iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Ik zit er sterk over te denken om voor de iPad 2 te gaan maar zit nog te dubben of het geen Asus Eee Transformer Pad wordt op Android 3.2.
Afgelopen weekend met beide zitten te stoeien en moet toegeven dat beide hun voor -en nadelen hebben.

De tablets zullen in mijn geval alleen gebruikt gaan worden om in eerste instantie als domotica te worden gebruikt, email, internet, muziek van Nas spelen etc.
De iPad heeft m'n voorkeur omdat deze wat ik om me heen zie toch meer gericht is op "gadget" gehalte, looks zijn prima waaronder ook meestal aan de tooling is gedacht om deze toch leuker uit te laten zien.
Dit gaat ook voor Android maar toch net ff wat minder. De iPad loopt smooth .. als je iets aantikt dan doet ie het ook in tegenstelling van de asus waarbij je soms toch ff net 2 of 3 keer iets aan moet tippen (misschien dat dit opgelost wordt in A3.2).
De Asus Android OS vind ik mooier qua widgets, daarentegen loopt de sliding effect toch net wat stroever, voor internet heb je dan wel weer flash tot je beschikking (what in a name niet voor ios4 of 5 !!!).
Moeilijk weer ... wie trekt me over de streep en heeft ervaring met bovengenoemde ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mradem

Volgens mij staat een nieuwe iPad ook gepland op korte termijn. Wellicht heel even wachten nog.

danielo

Citaat van: Kingpin op augustus  2, 2011, 22:37:30
Ik zit er sterk over te denken om voor de iPad 2 te gaan maar zit nog te dubben of het geen Asus Eee Transformer Pad wordt op Android 3.2.
Afgelopen weekend met beide zitten te stoeien en moet toegeven dat beide hun voor -en nadelen hebben.

De tablets zullen in mijn geval alleen gebruikt gaan worden om in eerste instantie als domotica te worden gebruikt, email, internet, muziek van Nas spelen etc.
De iPad heeft m'n voorkeur omdat deze wat ik om me heen zie toch meer gericht is op "gadget" gehalte, looks zijn prima waaronder ook meestal aan de tooling is gedacht om deze toch leuker uit te laten zien.
Dit gaat ook voor Android maar toch net ff wat minder. De iPad loopt smooth .. als je iets aantikt dan doet ie het ook in tegenstelling van de asus waarbij je soms toch ff net 2 of 3 keer iets aan moet tippen (misschien dat dit opgelost wordt in A3.2).
De Asus Android OS vind ik mooier qua widgets, daarentegen loopt de sliding effect toch net wat stroever, voor internet heb je dan wel weer flash tot je beschikking (what in a name niet voor ios4 of 5 !!!).
Moeilijk weer ... wie trekt me over de streep en heeft ervaring met bovengenoemde ...

Op het eind van de dag gaat het niet alleen over de apps die er standaard opzitten maar vooral of de 10 a 20 apps die jouw belangrijk zijn bestaan en of de verwachting aanwezig is dat er veel apps voor de onderwerpen zijn die voor jouw belangrijk zijn. Mijn persoonlijke mening dat hier de voorsprong van de ipad enorm is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Thunder

En niet te vergeten dat Widgets in iOS 5 komen. De EeePad is makkelijk met die docking (als je hem kan kopen, schijnen enorm slecht geleverd te worden), maar als je perse een toetsenbord erbij wil hebben, zijn er tegenwoordig ook een aantal cases voor de Ipad waar een Bluetooth toetsenbord inzit.

Als je het voor Domotica wil gebruiken, wil je niet dat je 2-3x moeten klikken om je lampen aan te doen. Dat klinkt niet zo erg in het begin, maar als je dag in dag uit hier problemen mee hebt, dan gaat dit erg snel irriteren. Hopen dat het opgelost wordt in een volgende versie is koffiedik kijken, want als het een hardwareprobleem is, los je dat niet met de software op.

Flash is een gebrek in iOS, maar de ervaringen die ik lees op diverse fora over flash onder Android, zijn deze ook niet helemaal overtuigend.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Kjelt

Citaat van: Thunder op augustus  3, 2011, 11:15:02
Als je het voor Domotica wil gebruiken, wil je niet dat je 2-3x moeten klikken om je lampen aan te doen.
Ipad heeft hetzelfde probleem met zijn autolock, je wilt ook niet als je snel even iets wilt bedienen eerst je iPad unlocken  ;)

Kingpin

#205
Citaat van: Thunder op augustus  3, 2011, 11:15:02
En niet te vergeten dat Widgets in iOS 5 komen.
Ja .. 2  ;)

Citaat
Als je het voor Domotica wil gebruiken, wil je niet dat je 2-3x moeten klikken om je lampen aan te doen. Dat klinkt niet zo erg in het begin, maar als je dag in dag uit hier problemen mee hebt, dan gaat dit erg snel irriteren. Hopen dat het opgelost wordt in een volgende versie is koffiedik kijken, want als het een hardwareprobleem is, los je dat niet met de software op.
Ik bedoelde meer de feedback van het scherm als je het aanraakt. Wat me opviel tijdens mijn test is dat ik bij de Asus soms 2x hetzelfde moest aanraken voordat de functie werd geactiveerd (of bij toetsenbord op het scherm dat je letters mist die je wel hebt aangeraakt).
Ook het sliding effect vond ik een beetje hakkelig ... het is niet veel maar bij de iPAD loopt dit allemaal smoother.
En aangezien ik het in huis ga gebruiken als domotica wil het gadget gehalte natuurlijk hoog zijn :P
Link naar m'n domotica projectje.

De Asus heeft wel een heel erg mooi scherm, beetje vivid ingesteld maar wel mooi en gedetaileerd, de iPad is natuurlijker.

Citaat
Flash is een gebrek in iOS, maar de ervaringen die ik lees op diverse fora over flash onder Android, zijn deze ook niet helemaal overtuigend.
Ben ook geen voorstander van Flash maar ja, als je internet en er zit een stukje flash in wil je dit wel kunnen zien, het is een standaard voor het web dus vind ik dat IOS zich daarmee tekort doet door gewoonweg dit te negeren.

Citaat van: Kjelt op augustus  3, 2011, 12:40:20
Ipad heeft hetzelfde probleem met zijn autolock, je wilt ook niet als je snel even iets wilt bedienen eerst je iPad unlocken  ;)
Autolock wordt al opgelost in de nieuwere ios4.3 meen ik gelezen te hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Thunder

Citaat van: Kingpin op augustus  3, 2011, 14:22:12
Ik bedoelde meer de feedback van het scherm als je het aanraakt. Wat me opviel tijdens mijn test is dat ik bij de Asus soms 2x hetzelfde moest aanraken voordat de functie werd geactiveerd (of bij toetsenbord op het scherm dat je letters mist die je wel hebt aangeraakt).

Ben ook geen voorstander van Flash maar ja, als je internet en er zit een stukje flash in wil je dit wel kunnen zien, het is een standaard voor het web dus vind ik dat IOS zich daarmee tekort doet door gewoonweg dit te negeren.
Autolock wordt al opgelost in de nieuwere ios4.3 meen ik gelezen te hebben.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Niet zozeer dat je eerst 2-3 handelingen moet doen voordat je op het juiste scherm zit, maar meer dat je input niet geregistreerd wordt. Het kan best zijn dat dit meer hardware gerelateerd is en dan zal dat niet zo snel met een software update worden verholpen. Als je het gebruikt om iets te activeren en je moet 2-3 hetzelfde aanklikken om het daadwerkelijk te activeren, dan zou ik er na een week of 2 er helemaal gek van worden.

Ik heb mijn Ipad nu een maand of 3 en de enige site die in zijn geheel niet te bekijken was, was die van de staatsloterij. Voor de rest kom je inderdaad sites tegen waar in ieder geval de filmpjes niet werken en dat is ook erg jammer. Maar flash is nog steeds een probleem op mobiele apparatuur, ook gezien het feit dat het onder Android ook (nog) niet vlekkeloos loopt. Ik vind het zeker jammer dat Flash niet werkt onder iOS, maar als het hakkelt, stottert en vastloopt, dan schiet het ook niet op en dan kan het beter maar niet aanwezig zijn.

Autolock kan je gewoon uitzetten. Het Lockscreen als je hem aanzet kan sowieso via jailbreak en dan NoLockscreen worden disabled.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Nosoforos

#207
Er zijn overigens meerdere apps die Flash kunnen weergeven op de iPad. Ik zelf mis het eigenlijk helemaal nooit, en ook Adobe lijkt langzaam van flash af te stappen.
Zoals bijvoorbeeld: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=384941497&mt=8&affId=1380330
Mbt Adobe: http://labs.adobe.com/

Job

#208
Citaat van: Nosoforos op augustus  3, 2011, 15:41:06
Er zijn overigens meerdere apps die Flash kunnen weergeven op de iPad.
Vertel! Graag een waarmee ik The Daily Show kan kijken.

Nosoforos

Ik heb in mijn post boven een link naar 1 gezet waar ik laatst over las. Er zijn er echter meer. Let wel, heb er zelf geen ervaring mee aangezien ik het nooit nodig heb. Ze werken allemaal volgens mij met een server waarop het materiaal wordt omgezet naar een formaat dat op een iPad kan spelen. Even googelen zal je wel wat verschillende apps en bovendien gebruikservaringen opleveren, die kan ik namelijk verder niet geven.

Kingpin

Knoop doorgehakt: iPAd2 32Gb WiFi (3G ga ik niet gebruiken).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Weet iemand hoe je een Ziggo (eigenlijk @Home) account in kunt stellen op de iPAD ?
Hotmail en Gmail gaan goed maar de settings voor @Home (ook hoe Ziggo het op hun website heeft staan) werken niet?!?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Thunder

Ik heb mijn Ziggomail ingesteld dat alles wordt doorgestuurd naar mijn hotmail. Hoef je de ziggomail ook niet in de gaten te blijven houden.  ;)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Kingpin

Citaat van: Thunder op augustus  6, 2011, 07:21:47
Ik heb mijn Ziggomail ingesteld dat alles wordt doorgestuurd naar mijn hotmail. Hoef je de ziggomail ook niet in de gaten te blijven houden.  ;)
Maar dat wil ik niet. Het moet toch mogelijk zijn om m'n @home account te koppelen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifivogel

gewoon instellen zoals je dat met je PC hebt gedaan. Ik krijg op deze manier de email op zowel de PC/iPhone/iPad binnen. Dus ik zie op dit moment het probleem niet.
audiostreaming sonos

Kingpin

Citaat van: hifivogel op augustus  6, 2011, 21:44:30
gewoon instellen zoals je dat met je PC hebt gedaan. Ik krijg op deze manier de email op zowel de PC/iPhone/iPad binnen. Dus ik zie op dit moment het probleem niet.
Sterker nog ... Dat heb ik gedaan maar dan werkt het helemaal niet.
Inkomende berichten gaan nu goed alleen uitgaand krijg Ik niet aan de praat.
Thuis gebruik ik voor inkomend: mail.home.nl wat op de iPad alleen werkt als ik pop.ziggo.nl gebruik :unhappy:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifivogel

Let op bij uitgaand email verkeer moet je soms een password gebruiken en dat vergeet men nog wel eens in te stellen. Bij ons was dat wel het geval. Waar je ook op moet letten, mijn inkomende post loopt via een webhoster, maar de uitgaande post loopt via de provider. Dat dient uiteraard ook zo ingesteld worden op je iPad.
audiostreaming sonos

danielo

Citaat van: hifivogel op augustus  7, 2011, 07:21:50
Let op bij uitgaand email verkeer moet je soms een password gebruiken en dat vergeet men nog wel eens in te stellen. Bij ons was dat wel het geval. Waar je ook op moet letten, mijn inkomende post loopt via een webhoster, maar de uitgaande post loopt via de provider. Dat dient uiteraard ook zo ingesteld worden op je iPad.

Dit samen met ssl instellen zodat je mail inkomend maar vooral uitgaand wel veilig is als je bijvoorbeeld ergens een wifi punt gebruikt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mradem

Ik heb op mijn iPhone precies hetzelfde. Inkomend geen probleem maar uitgaand krijg ik niks verstuurd met mijn speedxs abbo. En ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Mijn broer heeft op zijn ipad2 exact hetzelfde.

modde239

Citaat van: mradem op augustus  8, 2011, 00:42:25
Ik heb op mijn iPhone precies hetzelfde. Inkomend geen probleem maar uitgaand krijg ik niks verstuurd met mijn speedxs abbo. En ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Mijn broer heeft op zijn ipad2 exact hetzelfde.

Hier ook via mijn iPhone en iPad geen uitgaande post mogelijk via upcmail alleen inkomend gaat wel...maar met gmail lukt het wel...???!!!....snap er ook niets van....

hifivogel

Misschien nog even een toelichting. De vraag ging over een iPad met WiFi en dat kun je gewoon instellen. uitgaande post via 3G gaat inderdaad niet. Heb dit bij mijn provider nagevraagd en dat blokkeren zij inderdaad. Je dient als je perse uitgaande post via 3G wil versturen dit via je telefoon provider moeten doen. Zij stellen bij een abonnement een email adres ter beschikking.
audiostreaming sonos

Kingpin

Citaat van: hifivogel op augustus  8, 2011, 08:28:43
Misschien nog even een toelichting. De vraag ging over een iPad met WiFi en dat kun je gewoon instellen. uitgaande post via 3G gaat inderdaad niet. Heb dit bij mijn provider nagevraagd en dat blokkeren zij inderdaad. Je dient als je perse uitgaande post via 3G wil versturen dit via je telefoon provider moeten doen. Zij stellen bij een abonnement een email adres ter beschikking.
Via WiFi zouden de inkomende en uitgaande instellingen hetzelfde moeten zijn als bij mijn normale pc, maar de realtiteit is anders.
Uitgaand (met andere instellingen, zie boven) werk goed, maar kan nog steeds geen mail verzenden, terwijl dit bij Hotmail en Gmail wel goed werkt  ???
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

danielo

Het ligt aan je provider, een goeie provider zal niet toestaan dat je email stuurt via hun servers als ze niet 100% zeker zijn dat de gene die de mail stuurt ook echt een klant van hun is. Dit doen ze om spam te voorkomen en is helaas nodig in deze wereld. Een goeie ISP zal de deur opzetten als ze 100% zeker weten dat je bij hun een klant ben en de enigste manier om dit te doen is via ssl en wachtwoorden. Indien je die goed instelt dan kan je overal vandaan mailen. Gmail of andere webmail hebben geen last hiervan omdat jij niet mailt maar de website het voor je mailt en ook daar is het alleen veilig als het via een wachtwoord en encryptie gaat (https).

Indien je provider dit niet ondersteund is het gewoon een slechte ISP en dwingen ze je tot fouten of gebruik  van hun webmail of gmail.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kingpin

Citaat van: danielo op augustus  8, 2011, 11:48:48
Het ligt aan je provider, een goeie provider zal niet toestaan dat je email stuurt via hun servers als ze niet 100% zeker zijn dat de gene die de mail stuurt ook echt een klant van hun is. Dit doen ze om spam te voorkomen en is helaas nodig in deze wereld. Een goeie ISP zal de deur opzetten als ze 100% zeker weten dat je bij hun een klant ben en de enigste manier om dit te doen is via ssl en wachtwoorden. Indien je die goed instelt dan kan je overal vandaan mailen. Gmail of andere webmail hebben geen last hiervan omdat jij niet mailt maar de website het voor je mailt en ook daar is het alleen veilig als het via een wachtwoord en encryptie gaat (https).

Indien je provider dit niet ondersteund is het gewoon een slechte ISP en dwingen ze je tot fouten of gebruik  van hun webmail of gmail.

Daniel.
Ziggo !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

danielo

Citaat van: Kingpin op augustus  8, 2011, 12:07:31
Ziggo !

Geen idee of je dit nu als :) of :( bedoeld, Persoonlijk gebruik ik xs4all en daar kan dit gewoon.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.