onterechte factuur gestuurd door ex-schoonfamilie!

Gestart door dimi_v, februari 23, 2011, 10:19:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimi_v

Hallo allemaal,


graag even jullie visie voordat ik wat ga doen. Nooit verwacht dat ik ook eens een topic zou moeten starten in dit forumdeel :(

De situatie probeer ik zo beknopt maar volledig mogelijk weer te geven.

Ik ben in 2009 gescheiden en ging naar een ander adres verhuizen. Ik heb in dat jaar een nieuwe vriendin ontmoet waarvan haar familie (moeder en oom apart van elkaar) in de administratie werken als ZZP en als kantoor.

Omdat ik ook nog een hobby bedrijfje heb werd de aangifte 2009 icm de echtscheiding, kinderen en bijverdienste (begin 2010 dus!) wat ingewikkelder dan normaal. Daarom lag het voor de hand dat mijn ex-schoonmoeder in 2010 wel eens even mijn administratie van m'n bedrijfje op orde zou brengen en (dan kennelijk samen met haar broer) de complete aangifte 2009 zouden regelen.

Ik heb nergens zwart op wit staan dat zij dit belangeloos zouden doen maar ook niet dat het geld moet gaan kosten en er is ook nooit expliciet afgesproken dat het een opdracht was van mij persoonlijk/als ZZP-er aan haar. Het enige mailverkeer dat er over de administartie/boekhouding is, gaat inhoudelijk en vriendschappelijk over door mij betaalde en verstuurde rekeningen, bankafschriften, etc. Daarbij heb ik een excelbestand gemaild met mijn manier van de administratie voeren waar in ieder geval alle inkomsten en uitgaven van mijn bedrijfje in staan. Er horen uiteraard ook papieren bij, die kon ik ook afgeven aan haar ex man(!) dan zou ze er naar gaan kijken.

Dat was begin april 2010 en ik heb zelf uitstel van IB aangevraagd. Verder is er in april een paar keer op en neer gemaild, een keer in augustus en verschillende keren tussen eind oktober en begin december. En uiteraard tussen het koffie drinken door tijdens bezoekjes aan de schoonfamilie (overigens was dat altijd bij oma en nooit bij schoonmoeder thuis, het adres waar ook haar onderneming is gevestigd, etc. Sterker nog: ik heb in 2 jaar tijd nooit het huis van mijn ex-schoonmoeder van binnen gezien!). Met andere woorden: duidelijk in de relationele sfeer.

Stand van zaken was dus afgelopen december dat alles op volgorde zat en compleet was, en volgens haar gecodeerd maar ik snap er eerlijk gezegd weinig van. Maar de relatie tussen mij en mijn ex-vriendin is in december ook gestrand en zij is inmiddels weer hier vertrokken. Dit ging allemaal niet zonder slag of stoot en ik krijg nu een factuur van mijn ex-schoonmoeder van 25 uur à 35 euro voor het in orde maken van mijn boekhouding. Of ik dit even wil betalen.

Wat opzich niet relevant is voor een dispuut tussen 2 bedrijven (want zo wordt het nu dan maar gespeeld) maar wel tekenend voor de situatie:

In december 2009 heeft mijn ex-vriendin haar appartement te koop gezet om bij mij te komen wonen, deze is in januari 2010 overwacht snel maar met verlies verkocht. De constructie was dusdanig dat zij haar moeder nog 8000 euro moest betalen in termijnen van 500 euro. Daarnaast heeft zij wat spullen weg gedaan die nog goed waren maar we niet nodig hadden. Zelfde geldt voor mij overigens. Ze heeft sinds feb. 2010 bij mij gewoond en nooit geld betaald voor kost en inwoning maar dat hoeft van mij ook niet. Als je samen woont zorg je voor elkaar. Zij had destijds ook nog een 0 uren contract dus er bleef ook regelmatig weinig geld over om mee te betalen aan de kosten. Ze paste dan wel weer op mijn kinderen als ik werken was (voor werkgever en mijn hobby bedrijfje). Ik heb een oud wagentje van 1000 euro gekocht toen haar auto afgekeurd werd, ze heeft zelf ook wat onderhoud aan die auto betaald. Ik heb zowat de hele vakantie van afgelopen zomer betaald maar ben ook een paar keer met haar moeder een weekend weg geweest. Zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan en in mijn ogen heb ik nooit moeilijk gedaan over geld en zij in principe ook niet als ze bv wat kleren voor mijn kids had gekocht.

Nu ze ging verhuizen heeft ze natuurlijk veel kosten moeten maken waarbij ik ook een keer de opmerking kreeg dat ik maar de helft moest mee betalen aan een nieuwe droger en wasmachine, die had zij voor het verhuizen voor een paar centen weggedaan (want oud) en nu had ze nieuwe nodig. Sja, zo lust ik er ook nog wel één: ik heb ook goede spullen weggedaan die ik welliswaar had gekregen, maar toch. Zoals een complete slaapkamer om maar wat te noemen.

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat het bedrag wat ik mag betalen straks rechtstreeks van moeder naar dochter gaat, zo zijn er in het verleden wel meer administratieklusjes doorgeschoven naar haar. Puur om mij nog ergens op te pakken en om enige genoegdoening te krijgen voor het feit dat ik haar natuurlijk met veel meer (financiële) problemen heb opgezadeld dan ik zelf heb. Want ze moet ook weer een andere baan zoeken omdat ze liever bij haar familie in Den Haag woont dan in Brabant (wat ik me best kan voorstellen) en ze nu waarschijnlijk voor veel geld moet huren want kopen is nauwelijks meer te doen met de verscherpte regels (nog even los van alle andere kosten die je hebt als je gaat verhuizen).

In eerste instantie wilde mijn ex nog van mijn huis gebruik maken ivm haar werk totdat ze een huis had gekocht en de financiering rond was, omdat ze hier een baan had. Ze heeft uiteindelijk 1 maand de halve week hier gewoond terwijl ik ergens anders zat omdat ze mij niet wilde zien. Ik heb toen al aangeven dat ik dit maar een bepaalde periode wilde aanhouden, mits zij de helft van de vaste lasten zou betalen maar dit was ze niet van plan. Ben achteraf ook blij dat het allemaal sneller is gegaan dan verwacht.

Ik vraag me dus nu af wat ik het beste kan doen. De relatie tussen mij en mijn ex en ex-schoonmoeder is verstoord dus bellen is niet handig. Ze willen me natuurlijk op de kast jagen en ik vraag me af hoever ze zouden gaan als ik niet op de factuur reageer. Ze zijn gek genoeg om er een incasso op te zetten maar ik laat het liever ook niet zover komen en hoop dat ik een sterk punt heb gezien de situatie om niet te hoeven betalen. Mijn ex-schoonmoeder is vermogend genoeg en is echt niet afhankelijk van de factuur die ze me gestuurd heeft.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen en hoe???
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

botsen

Ik denk dat het handig was geweest om bij het beeindigen van de relatie meteen te bespreken hoe je de moeite die de schoonmoeder heeft gedaan kon vereffenen. Even los van de situatie met ex-vriendin haar opbellen om te vragen hoe jullie dit boek kunnen sluiten. Misschien heeft ze de rekening gestuurd omdat je hier nooit op terug bent gekomen en dit haar irriteert (weet niet of dit wel of niet gebeurd is)?

Het gerekende uurloon is natuurlijk niet erg hoog, dus wellicht is het redelijk, maar dat moet je zelf even nagaan.

Maakt het voor jou uit of zij het geld doorschuift naar je ex-vriendin? Daar ga je toch niet over en zou ik me niet te druk om maken.

M.a.w. probeer er met je ex-schoonma netjes uit te komen en zie het los van de afgelopen relatie.

Koen K

Je bent in principe niks verplicht. Als er van tevoren geen tarief of bedrag overeengekomen is hoef je niet te betalen.

CineSmurf

Ik zou ervoor proberen te zorgen om de dingen niet teveel met elkaar te verbinden, maar als losse problemen te beschouwen die je één voor één moet oplossen. En dit heel zakelijk aanvliegen.
- Werkzaamheden van je schoonmoeder/oom
- eventuele huur/inwoning
- etc.

Wat de schoonmoeder en dochter daarna verrekenen is op zich natuurlijk jouw probleem niet.

Juridisch heeft je schoonmoeder niet zo'n punt om op te staan, maar ze heeft wel werkzaamheden verricht. Je zou een "redelijk" bod kunnen doen, waarbij je duidelijk aangeeft dat je geen juridische basis ziet voor het betalen van de factuur, maar dat je bereid bent om een eenmalige betaling te doen als tegemoetkoming van de kosten. Persoonlijk zou ik nu liever iets betalen dan een een of ander juridisch slepend traject in te gaan.

Sterkte...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Eco

Voor zover ik het kan zien, zul je gewoon moeten betalen..........  >:(
Zij heeft aantoonbare werkzaamheden voor je verricht (tegen een redelijke prijs).

Dat er geen duidelijke overeenkomst is, is minder van belang.
Er is wel degelijk communicatie over geweest.

Privé en zakelijk staan geheel los van elkaar.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Koen K

Dus jij vindt het niet een beetje vreemd om ineens met terugwerkende kracht geld te eisen voor een vriendendienst nadat de vriendschappelijke relatie eindigt?

CineSmurf

Daarom: maak een lijstje (zakelijk, dus niet vol emotie) met wat jij betaald hebt (in redelijkheid), die auto is in elk geval duidelijk. Stel een bedrag voor om te schikken, maar zorg dat het daarna ook echt voorbij is.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PG

Ik vind het heel vervelend voor je dat het allemaal zo is gelopen maar je hebt het natuurlijk voor een deel aan jezelf te wijten. Ook als je verliefd bent en met je kop in de wolken loopt, toch even de centjes goed regelen.
Ik zou al die toestanden met je ex-vriendin zo snel mogelijk proberen te vergeten.
Ga na of het bedrag wat schoonmamma vraagt redelijk is voor het geleverde werk.
Als je dat weet stuur haar dan een brief om aan te geven dat er nooit sprake is geweest van een opdracht maar dat je wel bereid bent een kleine vergoeding te betalen (bijv. 500,-).

Verder zo snel mogelijk de hele zaak vergeten. Het gaat in feite om vrij kleine bedragen. Het kost een berg negatieve energie en frustraties. Als het op een juridische procedure gaat uitdraaien is het helemaal een ramp.
Het is beter je last te dragen dan hem te slepen. Over tot de orde van de dag.


Hanky Panky

Aangezien het kennelijk in het zakelijk verkeer gaat: vraag om een getekende opdrachtbevestiging.

Geen getekende opdracht, geen WID identificatie (verplicht, kopie van een ID/Paspoort) --> geen geld.

Simple as that.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dimi_v

dank voor het meedenken.

Ik probeerde juist ook aan te geven dat ik heel goed weet en zie dat er 2 zaken langs elkaar lopen. Feit is gewoon dat als ik niet met haar gebroken had, er nooit kosten in rekening zouden zijn gebracht voor het door mijn ex-schoonmoeder gedane werk. Omdat, zoals ik aangaf, dit in een vriendschappelijke en relationele sfeer geregeld is. Het is uiteraard wat anders als iemand van dit werk afhankelijk is omdat zij dan op hetzelfde moment ook werk voor anderen had kunnen uitvoeren.

Omdat zij zich nu door mij benadeeld voelen en ik daar niet op ingegaan ben (kosten waar mijn ex vriendin mee opgezadeld zit door het verhuizen), stuurt ze nu naar mijn idee uit het niets een factuur. Het aangeven dat ik een auto betaald heb en dat ze bij mij inwonend is geweest staat natuurlijk helemaal los van de administratie werkzaamheden. Wat ik juist niet wil is een twist over wat ik mogelijk nog van haar zou krijgen en zij van mij. En dit is ook totaal irrelevant voor de situatie dat ik een factuur toegezonden krijg.

Als ik de rekening zou betalen omdat het geleverde werk/tarief redelijk is, en ik dan vervolgens aankom met kost en inwoning moet ik nog zien dat daar op gereageerd wordt (denk van niet). Als mijn schoonmoeder al een dunne juridische basis zou hebben, dan vermoed ik dat ik er al helemaal geen heb.

Jullie hebben ook gelijk dat je soms beter dingen kunt vergeten en je ogen dichtdoen en even betalen en klaar. Maar ik heb voor dat geld ook nog maar een halve administratie, ook nog eens met info waar ik niet om heb gevraagd maar die zij noodzakelijk achten (ik ben niet geïnteresseerd in een kasboek en zover ik weet is dit voor de belastingdienst ook niet nodig, enkel een winst/verlies rekening). En daarbij geef je je wel snel gewonnen. Ik zal ook bij de rechtsbijstand een navragen hoeveel recht van spreken mevrouw heeft en dan inderdaad voorstellen om te schikken. 
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

PG

Citaat van: Hanky Panky op februari 23, 2011, 20:38:55
Aangezien het kennelijk in het zakelijk verkeer gaat: vraag om een getekende opdrachtbevestiging.

Geen getekende opdracht, geen WID identificatie (verplicht, kopie van een ID/Paspoort) --> geen geld.

Simple as that.

Ik twijfel of dit zo is.
Volgens mij is een mondelinge afspraak net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Alleen is deze veel moeilijker te bewijzen.
Het is haar ja tegen jou nee. Bovendien kan zij aantonen dat ze werk heeft geleverd  en jij niet dat je daarom niet hebt gevraagd. Grote kans dat de rechter een schikking voor zal stellen waarbij jij haar wat zal moeten betalen.

CineSmurf

Precies, voorstel doen om te schikken onder volledige kwijting en snel afsluiten. Dan kan je weer verder met positieve dingen in je leven.  :angel:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PG

Citaat van: dimi_v op februari 23, 2011, 20:50:42

Jullie hebben ook gelijk dat je soms beter dingen kunt vergeten en je ogen dichtdoen en even betalen en klaar. Maar ik heb voor dat geld ook nog maar een halve administratie, ook nog eens met info waar ik niet om heb gevraagd maar die zij noodzakelijk achten (ik ben niet geïnteresseerd in een kasboek en zover ik weet is dit voor de belastingdienst ook niet nodig, enkel een winst/verlies rekening). En daarbij geef je je wel snel gewonnen. Ik zal ook bij de rechtsbijstand een navragen hoeveel recht van spreken mevrouw heeft en dan inderdaad voorstellen om te schikken. 

Als zij in jou ogen slecht werk heeft geleverd maakt dat de zaak nog ingewikkelder. Ga je hierover in discussie met haar dan zou daarmee haar claim wellicht legaler kunnen worden.
Je zou, zonder al direct over een schikking te praten, je rechtsbijstandverzekering het probleem van de nota (niet de financiële toestanden met je ex-vriendin) voor kunnen leggen. Er bestaat dan een kans dat de verzekering jou het bedrag van de nota zal betalen om daarmee het probleem voor jou op te lossen. Zij hoeven dan geen verdere kosten te maken, wat al gauw meer zal bedragen dan jou nota van 875,- .
Succes.

Roger Black

Ik zie dat je een hóóp aannames doet.

1. Je gaat er van uit dat dit onterecht is (jíj hebt immers nooit de beleving gehad dat je hiervoor moetst betalen)
2. Je gaat er van uit dat dit uit wraak is.
3. Je gaat er van uit dat je ex het moeilijk heeft met een woning vinden

Je WEET NIET hoe het precies zit. Je zit nu in de 'dingetjes', zij doet dit, ik deed dat: Allemaal irrelevant.

Hoe is de relatie verstoord?

MIJN TIPS:
1. Kijk naar de FEITEN.
2. Doe geen aannames
2. Vraag háár kant van het verhaal (ex-mom): Je hebt een factuur gekregen, jij had het idee dat dit vrijwillig gedaan is, hoe is haar visie hierop? Weet je die al? Of dénk je die te weten?

De kans is groot dat het antwoord niet is dat je zou verwachten (door de aannames).



planeet

Wat ik nu schrijf klinkt misschien zwak/gemakkelijk:

Als die zever lang blijft duren, betaal dan gewoon (als het geen onoverkomelijk bedrag is, wat zo blijkt). Kous af. En iedereen kan verder met zijn leven.

Heb zelf een vechtscheiding van 6 jaar (bijna) achter de rug. En geloof me ... al dat gezever over geld word je echt wel beu. Kost veel tijd en heeft invloed op uw gestel ... wat het echt niet waard zal zijn.

Sterkte en veel succes met de schoonfamilie.

Roger Black

Citaat van: dimi_v op februari 23, 2011, 20:50:42
dank voor het meedenken.

Feit is gewoon dat als ik niet met haar gebroken had, er nooit kosten in rekening zouden zijn gebracht voor het door mijn ex-schoonmoeder gedane werk. Omdat, zoals ik aangaf, dit in een vriendschappelijke en relationele sfeer geregeld is. Het is uiteraard wat anders als iemand van dit werk afhankelijk is omdat zij dan op hetzelfde moment ook werk voor anderen had kunnen uitvoeren.

Hoe weet je dit zeker? Heeft ze dit gezegd? -> Vraag het haar eens..

Citaat
Omdat zij zich nu door mij benadeeld voelen en ik daar niet op ingegaan ben (kosten waar mijn ex vriendin mee opgezadeld zit door het verhuizen), stuurt ze nu naar mijn idee uit het niets een factuur. Het aangeven dat ik een auto betaald heb en dat ze bij mij inwonend is geweest staat natuurlijk helemaal los van de administratie werkzaamheden. Wat ik juist niet wil is een twist over wat ik mogelijk nog van haar zou krijgen en zij van mij. En dit is ook totaal irrelevant voor de situatie dat ik een factuur toegezonden krijg.


Idem.


Hanky Panky

Citaat van: PG op februari 24, 2011, 13:09:18
Ik twijfel of dit zo is.


ik niet

Citaat van: PG op februari 24, 2011, 13:09:18
Volgens mij is een mondelinge afspraak net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Alleen is deze veel moeilijker te bewijzen.

Dat klopt en dus zul je moeten bewijzen dat een opdracht is gegeven (aanbod, aanvaarding etc). Dat kan bij zakelijke opdrachten veelal alleen als er sprake is van een schriftelijke opdracht/getekende offerte etc.

Citaat van: PG op februari 24, 2011, 13:09:18
Het is haar ja tegen jou nee. Bovendien kan zij aantonen dat ze werk heeft geleverd  en jij niet dat je daarom niet hebt gevraagd. Grote kans dat de rechter een schikking voor zal stellen waarbij jij haar wat zal moeten betalen.

Het simpele gegeven dat ze wat prutswerk heeft overlegd wil nog steeds niet zeggen dat er een opdracht is gegeven. Het is toch net zo makkelijk te stellen dat jij haar de administratie hebt gegeven zodat ze een offerte konden maken en nu heeft mevrouw zelfstandig en zonder opdracht een administratie uitgewerkt in de verwachting betaald te worden.

Ik bedoel maar  ;)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Zou wat zijn zeg, als PG gelijk heeft, dan ga ik meteen facturen sturen naar wie ik wel eens geholpen heb met een klusje... :D :D :D (oftewel, klinkt erg geloofwaardig... :baaa:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PG

Citaat van: celerontje op februari 24, 2011, 21:05:52
Zou wat zijn zeg, als PG gelijk heeft, dan ga ik meteen facturen sturen naar wie ik wel eens geholpen heb met een klusje... :D :D :D (oftewel, klinkt erg geloofwaardig... :baaa:)

Mag je vinden, maar toch wordt het gedaan. Bij een collega van mij bijvoorbeeld.
De verzekering zal echt niet direct zoiets voorstellen. Ze zullen zich er eerst wel even in verdiepen.  ;)

dimi_v

dank weer.

Ik doe inderdaad een aanname wat betreft dat er nu een factuur verstuurd is voor werk waar ze anders met een bloemetje ook tevreden was geweest. Ik zal om een specificatie van de uren vragen (maar dat is zo uit je duim te zuigen en zegt dan nog weinig naar mijn idee behalve dan dat mijn nieuwe boekhouder 25 uur absurd noemt voor het geleverde werk) en ik verwacht dat als ik vraag of ik ook dezelfde factuur zou hebben ontvangen als er geen relatiebreuk was geweest dat het antwoord ja is. Ze zou zichzelf wel heel erg in de vingers snijden als ze dan nee zou zeggen en zou mijn zaak sterken. Dat snapt zij ook echt wel.

De rechtsbijstandsverzekering hapt echt niet zomaar en hebben ook gezegd dat het lastig wordt om niks te betalen omdat er aantoonbaar werk is geleverd (en e-mailcontact daar over) en dat schikken dan het meest voor de hand ligt want een zaak wil je ook liever niet voor dit soort bedragen. Omdat ik zelf beter had moeten regelen dat er zwart op wit een bedrag stond kunnen ze nu eigenlijk niet zoveel (of willen, kan ook). Zou wel makkelijk zijn, zo kun je iedere factuur die je niet wilt betalen wel met een smoes doorsturen naar je rechtsbijstand ;D
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

brtram

Citaat van: planeet op februari 24, 2011, 15:42:41
Wat ik nu schrijf klinkt misschien zwak/gemakkelijk:

Als die zever lang blijft duren, betaal dan gewoon (als het geen onoverkomelijk bedrag is, wat zo blijkt). Kous af. En iedereen kan verder met zijn leven.

Heb zelf een vechtscheiding van 6 jaar (bijna) achter de rug. En geloof me ... al dat gezever over geld word je echt wel beu. Kost veel tijd en heeft invloed op uw gestel ... wat het echt niet waard zal zijn.

Sterkte en veel succes met de schoonfamilie.

Uitstekend advies.

Eén aanvulling laat moeder en dochter wel tekenen dat met deze betaling alles is afgewikkeld.
Misschien kan je Rechtsbijstandverzekering een juridisch sluitende tekst opstellen, dan doen zij toch nog wat  :bigsmile:

angel66

Als er geen afspraken zijn gemaakt over evt vergoedingen of betalingen, dan moet je gewoon niks betalen.

Zijn gewoon treiteracties.

Gewoon stellen dat het dan gewoon maar voor de rechter moet komen, dan is het treiterspelletje snel over.

Gewoon kinderachtig onvolwassen gedrag bah.


Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

dimi_v

ik heb van vorige week nog wat post van mijn ex doorgestuurd (naar haar moeder, nieuwe adres heb ik nieteens!), en een paar dagen later een aardige mail gestuurd, op de manier waar ik altijd met haar heb gecommuniceerd. Ik heb aangegeven dat ik echt niet beter wist dan dat het een vriendendienst was, ik heb nog niets vernomen dus ik wacht nog maar even af.
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

Roger Black

Citaat van: dimi_v op maart  9, 2011, 08:30:58
ik heb van vorige week nog wat post van mijn ex doorgestuurd (naar haar moeder, nieuwe adres heb ik nieteens!), en een paar dagen later een aardige mail gestuurd, op de manier waar ik altijd met haar heb gecommuniceerd. Ik heb aangegeven dat ik echt niet beter wist dan dat het een vriendendienst was, ik heb nog niets vernomen dus ik wacht nog maar even af.

Heel goed! Lijkt mij de beste manier..