i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Gestart door Lecoque, maart 12, 2011, 22:01:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hjordis

Zaterdag er achter gekomen dat mijn Electro HD van een jaar V golven begint te vertonen. Het doek is 260cm breed. Geprobeerd het doek aan te spannen met de tensioncords maar toen kwam ik er achter dat hij helemaal niet in de breedte gespannen word. In de bijlage wat foto's en een video die ik ook naar projectieschermen.com heb verzonden. Ben benieuwd wat zij er van vinden.

Niet met de hand aangespannen


Wel met de hand aangespannen


Video van het probleem: https://www.youtube.com/watch?v=3ik77myMCeY



Jep

Dit systeem met rechte spandraad slaat werkelijk nergens op. Dat koord hoort in een curve te lopen om spanning op het doek te krijgen.

Je geeft aan dat je er na een jaar achter komt. Je zit dus nog dik in de garantietermijn.

Ik ben ook wel benieuwd wat de leverancier hier op te zeggen heeft.  ;)

Erg vervelend, sterkte ermee!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Denk

Dit is nu precies de reden dat ik voor het iets duurdere HD Cinema systeem heb gekozen.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Hjordis

Citaat van: Denk op november  6, 2016, 18:58:29
Dit is nu precies de reden dat ik voor het iets duurdere HD Cinema systeem heb gekozen.

Ik ga ook vragen om te upgraden naar een cinema en ik ben benieuwd of ze het zelf aan gaan bieden of dat ik moet aandringen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Denk

Waarschijnlijk kun je hooguit wat korting krijgen denk ik.
Succes in ieder geval!
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

ppeter

Citaat van: Denk op november  6, 2016, 18:58:29
Dit is nu precies de reden dat ik voor het iets duurdere HD Cinema systeem heb gekozen.

Ik heb ook voor de zekerheid gekozen voor het duurste en hopelijk kwalitatieve 4K Cinema screen.

Hoelang heb jij het scherm al en wat is jouw ervaring,?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

konijntje

Ik heb het cinema hd scherm (voorloper van het 4K scherm) maar ben er blij mee. Hangt na 2 jaar en een verhuizing nog strak. Wel is her erg gevoelig voor temperatuur verschillen. Mijn scherm gaat vlak voor mijn tv langs en als de tv aan heeft gestaan en dus warm is krijg je precies op dat punt golven in het scherm. Als tv niet aan heeft gestaan is het helemaal strak. Ik begreep dat het 4K scherm van een dikker materiaal is dus zou dat probleem minder moeten hebben. Grootste nadeel vind ik de geringe blackdrop :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk

ppeter

Citaat van: konijntje op november  6, 2016, 20:52:40
Ik heb het cinema hd scherm (voorloper van het 4K scherm) maar ben er blij mee. Hangt na 2 jaar en een verhuizing nog strak. Wel is her erg gevoelig voor temperatuur verschillen. Mijn scherm gaat vlak voor mijn tv langs en als de tv aan heeft gestaan en dus warm is krijg je precies op dat punt golven in het scherm. Als tv niet aan heeft gestaan is het helemaal strak. Ik begreep dat het 4K scherm van een dikker materiaal is dus zou dat probleem minder moeten hebben. Grootste nadeel vind ik de geringe blackdrop :-(

Het doet mij plezier dat na twee jaar je nog steeds tevreden bent en het scherm nog strak is.
Om het feit dat het nieuwe 4K scherm een ander doek en verbeterd is geeft mij toch vertrouwen
Helaas is bij een TabTensioned scherm de blackdrop kleiner.
Je kan bij IVisions deze wel op maat bestellen, maar door het zeer dunne doek van de 4K Cinema os er wel een beperkte maximum. Daarom kan ik het scherm ook niet aan het plafond monteren maar 20 centimeter aan de wand. Momenteel toch wel het beste scherm prijs/kwaliteit en hopelijk voldoet deze naar mijn verwachting.

Sent from my iPhone using Tapatalk
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

konijntje

Citaat van: ppeter op november  6, 2016, 21:21:09


Het kan inderdaad aangepast worden. Maar helaas lang niet genoeg voor mijn 2,70 hoge plafond. Ondanks dat het een goede prijs kwaliteit verhouding is ga ik voor een volgend scherm toch voor een merk die wel tegen of in mijn plafond gemonteerd kan worden, de buis aan de muur begint mij steeds meer te storen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Denk

Citaat van: konijntje op november  6, 2016, 20:52:40
Ik heb het cinema hd scherm (voorloper van het 4K scherm) maar ben er blij mee. Hangt na 2 jaar en een verhuizing nog strak. Wel is her erg gevoelig voor temperatuur verschillen. Mijn scherm gaat vlak voor mijn tv langs en als de tv aan heeft gestaan en dus warm is krijg je precies op dat punt golven in het scherm. Als tv niet aan heeft gestaan is het helemaal strak. Ik begreep dat het 4K scherm van een dikker materiaal is dus zou dat probleem minder moeten hebben. Grootste nadeel vind ik de geringe blackdrop :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb precies hetzelfde scherm, ook de voorloper van het 4K Cinema doek. Deze hangt er nu een maand of 8 naar tevredenheid. Ik heb alleen af en toe een paar golven in de rechter hoek onderaan het scherm. Dit echter alleen als hij net is uitgerold. Deze golven verdwijnen in zijn geheel na een aantal minuten. Hier doet het flexibele doek in combinatie met het tab-tension systeem dus zijn werk goed! Enig minpuntje van deze wat goedkopere schermen is, dat de afmeting van het (flexibele) doek nog wel eens iets kan afwijken. Ik projecteer nu net ietsje over de masking heen.
Heel erg storend vind ik dit echter niet. Zeker niet het geld waard voor mij om hiervoor een 2 á 3 keer duurder scherm te kopen.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Hjordis

Ik heb een flinke mail terug gekregen van projectieschermen. Komt ie:

CitaatZonde om te horen!

Uw Electro HD-Series projectiescherm heeft wel een Tension-systeem, maar géén Tab-Tension systeem: het Electro HD opspanning-systeem is bedoeld om te voorkomen dat het doek aan de zijkanten gaat krullen, niet om het doek horizontaal strak te trekken. Dit kan ook niet, want daarvoor is het projectiedoek van de Electro HD-Series te dik en stug. Door het opspanning-systeem kan de Electro HD een zeer hoge zwarte bovenrand hebben, zonder dat het doek heel erg gaat omkrullen (wat het zou doen zonder de touwtjes).

De Cinema 4K projectieschermen hebben wel een TabTension systeem:
Electro HD: Een dik, stug projectiedoek met HD Tension systeem.
Cinema 4K: Een dun, flexibel projectiedoek met TabTension systeem.
Nadeel van een TabTension systeem (van de Cinema 4K) is echter dat een hoge zwarte bovenrand niet mogelijk is: daarom zijn deze 2 type schermen verkrijgbaar.


Het spanningssysteem van de Electro HD extreem strak zetten heeft dan ook eerder een tegengesteld effect: het trekt de gewichtsbalk naar boven en maakt daarmee golven in het scherm! De touwtjes horen nét strak te staan, en zeker niet zo strak dat je er gitaar op kunt spelen. De gewichtsbalk mag er nooit aan "hangen".
Graag de volgende stappen uitvoeren:
Het doek helemaal uitrollen
De spankoorden helemaal los draaien (zodat de touwtjes echt geen spanning meer hebben)
Het doek zo gedurende lange tijd laten hangen (indien in de woonkamer: bijv. een aantal keren 's nachts, of als u op vakantie gaat)
Spankoorden aandraaien, tot ze nét strak staan
Door het uithangen zou de V-vorm weg moeten trekken. Het kan echter zijn dat de V-vorm te hard in het doek is getrokken, in dat geval komen we het projectiescherm graag bij u afhalen en kan onze reparatie afdeling proberen de vorm er uit te krijgen (en anders komen we met een andere oplossing). Het handigst is wel als u eerst bovenstaande methode probeert, meestal is dit al de oplossing.

Als er nog vragen zijn dan horen we het graag!

Ik ga dat dus nog maar eens proberen! Al heb ik zo mijn twijfels.

Denk

Ze leggen in ieder geval duidelijk het verschil uit tussen de twee systemen. Aan de klant de keuze welk van de twee te kiezen. Zelf heb ik specifiek voor het tab-tension systeem gekozen met het dunnere en dus flexibeler doek. Denk dat je verder niet veel meer van de leverancier kan en mag verwachtten dat waar ze nu mee komen.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Hjordis

Ik heb gevraagd naar de upgrade mogelijkheden als het niet lukt om de golven eruit te halen:

CitaatMocht het inderdaad niet lukken dan zou het eventueel upgraden naar de Cinema 4K Series geen probleem zijn. Ik zag wel dat de oorspronkelijke order al wat ouder is, dus dit is niet geheel gebruikelijk maar mocht de V er niet uit te halen zijn dan behoort dit wel tot de mogelijkheden.

Nog een prettige dag gewenst!

Erg netjes denk ik.


darkrunner

#288
Oh is goed om te weten had me al bijna een Tension aangeschaft maar ben je eigenlijk qua strak houden niks mee.
Moet dus TabTension zijn,maar kan nu een framescherm plaatsen ga dan ook voor die optie.

Raymond187

Geen diee wat het kost zo,n zo,n scherm, maar de kingpin 240 elec tap tensiond kost maar 999

ppeter

Citaat van: Raymond187 op november  9, 2016, 17:53:41
Geen diee wat het kost zo,n zo,n scherm, maar de kingpin 240 elec tap tensiond kost maar 999

Maar 999...?

Dit elektrisch TabTensioned 4K Cinema scherm van 240m kost maar 729 euro met 3 jaar garantie!
Mooi prijsvoordeel voor minstens dezelfde kwaliteit en goede na-service.
Een standaard elektrisch scherm bij Kingpin kost al 599 euro.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

N1v3K


ppeter

Citaat van: N1v3K op november  9, 2016, 21:28:53
Waar baseer je dat op?

Op een vergelijking van beide schermen.

De Kingpin zijn goede schermen, maar is bevestigd door een dealer dat het TabTensioned scherm geen goede prijs/kwaliteit heeft. Ik ben tot tweemaal persoonlijk langs geweest om de iVisions schermen te gaan bewonderen. Het 4K Cinema scherm is heel dun en met een heel fijn minimale structuur voor een mooi beeld.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

N1v3K

Citaat van: ppeter op november  6, 2016, 20:33:37
Ik heb ook voor de zekerheid gekozen voor het duurste en hopelijk kwalitatieve 4K Cinema screen.
Je bent er anders zelf ook niet echt van overtuigd.. ;)

ppeter

Citaat van: N1v3K op november  9, 2016, 22:06:04
Je bent er anders zelf ook niet echt van overtuigd.. ;)

Toch wel, anders had ik deze zeker niet besteld.
Maar het gebruik in mijn eigen HT en de ervaring op termijn zal dit moeten bevestigen.
Zal mijn ervaring hier binnenkort wel delen.
Wordt vervolgt....
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Flavio

Ik heb besloten om een iVisions Frame 4K-Series scherm te nemen zodat ik zeker weer dat ik een strak scherm heb i.c.m. de Philips Screeneo HDP2510 UST beamer.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Raymond187


ppeter

Citaat van: Raymond187 op november 10, 2016, 11:41:38
Bevestiging spul, als extra accessoire?

MONTAGE: QUICKINSTALL

Dit projectiescherm is voorzien van het unieke IVISIONS QuickInstall montagesysteem. Over de gehele lengte van de behuizing kunnen de twee meegeleverde QuickInstall L-beugels vastgeklikt worden: een eenvoudige, veilige & flexibele installatie aan wand of plafond. Verstel ná installatie het projectiescherm door de behuizing simpelweg naar links of rechts door de QuickInstall beugels te schuiven.

MEEGELEVERD
Afstandsbediening (incl muurhouder)
Stroomkabel 3,0m (IEC-320-C13 naar schuko)
QuickInstall montage beugels (wand/plafond/vrij hangend)
Schroeven & pluggen set voor montage
Handleiding
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tylerdurden76

Hoi Ppeter,

Kan je inmiddels je ervaring met dit tab tensioned scherm delen? Bevalt het scherm je? En mogelijk heb ik het over het hoofd gezien maar is de achterkant van het scherm zwart of niet?

Daarnaast, dient de gehele black border aan de bovenkant uitgedraaid te worden of kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een bovenkader van max 10 cm?

Citaat van: ppeter op november  9, 2016, 22:39:20
Toch wel, anders had ik deze zeker niet besteld.
Maar het gebruik in mijn eigen HT en de ervaring op termijn zal dit moeten bevestigen.
Zal mijn ervaring hier binnenkort wel delen.
Wordt vervolgt....

Denk

Citaat van: Tylerdurden76 op januari  2, 2017, 14:24:33

Daarnaast, dient de gehele black border aan de bovenkant uitgedraaid te worden of kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een bovenkader van max 10 cm?

Je kan de blackdrop in elke stand uitrollen, dus ook 10 cm. (echter tot het max. natuurlijk!)
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV