FTD moet stoppen

Gestart door svmnb, februari 9, 2011, 15:29:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik

Citaat van: LAvA op februari 15, 2011, 17:49:35Ik hoor,lees en zie elke dag wel winkels sluiten die het gewoon niet meer trekken.
Dat is inderdaad minder, als ik bij "van Leest" binnenloop op zaterdag zie ik ook amper klanten meer vergeleken met vroeger. Niet dat je daar een conclusie aan kan verbinden zonder verder onderzoek naar mogelijke oorzaken. Maar het viel me gewoon op laatst.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

celerontje

Citaat van: LAvA op februari 15, 2011, 17:49:35
Hoe je het ook allemaal verwoord........in mijn ogen blijft het diefstal. En wat een paniek als je toch ineens niet meer zo makkelijk een filmpje kan binnenhalen. Iedereen hier praat alleen maar over de acteurs en artiesten, dat deze er toch wel warmpjes bijzitten. Hebben jullie wel eens nagedacht aan de vele duizenden mensen die in deze branche werken, die elke dag om 8 uur opstaan, om gewoon hun werk te doen?? En dan heb ik het over de mensen die werken bij een Free Record Shop, Music store, Moviemax, Videoland, game stores enz enz enz. En dan praat ik alleen nog maar over de detailhandel. Ik hoor,lees en zie elke dag wel winkels sluiten die het gewoon niet meer trekken. En dan zouden er bv geen alternatieven zijn, om legaal je filmpje of muziek te bekijken. Zelfs online zijn er natuurlijk plenty alternatieven. Natuurlijk  itunes en tegenwoordig ook bv moviemax en videoland online. Ik heb zelf de videoland moviebox en dat werkt echt super. Ook zijn er tegenwoordig blu-ray spelers en tv's waardoor je direkt je film legaal kan streamen... Dus alternatieven zat, maar ja, dat kost geld he.....sorry dat ik zo uithaal, maar ik heb gewoon een hekel aan diefstal...in welke vorm dan ook...
Ik ben het met je eens en tegelijkertijd ook niet.

Met online legaal kijken lijdt de detailhandel ook, dus daar spreek je jezelf een klein beetje tegen. ;)
Het hele medialandschap veranderd waar je bij staat, dus je moet als mediabranche goed daarop inspelen en dat is slecht gelukt.
Er zijn uiteraard online legale alternatieven, maar het blijft vaak basic met mindere kwaliteit dan DVD/BD en ook nog eens duurder. (vele euro's betalen om een film 1 keer te kunnen bekijken terwijl je de DVD voor 5 euro kunt kopen is een beetje krom)
En het aanbod is ook nog eens beperkt en je zit met fysieke landsgrenzen in een digitale wereld. (ik kan bijvoorbeeld niet online een TV serie bekijken bij Amazon.com, maar WEL de fysieke DVD van diezelfde serie bestellen)

Niet betalen is krom, maar op deze manier content aanbieden is OOK krom.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

#77
Citaat van: Gaetan op februari 15, 2011, 18:03:29
hoeveel mensen hebben eigenlijk concrete aanleiding of bewijzen van wat brein net misdoet? behalve dus het gemak van downloaden verminderen?
Nou ja ze hebben wel een onuitputbare zak met geld om iedereen die ze willen kapot te procederen. Ook al heb je het recht aan je kant, er blijft altijd de kans dat je verliest (zie bv FTD) zodat je zwaar in de schulden eindigt.
mag het wettelijk dan is yhet antwoord "Ja".
Maar is dit gedrag Estisch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Citaat van: Nahpets op februari 15, 2011, 18:24:25
Spiegeltje, spiegeltje....
Wat een dooddoener, kom liever met argumenten en onderbouwing daar kan ik / kunnen we wat mee.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Ik vind het nogal ironisch om de ethiek van Brein en haar methoden in twijfel te trekken, terwijl we het hebben over het 'legaal' downloaden van content.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Wat is er mis met kritisch zijn?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nahpets

Wat is er mis met een spiegel pakken?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Ok maar de vraag was "hoeveel mensen hebben eigenlijk concrete aanleiding of bewijzen van wat brein net misdoet?" daar gaf ik antwoord op. Van een belangenvereniging die beweert dat downloaden slecht en illegaal is verwacht ik juist een goed voorbeeld. Hoe kun je ze anders serieus nemen?
Rolmodellen zijn erg belangrijk, als jij je als "goede" voorbeeld" onethisch gedraagt moet je niet gek opkijken als je je doel niet bereikt. Je zou zelfs agressie en tegenwerking kunnen oproepen.

Citaat van: Nahpets op februari 15, 2011, 18:47:33
Ik vind het nogal ironisch om de ethiek van Brein en haar methoden in twijfel te trekken, terwijl we het hebben over het 'legaal' downloaden van content.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirc

Hoeveel mensen die bij brein etc. werken hebben zelf een mooi FTD accountje.
Dat zou een mooi onderzoek zijn.

Meteen even checken voor andere zaken als Napster, Limewire, Piratebay, diverse torrent sites....

celerontje

Ach, die mensen gaan gewoon naar hun werk, 't zal best wel goed betalen daar. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

#86
Dat zou een leuk onderzoek zijn.  :D Benieuwd naar de uitslag.

Dat account hebben ze vast nodig voor hun werk. Controleren of er geen nieuwe Harry Potter films op FTD staan om die daarna te downloaden ter controle. Voor de zekerheid even met de kids de film van begin tot het eind controleren want dan pas echt weet je zeker dat FTD "fout" bezig is.
Fout tussen haakjes aangezien downloaden nog steeds legaal is.

Tja het is een zwaar beroep als medewerker van Brein. Maar je moet wat om je geld te verdienen.


Citaat van: Dirc op februari 15, 2011, 18:57:27
Hoeveel mensen die bij brein etc. werken hebben zelf een mooi FTD accountje.
Dat zou een mooi onderzoek zijn.

Meteen even checken voor andere zaken als Napster, Limewire, Piratebay, diverse torrent sites....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ach er zijn nog ergere stichtingen zoals Sena. Die schrijven een brief naar alle bedrijven, stichtingen en verenigingen die bij de KvK staan ingeschreven en schrijven daarin doodleuk,
uw vereniging of stichting zal vast wel muziek ten gehore brengen aan uw leden, wilt u even betalen? Nou heb ik het beheer over een papieren stichting voor een vereniging waar ik lid van ben en er zijn dus voor die beheer stichting helemaal geen bijeenkomsten en we draaien dus ook geen muziek. Ik vul dat in en krijg vervolgens weer 10 brieven of ik wil aangeven hoeveel leden we hebben want dan kunnen ze de totale kosten berekenen. Daar zakt mijn broek dus van af. Ik heb alle brieven vervolgens gewoon genegeerd en nu is het stil.

Maar dat is dus de omgekeerde wereld, beweren dat je moet betalen zonder bewijs of idee wat er speelt en of je maar wilt betalen. Dan komt de analogie met maffia inderdaad wel even om de hoek kijken.

Wat ik dan ook heel erg vind is dat de meeste opbrengsten van dit soort zaken gewoon in de zakken van de werknemers en direkteuren terecht komen en wat er dan nog overblijft gaat voornamelijk naar de grote artiesten die het toch oh zo moeilijk hebben. Laat ze het dan eerlijk verdelen zodat de kleine jongens ook nog wat mee mogen profiteren.

LAvA



Met online legaal kijken lijdt de detailhandel ook, dus daar spreek je jezelf een klein beetje tegen. ;)
Het hele medialandschap veranderd waar je bij staat, dus je moet als mediabranche goed daarop inspelen en dat is slecht gelukt.
Er zijn uiteraard online legale alternatieven, maar het blijft vaak basic met mindere kwaliteit dan DVD/BD en ook nog eens duurder. (vele euro's betalen om een film 1 keer te kunnen bekijken terwijl je de DVD voor 5 euro kunt kopen is een beetje krom)
En het aanbod is ook nog eens beperkt en je zit met fysieke landsgrenzen in een digitale wereld. (ik kan bijvoorbeeld niet online een TV serie bekijken bij Amazon.com, maar WEL de fysieke DVD van diezelfde serie bestellen)

Niet betalen is krom, maar op deze manier content aanbieden is OOK krom.
[/quote]
De Videoland winkel waar ik de "moviebox" heb gekocht, verdiend wel degelijk aan mij.
Deze winkels krijgen een percentage van elke film die ik bestel.... Ik heb gesproken met de eigenaar, en hij vertelde mij dat hij een percentage per film krijgt voor elk kastje wat hij verkoopt, of als bv de tv met "net tv" o.i.d. in zijn postcode gebied is...Dus ik spreek mezelf niet tegen dacht ik... De kwaliteit is inderdaad (nog) geen blu-ray kwaliteit, maar wel dvd kwaliteit, dus niet verkeerd dacht ik.. ;D . Ik kan de film eventueel ook kopen, maar dat deed ik vroeger ook niet, en ik "huur" een film voor 48 uur, dus tijd genoeg om te kijken... Al met al voor mij een goed alternatief en af en toe loop ik ook nog de videotheek zelf binnen al is het alleen maar voor enig advies.   

LAvA

Hoe dat "quoten" werkt heb ik niet helemaal door zie ik!! :sadlike: Maar ik reageerde dus op celerontje...

Ronin79

Je bent dit vergeten ervoor te zetten:

Gaeje

Citaat van: Erik op februari 15, 2011, 18:09:37
Nou ja ze hebben wel een onuitputbare zak met geld om iedereen die ze willen kapot te procederen. Ook al heb je het recht aan je kant, er blijft altijd de kans dat je verliest (zie bv FTD) zodat je zwaar in de schulden eindigt.
mag het wettelijk dan is yhet antwoord "Ja".
Maar is dit gedrag Estisch?


ik neem aan dat je ethisch bedoelt?

dit topic begint werkelijk absurd te worden...

de mensen die illegaal downloaden steunen spreken het woord ethiek uit in hun verdediging, en dan komen alleen nog van die vage veronderstellingen (verwijten) dat het personeel van brein (wat in principe daar idd gewoon wérkt, dus niet per sé alle meningen van het bestuur vertegenwoordigt) zou downloaden van FTD. (waarmee je dus wel in sé toegeeft dat het gebruik van FTD niet zo koosjer is als eerst beweerd werd)

@Kjelt: akkoord met het eerste deel, maar totaal niet met je conclusie:
de opbrengsten worden wel degelijk onder iedereen verdeeld, ook de kleine jongens, en het is echt niet zo dat een succesvol artiest zwemt in het geld, het blijft hard werken. (maar succes wordt beloond, en dat vind ik maar eerlijk ook)

het is gemakkelijk om vanuit je zeteltje te verwijten naar de rijke hollywoodsterren en mtv cribs maar dat is zo kort door de bocht en gemakkelijk...

LAvA


LAvA


Erik

#94
Je vergist je (alweer) ik verdedig mezelf namelijk niet, ben ik ook niet van plan. Ik gaf alleen antwoord op je vragen. Aub geen relaties leggen die er niet zijn, behalve dan in jouw hoofd.
Downloaden is trouwens niet illegaal, kun jij wel 100 x roepen van wel, maar wie ben jij?
Bovendien vertelde je zelf muziek te downloaden.
CitaatIk kocht vroeger veel innde itunes store maar bzn nu heel veel van dat materiaal aan het downloaden in flac omdat ik het uncompressed wil.
En dan durf jij ons belerend toe te spreken. Als je uncompressed wil koop je de cd's en rip je ze zelf. Of hebben ze geen platenwinkels meer in Belgie?

Jammer ik had wel weer eens zin in een pittige en eerlijke discussie, maar die kan ik blijkbaar beter alleen in leuke uitgaansgelegenheden voeren.  
Tijd om speltip 9 weer eens uit de kast te halen. Want dit is zonde van de tijd.


Citaat van: Gaetan op februari 15, 2011, 20:58:15
ik neem aan dat je ethisch bedoelt?

dit topic begint werkelijk absurd te worden...

de mensen die illegaal downloaden steunen spreken het woord ethiek uit in hun verdediging, en dan komen alleen nog van die vage veronderstellingen (verwijten) dat het personeel van brein (wat in principe daar idd gewoon wérkt, dus niet per sé alle meningen van het bestuur vertegenwoordigt) zou downloaden van FTD. (waarmee je dus wel in sé toegeeft dat het gebruik van FTD niet zo koosjer is als eerst beweerd werd)

@Kjelt: akkoord met het eerste deel, maar totaal niet met je conclusie:
de opbrengsten worden wel degelijk onder iedereen verdeeld, ook de kleine jongens, en het is echt niet zo dat een succesvol artiest zwemt in het geld, het blijft hard werken. (maar succes wordt beloond, en dat vind ik maar eerlijk ook)

het is gemakkelijk om vanuit je zeteltje te verwijten naar de rijke hollywoodsterren en mtv cribs maar dat is zo kort door de bocht en gemakkelijk...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: Gaetan op februari 15, 2011, 20:58:15
@Kjelt: akkoord met het eerste deel, maar totaal niet met je conclusie:
de opbrengsten worden wel degelijk onder iedereen verdeeld, ook de kleine jongens, en het is echt niet zo dat een succesvol artiest zwemt in het geld, het blijft hard werken. (maar succes wordt beloond, en dat vind ik maar eerlijk ook)
Ik heb een jaar geleden eens met een muzikant van een bandje gesproken die 2 cd's op hun naam hadden staan, die heeft bv nog nooit 1 cent daarvan gezien. Volgens hem gaat het om de aantallen die je verkoopt en daar wordt je op afgerekend oftewel de kleine muzikanten zien helemaal nul,nul van dat geld. Eerlijk? Hmmmmmmmm

Erik

Sowieso verdienen artiesten amper op cd's (tenzij zij ook de schrijver van het nummer zijn). Het grote geld komt binnen via concerten daar verdienen ze op dat is allang bekend.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Citaat van: Erik op februari 15, 2011, 22:07:41

Jammer ik had wel weer eens zin in een pittige en eerlijke discussie,

nee, volgens mij heb jij gewoon zin in de zoveelste internet ruzie. daar heb ik dan weer geen zin in.

ik val jou niet aan, ik val downloaden niet aan, en ontken nergens dat ik zelf ook download (terwijl ik er wel bij zei dat ik materiaal wat ik al in de itunes store had gekocht had gedownload om het uncompressed te hebben)*, het enige wat ik zei is dat je je bewust moet zijn van wat een luxe het is om zo'n aanbod ter beschikking te hebben, en om het niet zo vanzelfsprekend te vinden, EN dus ook niet zo tekeer te gaan tegen een paar maatschappijen die er nog iets proberen uit slepen voor de artiest.

*ik ben niet heiliger dan de paus, heb dit al meerdere malen gezegd: ik download ook wel eens een film als ik te lui ben om naar de videotheek te gaan, maar als ik de film goed vind koop ik m gegarandeerd op blu ray.
downloaden is nu eenmaal gemakkelijk, en gratis en ik doe het ook, maar als het ooit opgedoekt wordt, wat ik niet meer dan normaal zou vinden, dan zal ik niet op de barricades staan roepen alsof mij onrecht is aangedaan.

Dat is een beetje mijn probleem, dat iedereen hier het slachtoffer uithangt omdat FTD wordt opgedoekt en loopt te roepen dat het niet wettelijk is en weet ik wat... sorry maar dat vind ik schijnheilig

en in belgie krijgt iedereen die aangesloten is bij sabam zijn uitkering (hoe het verdeeld wordt, daar ben ik ook niet van op de hoogte)

celerontje

Dat lijkt mij een mooie conclusie. :pompom:

Die brief van de Sena heeft mijn vader ook gehad (ontrecht), maar hij heeft 'm netjes ingevuld en daarna hebben we niks meer gehoord, gelukkig.
Maar er is inderdaad van alles mis bij de Sena, stond een paar maanden geleden nog op teletekst.
Btw, is het iemand opgevallen dat Sabam op *KLABAM* rijmt? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Weer 1 weg: FTAclub.net *gaat meer haast maken met de nieuwe Frutselizer* :D