NAD C326BEE of de NAD C 356BEE in combinatie met Mission

Started by Radiant, January 11, 2011, 00:30:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Radiant

Edit: wat is de betere keuze als je Mission luidsprekers hebt staan ?!




Hallo allemaal,

Ik luister in het algemeen meer cd dan dat ik film kijk. Nu hoor je zo links en rechts dat een reciever net wat minder is dan een "normale" versterker. Nu had ik een recensie gelezen van de Marantz PM 6003. opzich een mooi apparaat, maar nu is mijn vraag : Weet iemand van jullie of de PM 6003 op cd gebied meer in huis heeft dan de Denon reciever ?!

Hartelijk dank alvast.

haythijs

Op zich lastig te beantwoorden daar ik beide machines niet uit eigen ervaring ken. Maar ik heb destijds een receover gehad, een Marantz sr6300, die ongeveer in hetzelfde segment zit als de denon die jij noemt. Hooguit wat ouder natuurlijk. Daarop heb ik later een stereoversterker van marantz aangesloten, een pm4001 en dit gaf in mijn gehoor en in mij set al een verbetering op het stereogebied. Terwijl de pm6003 die jij nu noemt nog een stukje beter zou zijn. Althans weer iets hoger in het segment staat dan de 4001 die ik had lijkt me.
Dus ja, ik denk wel dat het verbetering geeft in je geluidsweergave. Maar of jij het een verbetering vindt in jouw gehoor en beleving en hoe jij dit ervaart, kan alleen jezelf bepalen of je het de moeite waard vindt.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Radiant

Ik ben vandaag even naar de speciaal zaak geweest en daar adviseerde ze me een Nad C326BEE in combinatie met de Mission luidsprekers. Heb hem daar beluisterd op Kef luidsprekers, en moet zeggen dat het wel goed klonk. Tuurlijk, thuis op je eigen luidsprekers is altijd anders, maar die Nad viel me ook niet tegen (lees: was erg mooi).  Daar zeiden ze me ook dat een stand-alone versterker beter klinkt dan een av reciever.

Radiant

Heb het onderwerp even aangepast. Mijn vraag is nu dus , wat is een betere " match " met Mission luidsprekers. De Nad of de Denon ?! Luisteren met mijn luidsprekers gaat een beetje moeilijk (vervoer) , dus graag jullie advies / ervaring.

silent cinema

Over welke type mission praat je eigenlijk, ik had namelijk een set M73 welke zeer goed klonken op een Onkyo 508 receiver en later op mijn Arcam A-22 welke te koop staat.
Sony 75" - Sonos - B&W


silent cinema

Sony 75" - Sonos - B&W

Mariusz

Deze vraag is niet goed te beantwoorden omdat ik jouw smaak niet ken en de speciefieke match niet gehoord heb. Omdat je niks anders hebt toch een kleine duit in het zakje:

Ik heb een NAD 352 gehad, die een krachtig geluid met een zwaar aangezet laag produceerde. Ik bezit nu o.a. een Marantz PM5003. Deze versterker heeft een lichtvoetiger en warmer beeld ten gehore dan de NAD.

Receivers in stereo klinken vaak relatief kaal, plat en kil in stereo is mijn ervaring (ook duurdere exemplaren hebben hier soms last van!). Een aparte stereoset of versterker is zeker geen geldverspilling in mijn ogen.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Radiant

Dank je voor je reactie. Ik ben er kwa merk uit. Het gaat een NAD worden, maar wat is het verschil tussen de C326BEE en de C356BEE ?! (behalve het vermogen). Klinken ze echt anders, en is de 356 300 euro meer waard ?!

erik s.

de 326 ken ik niet, de 356 was ik zeer van gecharmeerd.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RamonB

Ik heb de NAD C356BEE i.c.m. Focus 110 speakers en ben er erg tevreden mee.
Gr. Ramon