I-pod Touch als AB voor SB Touch

Started by Alco, March 5, 2011, 22:04:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

Hallo allemaal,

Ik vroeg me 't volgende af...  ik zie regelmatig op diverse forums dat mensen een I-pod/I-phone gebruiken als afstandsbediening voor bijvoorbeeld een Squeezebox. Dat vind ik op zich wel pretty cool. 8)



Sinds ik een Squeezebox Touch heb is 't aflezen van de info op het scherm wat lastiger te zien, dan bij de SB Classic die ik daarvoor had. (die had een breder display en geen cover-art optie, waardoor de text groter, en dus makkelijker leesbaar was, van een paar meter afstand)

Maar,...nou vroeg ik me af... kun je zo'n app, om je I-pod als remote te gebruiken, alleen betalen als je een credit-card hebt ?
Die heb/wil ik dus niet! Ik heb nog geen I-pod (en als de remote-optie app niet bestond, was ie voor mij minder interessant), maar als 't klopt dat je zo'n app alleen kan bestellen/betalen middels een credit-card, zal de I-pod er bij mij ook niet komen denk ik.  

Ook zou ik graag willen weten of je met een I-pod Touch als AB ook kan spoelen in een spelend nummer.
(of alleen skippen naar een vorige/volgende track)  

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dirk

hier wordt uitgelegd hoe je zonder creditcard toch bij itunes kan kopen, dmv een wat "aparte" registratie en daarna gebruik te maken van itunescards, die je gewoon voor jezelf kan kopen
http://computertotaal.nl/article/21295/itunes-account-zonder-creditcard.html

en ik had indertijd op m'n SBT iPeng in gebruik als AB-app, daarin kan je in elk geval doorspoelen binnen het spelende nummer  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

#2
Bedankt Dynky :)

Hmmm,..vind 't dan nog vrij lastig/tricky eigenlijk. Was mooi geweest als een bestelling via Ideal zou kunnen. :sigh:
De meningen onderaan het artikel zijn ook nog vrij verdeeld. :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fireman

Los van je creditcard vraag. Ik gebruik de apple "remote"  app. Super stabiel en geen errors net als de nStream. Dat was/is echt bout!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeriko

#5
Niet helemaal ontopic maar de afbeelding van de squeezebox-touch is die van jou of is dit een algemene afbeelding? Het album van Coldplay ken ik dus niet vandaar miin interesse.

Gr. Jeroen

Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Alco

De afbeelding is gewoon van internet geplukt. Ik zocht effe 'n voorbeeld...
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jeriko

Oké bedankt ga eens op het surfen of ik wat meer te weten kom over dit album van Coldplay.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

-madison-

Wanneer ik iets koop van Itunes dan wordt het gewoon van mijn bankrekening afgeschreven, geen creditcard nodig dus!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.