Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

LuPo

Citaat van: broodro0ster op mei 20, 2014, 13:46:11
Kan iemand me zeggen hoe de A25's (surrounds) klinken in combinatie met de A26's als fronts?

Ik heb nu een 3.1 setje met 2x A25's, de A225c en een SVS PB-1000. Ik wil uitbreiden naar 5.1 maar ik twijfel om A26's als fronts te nemen of nog een setje A25's.
Ik luister vooral elektronische muziek (trip hop, drum n bass, techno) en in sommige gevallen vind ik de A25's wat body te kort komen. Vandaar dat ik voor muziek eerder naar de A26's zou neigen, maar klinkt het dan nog goed in een surround op stelling voor films? Muziek in surround ga ik vrijwel nooit luisteren.

Dat is geen probleem en kan prima. Veel mensen hebben in een surround opstelling zelfs vloerstaanders gecombineerd met boekenplank speakers en dat gaat ook prima. Dus A26 en A25 combineren is geen probleem.
Wel lees ik hier en daar dat men de A26 een stuk minder vindt dan de A25 dus ik zou er goed over nadenken of even gaan luisteren ergens.

Mitch--

Leuk zeg de A25! Setje gekocht voor me moeder en ik zit nu al de hele avond te luisteren, die speakertjes klinken echt te gek! en als je opzoek bent met een kleine portemonnee haal je hier echt serieus veel muziek mee in huis! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

broodro0ster

Citaat van: FeaR1986 op januari 30, 2014, 20:47:33
Ik ga soms speciaal op de slaapkamer muziek liggen luisteren om eens wat nummers door de A25 te horen en niet uit mijn Focals beneden. CD's van Lavinia Meijer luister ik haast liever op mijn A25 dan op de Focals. Het hoog lijkt op één of andere manier helderder op de A25, al hoor ik op mijn Focals wel meer informatie.

Muziek met stevige bas luister ik liever niet op de A25. Het woofertje moet dan te veel moeite doen en redt het toch niet. Gevolg is een onnatuurlijk laag wat niet lekker los komt en ook de reflexpoort laat dan soms rare dingen horen.

De Arcam hier moet wel flink open om de A25 echt lekker los te laten komen.

Dat zijn ook mijn bevindingen. Akoustische muziek vind ik goed klinken op de BA25's, maar ik luister 85% van de tijd elektronische muziek. De bassen vind ik dan niet goed doorkomen waardoor het vrij flauw klinkt.

Ik ga switchen naar Dali zensor 7's (met bijhorende center en surrounds). Als er iemand interesse heeft in 4x BA 25's en de A225c center laat gerust iets weten. De speakers zijn maar 2 maand oud en netjes behandeld.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

LuPo

Citaat van: broodro0ster op juni 20, 2014, 09:54:49
Dat zijn ook mijn bevindingen. Akoustische muziek vind ik goed klinken op de BA25's, maar ik luister 85% van de tijd elektronische muziek. De bassen vind ik dan niet goed doorkomen waardoor het vrij flauw klinkt.

Ik ga switchen naar Dali zensor 7's (met bijhorende center en surrounds). Als er iemand interesse heeft in 4x BA 25's en de A225c center laat gerust iets weten. De speakers zijn maar 2 maand oud en netjes behandeld.

Subwoofer erbij nemen en de cross-over op 80Hz. Probleem opgelost. :)

Je kunt trouwens een A25 niet vergelijken met een Zensor 7. Dan moet je de A250 hebben.

broodro0ster

Citaat van: LuPo op juni 20, 2014, 09:59:43
Subwoofer erbij nemen en de cross-over op 80Hz. Probleem opgelost. :)

Je kunt trouwens een A25 niet vergelijken met een Zensor 7. Dan moet je de A250 hebben.

Ik heb een SVS PB-1000. Ik crossover van 80-120Hz geprobeerd, maar ik kan er m'n smaak niet in vinden voor elektronische muziek. De bassen die nog net boven de crossover lagen, kwamen precies niet goed los van de speakers. De kans is groot dat het aan de woonkamer ligt hoor (35m^2. Wellicht klinken de BA's beter in een kleinere kamer.
Ik hoop een voller geluid en meer bass te hebben met 2x 7" drivers in huis.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

LuPo

Ik heb ook een PB-1000. Crossover zou ik nooit hoger dan 80Hz zetten. Daarboven gaat het veel te veel dreunen (in mijn geval). De subwoofer gaat dan teveel mee doen zeg maar.

Wellicht ligt het aan je akoestiek van de ruimte?

broodro0ster

Citaat van: LuPo op juni 21, 2014, 08:29:25
Ik heb ook een PB-1000. Crossover zou ik nooit hoger dan 80Hz zetten. Daarboven gaat het veel te veel dreunen (in mijn geval). De subwoofer gaat dan teveel mee doen zeg maar.

Wellicht ligt het aan je akoestiek van de ruimte?

Ik weet het niet, misschien wel. Zou eens met andere speakers moeten kunnen testen. De lage bassen komen wel tot z'n recht door de subwoofer, maar de mid bassen zijn echt flauw. Die kleine monitortjes kunnen dat niet trekken vrees ik.
Als ik een niet elektronisch genre opleg, dan klinkt het wel goed.

Het idee met de Dali's is afgeblazen. De WAF vond ze te groot :-(
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

luuk123456

#1132
Citaat van: broodro0ster op juni 24, 2014, 14:39:34
Ik weet het niet, misschien wel. Zou eens met andere speakers moeten kunnen testen. De lage bassen komen wel tot z'n recht door de subwoofer, maar de mid bassen zijn echt flauw. Die kleine monitortjes kunnen dat niet trekken vrees ik.
Als ik een niet elektronisch genre opleg, dan klinkt het wel goed.

Het idee met de Dali's is afgeblazen. De WAF vond ze te groot :-(

Dus de BA A25 komen niet in de verkoop?
Of ben jij toevallig die verkoper op marktplaats uit Tilburg? ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

JoBBe

Ik heb alleen de monitor A25 en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Heb ze een tijd als hifi speaker laten dienen en nu staan ze bij de PC. Je wilt toch ook een beetje fatsoenlijk geluid hebben.. ;D
Use the SIPS Luke, use the SIPS....

Roeltje

Citaat van: luuk123456 op juli 17, 2014, 11:29:38
Dus de BA A25 komen niet in de verkoop?
Of ben jij toevallig die verkoper op marktplaats uit Tilburg? ;D
Volgens mij ben ik de koper daarvan :p

Had een maand geleden ofzo 2 A25's gekocht in het zwart, voor een nette 2e hands prijs. Folie zat nog op de zijkanten, gewoon omdat ze leuk zouden klinken (en dat ook deden bij testen daar) tijdje vergeleken met m'n Jamo s606's en toen maar besloten laatste eruit te doen en de rest aan te vullen (nog 2x A25 of A23 en een A225C).

Uiteindelijk dus 4x A25 en een A225C overgenomen... wat prijstechnisch interessanter was dan de rest los kopen.

Nadeel is alleen dat m'n Jamo subje (had de hele 5.1 set) ook weg is nu... maar vervanging ben ik mee bezig, als het goed is een stuk beter.


Nu alleen nog een oplossing zoeken voor de 2 zwarte A25's, mogelijk toch bij m'n computer, aan een T-ampje, die trekt dat best goed en is lekker compact, volgens mij was zoiets ook mijn originele plan.

ronald65

Ik was op zoek naar een paar luidsprekers en heb deze blind gekocht nav de goede recensies.
Nou mijn bevindingen zijn minder positief.
Ik vind deze speaker een mooi midden hoog met een goed ruimtelijk plaatje maar....
ik vind dat deze luidspreker te veel de nadruk legt op het midden hoog maar het lage midden is te mager waardoor stemmen vaak niet te verstaan zijn en in de kast blijven hangen en hol klinken.
De bas is gewoon prut,wat een gebrom en geknor.
Het volgende punt is dat ze wel erg snel over de zeik gaan.
Je kunt er gewoon niet erg hard mee draaien en je moet je versterker driekwart open draaien om er enigszins geluid uit te krijgen.
Ik heb de speakers aangesloten op een Marantz PM15S2 maar het geheel viel me toch enigszins tegen.
Mvg Ronald.



















Matthijs1973

@ronald, de speakers moeten echt even inspelen, kwam ik ook achter. Daarnaast is plaatsing ook belangrijk. Ik had ze in eerste instantie dicht tegen de muur aan staan, op een wandplank. Na wat proberen klonken ze toch echt duidelijk beter als ze op enige afstand van de muur stonden. Wellicht dat nog even proberen?

Ik heb mijn A25's ondertussen verkocht. Kwam op marktplaats een 4 maanden oude set A360 tegen die ik voor een prikkie kon kopen, klinken ook leuk ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

bellecoupe

Juiste plaatsing, en inspelen is belangrijk.
Met de PM15S2 moet toch een heel fraai geluid haalbaar zijn.
Ik heb ze bij mij getest achter een paar Vincent SP991 e.v.'s, met een Lexicon MC12B en een Marantz DV12S2 als bron en ik moet zeggen dat ze ver boven hun aanschafprij van €75,- per stuk presteren.
Ik ben nog steeds fan van deze speaker.(normale weergevers die ik gebruik zijn de B&W Nautilus 802)

Matthijs1973

het lijkt idd wel alsof de hele A serie eruit gaat van Boston, ik was net op zoek naar een wit setje A23, nergens meer te vinden voor een redelijke prijs (of eigenlijk in het wit helemaal nergens meer te vinden...). Iemand toevallig nog een wit setje A23 in de aanbieding/verkoop/gezien?
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

JANJWJMC

Citaat van: Matthijs1973 op augustus 14, 2014, 10:46:00
het lijkt idd wel alsof de hele A serie eruit gaat van Boston, ik was net op zoek naar een wit setje A23, nergens meer te vinden voor een redelijke prijs (of eigenlijk in het wit helemaal nergens meer te vinden...). Iemand toevallig nog een wit setje A23 in de aanbieding/verkoop/gezien?

De a23 is niet in het wit verkrijgbaar : http://www.bostonacoustics.nl/nl/Product/Pages/ProductListing.aspx?CatId=&CollId=ASeries
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Matthijs1973

duidelijk ;-) dat maakt de zoektocht iets beperkter, wel jammer overigens....
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

eholsteijn

Ik wil eigenlijk ook nog een setje witte a25's als rears. Speel al een tijdje met a25 en de 225 center maar alle tevredenheid. Nu nog kef kht2005 eitjes op stands als rears maar voor uniformiteit toch wellicht overstappen naar de a25's.

Hoop eigenlijk dat ze nog wel ergens te koop zijn. Had ze paar maanden geleden gewoon moeten kopen. Toen waren ze volgens mij 89 p. Stuk.

broodro0ster

Citaat van: luuk123456 op juli 17, 2014, 11:29:38
Dus de BA A25 komen niet in de verkoop?
Of ben jij toevallig die verkoper op marktplaats uit Tilburg? ;D

Dat was ik niet. Voorlopig zijn ze niet te koop.
Voor het geld kan ik wss moeilijk iets beters vinden, dus hou ik ze nog maar even.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Matthijs1973

ik heb zojuist maar een setje A23 gekocht via Ebay voor een leuke prijs, zo af en toe duiken ze daar ook nog op ;-) Nu maar wachten tot ze er zijn, ben heel benieuwd hoe de A360, A225C en A23 klinken op de Onkyo in surround.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

murphy_lee

Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden..

Ik ben nog uitermate tevreden met mijn set.
Alleen blijven er altijd upgrade virussen.

Heb nu de a250 als frons en de a25 als rears.
Voor film uitermate geschikt.
Muziek is weer een ander verhaal...

Tech-house of deephouse is echt een no go.
Daar in tegen wel weer geschikt met wat Coldplay of Black Keys :)
I badbeat my meat by busting my nuts.

Matthijs1973

#1145
 ;D Ik zie nu op marktplaats ook een setje a23, ach ja, ik zit gelukkig nog onder die prijs met mijn ebay aankoop, alleen het wachten.... ik heb overigens mijn A225C in het wit in de verkoop verkocht, en heb net een zwarte gehaald, ben ik weer compleet en alles in dezelfde kleur  ;D

Wat voor speakerkabel zal ik gebruiken voor de A23 rear? Linksachter zal een meter of 10 kabel nodig hebben, ik heb nu voor de overige speakers 2.5 dikte, maar 1.25 lijkt me toch wel afdoende? Edit, 30 meter 2.5dik gekocht, is de hele set voorzien van dezelfde kabel.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Matthijs1973

vanavond een setje A26 ophalen, gekocht via marktplaats. Gewoon om eens te proberen hoe dat klinkt. Ik ben tevreden met de setup zoals ik die nu heb met de A360 als front, 225c als center en de A23 als rear maar wil wel eens kijken hoe de A26 als front klinkt of als rear. De A23 kunnen dan wellicht als front high worden opgehangen voor de surround setup.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

edgnoj

Alle luidsprekers van de M-serie staan momenteel voor een wel hele mooie prijs te koop bij een correcte zaak in Rotterdam ;)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

H&C Hifi

Citaat van: edgnoj op december  9, 2014, 09:46:33
Alle luidsprekers van de M-serie staan momenteel voor een wel hele mooie prijs te koop bij een correcte zaak in Rotterdam ;)

Klopt, die hebben de rest partij Boston opgekocht van D&M, zoals je weet word Boston niet meer geimporteerd dit door tegenvallende verkoop resultaten. D&M heeft de stekker uit het merk getrokken.
Er voor in de plaats zijn Polk Audio en Definitive technologies gekomen.

Matthijs1973

zo, daar ben ik snel uit... de a26 als front klinkt toch echt minder als de A360, en als rears zijn ze veel te groot in mijn kamer (a23 blijft). Ze gaan dus weer marktplaats op. Niet dat ze niet goed klinken, maar een 3weg zuil klinkt gewoon beter dan een 2weg boekplank. Zolang ze niet voor een normale prijs weggaan kan ik ze overigens ook mooi even gebruiken voor het project 'Sansui'.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200