is SACD dood?

Gestart door Gaeje, februari 15, 2011, 17:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Ron_Z

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 17:17:05
Dat is een sacd, dus jij hebt iets niet gelezen  ::)

Jawel hoor. Ik reageerde op "die niet verkracht worden door het teveel aan surround effecten omdat de producer daar zo opgewonden van wordt". Andere, m.i. mooie voorbeelden zijn alle DVD-A's (en SACD van Gaucho) van Steely Dan en Donald Fagen.

Ron_Z

Wish you were here van Pink Floyd op SACD is trouwens voor 35 dollar te bestellen op http://store.acousticsounds.com/d/77001/Pink_Floyd-Wish_You_Were_Here-Hybrid_Multichannel_SACD . Jammer dat je voor minimaal 50 dollar moet bestellen als je buiten USA woont en dan wordt de duane weer wakker...

brtram

Citaat van: Ron_Z op augustus 14, 2011, 09:17:00
Wish you were here van Pink Floyd op SACD is trouwens voor 35 dollar te bestellen op http://store.acousticsounds.com/d/77001/Pink_Floyd-Wish_You_Were_Here-Hybrid_Multichannel_SACD . Jammer dat je voor minimaal 50 dollar moet bestellen als je buiten USA woont en dan wordt de duane weer wakker...

Te bestellen ?
status = PRE ORDER

Als WYWH uit is, kan je ook bij de gebruikelijke vekopers terecht.

haythijs

Ik ben wel erg nieuwsgierig trouwens naar de release vd Pink Floyd werken die eraan komen. Ik heb ooit eens een aantal surround uitgaves van WYWH, Animals en The Wall binnengehaald en die klonken al aangenaam, ondanks dat dit 'zelfgemaakte' conversies waren.
Toch wel jammer dat het nooit helemaal vd grond is gekomen met SACD of DVD-A. mijn collectie is niet zo heel groot, maar van een aantal kan ik toch erg genieten zoals Dark side of the Moon, Brothers in Arms of A Night at the Opera. Misschien dat het nu met Bluray gaat lukken?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

Ron_Z

Citaat van: brtram op augustus 14, 2011, 12:48:52
Te bestellen ?
status = PRE ORDER

Als WYWH uit is, kan je ook bij de gebruikelijke vekopers terecht.

Pre-order is toch ook bestellen? En of deze eigen uitgave van Audio Fidelity wel via andere (grote) kanalen dan het moederbedrijf Acoustic Sounds via bv Amazon te koop zal komen is helaas geen uitgemaakte zaak. Ik zie het ook graag anders, maar ben daar niet zo zeker van.

Duck Twacy

Ik liep toevallig tegen deze site op uit de ps3 hoek

http://www.ps3sacd.com/index.html

Best nog wel wat nieuws op sacd gebied

Paul1967

Is sacd dood?

Er is nu een opkomst van shm-cd (Super High Material CD) uit Japan. Dit is ook een soort sacd welke naast de cd laag ook een hoge kwaliteit stereo en evt een multichannel laag kan bevatten. De prijzen liggen wel wat hoger: http://www.cdjapan.co.jp/popular_formats/SHM-CD/index.html

Op sacd komt met regelmaat nog wel wat uit (merendeel klassiek), op popmuziek vlak e.d. is het stukken minder.
Voor "OOP/out of print" sacd's worden bereprijzen gevraagd momenteel (en voor verkocht ook), zo zag ik laatst bv Roxy Music Avalon voor meer dan 200 euro. Absolute toppunt is David Elias met the Window waar ze zo $800 voor vragen en neertellen.

ronnydepony

voor de bluesliefhebbers geeft MFSL nieuwe SACD's uit van Stevie Ray VAughan

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

yulunga

Citaat van: Paul1967 op september 22, 2011, 21:52:48
Op sacd komt met regelmaat nog wel wat uit (merendeel klassiek), op popmuziek vlak e.d. is het stukken minder.
Voor "OOP/out of print" sacd's worden bereprijzen gevraagd momenteel (en voor verkocht ook), zo zag ik laatst bv Roxy Music Avalon voor meer dan 200 euro. Absolute toppunt is David Elias met the Window waar ze zo $800 voor vragen en neertellen.

De SACD Avalon van Roxy Music heb ik hier thuis liggen. Denk dat ik hem dan toch maar eens ga verkopen aangezien ik mij sacd speler al een paar jaar geleden heb verkocht  O0.

HTip

Citaat van: Paul1967 op september 22, 2011, 21:52:48
Is sacd dood?

Er is nu een opkomst van shm-cd (Super High Material CD) uit Japan. Dit is ook een soort sacd welke naast de cd laag ook een hoge kwaliteit stereo en evt een multichannel laag kan bevatten. De prijzen liggen wel wat hoger: http://www.cdjapan.co.jp/popular_formats/SHM-CD/index.html
Dat is goed nieuws voor de SACD liefhebbers. Ik heb een "paar" op mijn verlanglijstje staan ;)

Citeer
:o Laat ik die nou een paar jaar geleden voor een mooi prijsje hebben gekocht. Vasthouden dus, of heeft iemand interesse? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Paul1967

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 09:53:10
Dat is goed nieuws voor de SACD liefhebbers. Ik heb een "paar" op mijn verlanglijstje staan ;)
:o Laat ik die nou een paar jaar geleden voor een mooi prijsje hebben gekocht. Vasthouden dus, of heeft iemand interesse? :D

Ik heb ze beiden, ook the Crossing, maar deze is nog te koop.
Ga maar eens zoeken op sa-cd.net of op ebay. Ze vragen echt bereprijzen voor OOP sacd's.

Klinken overigens wel perfect die sacd's van David Elias ;)

Midcall

Ik zie inderdaad wel eens idiote prijzen gevraagd voor OOP sacd's... maar toch zelden wordt er eentje voor verkocht hoor.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Shorty

Er zit nog een beetje leven in het lijk: MusicDirect kondigt 4 hybride SACD's aan van The Doors: The Doors, Strange Days, Waiting For the Sun en L.A. Woman, "all cut from the original analog masters by Doug Stax, with the exception being The Doors which was made from the best tape copy available. Sax and the Doors producer/engineer Bruce Botnick have gone through a meticulous setup to guarantee a positively stunning reissue series. These masters were recorded on all-tube equipment, and the tape machine used for the transfer of these releases is also a tube machine [...]." De platen komen ook uit op dubbele 200 grams vinylschijven @ 45rpm.  O0
(Een regenachtige winteravond..... knapperend haardvuur...... glas Asbach Uralt in de hand..... Riders On The Storm in surround......   :lookaround: )

But wait, there's more! Dezelfde firma brengt via Mobile Fidelity een aantal oudjes van Bob Dylan uit op SACD en 180 g vinyl: Blood on the Tracks, Bringing It All Back Home, Blonde on Blonde, Another Side of Bob Dylan en The Freewheelin' Bob Dylan. Geen woord over 5.1-mixes in de nieuwsbrief, dus dat blijft ons gelukkig bespaard.
En MF komt ook met een aantal titels van Miles Davis op SACD en vinyl: In A Silent Way, Sketches of Spain, 'Round About Midnight, Kind of Blue en Four & More. Alles in mono, veronderstel ik.

VrGr,

Bart J.

FDLARRY

Kijk eens welke ik nu aan het luisteren ben. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Paul1967

Citaat van: FDLARRY op november 17, 2011, 11:31:09
Kijk eens welke ik nu aan het luisteren ben. ;)

Ik heb ze allemaal (6 albums) op dvd-a uit de 40th anniversary Perception box (stereo en 5.1 lossless high-res audio).
Vraag mij af wat beter klinkt en of het dezelfde 2006 mixen betreft van Bruce.

En wat ome Bob betreft, er zijn in het verleden al een aantal albums van hem op sacd uitgebracht (stereo en 5.1), ook in een complete box.
Deze sacd's vind je nog met regelmaat nieuw en 2de hands (niet eens zo duur) op o.a. ebay, marktplaats etc.

dronebone

Citaat van: ronnydepony op oktober  1, 2011, 22:55:59
voor de bluesliefhebbers geeft MFSL nieuwe SACD's uit van Stevie Ray VAughan

heb ze allerdrie bij nutters gekocht, als we hem mogen geloven zijn  100 eur /stuk waard sealed binnen x jaar
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Midcall

Citaat van: dronebone op november 17, 2011, 16:15:15
heb ze allerdrie bij nutters gekocht, als we hem mogen geloven zijn  100 eur /stuk waard sealed binnen x jaar
1 ding weet je zeker... als een verkoper zegt dat ze over x jaar 100 EUR / stuk zijn, dat ze in ieder geval NIET over x jaar 100 EUR / stuk zijn. Anders verkocht hij ze wel over x jaar.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

FDLARRY

Kreeg vandaag dit berichtje van RAF:

Geachte Audiophile liefhebber,

Universal Music Japan heeft besloten ruim 900 SHM-CD titels opnieuw te persen, mits er voldoende belangstelling voor is. Mocht u uit de lijst in bovenstaand bestand titels halen waar u destijds naast heeft gegrepen, schroom dan niet om als reply op deze mail uw bestelling te sturen.
Wij verzoeken u uw eventuele bestelling voor 21 november a.s. te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Het team van RAF Digital Music

dronebone

Citaat van: Midcall op november 17, 2011, 23:07:21
1 ding weet je zeker... als een verkoper zegt dat ze over x jaar 100 EUR / stuk zijn, dat ze in ieder geval NIET over x jaar 100 EUR / stuk zijn. Anders verkocht hij ze wel over x jaar.

daarom heb ik de seal verbroken en gewoon beginnen luisteren

Paul1967

Citaat van: Midcall op november 17, 2011, 23:07:21

De "originele" (Sony) sacd's van Stevie zijn nog volop te koop op o.a. ebay voor nog geen 20 euro p/st.
Zolang deze nog niet OOP zijn/zeldzaam worden, zal het allemaal nog wel meevallen met de prijzen ervan over XX jaar.

J.A.F._Doorhof

aub geen sharing op forum, dus post verwijderd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

FDLARRY

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 18, 2011, 10:32:24
aub geen sharing op forum, dus post verwijderd.
Mijn excuses! :blush:

dronebone

Dat dCS event bij Rhapsody is zo'n truukje om alle audiofielen te doen geloven dat ze weer een nieuwe dac nodig hebben waarbij native DSD over USB loopt en men doet geloven dat PCM niet goed is (externe referentie en authoriteit: de mastering engineer said it).

Omdat SACD halfdood is moesten ze dan maar een opensource formaat erbij vinden want gewone sacd's kunnen niet over USB als 1-bit formaat doorgestuurd worden omwille van copy protection. Op zich niet slecht een open source sacd achtig formaat, maar ...

Players zoals foobar kunnen reeds 1-bit signalen omzetten naar pcm, en dan volstaat een 24/192 dac.
Ik wil nog wel eens wat mensen challengen om blind 1 bit DSD vs de geconverteerde PCM uit mekaar te halen.

Ik speel tegenwoordig mijn oude sacd's op een oppo die ze omzet naar 88.2 Khz over HDMI, en dat klinkt extreem netjes op m'n NAD M15HD.

Foobar & 1bit formaten:

http://www.foobar2000.org/components/view/foo_input_dsdiff

De oppo is makkelijk op ebay te vinden voor wie reeds een mooie processor heeft en 5.1 SACD wil over HDMI:

http://www.ebay.com/itm/Oppo-Digital-DV-981HD-DVD-Player-HDMI-1080p-Up-Converting-DivX-SACD-/300622925966?pt=DVD_Players_Recorders&hash=item45fe85d08e

Shorty