tweedehands kopen??

Gestart door sjappie, oktober 12, 2003, 20:55:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjappie

ik ben nu via de email in gesprek met iemand die tweedehands boxen aanbiedt. Aangezien ik (nog) niet thuis ben in het hifi wereldje vraag ik me af of het verstandig is spullen tweedehands aan te schaffen? En hoe kan ik controleren dat de kwaliteit nog goed is?

Zouden jullie een leeftijdsgrens kunnen aangeven? Zo van koop nooit apperatuur van meer dan 6 maanden oud en nooit boxen van meer dan een jaar oud ofzo?

En wat mag tweedehands spul nog kosten?

Jinsu

Speakers gaan een levenlang mee zolang men er zorgvuldig mee omgaat ;) .

Let op de volgende dingen:

- geen krassen op de behuizing van de speakers
- geen krassen op de conus
- vraag na een luistersessie
- vraag naar de originele handleiding en aankoopbewijs

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blue-eyes

2ehands kopen kan heel erg mooi zijn. Kijk maar eens naar de prijzen die je in verhouding betaald. 2ehands kopen kan ook een drama zijn uiteraard, verborgen gebreken bijv.

Veel ligt aan je zelf en de eisen die stelt. Wordt het apparaat opengeschroeft, originele papieren, overdraagbare garantie, etc.

Bekijk de boxen iig goed, let op de rubbers van de speakers units. Die moeten gaaf zijn. Let op krassen, beschadigingen op de speakers.

Ik ben absoluut een voorstander van 2ehands, heb dit zelf ook veel gedaan. Vooralsnog geen slechte ervaringen mee gehad. Het leuke aan 2ehands kopen is een betere kwaliteit kopen dan je nieuw kan kopen!

Veel plezier en ga iig goed luisteren en alles goed bekijken en vraag naar history en papieren etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hertog_Martin

Meestal is het wel zo dat hoe duurder het spul, hoe voorzichtiger de eerste eigenaar er mee om is gegaan :)

Ik vertrouw het wel om van de bekende users hier iets 2dehands te kopen. Daarvan kan je namelijk haast wel zeker weten dat die spullen die je van hun koopt voor hun heilig zijn geweest aangezien het een odnerdeel van hun HT was en dat ze e rdus heel goed mee omgegaan zijn.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1