i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Gestart door Lecoque, maart 12, 2011, 22:01:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tylerdurden76

Dank je wel  :clapping: Jij ook ervaring met dit scherm en dan met name met het doekmateriaal (mooi beeld?)?

Citaat van: Denk op januari  2, 2017, 14:37:54
Je kan de blackdrop in elke stand uitrollen, dus ook 10 cm. (echter tot het max. natuurlijk!)

Denk

Ik heb het doek nu bijna een jaar hangen. Toevallig ben ik nu weer in contact met de leverancier aangezien het formaat begint af te wijken. M.a.w. de beeldverhouding klopt niet meer.
Dit heeft als resultaat, dat je niet meer exact binnen het zwarte kader kunt projecteren. Dit is een normaal verschijnsel bij dit soort spanschermen heb ik begrepen, aangezien het doek erg dun is en daardoor wat rek heeft. Echter moet het wel binnen een bepaalde marge vallen. Volgens de fabrikant is dat 8-12mm echter is het bij mij inmiddels meer dan 3 cm. Zoals gezegd dit gemeld mij de leverancier en ze staan er open voor om dit op te lossen. Ik heb ze de maten van het witte vlak doorgegeven en ze zijn nu in overleg....Zal later nog wel eens een update plaatsen.
Ergens aan het begin van dit topic wordt overigens hetzelfde probleem aangehaald. (ff teruglezen dus)

En wat betreft de beeldkwaliteit heb ik niets te klagen overigens.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

ppeter

Citaat van: Tylerdurden76 op januari  2, 2017, 14:24:33
Hoi Ppeter,

Kan je inmiddels je ervaring met dit tab tensioned scherm delen? Bevalt het scherm je? En mogelijk heb ik het over het hoofd gezien maar is de achterkant van het scherm zwart of niet?

Daarnaast, dient de gehele black border aan de bovenkant uitgedraaid te worden of kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een bovenkader van max 10 cm?

Na een paar weken in gebruik, ben ik momenteel heel tevreden van dit scherm.
De motor is stil en snel en het doek hangt mooi strak en de beeldkwaliteit is heel mooi.
Je kan het scherm volledig zelf instellen en daarmee bepalen hoe groot de blackdrop mag/moet zijn.
En ja, het scherm is achteraan zwart.

Hierbij een paar foto's:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tylerdurden76

 :headbanging: :clapping: :popcorn: dat ziet er goed uit Peter. Ook goed om te lezen dat de motor stil is. Klopt het dat het een vrij glad doek is?

Ik heb zelf weinig referentiemateriaal. Ik heb vlak voor kerst bij ITC Hometheater de Kingpin tabtensioned gezien. Leek me een relatief grof doek. De projecta tab tensioned met HD progressive zijn niet betaalbaar, anders wist ik het wel. Daarom vind ik je feedback op dit scherm erg prettig. Dit scherm samen met een Epson TW9300 < EUR3600 en ik zou het wel weten  ;D

Citaat van: ppeter op januari  2, 2017, 22:02:28
Na een paar weken in gebruik, ben ik momenteel heel tevreden van dit scherm.
De motor is stil en snel en het doek hangt mooi strak en de beeldkwaliteit is heel mooi.
Je kan het scherm volledig zelf instellen en daarmee bepalen hoe groot de blackdrop mag/moet zijn.
En ja, het scherm is achteraan zwart.

Nico111

Even een vraagje. Ik heb een Elektro HD en twijfel of mijn motoren wel normaal geluid maken. Naast het zoemen van de elektromotoren (wat je verwacht) maakt hij ook een krakend geluid bij het in en uit rollen.
Dit is ongeveer om de 2 seconden. Het is niet heel hard, maar is dit normaal?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Denk

Citaat van: Nico111 op januari  2, 2017, 23:28:39
Even een vraagje. Ik heb een Elektro HD en twijfel of mijn motoren wel normaal geluid maken. Naast het zoemen van de elektromotoren (wat je verwacht) maakt hij ook een krakend geluid bij het in en uit rollen.
Dit is ongeveer om de 2 seconden. Het is niet heel hard, maar is dit normaal?

Doet ie van mij ook. Verder geen probleem na een klein jaar gebruik.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

ppeter

Citaat van: Tylerdurden76 op januari  2, 2017, 22:29:22
:headbanging: :clapping: :popcorn: dat ziet er goed uit Peter. Ook goed om te lezen dat de motor stil is. Klopt het dat het een vrij glad doek is?

Ik heb zelf weinig referentiemateriaal. Ik heb vlak voor kerst bij ITC Hometheater de Kingpin tabtensioned gezien. Leek me een relatief grof doek. De projecta tab tensioned met HD progressive zijn niet betaalbaar, anders wist ik het wel. Daarom vind ik je feedback op dit scherm erg prettig. Dit scherm samen met een Epson TW9300 < EUR3600 en ik zou het wel weten  ;D

Het is een heel fijn en glad doek met quasi geen structuur.
Mocht ik in betere donkere omstandigheden kunnen kijken, zou het beeld echt van het scherm spatten.
Maar met de lichte omstandigheden in een woonkamer met een wit plafond en lichte muren verlies ik wat contrast, kleuren en zwartwaarden. Maar toch is het beeld wel om van te genieten en is het een goed scherm en een kwalitatieve beamer.

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Zal toch van iets dichter de foto's moeten nemen, alhoewel de display van het fototoestel gevuld was bij het nemen van de foto?
Nog eens een poging wagen....
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tylerdurden76

de foto's zien er op zich prima uit, de laatste foto is mooi om te laten zien hoe de TW9300 en het scherm met zwart omgaan. Dank je  :D Heb je de projector en het scherm in een package deal gekocht? Trouwens de TW9300 al met 4k hdr (of WCG) uitgeprobeerd en zo ja, bevalt dat?

Citaat van: ppeter op januari  3, 2017, 21:41:18
Zal toch van iets dichter de foto's moeten nemen, alhoewel de display van het fototoestel gevuld was bij het nemen van de foto?
Nog eens een poging wagen....

luuk123456

Verkijk je niet op het zwart van een foto.  Je kan op deze manier echt niet (goed) vaststellen hoe de zwartwaarden daadwerkelijk zijn. ..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

ppeter

Citaat van: Tylerdurden76 op januari  3, 2017, 22:42:19
de foto's zien er op zich prima uit, de laatste foto is mooi om te laten zien hoe de TW9300 en het scherm met zwart omgaan. Dank je  :D Heb je de projector en het scherm in een package deal gekocht? Trouwens de TW9300 al met 4k hdr (of WCG) uitgeprobeerd en zo ja, bevalt dat?

Heb ze idd samen in een package deal gekocht bij Cinedream.
Heb helaas nog geen UHD player en nog niet van 4K HDR beelden kunnen genieten.
Maar zelfs nu in 1080P is de beeldkwaliteit geweldig en is het genieten, en kan het in de toekomst alleen maar beter worden! De zwartwaarden zijn echt wel goed van de TW9300.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tylerdurden76

Bij Cinedream?  :blink: Ik dacht dat dit I-visions scherm alleen bij beamerwebwinkel werd verkocht? Ik ben wel benieuwd naar je package deal prijs? Indien je daar voor open staat, een pm is welkom  ;D

Citaat van: ppeter op januari  4, 2017, 11:34:03
Heb ze idd samen in een package deal gekocht bij Cinedream.

home@the movies

Citaat van: Tylerdurden76 op januari  5, 2017, 23:51:30
Bij Cinedream?  :blink: Ik dacht dat dit I-visions scherm alleen bij beamerwebwinkel werd verkocht? Ik ben wel benieuwd naar je package deal prijs? Indien je daar voor open staat, een pm is welkom  ;D

Wij (Cinedream/Home@The Movies) zijn officiel reseller van I-Visions schermen, dus stuur ons gerust een mail voor info.

Gr
Werner

N1v3K

Werner..

Wat vind jij van de kwaliteit van Ivisions tov Kingpin?
Zit er veel verschil in? Hoe zit het met egaliteit en hotspotting bijvoorbeeld?

Citaat van: home@the movies op januari  6, 2017, 09:21:21
Wij (Cinedream/Home@The Movies) zijn officiel reseller van I-Visions schermen, dus stuur ons gerust een mail voor info.

Gr
Werner

Denk

Citaat van: Denk op januari  2, 2017, 15:16:36
Ik heb het doek nu bijna een jaar hangen. Toevallig ben ik nu weer in contact met de leverancier aangezien het formaat begint af te wijken. M.a.w. de beeldverhouding klopt niet meer.
Dit heeft als resultaat, dat je niet meer exact binnen het zwarte kader kunt projecteren. Dit is een normaal verschijnsel bij dit soort spanschermen heb ik begrepen, aangezien het doek erg dun is en daardoor wat rek heeft. Echter moet het wel binnen een bepaalde marge vallen. Volgens de fabrikant is dat 8-12mm echter is het bij mij inmiddels meer dan 3 cm. Zoals gezegd dit gemeld mij de leverancier en ze staan er open voor om dit op te lossen. Ik heb ze de maten van het witte vlak doorgegeven en ze zijn nu in overleg....Zal later nog wel eens een update plaatsen.
Ergens aan het begin van dit topic wordt overigens hetzelfde probleem aangehaald. (ff teruglezen dus)

En wat betreft de beeldkwaliteit heb ik niets te klagen overigens.

En over de service van projectieschermen.com (the Next Shop) ook niets meer dan lof. Scherm wordt deze week gratis vervangen voor een nieuwe! :worship:
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

NickV

Hoi, Ik ben ook van plan zo Ivisions scherm aan te kopen. Zijn er al mensen die een defect eraan gekregen hebben ?

Denk

Citaat van: NickV op februari  9, 2017, 16:36:08
Hoi, Ik ben ook van plan zo Ivisions scherm aan te kopen. Zijn er al mensen die een defect eraan gekregen hebben ?

Lees dit topic zou ik zeggen. Bij eventuele problemen wordt altijd netjes een oplossing gezocht door de leverancier. Er zit ook 3 jaar garantie op.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

konijntje

Mijn cinema HD doek hangt nu 3 jaar en is nog steeds volledig vlak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dreamer

Ik heb zojuist een  i-Visions elektro M-Series scherm op maat besteld in cinemascope formaat (21:9, zicht formaat 230cmx98cm). Het doek wordt eind maart begin april geleverd.
Ik ben benieuwd.

Denk

Citaat van: Dreamer op februari 11, 2017, 19:55:08
Ik heb zojuist een  i-Visions elektro M-Series scherm op maat besteld in cinemascope formaat (21:9, zicht formaat 230cmx98cm). Het doek wordt eind maart begin april geleverd.
Ik ben benieuwd.

Deze heeft geen tension systeem. Ben je niet bang voor golven in het doek op termijn? Zelf heb ik mindere ervaring met dit soort doek.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Dreamer

Dit heb ik nagevraagd en ze hebben daar vond ik eerlijk op geantwoord dat dat moeilijk te voorspellen is. Als het voor bijv. een verwarming komt te hangen is de kans een stuk groter op golven. Dat is bij mij niet het geval. In mijn HT heb ik vloerverwarming. Daarbij komt mijn doek met een hele korte blackdrop (10cm), omdat het scherm vrij laag komt te hangen. Wel kan het scherm op termijn aan de zijkanten een beetje gaan krullen in de zwarte randen, maar ook daar is de kans kleiner, omdat het totale doek niet zo hoog is.
Ik neem dus het risico.

Denk

Dat omkrullen had ik ook. Daar begon het mee. Daarna kwamen de golven. Ik had een duur projecta scherm van 2 meter breed in 16:9 formaat. Op een gegeven moment rolde ik het scherm niet meer in en liet het gewoon uitgerold hangen. Hierdoor werd het iets minder.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

darkrunner

Dacht dat Tension: enkel tegen het krullen van de zwarte zijkanten is, en dat Tab-tension: tegen het krullen van zowel de zijkanten als tegen het golven van het doek is omdat met Tab-tesion het volledig doek wordt opgespannen, vloerverwarming, warmte stijgt dus je scherm krijg sowieso warmte schommelingen te verduren, qua golven heb je even kans op golven als bij elk niet Tab/Tab-tension scherm.


Dreamer

Mij werd verteld dat vloerverwarming idealer was ivm met een gelijkmatiger warmte verdeling. Maar goed, ik zal het dus moeten afwachten. Het doek wordt eind maart begin april geleverd.