Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

mental-marco

Ben een aantal maanden geleden al bezig geweest met oriënteren op een mooie home cinema set. En zat toen al te denken aan de Boston Acoustics 4x A25, 1x A225C combinatie. Mede door de prijs en kwaliteit verhouding. Dit zou ik graag willen aansturen dmv een Marantz SR5007 (helaas bijna nergens meer beschikbaar, maar qua prijs nog erg interessant voor mij). Voor de sub ben ik er nog niet uit. Ik zat te denken aan de ASW250 van BA, maar die wordt toch wat naar beneden gehaald op dit forum. Nu las ik wel wat over de Klipsch sub10. Die schijnt een stuk beter te zijn en qua prijs ook nog eens aantrekkelijk. Wie heeft voornamelijk qua subs hier info over. Wie heeft ze bv  beiden gehad en kan er een goede mening over geven? Ik wil nu echt de knoop doorhakken en tot koop overgaan wat de vorige keer niet gebeurd is door teveel twijfel.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

nick g

Zelf heb ik de a25's als surround, en als front de BA a250 en ook de a225c. Dit icm met een onkyo versterker en de sub10 van klipsch. Ben zeer te spreken over de combinatie. De klipsch is groot, maar voegt bij films zeker veel beleving toe. Er wordt aangegeven dat de klipsch voor kleine tot middelgrote ruimtes bedoeld is. Zelf staat hij in mijn woonkamer van 48m2 en ondanks de grote ruimte ben ik er toch te spreken over (wel in een hoek geplaatst).

Voor het geld een hele leuke set.

Gr nick

Steven Coymans

Citaat van: mental-marco op december 12, 2013, 15:53:54
Wie heeft ze bv  beiden gehad en kan er een goede mening over geven? Ik wil nu echt de knoop doorhakken en tot koop overgaan wat de vorige keer niet gebeurd is door teveel twijfel.

Ik heb de ASW250 icm BA25.
Voor de prijs van <170 euro is er niks mis mee.
Maar er zijn inderdaad een hoop betere subs. Echter niet voor deze nieuwprijs vermoed ik.
Echt gecontroleerd zou ik hem niet noemen. Maar geeft in wel extra diep aan de fronts.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

nick g

Citaat van: Riddle op december 12, 2013, 18:00:32
Ik heb de ASW250 icm BA25.
Voor de prijs van <170 euro is er niks mis mee.
Maar er zijn inderdaad een hoop betere subs. Echter niet voor deze nieuwprijs vermoed ik.

Het kwaliteitsverschil tussen de asw en de sub10 is naar mijn mening wel een heel stuk groter dan het verschil van 30 euro in nieuwprijs.

mental-marco

#1029
Bedankt voor de reacties tot zover. De ASW250 kom ik tegen rond de €170 en de Sub10 rond de €200. Dus qua prijs zitten ze zo goed als in dezelfde categorie. Kan ze hier niet goed beluisteren in de buurt. Dus vandaar dat ik op ervaringen van jullie vertrouw ;) Maar wat ik tot nu toe lees is dat de Klipsch sub10 toch een stuk beter presteert dan de BA. Er zijn natuurlijk nog veel betere maar ik wil graag in deze prijsklasse blijven. Eventueel andere suggesties zijn welkom :)
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

henkg

Welke budget sub bij de BA A25? De Klipsch sub10 ken ik niet. Ik ben tevreden met mijn BK Gemini II (zie ook signature). Huidige nieuwprijs: 325,-. Tevreden over zowel muziek als film. Dat ding staat rustig zijn werk te doen, zonder op te vallen. Een enkele keer zet ik hem even uit en de speakers even op large, en dan weet ik weer dat ie -als ie aanstaat- uitstekend bijdraagt. Voor mij ruim voldoende, ik wil beslist geen boemboem.
Marantz SR-5006. 4x BA-A25, BA-A225C, BK Gemini II. Stands: Norstone Stylum2

Matthijs1973

Hier nog een tevreden gebruiker van de BA 25. Gekocht nav de reacties op dit forum ter vervanging van mijn oude philips vloerstaanders. Na een paar dagen inspelen en goed positioneren ben ik zeer tevreden. Ik vraag me alleen af of die frontjes niet wat slimmer gemaakt konden worden, nu zit er toch best veel plastic frame voor de speakers wat volgens mij het geluid beinvloed. Zonder klinkt, bij mij, in ieder geval beter. Het viel me trouwens ook op dat de set echt even nodig heeft om 'los' te komen. Na een paar dagen klinken ze al een stuk voller. Dit weekend nog een witte center speaker erbij, de 225C, en dan zijn we wel even klaar ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

mental-marco

#1032
Bedankt voor de reacties. Ik ben zelf ook nog wat aan het rondkijken en oriënteren dus het gaat wel goedkomen. Ik heb er geen haast mee. De aanschaf zal op zijn vroegst in januari zijn. Zat zelf nu ook te kijken naar bv een BK Gemini II.

Verder nog een vraag over wat de beste hoogte is voor het plaatsen van de speakers. Ik had zelf de Norstone Stylum 3 stands in gedachten. Deze zijn 80cm hoog. Is dit een goede maat of staan ze dan te hoog? De achterspeakers moeten wel op die hoogte, anders verdwijnen ze achter de bank. Maar de voorspeakers kunnen hoger of lager geplaatst worden.

En nog een vraag over de Marantz SR5008 versterker. Ik lees veel dat die versterkers vrij warm kunnen worden en veel ruimte nodig hebben voor ventilatie. Zou het plaatsen in een ruimte van 51(B)x36(D)x25(H) kunnen of heeft de versterker veel meer ruimte nodig en zou dit problemen geven?
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

Matthijs1973

tweeters op oorhoogte (als je zit) heb ik altijd begrepen..

gisteravond een paar bluray's gekeken met 3.0 opstelling, centerspeaker erbij is een leuke aanvulling! Komende tijd eens marktplaats voor een goede subwoofer afstruinen ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

bellecoupe

Citaat van: Matthijs1973 op december 15, 2013, 13:39:32
tweeters op oorhoogte (als je zit) heb ik altijd begrepen..

gisteravond een paar bluray's gekeken met 3.0 opstelling, centerspeaker erbij is een leuke aanvulling! Komende tijd eens marktplaats voor een goede subwoofer afstruinen ;-)

Voor de fronts de Stylum 2.
Prima stand voor een schappelijke prijs.

DavyLermi

Ik bezit nu een reeds een maand en half een setje A25's met 225 center, als rears gebruik ik voorlopig nog een setje Wharfedale 9.1. Het klinkt heel aardig in combinatie met m'n Marantz SR7007, maar nu zit ik een beetje te kijken om m'n Boston-collectie te vervolledigen en had gedacht aan de M25 die ik als front zou gebruiken en de A25 als rear. Nu is het voor mij echter een beetje onduidelijk of de M25 een duidelijke meerwaarde kan bieden, blijkbaar is het een meer audiofiele speaker en moet je deze duidelijk krachtiger aansturen... Ik luister in een middelgrote ruimte en eigenlijk volstaat de geluidsdruk van de A25 voor mij grotendeels...

mental-marco

Citaat van: bellecoupe op december 15, 2013, 18:08:28
Voor de fronts de Stylum 2.
Prima stand voor een schappelijke prijs.

Ok dus die Stylum 2 stands zijn hoog genoeg. De Stylum 3 stands zijn voor het goede net even te hoog? Ik had iets begrepen van oorhoogte en 1/3 van de bovenkant tv?

Zou iemand mijn andere vraag nog kunnen beantwoorden? Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar ....

"En nog een vraag over de Marantz SR5008 versterker. Ik lees veel dat die versterkers vrij warm kunnen worden en veel ruimte nodig hebben voor ventilatie. Zou het plaatsen in een ruimte van 51(B)x36(D)x25(H) kunnen of heeft de versterker veel meer ruimte nodig en zou dit problemen geven?"
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

thebest106

#1037
Citaat van: mental-marco op december 15, 2013, 20:12:03
"En nog een vraag over de Marantz SR5008 versterker. Ik lees veel dat die versterkers vrij warm kunnen worden en veel ruimte nodig hebben voor ventilatie. Zou het plaatsen in een ruimte van 51(B)x36(D)x25(H) kunnen of heeft de versterker veel meer ruimte nodig en zou dit problemen geven?"

De sr is 16,5 a 17 cm hoog dus houd je nog minimaal 8 cm over, aangezien dat de warmte omhoog wordt afgevoerd zal dit geen enkel probleem opleveren, ik heb zelf een sr5006 en deze wordt in bedrijf wel handwarm maar is nog nooit uitgeschakeld door overhitting (zelf niet bij een ruimte temperatuur van 30 graden) en heeft aan de bovenzijde maar een vrije ruimte van 4 cm.

LuPo

Citaat van: thebest106 op december 15, 2013, 20:29:41
De sr is 16,5 a 17 cm hoog dus houd je nog minimaal 8 cm over, aangezien dat de warmte omhoog wordt afgevoerd zal dit geen enkel probleem opleveren, ik heb zelf een sr5006 en deze wordt in bedrijf wel handwarm maar is nog nooit uitgeschakeld door overhitting (zelf niet bij een ruimte temperatuur van 30 graden) en heeft aan de bovenzijde maar een vrije ruimte van 4 cm.

+1 (maar dan met een 5004, 5005 en 7007).

henkg

Citaat van: mental-marco op december 15, 2013, 20:12:03
Zou het plaatsen in een ruimte van 51(B)x36(D)x25(H) kunnen of heeft de versterker veel meer ruimte nodig en zou dit problemen geven?"
Als de ruimte aan de voorkant open is zal het wel meevallen. En helemaal als je in bovenin het achterschot van de ruimte een horizontale gleuf maakt, dat bevordert de passieve ventilatie.
Marantz SR-5006. 4x BA-A25, BA-A225C, BK Gemini II. Stands: Norstone Stylum2

mental-marco

Dat van die sleuf is wel een goed idee. Dan kan de lucht iig goed doorstromen.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

LuPo

De hele Boston serie is nu weer erg scherp geprijsd zag ik! Dus voor de mensen die het nog willen proberen.. Voor iets meer dan 70 euro per stuk heb je al een A25 in huis. :P

Spollie

Citaat van: LuPo op december 18, 2013, 11:28:18
De hele Boston serie is nu weer erg scherp geprijsd zag ik! Dus voor de mensen die het nog willen proberen.. Voor iets meer dan 70 euro per stuk heb je al een A25 in huis. :P

Erg aantrekkelijk, misschien leuk als setje voor bij de computer.

H&C Hifi

Ik ben benieuwd of de serie nog gaat blijven.

De Mserie is inmiddels uit productie en niet meer te bestellen... :(

henkg

Citaat van: HcHifi.nl op december 18, 2013, 13:20:58
Ik ben benieuwd of de serie nog gaat blijven
De A-serie? Komt er een betere vervanger voor de A25, of heb ik nu collector items?
71,50 ps voor de A25 is trouwens een erg leuk prijsje. Ik zeg: "DOEN!", maar ik heb er al vier.
Marantz SR-5006. 4x BA-A25, BA-A225C, BK Gemini II. Stands: Norstone Stylum2

H&C Hifi

#1045
Citaat van: henkg op december 18, 2013, 13:25:31
De A-serie? Komt er een betere vervanger voor de A25, of heb ik nu collector items?
71,50 ps voor de A25 is trouwens een erg leuk prijsje. Ik zeg: "DOEN!", maar ik heb er al vier.

Geen idee.. kan goed dat het gewoon blijft maar kan ook zomaar zijn dat ze ermee stoppen..
De tijd zal het leren.

DavyLermi

Hoe verhoud de M-serie zich eigenlijk t.o.v de A-serie, is deze de (serieuze) meerprijs waard? Je vind er zo verdomd weinig over... Niet dat ik ontevreden ben van de A-serie integendeel, maar de M-serie kan je toch al voor een aardige prijs kopen..  :smile: Ik denk wel dat je een deftige versterking nodig hebt om ze optimaal te benutten waar de A-reeks met minder tevreden is..

LuPo

Citaat van: HcHifi.nl op december 18, 2013, 13:20:58
Ik ben benieuwd of de serie nog gaat blijven.

De Mserie is inmiddels uit productie en niet meer te bestellen... :(

Waarschijnlijk omdat de A-serie zo'n succes is en de M-serie totaal niet liep/loopt.

H&C Hifi

Citaat van: LuPo op december 18, 2013, 17:11:28
Waarschijnlijk omdat de A-serie zo'n succes is en de M-serie totaal niet liep/loopt.

De Aserie is geen succes Ze verkopen alleen goed omdat de prijs nu zeer gunstig is.
Door ons als winkelier word er zo goed als niets aan verdiend, de enige luidspreker die veel word verkocht is de A25 maar de Aserie bestaat uit 7 verschillende speakers/subs...

LuPo

Citaat van: HcHifi.nl op december 19, 2013, 11:47:51
De Aserie is geen succes Ze verkopen alleen goed omdat de prijs nu zeer gunstig is.
Door ons als winkelier word er zo goed als niets aan verdiend, de enige luidspreker die veel word verkocht is de A25 maar de Aserie bestaat uit 7 verschillende speakers/subs...

Toch vreemd dat jij het geen succes vindt terwijl er overal lovende reviews over de A-serie staan. Of een product een succes is hangt niet af van het feit of de winkelier er veel aan verdient.