iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielo

Citaat van: vJac op maart 29, 2011, 15:42:05
Het lijkt mij gewoon leuk om hem te kopen in de Apple store @ 5th avenue (indien op voorraad). Dus als het niet teveel scheelt koop ik hem daar  :coffee:

Leuke winkel om te bezoeken maar nu staan daar nog wel elke dag rijen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vJac

Ben er ook pas vanaf de 17e. Dan hoop ik dat alles weer wat rustiger is.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Job

#102
Bedenk ook dat je maximaal voor 430 euro mag invoeren (bij terugkomst op Schiphol) zonder dat je douanerechten/accijns hoeft te betalen.
En ze controleren bij binnenkomst van intercontinentale vluchten steekproefsgewijs.

Sailor Jan

Citaat van: Job op maart 30, 2011, 08:22:29
Bedenk ook dat je maximaal voor 430 euro mag invoeren (bij terugkomst op Schiphol) zonder dat je douanerechten/accijns hoeft te betalen.

Ach joh, gewoon in Nederland een nep factuur maken met Excel/word. Krabbeltje eronder en je komt elke douane doorheen, ook de Nederlandse douane.

Ik heb het al vaker gedaan met spullen gekocht in Singapore.
Wees lief voor jezelf

Nahpets

Aanzetten tot fraude is altijd een goed idee..... :nopompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sailor Jan

Iedereen die zonder iets aan te geven langs de douane loopt terwijl ze wel meer dan 430 euro aan spullen hebben gekocht, plegen ook een misdrijf.

Ik heb wel eens discussie gehad met douane over artikelen niet verkrijgbaar in Nl en dan toch belasting moeten betalen, dat was nog toen de drempel van aangeven lager was. Na die discussie zo teleurgesteld geraakt in het bureaucratische rompslomp, dat ik tot deze daad ben overgegaan. Ik heb het met name gedaan in de tijd dat ik ruim 60% van de tijd in het buitenland zat en niet in Nl.

Het zijn geen excuses, het is en blijft fraude.
Wees lief voor jezelf

The Guardian

Ik heb de Ipad2 sinds gisteren en ben dus bezig met mijn eerste stappen. Garageband app heb ik natuurlijk al gedownload en een beetje mee gespeeld.

Maar nu heb ik een echte beginnersvraag die minder met de Ipad en meer met een draadloos netwerk te maken heeft.
Ik heb thuis een router met een draadloos gedeelte. Als ik mijn pc (met kabel verbonden aan de router) aan heb staan, dan kan ik ook met de Ipad draadloos verbinding maken met bijv. Internet, maar als de pc uitstaat dan krijg ik ook geen draadloze verbinding.

Wat moet ik doen om dat te veranderen?

danielo

Citaat van: The Guardian op april  2, 2011, 12:21:35
Ik heb de Ipad2 sinds gisteren en ben dus bezig met mijn eerste stappen. Garageband app heb ik natuurlijk al gedownload en een beetje mee gespeeld.

Maar nu heb ik een echte beginnersvraag die minder met de Ipad en meer met een draadloos netwerk te maken heeft.
Ik heb thuis een router met een draadloos gedeelte. Als ik mijn pc (met kabel verbonden aan de router) aan heb staan, dan kan ik ook met de Ipad draadloos verbinding maken met bijv. Internet, maar als de pc uitstaat dan krijg ik ook geen draadloze verbinding.

Wat moet ik doen om dat te veranderen?

Weet je zeker dat je wel het wifi gedeelte van je router gebruikt, het lijkt er een beetje op dat je ook je pc ook 'wifi' aangezet hebt en je daar een hotspot hebt gemaakt. Vaak is je router te herkennen aan een merknaam of aan het wachtwoord wat je erop gezet hebt (wel doen).

Het gedrag is in iedergeval niet normaal.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Job

Klinkt een beetje alsof je een master/slave-stekkerblok gebruikt, en dat de router uitgaat als de PC uitgaat.

danielo

Citaat van: Job op april  2, 2011, 15:41:06
Klinkt een beetje alsof je een master/slave-stekkerblok gebruikt, en dat de router uitgaat als de PC uitgaat.

Tja daar had ik niet aan gedacht, het is in ieder geval vreemd, ben benieuwd wat het blijkt te zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Guardian

Citaat van: danielo op april  2, 2011, 14:38:53
Weet je zeker dat je wel het wifi gedeelte van je router gebruikt, het lijkt er een beetje op dat je ook je pc ook 'wifi' aangezet hebt en je daar een hotspot hebt gemaakt. Vaak is je router te herkennen aan een merknaam of aan het wachtwoord wat je erop gezet hebt (wel doen).

Dank je voor het antwoord. Ook mijn telefoon herkent het draadloos netwerk (wederom zo lang de pc aanstaat). Ik heb - aantal maanden geleden - vanwege de wifi gedeelte een eigenaam en wachtwoord daaraan gegeven. Toen ik de IPad2 activeerde zag hij het netwerk; ik moest het wachtwoord invoeren en had een draadloze verbinding. (Zo ging het ook met de telefoon.)
De router is een Linksys WRT120N.
En als ik via Windows, instellingen, netwerk naar netwerk ga, dan zie ik daar twee netwerkinfrastructuren'': - LinksyWRT120N en - Wireless Router (WFA).

Misschien moet ik alles nog een keer rustig bekijken.

danielo

Citaat van: The Guardian op april  2, 2011, 16:50:16
Dank je voor het antwoord. Ook mijn telefoon herkent het draadloos netwerk (wederom zo lang de pc aanstaat). Ik heb - aantal maanden geleden - vanwege de wifi gedeelte een eigenaam en wachtwoord daaraan gegeven. Toen ik de IPad2 activeerde zag hij het netwerk; ik moest het wachtwoord invoeren en had een draadloze verbinding. (Zo ging het ook met de telefoon.)
De router is een Linksys WRT120N.
En als ik via Windows, instellingen, netwerk naar netwerk ga, dan zie ik daar twee netwerkinfrastructuren'': - LinksyWRT120N en - Wireless Router (WFA).

Misschien moet ik alles nog een keer rustig bekijken.


Je zegt dat je pc via een kabel zit dan kan je daarop je wifi beter uitzetten. En zeker zijn dat je ipad en telefoon wel op de linksys aangesloten zitten dat kan je vast zien aan de naam tenzij je die gezet hebt. Nog beter zou zijn om in te loggen op je router en hem een andere naam te geven zodat je niet in de war kan raken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Guardian

Ik heb inmiddels het wireless netwerk opnieuw geïnstalleerd en wat tests gedaan. Soms krijg ik wel een verbinding, soms niet (zowel met de IPad als met de GSM.
Ik had al eerder soms de indruk dat de router niet helemaal betrouwbaar is (ondanks resets, enz.).
Zal desnoods op een andere plek in dit forum op door gaan, om deze thread niet nog meer te vervuilen.


danielo

Citaat van: The Guardian op april  3, 2011, 13:22:21
Ik heb inmiddels het wireless netwerk opnieuw geïnstalleerd en wat tests gedaan. Soms krijg ik wel een verbinding, soms niet (zowel met de IPad als met de GSM.
Ik had al eerder soms de indruk dat de router niet helemaal betrouwbaar is (ondanks resets, enz.).
Zal desnoods op een andere plek in dit forum op door gaan, om deze thread niet nog meer te vervuilen.



Ik zou eerst 100% zeker zijn dat je niet via je pc zit, dus pc uit en dan kijken of je nog op je wifi kan. Daarna kan je (hier) of op een andere plek uitzoeken hoe je wifi beter te krijgen daar zijn veel manieren voor en als je hier de link naar het nieuwe onderwerp post willen we best helpen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Guardian

Gedaan. Het maakt niet uit of de pc aan of uit staat.

Ik krijg bijv. via Safari een eerste scherm (nav. zoekopdracht) te zien. Ik klik op een vervolgscherm en het is net alsof de IPad hangt. Ik krijg de mededeling:
'Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen interverbinding actief is.'

Als ik kijk in 'Instellingen', dan staan de juiste gegevens bij Wi-Fi ingevoerd. Wat dan wel wil helpen om weer internetverbinding te hebben is (een van de volgende):
- zet Ipad echt helemaal uit en weer aan,
- vernieuw lease
- aan/uit resp. reset van de router.


The Guardian

#115
Ik denk dat ik bij de Ipad weet waar het fout ging:
Afgezien van de Wi-Fi instellingen moeten ook de Algemeen -> Netwerk instellingen kloppen. En dat laatste was niet het geval. (Het viel me op omdat ik zag dat ook een andere eerdere instelling van mij (Fotolijst, eerder gekozen: toon elke foto: 5 seconden) weer op - standaard - 3 seconden stond. Geen idee hoe dat gekomen is; waarschijnlijk heb ik ergens iets fout gedaan.)

Het lijkt erop dat het nou goed gaat (even nog voorzichtig).

In elk geval dank aan Daniel voor zijn meedenken.

Kennelijk liepen er meerdere zaken door elkaar. Ik heb inmiddels vastgesteld dat de ontvangst in het huis hier en daar wegvalt. Er moet dus een krachtigere router komen.

En die is er vandaag - dinsdag - gekomen.

RonG

Gezien ik een Wifi only versie heb en dus geen GPS, is het mogelijk om een GPS muis te koppelen via bluetooth?

danielo

Citaat van: RonG op april  7, 2011, 12:46:58
Gezien ik een Wifi only versie heb en dus geen GPS, is het mogelijk om een GPS muis te koppelen via bluetooth?

Volgens mij zijn er weinig (geen ?) externe gps'en voor iOS via bluetooth maar je kan wel via de 30pins connector aansluiten bijvoorbeeld van tomtom of garmin welke externe gps'en gebruiken voor hun software.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ghosty J

#118
Hier stond een filmpje voor de 3de x
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

danielo

Citaat van: Ghosty J op april  8, 2011, 23:14:16
Ik heb trouwens een review gevonden voor de ipad 2
.....

Beeeeeeeeetje laat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

en al voor de 3e keer gepost.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghosty J

sorry, zal het wel weg halen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

danielo

Hai,

Wat extra info over ervaringen met zowel de vga and hdmi connectors.

Gisteren eindelijk de hdmi connector getest, niet echt een super ervaring de hdmi handshake is niet super stabiel en bijvoorbeeld slechter dan de appletv2 (wat ik vreemd vind) waarschijnlijk omdat de handshake 4:3 voor elkaar wil krijgen ipv 16:9. Het werkt niet altijd en met 2 a 3 hdmi dingen ertussen gaat de handshake vaak mis. Audio werkt prima maar is net als de appletv2 niet bitperfect (44khz wordt omgezet naar 48khz) wat jammer is. Persoonlijk zou ik als ik onderweg of even snel goed video wil hebben op een display de vga connector pakken welke veel meer zekerheid geeft tot snel beeld op de meeste displays. Wat wel ok is dat het ook werkt via de dock dus voor thuisgebruik is het wel te gebruiken maar nadeel dan is niet kan kiezen voor bijvoorbeeld alleen audio over hdmi en beeld lokaal houden bij bijvoorbeeld de video app.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sonic Circle

Vandaag de iPad 2 besteld in het wit. 32GB met 3G ondersteuning.
Ik kijk er naar uit mijn papieren documenten, brochures etc te kunnen versnipperen.

hifivogel

Zit ook met spanning :crazy: te wachten op mijn bestelde iPad2 met 32GB een zwarte.
audiostreaming sonos