iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rbormans

#250
Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 17:58:45
...blijkt dat als ik een pdf of een eigen foto of mp3 op het ding wil krijgen, dat allemaal via iTunes moet? nee toch? Dat moet toch makkelijker kunnen? Ik zit ongetfwijfeld nog te veel in de ' dit is een computer' modus, met de bijbehorende 'dus ik wil er bestanden op zetten' achtergrond...
Ik heb de TIOD app geïnstalleerd waarmee je over een (thuis)netwerk kan file browsen, files bekijken en eventueel meteen kan overcopieren.

Ik vind alleen het continu foutief verbeteren van mijn getypte tekst door de iPad ongelooflijk irritant (in bovenstaand stukje tekst heb ik minstens 6 woorden opnieuw moeten typen)

modde239

Citaat van: Raf (B) op januari 16, 1970, 05:45:01

Ik vind alleen het continu foutief verbeteren van mijn getypte tekst door de iPad ongelooflijk irritant (in bovenstaand stukje tekst heb ik minstens 6 woorden opnieuw moeten typen)

Gewoon uitzetten zie een paar post terug.....

rbormans

Citaat van: modde239 op augustus 12, 2011, 01:01:07
Gewoon uitzetten zie een paar post terug.....
He, mooi ! Bedankt.
Is dit er recentelijk ingeslopen ?

jowi

Citaat van: Raf (B) op augustus 12, 2011, 00:25:04
Ik heb de TIOD app geïnstalleerd waarmee je over een (thuis)netwerk kan file browsen, files bekijken en eventueel meteen kan overcopieren.
Even snel geprobeerd, maar deze app kan alleen verticaal en niet horizontaal gebruikt worden (weet de juiste terminologie niet maar hij 'wisselt' niet mee met de ipad).

Thunder

Citaat van: jowi op augustus 12, 2011, 08:52:23
(weet de juiste terminologie niet maar hij 'wisselt' niet mee met de ipad).

"breed" met de home knop links of rechts is landscape, "hoog" met de homeknop boven of beneden is portrait.  ;D
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

modde239

Citaat van: Raf (B) op augustus 12, 2011, 08:24:29
He, mooi ! Bedankt.
Is dit er recentelijk ingeslopen ?


Zat er altijd al op....

Kingpin

Wie weet hoe ik bv instellingen van een App kan backuppen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

m.k

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 16:40:50
Het is erg wennen... Ik ga die squeezebox controller zeker proberen, want twonky met plugplayer is het niet hoor... Oh ja hoe zet ik die woord alternatieven uit als ik een bericht in tik?

Voor de squeezebox de Squeezepad app nemen, die werkt erg goed!

http://itunes.apple.com/nl/app/squeezepad/id380003002?mt=8

danielo

Citaat van: Kingpin op augustus 14, 2011, 23:28:03
Wie weet hoe ik bv instellingen van een App kan backuppen?

Dit gaat vanzelf als je hem synced dan maakt die een back-up van alle app data inclusief de settings. Straks met iOS5 en iCloud doet die dat continue over het internet en kan je per app instellen welke je wel/niet wil doen. Zo is het bijvoorbeeld niet 'handig' om een back-up te maken van je tomtom data (kaarten) vind ik en dat kan je gewoon uitzetten. Dit neemt niet wel dat ik al kleine 10Gig aan 'back-up' heb staan op icloud.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kingpin

Citaat van: danielo op augustus 14, 2011, 23:38:22
Dit gaat vanzelf als je hem synced dan maakt die een back-up van alle app data inclusief de settings. Straks met iOS5 en iCloud doet die dat continue over het internet en kan je per app instellen welke je wel/niet wil doen. Zo is het bijvoorbeeld niet 'handig' om een back-up te maken van je tomtom data (kaarten) vind ik en dat kan je gewoon uitzetten. Dit neemt niet wel dat ik al kleine 10Gig aan 'back-up' heb staan op icloud.

Daniel.
Even een voorbeeld, dus als ik in een App (zeg mijn remote) zo heb ingedeelt zoals ik dat wil dan backupped die ook deze settings, zodat ik niet na de tijd alles weer moet indelen?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

danielo

Citaat van: Kingpin op augustus 15, 2011, 00:10:35
Even een voorbeeld, dus als ik in een App (zeg mijn remote) zo heb ingedeelt zoals ik dat wil dan backupped die ook deze settings, zodat ik niet na de tijd alles weer moet indelen?

Als het goed is komen de settings terug als je een back-up terug zet, Ik weet niet 100% zeker of dit verplicht is voor app makers maar de mogelijkheden zitten er zeker in. Dit gaat wel over maand a 2 maanden veranderen met de manier waarom icloud werkt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Tinus_

Citaat van: Kingpin op augustus 15, 2011, 00:10:35
Even een voorbeeld, dus als ik in een App (zeg mijn remote) zo heb ingedeelt zoals ik dat wil dan backupped die ook deze settings, zodat ik niet na de tijd alles weer moet indelen?

Gelukkig kan je de SQ remote ook handmatig backuppen.
Rebuilding my HT

jowi

Citaat van: m.k op augustus 14, 2011, 23:32:44
Voor de squeezebox de Squeezepad app nemen, die werkt erg goed!
Inderdaad, werkt erg goed. Al zou de combi van zomaar een uPNP server met iets als plugplayer ook goed moeten werken, ik heb er geen goed gevoel bij. De verschillende uPNP servers vind ik over het algemeen nogal 'apart'  qua userinterface en mogelijkheden als ik het netjes zeg, en plugplayer ervaar ik nu niet als het meest stabiele produkt wat ooit op aarde is verschenen, al kan eea ook liggen aan de Arcam hoor, oftewel de combinatie van alles. Maar met de Squeezeserver op de PC, de SB controller aan de Arcam gehangen, en de squeezebox app op de iPad, werkt het werkelijk subliem.

Ik vond trouwens nog een aardig iets aan de user-interface van de iPad, iets wat ik zo snel nergens kon terugvinden in welke handleiding dan ook. Als je 2 iconen op elkaar zet, dan vormen die ineens een aparte 'subfolder' zeg maar, met een eigen mapje die je zelf een naam kunt geven, zo kun je dingen die een beetje bij elkaar horen, groeperen, zonder dat je schermen vol komen te staan met losse icons. Daarna kun je er icons in droppen om toe te voegen. Zal wel gesneden koek zijn voor de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk maar ja ;) Op internet vond ik het wel terug: http://appsineducation.blogspot.com/2011/06/creating-and-renaming-folders-on-your.html

Ondertussen ben ik nu een paar dagen aan het spelen met het ding, en ik moet zeggen dat ik het ding zelf erg prettig vind werken over het algemeen. Ik vind de verplichte koppeling met dat itunes echt waardeloos, dat pakket is traag, instabiel, onlogisch, installeert zaken en doet dingen op de achtergrond en op je systeem waar ik als doorgewinterd windows mens zelfs van gruwel :crazy:, maar de gemiddelde gebruiker merkt dat toch niet denk ik... het is niet anders. Zo was ie 1,5 uur bezig om mijn 4000 foto's te syncen met de iPad, om ze daarna nog een keer een uur heen en weer te copieren... blijkt dat ie ALLE foto's zelf gaat zitten converteren... ik bedoel, daar heb ik niet om gevraagd... en foto's uit verschillende folders heeft ie nog meer moeite mee. En maak niet de fout om achteraf nog een folder bij te willen syncen, want dat gaat ie gdvr%$#$% eerst ALLES wissen, weer alles converteren, copieren, en dan heb je dus alleen die 'extra'  folder en is de rest weer pleite... en kun je dus weer opnieuw beginnen. Ik ben serieus een hele middag bezig geweest om mijn %#@%$# foto's op de ipad te kunnen zien. Ik denk dat ik maar iets met dat dropzone ga doen voor dingen als afbeeldingen etc. Apple software beter en handiger? Nou nee. Gewoon dezelfde shit als de rest :D

danielo

Citaat van: jowi op augustus 15, 2011, 09:09:17
Inderdaad, werkt erg goed. Al zou de combi van zomaar een uPNP server met iets als plugplayer ook goed moeten werken, ik heb er geen goed gevoel bij. De verschillende uPNP servers vind ik over het algemeen nogal 'apart'  qua userinterface en mogelijkheden als ik het netjes zeg, en plugplayer ervaar ik nu niet als het meest stabiele produkt wat ooit op aarde is verschenen, al kan eea ook liggen aan de Arcam hoor, oftewel de combinatie van alles. Maar met de Squeezeserver op de PC, de SB controller aan de Arcam gehangen, en de squeezebox app op de iPad, werkt het werkelijk subliem.

Ik vond trouwens nog een aardig iets aan de user-interface van de iPad, iets wat ik zo snel nergens kon terugvinden in welke handleiding dan ook. Als je 2 iconen op elkaar zet, dan vormen die ineens een aparte 'subfolder' zeg maar, met een eigen mapje die je zelf een naam kunt geven, zo kun je dingen die een beetje bij elkaar horen, groeperen, zonder dat je schermen vol komen te staan met losse icons. Daarna kun je er icons in droppen om toe te voegen. Zal wel gesneden koek zijn voor de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk maar ja ;) Op internet vond ik het wel terug: http://appsineducation.blogspot.com/2011/06/creating-and-renaming-folders-on-your.html

Ondertussen ben ik nu een paar dagen aan het spelen met het ding, en ik moet zeggen dat ik het ding zelf erg prettig vind werken over het algemeen. Ik vind de verplichte koppeling met dat itunes echt waardeloos, dat pakket is traag, instabiel, onlogisch, installeert zaken en doet dingen op de achtergrond en op je systeem waar ik als doorgewinterd windows mens zelfs van gruwel :crazy:, maar de gemiddelde gebruiker merkt dat toch niet denk ik... het is niet anders. Zo was ie 1,5 uur bezig om mijn 4000 foto's te syncen met de iPad, om ze daarna nog een keer een uur heen en weer te copieren... blijkt dat ie ALLE foto's zelf gaat zitten converteren... ik bedoel, daar heb ik niet om gevraagd... en foto's uit verschillende folders heeft ie nog meer moeite mee. En maak niet de fout om achteraf nog een folder bij te willen syncen, want dat gaat ie gdvr%$#$% eerst ALLES wissen, weer alles converteren, copieren, en dan heb je dus alleen die 'extra'  folder en is de rest weer pleite... en kun je dus weer opnieuw beginnen. Ik ben serieus een hele middag bezig geweest om mijn %#@%$# foto's op de ipad te kunnen zien. Ik denk dat ik maar iets met dat dropzone ga doen voor dingen als afbeeldingen etc. Apple software beter en handiger? Nou nee. Gewoon dezelfde shit als de rest :D

Ik moet zeggen dat elke upnp oplossing die ik tot nu toe met mijn niet al te goedkope denon waardeloos vind, voor mij is de enigste oplossing externe streamers die dan via een ipad app aan te sturen is. Heb meerdere manieren maar nu net weer een nieuwe macmini server met ssd gekocht en de combi werkt werkelijk perfect. Met remoteHD app op de ipad, vooral de snelheid is iets wat altijd onder de maat is met upnp maar met deze oplossing heb ik het gevoel dat die al van nummer gewisseld is voor mijn vinger het scherm raakt :).

Indien de handleiding die ik gepost hebt niet voldoende is kan je misschien een video bekijken van de introductie van iOS4 daarin zie je de meeste nieuwe dingen uiteengezet oa folders (http://www.youtube.com/watch?v=1w7QmMt6CCI) start ergens eind van de video. Wat handig is aan folders is dat ze ook in de dock kunnen!!.

Persoonlijk doe ik alles in mapjes en probeer ik al mijn apps op 1 pagina t houden, hierdoor kan ik met 1 swipe naar links zoeken. Ook kan je 6 folders op je dock zetten. In mijn dock heb ik naast mail en safari een folder met 'work','music/tv','navigation','magazine' met daarin alle apps die ik veel gebruik. (ik heb ongeveer 400 apps op mij ipad staan dus :) ).

Over itunes kunnen we kort zijn, de ervaring op windows is blijkbaar slechter als op een mac, ik heb er persoonlijk weinig moeite mee alhoewel ik de interface zelf nooit gebruik (altijd in server mode). Wat ik merk is dat je een stuk blijer wordt als je je niet verzet tegen de manier waarop apple het wil. Ik weet dit klinkt lullig maar het is wel zo, dingen als 'ik wil gewoon zelf files erop zetten','wil niet concerten','wil andere players gebruiken' hoor je vaak maar is een beetje een windows instelling.

Het goeie nieuws is dat itunes niet meer nodig is over 2 maanden met iOS5, dan kan je alles naar de cloud doen als je dat wil, in die wereld komt alles een beetje bij elkaar. Echte windows manier van werken is daar ook weg maar ook de apple manier is een stuk minder en je hebt niet perse itunes neer nodig eenmaal deze mode aangezet gaat alles via het internet.

Elke ervaring van een windows gebruiker (ben ik ook jaren 1 geweest) met een apple product is in het begin zo, het weghalen van opties en mogelijkheden is moeilijk in het begin pas later ga je inzien dat er ook voordelen aan zitten. Het zelf aanpassen/hacken is lastiger op een mac maar vaak ook minder nodig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Echt leuk wordt het als je een stel video's hebt geconverteerd naar ipad/iphone formaat, ze synced en er later achter komt dat namen te lang zijn om bruikbaar te zijn op je iphone/ipad. Je denkt even wat files te hernoemen, een paar verkeerde geconverteerde videos te verwijderen om ruimte te maken, want de verwijder optie kon ik nergens vinden binnen itunes. Vervolgens staat alles dubbel en door elkaar en zit ik wel eens te denken opnieuw te beginnen. Er zal ergens logica zitten maar ik moet hem alleen nog vinden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

#265
Citaat van: Erik op augustus 16, 2011, 17:51:22
Echt leuk wordt het als je een stel video's hebt geconverteerd naar ipad/iphone formaat, ze synced en er later achter komt dat namen te lang zijn om bruikbaar te zijn op je iphone/ipad. Je denkt even wat files te hernoemen, een paar verkeerde geconverteerde videos te verwijderen om ruimte te maken, want de verwijder optie kon ik nergens vinden binnen itunes. Vervolgens staat alles dubbel en door elkaar en zit ik wel eens te denken opnieuw te beginnen. Er zal ergens logica zitten maar ik moet hem alleen nog vinden.


Om een bestand in iTunes te verwijderen gewoon op het bestand staan met de muis dan rechtermuis knop indrukken en dan verwijderen kiezen....very easy.... :D

Erik

Dat zal ik straks nog eens proberen, leek me idd logisch en vaak werkt het ook maar bij videofiles verscheen er geen menu-item verwijder. Kan nu even niet checken want Spotify is voor de 2e x deze week opnieuw 700 nummers aan het syncen nadat hij op eea reden alles kwijtraakte :-(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Als je bedoeld de film bestanden die al op de ipad zijn kan je die rechtstreeks op de ipad zelf verwijderen...door op de film met je vinger te gaan staan en ingedrukt houden dan verschijnt er een 'X' die klik je aan en kan dan de film verwijderen....

Erik

#268
Net gekeken dat gaat misschien goed op de ipad maar niet op de iPhone die speelt af via "ipod" daar kan ik alleen afspelen.
Ga ik naar iTunes op m'n pc en selecteer "my iphone" dan naar sync movies toe dan zie ik alles in de map en die kan ik deselecteren maar niet verwijderen. Voeg de nieuw geconverteerde vereis toe dan staat alles er dubbel in want ik kan wel folders/mappen toevoegen  of nieuwe files in die map zetten en opnieuw toevoegen kiezen, maar hij snapt niet dat als die files weg zijn dat hij de plaatsjes op itunes ook wel weg mag halen, het blijven zeg maar oude thumbnails, weesjes zeg maar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: Erik op augustus 17, 2011, 00:39:39
Ga ik naar iTunes op m'n pc en selecteer "my iphone" dan naar sync movies toe dan zie ik alles in de map en die kan ik deselecteren maar niet verwijderen.
Ik heb met de iPad op een gegeven moment gewoon alles er weer af gegooid door niets te selecteren in iTunes en te synchroniseren.
Daarna opnieuw de resterende folders met resterende inhoud toegevoegd en ik was weer volledig in sync met de pc.

Nosoforos

Er zijn overigens ook apps die veel meer types video kunnen afspelen, zodat je niet eerst hoeft te zitten converten. Als ik soms wat filmpjes op mijn iPad zet, doe ik dat meestal in VLC bijvoorbeeld (maar die is niet meer te krijgen- maar er zijn vergelijkbare alternatieven)

Kingpin

Citaat van: Nosoforos op augustus 17, 2011, 09:44:05
Er zijn overigens ook apps die veel meer types video kunnen afspelen, zodat je niet eerst hoeft te zitten converten. Als ik soms wat filmpjes op mijn iPad zet, doe ik dat meestal in VLC bijvoorbeeld (maar die is niet meer te krijgen- maar er zijn vergelijkbare alternatieven)
Welke graag?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

modde239

#272
In de AppStore heb je bv een gratis app genaamd Flexplayer die kan bijna alles afspelen.... :D

Nosoforos

Bijvoorbeeld CinexPlayer.
Let wel, ik sta niet in voor de kwaliteit van deze app, ik gebruik een andere, die niet meer te krijgen is.

Kingpin

thx! vanavond ff proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack