Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

aklasse

Dat viel mij ook al op nu staan ze overal op 129,00 en de a26  van 129,00 naar 149,00.

bellecoupe

Citaat van: Eddie_D op januari 18, 2013, 20:02:16
Wil deze speakers ook aanschaffen. Dit ter vervanging van mijn kef eitjes. Maar er is wat vreemds aan de hand. Woensdag  kijk ik op internet, 4 of 5 winkels (internet en fysiek) bieden de speakers voor 99 euro p. Stuk aan. Was al laat dus dacht bestel ze wel van het weekend ofzo. Zit ik vanavond weer te kijken. Goedkoopste aanbieder 129 euro p. Stuk, scheelt gewoon bijna 6 tientjes op een paartje. Houden de winkels elkaars prijzen in de gaten ofzo? Nu maar weer wachten tot ze ergens 99 euro zijn.
Forum donateur Smits in Arnhem is ook scherp met de prijzen.
Een aantal familieleden en vrienden hebben daar ook hun A25's voor een scherpe prij gekocht.

W.Otter

verkoopt waarschijnlijk zo goed dat de fabrikant de adviesprijzen omhoog gooit
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op januari 19, 2013, 07:59:25
verkoopt waarschijnlijk zo goed dat de fabrikant de adviesprijzen omhoog gooit

De adviesprijs van de A25 was al 129. Die van de A26 is en was 149. Niets veranderd..

Citaat van: Eddie_D op januari 18, 2013, 20:02:16
Wil deze speakers ook aanschaffen. Dit ter vervanging van mijn kef eitjes. Maar er is wat vreemds aan de hand. Woensdag  kijk ik op internet, 4 of 5 winkels (internet en fysiek) bieden de speakers voor 99 euro p. Stuk aan. Was al laat dus dacht bestel ze wel van het weekend ofzo. Zit ik vanavond weer te kijken. Goedkoopste aanbieder 129 euro p. Stuk, scheelt gewoon bijna 6 tientjes op een paartje. Houden de winkels elkaars prijzen in de gaten ofzo? Nu maar weer wachten tot ze ergens 99 euro zijn.

Als de leverancier een tijdje een aanbieding heeft gaan winkels mee en verlagen hun prijzen. Als deze tijdelijke aanbieding weer over is dan is het logisch dat de prijs weer omhoog gaat. Waarschijnlijk hebben ze dezelfde leverancier.

Thunder

Citaat van: Eddie_D op januari 18, 2013, 20:02:16
Wil deze speakers ook aanschaffen. Dit ter vervanging van mijn kef eitjes. Maar er is wat vreemds aan de hand. Woensdag  kijk ik op internet, 4 of 5 winkels (internet en fysiek) bieden de speakers voor 99 euro p. Stuk aan. Was al laat dus dacht bestel ze wel van het weekend ofzo. Zit ik vanavond weer te kijken. Goedkoopste aanbieder 129 euro p. Stuk, scheelt gewoon bijna 6 tientjes op een paartje. Houden de winkels elkaars prijzen in de gaten ofzo? Nu maar weer wachten tot ze ergens 99 euro zijn.

Met een beetje informeren en/of handelen kan het best mogelijk zijn dat je wat van de prijs af krijgt. Ik heb in 1 koop 6x de A25 en 1x de A225C gekocht en kreeg de laatste gratis. (adviesprijs 199€) Online had ik nog wat meer geld kunnen besparen, maar ik heb de lokale dealer de order gegund, omdat hij mij ook 2x de A25 thuis liet testen voor een week. En als er wat met de speakers is, dan spreekt het toch makkelijker met een lokale dealer dan een internetaanbieder in een buurland.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

LuPo

Citaat van: Thunder op januari 31, 2013, 12:26:35
Met een beetje informeren en/of handelen kan het best mogelijk zijn dat je wat van de prijs af krijgt. Ik heb in 1 koop 6x de A25 en 1x de A225C gekocht en kreeg de laatste gratis. (adviesprijs 199€) Online had ik nog wat meer geld kunnen besparen, maar ik heb de lokale dealer de order gegund, omdat hij mij ook 2x de A25 thuis liet testen voor een week. En als er wat met de speakers is, dan spreekt het toch makkelijker met een lokale dealer dan een internetaanbieder in een buurland.

Mag ik vragen wat je per A25 hebt betaald? Ik heb de order ook gegund aan mijn lokale dealer maar kreeg de center helaas niet gratis!

W.Otter

maar heb jij 6 stuks afgenomen? dan is 200 euro toch nog een fiks bedrag op 800 euro.. 25% korting
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

bobvre

Aangezien velen hier zo lovend over deze speaker zijn, ben ik benieuwd in hoeverre deze speaker een verbetering is ten opzichte van mijn huidige speakers.

Op dit moment heb ik een Jamo S 606 HCS 6 5.1 set (dus met SUB 250). De subwoofer wil ik t.z.t. vervangen voor een BK XXLS400.
De speakers worden aangestuurd door een Yamaha RX-V1065.
Het idee is om de Jamo set te vervangen voor 4x A25 met bijbehorende A 225C center speaker.

Zal ik er hiermee op vooruit gaan, of is het verschil te verwaarlozen?
Sony KDL-46X4500 - Humax iHDR-5200c - AC Ryan Playon! HD2 - Sony PS3 | Yamaha RX-V1065 - B&W 685 S2 - B&W HTM62 S2 - B&W M1 - BK XXLS 400 - Subdude HD | Synology DS212+ | Logitech Harmony One+

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: W.Otter op januari 31, 2013, 17:38:15
100% vooruit

Ik moet die S606 en S608 van Jamo echt eens gaan luisteren. Velen op GoT zijn daar enthousiast over, maar hier zijn ze toch een stuk minder populair.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op januari 31, 2013, 20:01:00
Ik moet die S606 en S608 van Jamo echt eens gaan luisteren. Velen op GoT zijn daar enthousiast over, maar hier zijn ze toch een stuk minder populair.

Mja, GoT heeft ook een andere doelgroep lijkt me. Daar zijn het meer mensen die leuk geluid willen bij hun TV (en zo goedkoop mogelijk een compleet systeem) terwijl ik het idee heb dat hier toch wat meer op kwaliteit ipv kwantiteit wordt gelet. ;)

FeaR1986

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 20:22:16
Mja, GoT heeft ook een andere doelgroep lijkt me. Daar zijn het meer mensen die leuk geluid willen bij hun TV (en zo goedkoop mogelijk een compleet systeem) terwijl ik het idee heb dat hier toch wat meer op kwaliteit ipv kwantiteit wordt gelet. ;)

I know, maar ik kon het even niet zo mooi verwoorden zonder de halve community te bashen  :angel:
Maar wil ze nog steeds wel eens horen, al was het maar voor de fun en om weer eens iets gehoord te hebben. Helaas staan ze hier in de buurt niet echt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op januari 31, 2013, 21:20:37
I know, maar ik kon het even niet zo mooi verwoorden zonder de halve community te bashen  :angel:
Maar wil ze nog steeds wel eens horen, al was het maar voor de fun en om weer eens iets gehoord te hebben. Helaas staan ze hier in de buurt niet echt.

Dan bedoelen we hetzelfde. :D
Ik ben overigens ook wel eens benieuwd hoe die dingen klinken, maar als ik W.Otter mag geloven is het niet veel soeps. :P

FeaR1986

Volgens mij vond Marcel ze ook niet veel soeps, een Klipsch F1 van nog geen honderd euro zou beter klinken. Dat belooft in mijn oren dan niet veel goeds, maar kan ook zijn omdat ik niet zo'n fan ben van de hoorn van het merk en dat is puur persoonlijk natuurlijk. Staat ook een userreview over de S608 op GoT, als je daar overal "S608" vervangt voor een referentiespeaker van tienduizenden euro's klopt het ook nog  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op januari 31, 2013, 21:41:54
Volgens mij vond Marcel ze ook niet veel soeps, een Klipsch F1 van nog geen honderd euro zou beter klinken. Dat belooft in mijn oren dan niet veel goeds, maar kan ook zijn omdat ik niet zo'n fan ben van de hoorn van het merk en dat is puur persoonlijk natuurlijk. Staat ook een userreview over de S608 op GoT, als je daar overal "S608" vervangt voor een referentiespeaker van tienduizenden euro's klopt het ook nog  :P

En dat terwijl je zelf ook speakers hebt die als fel worden omschreven. :laugh:
Maar ik ben zeer content met mijn BA setje momenteel. Het zijn dan wel geen vloerstaanders maar eigenlijk merk ik het verschil nauwelijks omdat mijn set 90% HT is en maar 10% muziek. En als ik dan muziek luister is het ook nog eens multi ch stereo. Laat ik dit maar niet zeggen in het stereo topic. Het is een doodzonde.. :laugh:

calli43

Heb deze gehoord aangesloten op een primaluna voorversterker en
electrocompaniet eindversterker. Vond het zeer aangenaam klinken.
Natuurlijk geen enorme bassen. Wel een lekkere sound, voor deze prijs
een toppertje.

Karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

FeaR1986

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 22:20:37
En dat terwijl je zelf ook speakers hebt die als fel worden omschreven. :laugh:

Klopt, maar ik vind de Focal W-serie meer in balans dan bijvoorbeeld een Klipsch, maar ook een normale Chorus V-serie. Maar van Klipsch heb ik voornamelijk de RF-serie gehoord (82 en 83) en persoonlijk vond ik het hoog daar tot schreeuwend aanwezig, het laag te aanwezig en ik miste mid. Werd door de verkopende partij ook beaamd dat met mijn muziek het niet echt de beste speakers zijn, stukje trance/dance klonk een stuk beter.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Dirk

Citaat van: FeaR1986 op februari  1, 2013, 07:13:33
...
Werd door de verkopende partij ook beaamd dat met mijn muziek het niet echt de beste speakers zijn, stukje trance/dance klonk een stuk beter.
jij met je rare muziek ook hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dannymulder

Citaat van: bobvre op januari 31, 2013, 17:13:32
Aangezien velen hier zo lovend over deze speaker zijn, ben ik benieuwd in hoeverre deze speaker een verbetering is ten opzichte van mijn huidige speakers.

Op dit moment heb ik een Jamo S 606 HCS 6 5.1 set (dus met SUB 250). De subwoofer wil ik t.z.t. vervangen voor een BK XXLS400.
De speakers worden aangestuurd door een Yamaha RX-V1065.
Het idee is om de Jamo set te vervangen voor 4x A25 met bijbehorende A 225C center speaker.

Zal ik er hiermee op vooruit gaan, of is het verschil te verwaarlozen?
ik heb zelf de bostons niet gehoord, maar ik denk dat je er wel op vooruit gaat,
ik heb zelf de jamo s 606 ook gehad gekocht omdat ik witte speakers wou en niet veel budget had, en me een beetje laten verleiden door de goede recenties, nou ik vondt het drie keer niks, ik heb ze naar een maand weer verkocht, het mid van die speakers is echt ruk,  maar goed het kan ook komen omdat ik daarvoor een veel duurdere klasse magnat had, de Qauntum 907 en niet te vergelijken is

aklasse

Jamo s606 roepte bij mij geen enkele emotie op,mooie speaker om te zien.Het hoog vondt ik verschrikelijk,ik had daarvoor technics SB50 het stomste wat ik ooit heb gedaan om deze weg te doen.
Verslaat elke speaker die ik heb gehad.De boston klinken gewoon erg lekker iets minder detail dan een dure speaker maar over de hele breedte gewoon lekker.

Thunder

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 12:43:11
Mag ik vragen wat je per A25 hebt betaald? Ik heb de order ook gegund aan mijn lokale dealer maar kreeg de center helaas niet gratis!

Ik heb voor de A25 de normale prijs destijds betaald, dus 129 euro per stuk. Totaalprijs inclusief de Center: 6x129 euro = 774 euro. Online had ik de A25 destijds voor 99 euro per stuk gevonden en de center bij dezelfde leverancier voor 129 euro volgens mij. Dat resulteerde in 723 euro. Maar zoals gezegd, mijn lokale dealer heeft mij 2 A25 speakers een week laten testen, deed me 2 stukken speakerdraad 2x2.5mm voor niets mee. Dan vind ik dat een dergelijke dealer ook een order verdiend, vooral als de prijs nauwelijks duurder is dan een onbekende internetdealer.

Toen ik bij hem kwam voor de deal, gaf ik aan dat hij er een mooie prijs van moest maken. De 2 A25 speakers die ik al had voor het testen had ik sowieso gehouden, ook al had hij de prijs niet naar beneden bijgesteld. Hij zei ook van: Kan makkelijk en moeilijk doen qua prijs, maar dit gaat het worden en schreef de prijs op een briefje. Ik kijken en zag dat hij me de center voor niets deed. Aangezien hij niet moeilijk deed, zei ik ook dat ik niet moeilijk ging doen en dat het een prima prijs was. Hoefde niet eens aan te betalen, pas bij volledige levering 3 weken later werd mijn betaling pas vereist. (Speakers waren toen slecht leverbaar)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

bobvre

Allen bedankt voor de reacties.
Ik heb de A25 nog niet gehoord, dus ga hem zeker nog ergens beluisteren.

De Jamo S 606 ben ik ook niet helemaal tevreden over.
Heb de speakers wel eerst beluisterd voordat ik ze kocht (bij RAF geloof ik), en vond ze in die prijs categorie een van de betere.
Deze recensie doet ook anders geloven: http://www.hifi.nl/recensies/3611/Jamo-S-606-luidspreker.html
Maar ik vind dat ze bij me thuis niet echt goed uit de verf komen (ook al gespeeld met plaatsing e.d.).
Heb de speakers nu zo'n 3 jaar (eerste HT set), en ben eigenlijk wel weer op zoek naar iets anders/beters.

@ LuPo: Je mist dus geen vloerstaanders begrijp ik? Mijn situatie is redelijk vergelijkbaar met die van jou, meerendeel films/HT en een klein gedeelte muziek.
Ik zit namelijk te twijfelen om een set van deze speakers aan te schaffen, of om voor 2 nieuwe vloerstaanders te gaan, en later de rest van de speakers te vervangen.
Sony KDL-46X4500 - Humax iHDR-5200c - AC Ryan Playon! HD2 - Sony PS3 | Yamaha RX-V1065 - B&W 685 S2 - B&W HTM62 S2 - B&W M1 - BK XXLS 400 - Subdude HD | Synology DS212+ | Logitech Harmony One+

LuPo

Citaat van: bobvre op februari  1, 2013, 10:44:22

De Jamo S 606 ben ik ook niet helemaal tevreden over.
Heb de speakers wel eerst beluisterd voordat ik ze kocht (bij RAF geloof ik), en vond ze in die prijs categorie een van de betere.
Deze recensie doet ook anders geloven: http://www.hifi.nl/recensies/3611/Jamo-S-606-luidspreker.html

Ik heb al wel eens vaker gehoord dat hifi.nl alles wat ze reviewen geweldig vinden. Dus ik denk dat je het met een korreltje zout moet nemen.

Citaat@ LuPo: Je mist dus geen vloerstaanders begrijp ik? Mijn situatie is redelijk vergelijkbaar met die van jou, meerendeel films/HT en een klein gedeelte muziek.
Ik zit namelijk te twijfelen om een set van deze speakers aan te schaffen, of om voor 2 nieuwe vloerstaanders te gaan, en later de rest van de speakers te vervangen.

Nee, ik mis m'n vloerstaanders absoluut niet. Als ik mijn ogen dicht doe en ik kijk niet naar de speakers lijkt het namelijk net alsof er gewoon vloerstaanders in de ruimte staan. Je kunt het bijna niet voorstellen dat zulk geluid uit dat formaat komt. :D Zeker als je niet veel stereo muziek luistert en juist veel HT, net als ik, zijn gelijke speakers uitermate handig. Door allemaal gelijke speakers te kopen krijg je een betere surround bubble, omdat je dan al meer in de buurt komt van de '4G-eisen voor HT'. Zie het topic daarover.

W.Otter

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 21:29:33
Dan bedoelen we hetzelfde. :D
Ik ben overigens ook wel eens benieuwd hoe die dingen klinken, maar als ik W.Otter mag geloven is het niet veel soeps. :P

ik heb ze bij een kennis gehoord, de hele 5.1 set op een onkyo 809. hij heeft er dagen over gedaan om het lekker te laten klinken maar hij kreeg het niet voor elkaar. Zelfs bij film was het erg ver te zoeken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LuPo op februari  1, 2013, 10:56:36
Ik heb al wel eens vaker gehoord dat hifi.nl alles wat ze reviewen geweldig vinden. Dus ik denk dat je het met een korreltje zout moet nemen.

Nee, ik mis m'n vloerstaanders absoluut niet. Als ik mijn ogen dicht doe en ik kijk niet naar de speakers lijkt het namelijk net alsof er gewoon vloerstaanders in de ruimte staan. Je kunt het bijna niet voorstellen dat zulk geluid uit dat formaat komt. :D Zeker als je niet veel stereo muziek luistert en juist veel HT, net als ik, zijn gelijke speakers uitermate handig. Door allemaal gelijke speakers te kopen krijg je een betere surround bubble, omdat je dan al meer in de buurt komt van de '4G-eisen voor HT'. Zie het topic daarover.

+1 en +1
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF