Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

bartkeeper

Waar zijn op dit moment debl a25 en de a225c het goedkoopst? A25 zag ik voor 75€ bij corect en,de a225c ergens anders voor 239€
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

H&C Hifi

Citaat van: bartkeeper op oktober 22, 2013, 19:05:10
Waar zijn op dit moment debl a25 en de a225c het goedkoopst? A25 zag ik voor 75€ bij corect en,de a225c ergens anders voor 239€

gewoon mij een PB sturen.

bartkeeper

Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU


LuPo

Citaat van: bartkeeper op oktober 22, 2013, 19:05:10
Waar zijn op dit moment debl a25 en de a225c het goedkoopst? A25 zag ik voor 75€ bij corect en,de a225c ergens anders voor 239€

Bij Hificorner (forumsponsor) is de a225c €179


LuPo

Zó, Saturn en Mediamarkt zijn wel heel goedkoop dan! :blink:
no brainer!

bartkeeper

Twijfel of ik nu nog een a26 moet aanschaffen of een a25 voor achter, of misschien wel juist omgedraaid. Luxe probleem!!! ;D
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

tommie1

Als je nog een subwoofer wilt aanschaffen zou ik de boston acoustics a 25 en de a225c halen.
Deze hebben allemaal de zelfde woofer en dat moet beter bij elkaar aansluiten.

bartkeeper

Citaat van: tommie1 op oktober 23, 2013, 10:07:44
Als je nog een subwoofer wilt aanschaffen zou ik de boston acoustics a 25 en de a225c halen.
Deze hebben allemaal de zelfde woofer en dat moet beter bij elkaar aansluiten.

oh dus voor a26 en achter a25? Sub heb ik al
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

H&C Hifi

Bij mij 129,00 voor de center
en 145,00 voor een set a25.

Kan jullie wel al verklappen dat deze prijzen geen standaard prijzen zijn.
Zullen met de tijd weer iets omhoog gaan. (jullie hebben gewoon baat bij de prijzenslag  ;) )

tommie1

Citaat van: bartkeeper op oktober 23, 2013, 10:15:34
oh dus voor a26 en achter a25? Sub heb ik al

Ik zou dan voor front en surround de a25 pakken en de dan de bij passende center.
Want je heb al een subwoofer en zelf vond ik de 25 beter klinken met een subwoofer dan de 26 met subwoofer. Maar dit is per persoon verschillend.
Alvast veel plezier er mee :pompom:

Xstream

IMHO zijn de Monitor Audio BX series een betere prijs / kwaliteit verhouding.
Heb beneden de BX2's staan, een maat van me de A25's. Valt me keer op keer op hoeveel mooier die BX2's klinken.
Is natuurlijk ook smaak, maar toch ook een luistersessie en 't overwegen waard.

Ik vind de A25's wat moffelig klinken. Sommige zullen dat warm noemen. Kan bij sommige muziek ook heel mooie zijn (vooral klassiek).
De BX2's zijn meer open, komen naar je toe, transparant, meer neutraal en veel meer dynamiek en snelheid.
Dus bedenk ook waar jij van houdt.

Design van de BX's vind ik ook mooier (wederom persoonlijk natuurlijk).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

H&C Hifi

De BX2 is per set meer dan 2x duurder dan de A25.. dat is appels met peren vergelijken en dan zou de MA eigenlijk wel beter moeten klinken.
Ook klinkt MA gewoon erg helder soms te helder, daar moet je idd van houden.

Jackol

In de marktsectie staat nu ook een zo goed als nieuw setje a25 te koop  ;) ;D

bartkeeper

#915
Hmmm waar in de winkel de a26's lekkerder klonken, is hier thuis nu toch omgedraaid. Wat vaag joh.
die kleine speakers spelen z'n grotere broertje eruit....

iemand nog a26's kopen, paar dagen oud:p of wisselen tegen a25...
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

bellecoupe

Citaat van: bartkeeper op oktober 23, 2013, 19:45:53
Hmmm waar in de winkel de a26's lekkerder klonken, is hier thuis nu toch omgedraaid. Wat vaag joh.
die kleine speakers spelen z'n grotere broertje eruit....

iemand nog a26's kopen, paar dagen oud:p of wisselen tegen a25...

Mee eens!
Ik vindt de A25's ook een stuk beter klinken.

brusk

Vandaag setje A25 binnen gekregen met nieuwe receiver. Nog niet heel lang zitten luisteren, maar ze bevallen me al heel goed! Moet ook nog alle instellingen in de receiver finetunen. Stiekem al aan het kijken naar een sub voor de films en 't extra laag bij elektronische muziek.

Verslavend... audio ;)!

bartkeeper

Veel luister plezier gewenst, iets waar t allemaal toch om gaat
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

LuPo

Citaat van: bartkeeper op oktober 23, 2013, 19:45:53
Hmmm waar in de winkel de a26's lekkerder klonken, is hier thuis nu toch omgedraaid. Wat vaag joh.
die kleine speakers spelen z'n grotere broertje eruit....

iemand nog a26's kopen, paar dagen oud:p of wisselen tegen a25...

We hadden je gewaarschuwd. :P :D

bartkeeper

Citaat van: LuPo op oktober 24, 2013, 08:42:55
We hadden je gewaarschuwd. :P :D

haha je hebt absoluut gelijk! Maar hoe is toch mogelijk dat er voller en helderder geluid uit die kleine rakkers komt dan de a26... Ach wat maakt t ook uit, het genieten kan eindelijk beginnen!
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

kameel30

Goedemiddag Allen,

Na veel lezen op dit forum toch maar eens geregistreerd.. Erg veel kennis en ervaring op dit forum, bij diverse google zoek opdrachten kom ik vaak hier terecht en er weer wijzer vandaan ;-).

Ditmaal zocht ik een oplossing voor een schappelijke prijs voor nieuwe speakers icm een receiver etc.

Een jaar of 12 geleden kocht ik een set van 2 x KEF Q5 en een Q10 als center icm een yamaha receiver. Klonk geweldig, 1 van mijn beste aankopen ooit qua luidsprekers. Na diverse verhuizingen, relaties, kinderen etc. waren mijn interesses en prioriteiten iets gewijzigd. Resultaat hiervan was dat alles via marktplaats bij een gelukkige nieuwe eigenaar is belandt en dat ik ben gesetteld voor een bose setje (cinemate gs). Muziek luisteren zit er niet meer in, het ging even om een leuke filmervaring en dat heb je er wel mee. Maarrr al snel toch teleurgesteld in het laag, de Q5's van Kef klonken veel beter in het laag dan de sub van bose. en het irritante aan die bose set is dat je er niks aan kan wijzigen qua geluidsinstellingen! Er zit een gigantische afstandsbediening bij, maar het enige wat je ermee kan is aan/uit en hard/zacht. Hierdoor krijg je al snel dat dialogen opgaan in de rest van het geluid en simpelweg slecht te verstaan is. Voorheen kon ik op mijn gemak iedere luidspreker afzonderlijk instellen en had ik een flinke center in de Q10 staan en hier dus nooit problemen mee.

Maar goed, ik ga bij mijn lieve vriendin weer eens praten over een aanpassing in onze HT. Ik dacht in eerste instantie aan de KEF eitjes, mede door mijn goede ervaringen met KEF en ook de lovende reacties en reviews over de kht setjes van KEF. De eitjes zijn los te koop op marktplaats oid en dan aanvullen met een degelijke sub (psw2000/2010 is niet best geloof ik). In tweede instantie kwam ik terecht bij de Boston Acoustics A23/25 luidsprekers. Nu wil ik jullie vragen om advies. Ik wil voornamelijk een goed/indrukwekkend geluid bij films, muziek vind ik ook niet onbelangrijk, maar wordt minder vaak gebruikt. Zullen de A23's volstaan icm een degelijke sub? En hebben jullie dan nog tips mbt een goede sub? Ik lees veel goeds over de BK gemini / xls200 en de REL quake (2). Is bijvoorbeeld de Boston ASW250 wat?

Het budget is vrij beperkt en het oog wil ook wat ;-)



bartkeeper

Allereerst welkom op het forum, Kameel30,

Hoe meer mensen hoe meer vreugd toch? en leuk te horen dat je hier ook weer wijzer van daan gaat:)

Wat betreft je vraag: lees de afgelopen 35 pagina's maar eens terug, of zoek eens naar de recensies op internet. die zijn gewoon lovend! Ik heb zelf zowel de A25 als A26, maar, zoals ook terug te lezen is vind ik "persoonlijk" de A25 icm met mijn subwoofer perfect klinken!

Ik zou gewoon eens gaan luisteren, neem een uurtje of zo de tijd en laat ons weten hoe het klinkt ;D

Suvves!
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

LuPo

Citaat van: kameel30 op oktober 24, 2013, 13:59:19

Maar goed, ik ga bij mijn lieve vriendin weer eens praten over een aanpassing in onze HT. Ik dacht in eerste instantie aan de KEF eitjes, mede door mijn goede ervaringen met KEF en ook de lovende reacties en reviews over de kht setjes van KEF. De eitjes zijn los te koop op marktplaats oid en dan aanvullen met een degelijke sub (psw2000/2010 is niet best geloof ik). In tweede instantie kwam ik terecht bij de Boston Acoustics A23/25 luidsprekers. Nu wil ik jullie vragen om advies. Ik wil voornamelijk een goed/indrukwekkend geluid bij films, muziek vind ik ook niet onbelangrijk, maar wordt minder vaak gebruikt. Zullen de A23's volstaan icm een degelijke sub? En hebben jullie dan nog tips mbt een goede sub? Ik lees veel goeds over de BK gemini / xls200 en de REL quake (2). Is bijvoorbeeld de Boston ASW250 wat?

Het budget is vrij beperkt en het oog wil ook wat ;-)

Ik zou niet gaan voor de A23. Dat kun je niet zien op de productfoto's maar die zijn echt heel klein. Wil je goed geluid dan moet je de A25 nemen in combinatie met een leuke subwoofer. De ASW250 zou ik niet nemen, dat is een heel simpele sub die gigantisch bonkt en niet krachtig is. Voor een goede subwoofer zul je toch wel vanaf 300 euro moeten kijken. Ik heb zelf de SVS PB-1000, erg tevreden mee!

Ejorne

Citaat van: LuPo op oktober 24, 2013, 15:22:39
Ik zou niet gaan voor de A23. Dat kun je niet zien op de productfoto's maar die zijn echt heel klein. Wil je goed geluid dan moet je de A25 nemen in combinatie met een leuke subwoofer. De ASW250 zou ik niet nemen, dat is een heel simpele sub die gigantisch bonkt en niet krachtig is. Voor een goede subwoofer zul je toch wel vanaf 300 euro moeten kijken. Ik heb zelf de SVS PB-1000, erg tevreden mee!

Inderdaad, een sub kun je beter niet op bezuinigen. Al heb k ooit eens (volgens mij opdeVAD) een heel klein subje met een 8" 'sub'woofertje met een dito klien prijsje gehoord. Ik ben helaas de exacte prijs en ook het merk vergeten. Maar daar kwam een heel strak basje vanaf. Maar sublaag zal natuurlijk niet uit zoiets komen. Maar voor een laag bedrag denk ik dat je beter uitbent met zo'n subtiel subje dan dat je een bonkende wannabeesub in huis haalt... (ik ga eens kijken of ik het merk nog kan terugvinden)

Mar ga je een stapje hoger en komt svs binnen budget dan heb je een mooie sub te pakken. Ook ben ik nog steeds wel gecharmeerd van de bk xxls400 maar dan wel de FF versie. En in deze prijsklasse is zelfbouw ook leuk shoppen...