iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: danielo op augustus  8, 2011, 12:21:00
Geen idee of je dit nu als :) of :( bedoeld, Persoonlijk gebruik ik xs4all en daar kan dit gewoon.

Daniel.
Nee gaf alleen aan welke ik gebruik, maar lees op het internet dat er wel meerdere dit probleem hebben.
Zal eens een mailtje wagen aan Ziggo, wie weet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: Kingpin op augustus  8, 2011, 13:46:32
Nee gaf alleen aan welke ik gebruik, maar lees op het internet dat er wel meerdere dit probleem hebben.
Zal eens een mailtje wagen aan Ziggo, wie weet.
en opgelost ... poort stond niet goed (er zwerven ook meerdere documenten op het web en op m'n werk kreeg ik 2 verschillende antwoorden, lekker).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

danielo

Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2011, 00:48:39
en opgelost ... poort stond niet goed (er zwerven ook meerdere documenten op het web en op m'n werk kreeg ik 2 verschillende antwoorden, lekker).

Mooi en nu op een veilige manier ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mradem

Hoe kan je achterhalen welke poort je moet hebben?

Kingpin

#229
Citaat van: danielo op augustus 11, 2011, 08:31:59
Mooi en nu op een veilige manier ?

Daniel.
SSL staat aan hoor  ;) en uiteraard alleen via m'n eigen netwerk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jowi

Op 1 of andere manier weigert de appstore mijn credit card? wtf? Zijn er ook ander manieren om te betalen, via paypal ofzo? Hoe zorg ik dat apple mijn creditcard weer accepteerd? Er is niets mis met de kaart namelijk... maar elke keer als ik hem invoer zegt ie: kaart is geweigerd... :hmmm:

Kjelt

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 14:36:21
Op 1 of andere manier weigert de appstore mijn credit card? wtf? Zijn er ook ander manieren om te betalen, via paypal ofzo? Hoe zorg ik dat apple mijn creditcard weer accepteerd? Er is niets mis met de kaart namelijk... maar elke keer als ik hem invoer zegt ie: kaart is geweigerd... :hmmm:
Je kunt bij diverse zaken zoals de macstore, MM en nog vele meer, prepaid kaarten kopen van €15,€25 en €50. Je bedoelt toch wel dat je apps en muziek wilt kopen toch bij de online appstore?

jowi

Je denkt toch niet dat ik prepaid kaartjes ga kopen terwijl ik hier een creditcard heb leggen? Anyway, ik heb het nu via clicK&buy gedaan, dat ging ook niet lekker, ik heb denk ik 5x dezelfde app gekocht ofzo. Als het ding werkt loopt het lekker, anders gaat het ook echt helemaal fout heb ik al gezien.

Nu ook weer, ik wil muziek spelen via plugplayer naar de arcam, maar hij speelt het op de ipad zelf, en ik kan het geluid niet stoppen, ik kan de app niet stoppen, ik weet gdvdr niet eens hoe ik die ipad uit kan zetten. Ondertussen speelt ie maar door.

Hoe STOP ik een appje?

Hoe set ik de ipad UIT?

danielo

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 15:20:42
Je denkt toch niet dat ik prepaid kaartjes ga kopen terwijl ik hier een creditcard heb leggen? Anyway, ik heb het nu via clicK&buy gedaan, dat ging ook niet lekker, ik heb denk ik 5x dezelfde app gekocht ofzo. Als het ding werkt loopt het lekker, anders gaat het ook echt helemaal fout heb ik al gezien.

Nu ook weer, ik wil muziek spelen via plugplayer naar de arcam, maar hij speelt het op de ipad zelf, en ik kan het geluid niet stoppen, ik kan de app niet stoppen, ik weet gdvdr niet eens hoe ik die ipad uit kan zetten. Ondertussen speelt ie maar door.

Hoe STOP ik een appje?

Hoe set ik de ipad UIT?

Rustig ademhalen het komt allemaal goed, dat je creditcard niet werkt is vreemd ik zou even support bellen. Normaal geeft die vrij duidelijk aan waarom die niet goed is.

Appje stoppen is normaal niet nodig maar als je het echt wil kan je in de via 2x homebutton naar app overzicht dan app die je wil 'stoppen' even vasthouden en dan komt er een - die je kan indrukken.

ipad echt uitzetten (ipv slaap mode) is het knopje bovenop 2 a 3 seconde ingedrukt houden dan krijg je een slider met 'uitzetten'.

Ik ken de 'plugplayer' niet maar alle ervaringen tot nu toe zijn dat airplay het beste werkt in dat geval zal je iets van een appletv (1 of 2) of een airportexpress aan je arcam moeten hangen voor het beste resultaat. Alle andere oplossingen vind ik minder maar smaken verschillen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Het is inderdaad wel wennen hoor... Veel dingen werken goed op "gevoel" maar een manual erbij in de doos met dit soort tips en truuks is geen overbodige luxe...

danielo

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 15:31:59
Het is inderdaad wel wennen hoor... Veel dingen werken goed op "gevoel" maar een manual erbij in de doos met dit soort tips en truuks is geen overbodige luxe...

Het is bij apple een soort vreemd gevoel wat je moet ontwikkelen, er is weinig uitleg of menu's of opties. Dit houd vaak niet in dat het niet kan maar dat ze kiezen de interface simpel te houden voor de meeste mensen. Neem 2x op home drukken voor applicatie wisselen ik denk dat 75% van de mensen dat niet weten en prima leven zonder, de mensen die deze optie willen vinden hem wel door te vragen of google :).

Dit is eigenlijk altijd zo geweest bij apple, over tijd vind je veel van de truukjes soms door gewoon te proberen soms door even zoeken online hoe het moet. Dit voorkomt wel dat 'gewone' mensen niet een 250 pagina's handleiding bij hun ipad vinden als ze de doos openmaken en zich kapot schrikken en dit als zeer intimiderend ervaren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Ja ik snap wat je bedoeld. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat het ding kan. Maar hoe meer ik er mee speel, hoe meer vragen ik krijg :D Bijv. Hoe refresh ik een pagina in safari?

Job

Met de refreshbutton. Ziet eruit als een open cirkel met een pijltje. Rechts van de adresbalk.

danielo

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 16:16:25
Ja ik snap wat je bedoeld. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat het ding kan. Maar hoe meer ik er mee speel, hoe meer vragen ik krijg :D Bijv. Hoe refresh ik een pagina in safari?

Job heeft al antwoord gegeven waar je nu beetje tegenaan loopt zijn dingen die je als windows gebruiker (neem ik aan) dingen gewoon weet zoals hoe het reload symbool eruit ziet in de meeste apps. Je vergeet dat je die ook over veel jaren erin geslopen zijn :).

Zie net dat je een duet hebt daar is ook een app voor :

http://itunes.apple.com/nl/app/logitech-squeezebox-controller/id431302899?mt=8

Dat schijnt ook prima te werken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 16:16:25
Ja ik snap wat je bedoeld. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat het ding kan. Maar hoe meer ik er mee speel, hoe meer vragen ik krijg :D Bijv. Hoe refresh ik een pagina in safari?

Dit is een handige site met tips voor de ipad...

http://www.mijnipad.net/category/tips-en-trucs/

jowi

Het is erg wennen... Ik ga die squeezebox controller zeker proberen, want twonky met plugplayer is het niet hoor... Oh ja hoe zet ik die woord alternatieven uit als ik een bericht in tik?

danielo

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 16:40:50
Het is erg wennen... Ik ga die squeezebox controller zeker proberen, want twonky met plugplayer is het niet hoor... Oh ja hoe zet ik die woord alternatieven uit als ik een bericht in tik?

Ik vind al die plug and play dingen maar slecht werken meestal komt dit door de ontvanger bij mijn denon was dit ook al behoorlijk ruk tov de ervaring van een externe oplossing als duet of appletv.

Spellchecker uitzetten in settings menu onder toetsenbord.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239

Citaat van: jowi op augustus 11, 2011, 16:40:50
Het is erg wennen... Ik ga die squeezebox controller zeker proberen, want twonky met plugplayer is het niet hoor... Oh ja hoe zet ik die woord alternatieven uit als ik een bericht in tik?

Ga naar instellingen-algemeen-toetsenbord-autocorrectie zet je uit....et voila...

modde239

Daniel was mij voor....

jowi

#244
Nou, na een middagje aai-petten, nu maar weer even tikken op de windows leptop... ik moet erg wennen aan een hoop dingen hoor. Bijv. posten op het forum; als ik quot haal ik vaak hele stukken tekst weg zodat ik 1 regel van iemand overhoud, verder dan 1000x op 'back' tikken om een zin weg te halen kom ik niet, ik zie af en toe wel ineens iets in beeld verschijnen waarmee je dan blijkbaar stukken tekst kan selecteren, maar ik weet nog niet hoe. Zo zijn er veel meer dingen die ik nog niet weet, maar meestal is dat app-specifiek, bijv. ik snap werkelijk niet hoe ik in die squeezeboxcontroller het voor elkaar krijg dat ie bijv. een album of een folder met meerdere albums, in random volgorde afpeelt. Hetzelfde met plugplayer, dat krijg ik daar ook niet voor elkaar. Maar goed dat heeft dus niets met de iPad te maken... zal daar wel een topic voor zoeken of starten...  verder werkt het netjes hoor, ben onder de indruk, ondanks de onwennigheid en het gevoel dat je geen controle hebt, maar dat is ook grotendeels te verklaren door onwennigheid en ombekendheid.

Ook kan ik niets opslaan vanuit safari, klopt dat? Als ik een nzb wil opslaan via www.nzbindex.nl kan dat niet? Ook ging ik er vanuit dat dingen met een Apple simpeler en makkelijker zouden zijn, maar nu blijkt dat als ik een pdf of een eigen foto of mp3 op het ding wil krijgen, dat allemaal via iTunes moet? nee toch? Dat moet toch makkelijker kunnen? Ik zit ongetfwijfeld nog te veel in de ' dit is een computer' modus, met de bijbehorende 'dus ik wil er bestanden op zetten' achtergrond...

Oh ja, bij facebook.com klaagt safari dat er geen netwerkverbinding is? Overigens doet ie dat ook met een facebook app, dus zal wel iets bij facebook zijn ofzo?

Nosoforos

#245
Dat je niet kunt opslaan vanuit Safari klopt. Er zijn geloof ik wel andere browser apps die dat wel kunnen, ik weet niet meer welke alleen, ik had het nooit nodig. Kijk, de iPad heeft geen filesystem zoals een pc. Maar ik zelf mis dit eigenlijk nooit, omdat de meeste apps met Dropbox syncen. Dropbox is zo mijn filesystem 'in the cloud'. PDF's kun je dus inderdaad via iTunes er in krijgen, je kunt ze dan in iBooks bekijken, maar je kunt ook welke app je maar wil in het controlevenster ieder bestand op je computer laten benaderen (dit is inderdaad niet heel handig of mooi). Ik doe dit dus ook nooit, maar heb al die dingen gewoon in Dropbox staan. Er zijn veel office apps, foto-apps en notitie-apps die met Dropbox samenwerken. Zo zorg je ook dat alle altijd in sync is. 
Selecteren doe je overigens door je vinger op een stuk tekst gedrukt te houden, met de blauwe bolletjes kun je vervolgens het selectiegebied aanpassen.
Nog een tip, voor als je het niet wist: als je een letter ingedrukt houdt, verschijnen alle accenten, zoals ä á â enzo.
Kijk ook op www.ipadclub.nl voor dat soort tips (en soms links naar gratis apps).

modde239

Wat ik veel gebruik om een artikel van het internet te bewaren is via een screenshot erg makkelijk...tegelijk de homeknop en uitknop indrukken....

Kjelt

Kwam er vandaag toevallig achter dat als de iPad gelocked is en je "dubbelklikt" je in het gelockte scherm de iPod app controls te zien krijgt. Waarom krijg je er eigenlijk geen uitgebreide handleiding bij met al deze "verborgen" mogelijkheden?  :-X

Nosoforos

Ja, dat kon idd volgens mij al sinds dag 1 op de iPhone, dus ook op de iPad ;)
Het is waar dat er best wat 'hidden features' zijn. Maar een handleiding? Brrr, die heb ik echt in geen 10 jaar meer gezien en gebruikt. En dat is ook echt niet nodig, vind ik zelf. Alle basisdingen zijn meteen te begrijpen en die kleine leuke dingen ontdek je ofwel vanzelf, of je kijkt even op een van de vele websites die er over gaan.

danielo

#249
Citaat van: Kjelt op augustus 11, 2011, 19:20:57
Kwam er vandaag toevallig achter dat als de iPad gelocked is en je "dubbelklikt" je in het gelockte scherm de iPod app controls te zien krijgt. Waarom krijg je er eigenlijk geen uitgebreide handleiding bij met al deze "verborgen" mogelijkheden?  :-X

Die zijn er wel alleen om de reden die ik al eerder aangaf doen ze die er niet meer standaard bij. Verder lopen die snel achter ivm updates. Hier de handleiding van de ipad :

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/ipad2_gebruikershandleiding.pdf

ter compleetheid :

http://www.apple.com/nl/support/

met oa video's van veel dingen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.