschiet enorm van wat er uit zo'n kleine bookshelf komt.

wim bruins

#1161
Heb ook een setje M25 staan van boston.
Als ik deze vergelijk met de A26 die ik 2013 had staan van boston hoor ik grote verschillen.

Beter laag veel mooier en zachter hoog en je hoort meteen dat je een klasse hoger zit dan de
A serie.

Je moet de M serie wel fatsoenlijk aansturen en opstellen.





 

   
           

mdoe

Ik ga morgen om de A23 set voor achteren. Erg benieuwd.

Edit 4.1.14 - 18:58

Mooi formaat en goed geluid! goed afgesteld m.b.v. de Audessey. So far erg tevreden!
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

Loondijke

Voor mij is het gewoon duidelijk....

Voor het geld van de A25 is het een perfecte 7.2 speaker voor films en series. Voor muziek klinkt het leuk maar milieu speciaal.

Vandaag ook laten horen aan iemand met een surround set van Kef. Hij vond de A25's toch wel heel erg goed kijken in vergelijking met zijn 2x zo dure set van KEF.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

jarnotimmermans

Ik ben al een aantal weken op zoek naar een nieuwe set speakers. Nu heb ik bijzonder veel lovende verhalen over de A25, A26 en M25 gelezen maar ik twijfel enorm tussen deze 3 speakers. De bedoeling is om een 2.1 set te maken, dus twee monitoren aangevuld met een sub.
De A25 is momenteel voor €99,- te krijgen, de A26 voor €119,- en de M25 voor €149,-. Het ligt zo dicht bij elkaar dat de prijs/het budget niet de beperkende factor is maar dat ik gewoon de beste speaker van de 3 wil hebben. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, ik heb namelijk met veel plezier alle 47(!) pagina's van deze thread door zitten lezen.

JGvH

Hoi NIET twijfelen gewoon de M25 bestellen, heb ze zelf ook al enige tijd, veel beter als de A serie welke ik ook heb gehad. Ze presteren veel beter en zijn veel beter afgewerkt. Ik heb bij de M25 nooit het gevoel t kan beter, terwijl ik dat bij andere speakers wel vaak had. Ik stuur ze aan met een Denon pma 720 welke 85 watt aan 4 Ohm levert. (M25 zijn 4 Ohm)

Exxar

Zeker niet twijfelen over de M25. En afhankelijk van waar ze komen worden ze in de handleiding opgegeven als "4ohm" of als "8ohm compatibel"... Dus ik denk niet dat het er echt veel toe doet.

Ik heb ook een Mcenter, en veel verschil in klankkleur tussen die en de M25 merk ik toch niet hoor. Het afstraalgedrag van de MBR is wel groter, wat ervoor zorgt dat het eigenlijk geen verschil maakt of je die center nu plat of naar de luisterplaats gekanteld, opstelt.

edgnoj

Ik heb zelf nu een 7.1 opstelling met 6 M25 en een MCenter op een Denon 4311. Bevalt uitstekend.
Je moet ook niet vergeten dat de M serie van oorsprong uit een hoger segment komt dan de A-serie. Ze zijn zo enorm afgeprijsd omdat de importeur ermee opgehouden is heb ik begrepen.
Ik heb gelezen dat de M25 pas echt tot leven komt als hij door een flinke versterker aangestuurd wordt.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

jarnotimmermans

#1168
Bedankt allemaal voor jullie advies! Ik neig inderdaad ook naar de M25, maar ik wist niet helemaal zeker of het (kleine) prijsverschil gerechtvaardigd is t.o.v. A25/26. De speakers komen overigens aan een Pioneer VSX 529 te hangen, ik hoop dat deze receiver goed genoeg is om er iets moois me te produceren.

Update: ik heb vanmiddag de BA M25 speakers gehaald en direct een Klipsch KSW 10 sub bij gehangen. Het heeft me even wat tijd gekost om alles draaiend te krijgen maar het resultaat is vooralsnog verbluffend. Ik heb de Bostons nog maar een avondje aan staan maar wat een upgrade, zowel ten opzichte van mijn Harman Kardon HS 200, als van de Heco Victa Prima 602's welke ik als vervanging van de Harman had gekocht. Alles bij elkaar een speaker set van €450,- (beide Bostons waren €149,- en de Klipsch ook) en ik heb eerlijk gezegd het idee dat er geen enkele vloerstaander van vergelijkbare prijsklasse ook maar in de buurt komt van het geweld en de finesse van mijn huidige set. Bedankt voor het advies allen!

Ejorne

Kijk, dat is goed om te horen.

Ik zou overwegen om er later eventueel een andere subwoofer bij te nemen, dat verdienen deze speakers zeker!

jarnotimmermans

Puur uit nieuwsgierigheid: wat maakt het dat deze speakers 'een andere subwoofer verdienen'? Ik ben een redelijke leek op audio gebied dus ik wordt nu al weggeblazen voor mijn gevoel.

Balboa.

past deze speaker goed bij m'n denon avr2106?
Of kan ik beter andere receiver halen?

Gr Martin

Balboa.

Weet iemand iet of deze speaker er goed bij past?
En ik heb een jbl 200.5 isdeze speaker beter in 5.1 opstelling
Mvg Martin

thebest106

Citaat van: Balboa. op februari 21, 2015, 00:24:19
Weet iemand iet of deze speaker er goed bij past?
En ik heb een jbl 200.5 isdeze speaker beter in 5.1 opstelling
Mvg Martin

ja een hele vooruit gang, heb zelf 2 jaar geleden 2 fronts van de jbl set ingeruild voor de boston a25. En op stereogebied (muziek) was dit een enorme stap vooruit. En voor de prijs hoef je het niet te laten ;)

wim bruins

Was even benieuwd of jullie met of zonder luidsprekerdoek luisteren naar de M25
Heb zelf het idee dat het hoog beter tot zijn recht komt zonder, vind ze met frontje wel mooier om te zien.

Hier dus zonder.