Waarom moeten believers toch altijd gelijk hebben?

Gestart door Raphie, januari 24, 2011, 20:40:19

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Ik snap best dat sommige mensen iets te stellig kunnen zijn in hun mening/overtuiging en je mag daar ook best wel wat over zeggen, alleen worden het gauw schreeuw partijen enzo. Maarja Raphie, jij bent eigenlijk precies het zelfde...jij bent een non-believer die zijn gelijk wil. Dus eigenlijk heb je dan gelijk het antwoord op je vraag :D

oplettend luisteraartje

Citaat van: AbZ op januari 24, 2011, 21:39:25
Dank je, mijn punt is alleen dat hullie hem niet de mond hoeven snoeren.
(Had hierboven nog een toevoeging gedaan tijdens jouw reply.)
Qua aandacht geef je dan waarschijnlijk ook het tegendeel van wat je wil...
1. Mijn punt dat het niet op dit board thuishoort lijkt me moeilijk te weerleggen.
2. Iemand die alleen maar provoceert dient in het algemeen belang wel degelijk de mond te worden gesnoerd.

HuubF

Citaat van: AbZ op januari 24, 2011, 21:43:11
De nonbelievers worden me iets te vaak als een soort van 'spelbrekers' weggezet,
terwijl zij niet minder dol zijn op hun audiospeelgoed dan anderen.

Ze geven alleen een andere invulling aan hun technisch-wetenschappelijke interesse.
Die invulling ligt ook nog eens dichter bij die van de mensen die het speelgoed uitvinden.

Wat een onzin. De mensen die het speelgoed uitvinden weten vaak verdomde goed waar ze mee bezig zijn. De anti-audiofielen-politie denkt dat er een wereldwijd complot is om de argeloze luisteraar een poot uit te draaien.

Moeten ze zelf weten, als ze maar niet aan mij plakken. Ik wil alleen ervaringen uitwisselen. Overigens gaat dat op dit forum prima.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

WMC

De beste oplossing is eigenlijk gewoon niet reageren in dit topic*, dat is precies waar hij op uit is. Even provoceren, gewoon omdat het kan...

*Wat ik nu dus wel doe, foei  >:D.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

AbZ

Citaat van: oplettend luisteraartje op januari 24, 2011, 21:43:34
1. Mijn punt dat het niet op dit board thuishoort lijkt me moeilijk te weerleggen.
2. Iemand die alleen maar provoceert dient in het algemeen belang wel degelijk de mond te worden gesnoerd.
Ben ik niet zo zeker van  :unsure:  (niet op deze plek)

Citaat van: Miesepies op januari 24, 2011, 21:43:28
Ik snap best dat sommige mensen iets te stellig kunnen zijn in hun mening/overtuiging en je mag daar ook best wel wat over zeggen, alleen worden het gauw schreeuw partijen enzo. Maarja Raphie, jij bent eigenlijk precies het zelfde...jij bent een non-believer die zijn gelijk wil. Dus eigenlijk heb je dan gelijk het antwoord op je vraag :D
Zou kunnen, maar gaat misschien ook voorbij aan de aard van de vraag:
waarom is de subjectieve beleving niet (goed) genoeg?

Citaat van: HuubF op januari 24, 2011, 21:49:33
Wat een onzin. De mensen die het speelgoed uitvinden weten vaak verdomde goed waar ze mee bezig zijn. De anti-audiofielen-politie denkt dat er een wereldwijd complot is om de argeloze luisteraar een poot uit te draaien.
Lees je even de post van Kjelt over patenten in dat andere topic?  (de geheime principes...).

Citaat van: WMC op januari 24, 2011, 21:53:02
De beste oplossing is eigenlijk gewoon niet reageren in dit topic
I told u ;)   Je hoeft niet te reageren...

oplettend luisteraartje

Citaat van: AbZ op januari 24, 2011, 21:43:11
De nonbelievers worden me iets te vaak als een soort van 'spelbrekers' weggezet,
terwijl zij niet minder dol zijn op hun audiospeelgoed dan anderen.

Ze geven alleen een andere invulling aan hun technisch-wetenschappelijke interesse.
Die invulling ligt ook nog eens dichter bij die van de mensen die het speelgoed uitvinden.

Je trekt het wat te breed wat mij betreft. Je hebt ook hele nette non-believers.  ;)
Dit is wat mij betreft gewoon iemand die met zichzelf in de knoop zit en op deze manier (negatieve) aandacht trekt.
Misschien zou iemand hem eens kunnen uitleggen dat projectie niet alleen een HT-term is.

AbZ

Citaat van: oplettend luisteraartje op januari 24, 2011, 21:56:57
Misschien zou iemand hem eens kunnen uitleggen dat projectie niet alleen een HT-term is.
nice  :D  maar toch...  ik zie geen inhoudelijke reacties...
(nu kan er dus zoiets komen van:  dat is omdat de inhoud er niet is  :dry:  want dat is ook zo  :dry:  etc.)
Anyway tot ziens maar weer.

HuubF

Citaat van: AbZ op januari 24, 2011, 22:08:05
nice  :D  maar toch...  ik zie geen inhoudelijke reacties...
(nu kan er dus zoiets komen van:  dat is omdat de inhoud er niet is  :dry:  want dat is ook zo  :dry:  etc.)
Anyway tot ziens maar weer.

Vooralsnog heeft AbZ het hoogste woord over de rug van die arme Raphie.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Perfectionist

Dit topic wordt gesloten, pas niet in de opzet van het board.

Overigens hebben Raphie en Coned beiden een waarschuwing gekregen voor dit onvolwassen gedrag en het karikaturaal beschrijven van mede forumgenoten.

Omdat Coned ook al recent een waarschuwing had is hij geband voor 2 dagen.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling