SVS pc ultra vs. Velodyne DD12 shootout!

Gestart door squeek, december 21, 2010, 20:33:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaeje

Citaat van: Ghosty J op januari  4, 2011, 17:21:25
Staat de sub achter de bank?  :o
mag dit niet dan? bas is toch omnidirectioneel?

Ghosty J

Niet zoals deze nu staat, geluidsgolven hebben een bepaalde lengte nodig om laag te kunnen weer geven. je zal zien dat de sub behoorlijke grote uitslagen zal gaan maken om de tonen wel te kunnen halen. verder haal je die niet als de bank met de hoge kant binnen een halve meter tegen de sub aanstaat. Verder zie ik dat de sub te dicht tegen de muur staat waardoor je een bonkend geluid krijgt.

Citaat van: Gaetan op januari  5, 2011, 20:31:23
mag dit niet dan? bas is toch omnidirectioneel?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

squeek

Zo zo, wat een namiddag  :hehe: Ik heb behoorlijk vergevingsgezinde buren denk ik want de bel is niet gegaan! :D Of we hebben ze niet gehoord, kan ook altijd.

Zoals gezegd hebben we eens de kans gehad om twee erg concurrerende merken te kunnen vergelijken en het was meer dan interessant te noemen. En waar te beginnen eigenlijk?

Het zijn gewoon letterlijk op alle vlakken twee kompleet andere subwoofers. Het begon al bij het afstellen. Het ruissignaal om de 2 subs op het zelfde volume te krijgen klonk al volledig anders op beide subs. De velodyne dieper in het laag, de SVS wat hoger. En dit was maar "pink noise". De eq afstelling van de Velodyne is wel iets wat ik duidelijk mis met de SVS nu. Het in beeld kunnen brengen van de grafiek is eenvoudig en snel. Het leuke was wel dat we de SVS via de Velodyne hebben kunnen nameten, en zo konden we zien welke freq. er piekten of niet. We hebben dan onmiddelijk ook de kans benut om de parametrische eq van de SVS in te stellen nu we het sweep na sweep konden bekijken op het scherm. 1 piek hebben we toch wat naar beneden kunnen halen. Bij de Velodyne heb je natuurlijk de ganse lijn die aangepast kan worden.

Bij het kijken naar filmscenes waren er enkele dingen die ons meteen opvielen. De Velodyne leek net iets dieper te gaan in het laag terwijl de SVS iets meer luchtdruk verplaatste in totaal, beide op gelijke volumes. Nu hadden we tijdens het geregeld kabel wisselen de eerste keer het volume van de Velodyne vergeten op te slaan wat resulteerde in een hoger volume bij de tweede film. Allebei versteld van wat de Velodyne ons bracht tov de SVS. We hadden het wel snel door dat we iets over het hoofd hadden gezien en onze mistake terug goedgemaakt. Maar het was wel duidelijk dat de geluidsdruk die we eerst wat misten wel makkelijker bereikt kon worden als je het volume iets opdraait. Hij speelde naar mijn normen zelfs te hard, en ik hou wel van een stevige bassdreun tijdens een film. Nadeel was wel, dat ik meer het gevoel kreeg de behuizing te horen op dergelijk volume. Iets wat de SVS minder moeite kost blijkbaar, deze woofer moet het met 500watt minder stellen uiteindelijk om toch een felle geluidsdruk te kunnen creëren. Ik ben geen geluidsspecialist, maar volgens mij is de grootte van de behuizing toch een sterk voordeel van de SVS. Soms had ik toch het gevoel dat ze de Velodyne in een te kleine behuizing hebben gestoken met al die power! Maar dat is MIJN mening natuurlijk.

Kwestie de kick die je krijgt tijdens het kijken doet de één het niet onder voor de ander, integendeel, sommige scenes klonken beter op de ene sub dan de andere, en omgekeerd. Maar elks op hun eigen manier. Zelfs in dit laag was duidelijk een klankverschil te horen, zo sterk soms dat je van sommige scenes blindelings kon zeggen welke sub opstond. Andere scenes weer totaal niet. Dit doet me men eigen mening herzien kwestie dat het lage frequentiegebied maar een heel klein portie is van het totale freq. gebied en dus geen klankkleur kon hebben. How wrong was I?!  Toch mooi om te beseffen dat je sommige standpunten die je hebt gecreëerd met de jaren plots moet herbekijken na zo'n test op enkele uurtjes tijd.

Een ander fenomeen dat we ontdekten na een tijdje was dat het beeld uit focus ging door de bassdreunen van de Velodyne. Mijn projector hangt aan een muurbeugel en ik projecteer behoorlijk groot nu 2.20meter en het beeld sloeg soms tot 1 centimeter uit  :omg: Na een tijdje keek het gewoon zelfs niet lekker meer en we hadden niets verandert aan volume of iets dergelijks. Bij de SVS was het wel zichtbaar maar niet zo fel. Heeft dit misschien te maken dat de Velodyne op hogere volumes sommige frequenties beter kan weergeven? I dont' know. Op het einde van de dag hebben we de focus van de projector terug opnieuw moeten instellen  :hehe:

Wat als conclusie? Het zijn beide subwoofers die hun mannetje kunnen staan, dat is duidelijk. Beide kunnen erg veel kracht opwekken om een knappe filmbeleving te creëren. Maar de klank is anders, mede door de formaten van de behuizingen, gebruik van andere amps etc. Ze zijn gewoonweg gewaagd aan elkaar en wat je aangenamer vind klinken is maar wat je persoonlijke voorkeur heeft. Ikzelf hou van iets meer db tijdens een film als men luistergenoot. De SVS kan op dezelfde volume een iets krachtiger gevoel geven tijdens een intense scene, maar de DD12 lijkt dieper te gaan. Door het volume ietsje naar boven te draaien krijg je bijna hetzelfde effect wel. Doch blijft het een ander gevoel in totaliteit en dit zal altijd een smaakgebonden preference zijn per persoon afhankelijk. De Velodyne kan ik zelf niet bestempelen als een upgrade voor de SVS, daarvoor is het verschil te klein, en vooral te anders. De dubbele prijs van de Velodyne maakt dit zeker geen upgrade waard. De prijs valt niet te verantwoorden. Maar als je tweedehands zoekt is het verschil heel wat kleiner in prijs en dan is de eq van de Velodyne wel in zen voordeel en het overwegen waard als ik de SVS niet moest hebben. Dan lijkt me de DD12 de betere keuze. Nu ga je naar een DD15 of zeker een DD18 dan denk ik wel dat we over iets heel anders beginnen praten. En dan gaat de SVS niet meer kunnen volgen, vooral de DD 18 moet een heel ander verhaal zijn. Maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen  ::)


Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Citaat van: Ghosty J op januari  5, 2011, 20:38:27
Verder zie ik dat de sub te dicht tegen de muur staat waardoor je een bonkend geluid krijgt.


sorry maar dan staat bij 99% van de mensen hier de sub verkeerd. Je kan zo'n ding toch niet midden van je living gaan zetten?

@squeek: nice en uitgebreide review, thx

skoebiedoe

Ik zou eerder investeren in een ander beugel...(toch als het beeld 1 cm uitslaat). ;)


squeek

Citaat van: skoebiedoe op januari  5, 2011, 21:34:55
Ik zou eerder investeren in een ander beugel...(toch als het beeld 1 cm uitslaat). ;)



kdenk dat de wand teveel trilling doorgeeft, is een gyproc wand. Een vaste muur zal al wonderen doen denk ik.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Mooie review Squeek.  :D

Een SvS cylinder heeft natuurlijk meer weerstand tegen de trillingen met zijn ronde vorm, maar wel raar dat je bij de Velodyne de behuizing zou horen.
Al weet je natuurlijk niet wat er van bracing in zit natuurlijk.

Het Dieper gaan van de Velodyne ervaarde ik anders bij mijn Ex SPL-1200U, ik vond het geluid voller en meer compleet tegenover de PC13U.
Kwa SPL was de SvS de winnaar natuurlijk.

Hebben jullie ook muziek geluisterd, In stereo weergave zou de PC13 het zeker moeten afleggen tegen de Velodyne.  ;)

In ieder geval is van de lange lijst subs die ik heb gehad de SvS ultra de ultieme film sub.  :headbanging:

Martijn_H

Citaat van: Ghosty J op januari  5, 2011, 20:38:27
Niet zoals deze nu staat, geluidsgolven hebben een bepaalde lengte nodig om laag te kunnen weer geven. je zal zien dat de sub behoorlijke grote uitslagen zal gaan maken om de tonen wel te kunnen halen. verder haal je die niet als de bank met de hoge kant binnen een halve meter tegen de sub aanstaat. Verder zie ik dat de sub te dicht tegen de muur staat waardoor je een bonkend geluid krijgt.


Wat een onzin allemaal..

squeek

Citaat van: Ghosty J op januari  5, 2011, 20:38:27
Niet zoals deze nu staat, geluidsgolven hebben een bepaalde lengte nodig om laag te kunnen weer geven. je zal zien dat de sub behoorlijke grote uitslagen zal gaan maken om de tonen wel te kunnen halen. verder haal je die niet als de bank met de hoge kant binnen een halve meter tegen de sub aanstaat. Verder zie ik dat de sub te dicht tegen de muur staat waardoor je een bonkend geluid krijgt.


Zoals eerder gezegd, de bank blijft bij film niet staan en eens de bank weggedraait dan staat de sub helemaal vrij.

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Ejorne

Citaat van: Martijn_H op januari  6, 2011, 11:49:19
Wat een onzin allemaal..

Dat dacht ik ook toen ik het las. Ik dan ook nog nooit een DF subwoofer gezien die pootjes hoger dan een halve meter had. Je zou wel denken dat deze zo hoog moet staan wanneer een FF sub minstens een halve meter ruimte nodig heeft omdat hij anders enorm zou gaan uitslaan.

Verder heb ik juist dat het mijn sub ten goede komt om hem tussen een muur, kast en twee bankstellen heb ingesloten. Voorheen toen de sub in de vrije ruimte stond klonk de sub veel minder mooi dan nu...


jvanhambelgium

Hoe stond de tuning van de SVS ? Stock 20Hz, 1 plug erin, 2 pluggen ? 3 pluggen in sealed mode ?
Hieronder enkele links naar technische metingen van beide subs.


Hier op AV talk zijn beide subs goed doorgemeten, best wel interessant eigenlijk. PC-13 in de verschillende tuning (Sealed/10/15/20 Hz) en de DD-12 met software 2.2.0

PC13-Ultra Sealed
http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=20779

PC13-Ultra 10Hz
http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=20778

PC13-Ultra 15Hz
http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=20777

PC13-Ultra 20Hz
http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=20776

Velo DD-12
http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=15242

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

coned (banned)

DD12 en DD18 zijn totaal andere subs (heb ze beide gehad, heb nu nog de DD-18 en de DD-12 opvolger in order staan)

DD12 is snel, droog en strak maar je hoort soms dat de sub moeite moet doen. Niet dat je de sub hoort staan zoals bij Bose, maar het is een gevoel dat bij de DD18 niet meer aanwezig is: een DD18 heeft hier nog 0,0000 last van

ps: ik heb al SVS subs  ter grootte van een koffietafel vergeleken met een SPL1000Ultra die een fractie van de grootte was. Ik miste bijna niks met de 1000Ultra. In onze compacte cinema staat een 1000U, meer dan voldoende en kicken. Belangrijk detail: onze cinema is luchtdicht.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Gaeje

Citaat van: coned op januari  6, 2011, 17:41:50

DD12 is snel, droog en strak


is de DD18 dit dan niet meer? probeer aub naar alle eerlijkheid te antwoorden, want heb hier op het forum vaak de indruk dat van de DD18 geen kwaad mag gezegd worden. maar logischerwijs zou deze toch 'iets' minder snel droog en strak kunnen zijn omwille van de grootte vd driver

jowi

Citaat van: Gaetan op januari  6, 2011, 19:16:06
logischerwijs zou deze toch 'iets' minder snel droog en strak kunnen zijn omwille van de grootte vd driver
Je vergeet dat de Velodynes actieve servobesturing hebben... wel jammer dat daar in de test overigens niets mee gedaan is. Met de servo uit zou de Velodyne wellicht ook wel zo'n typisch rommelig/gekleurd maar voor velen blijkbaar als indrukwekkend ervaren bioscoopgeluid neer kunnen zetten. De mate waarin de servo actief is, is instelbaar. Ik neem maar aan dat deze tijdens de review aan stond (wat in ieder geval voor muziek de beste stand is).

Gaeje

ik heb de verschillende standen (adventure/movies/pop/jazz etc) verschillende mate's van servo control gegeven, waarbij de movie wat meer speling kreeg. maar ik hoor het thuis liever zelf met de servocontrol op max

bmateijsen

Citaat van: Gaetan op januari  6, 2011, 19:16:06
is de DD18 dit dan niet meer? probeer aub naar alle eerlijkheid te antwoorden, want heb hier op het forum vaak de indruk dat van de DD18 geen kwaad mag gezegd worden. maar logischerwijs zou deze toch 'iets' minder snel droog en strak kunnen zijn omwille van de grootte vd driver

De servo zorgt ervoor dat de woofer altijd onder controle wordt gehouden, vandaar dat de DD-18 sneller klinkt dan een DD-12, de woofer hoeft namelijk minder uitslag te geven, waardoor de laagresolutie toeneemt.

In de review wordt gesproken over kleuring van de kast van een DD-12. Dit zal echter niet de kast zijn, maar meer de combinatie van de ondergrond waar de woofer op staat. Kleuring (oftewel vervorming) is veel meer aanwezig bij de SVS dan bij de DD serie.

Er moet overigens ook niet vergeten worden dat film meer heeft dan alleen spektakel momenten, ook de muzikale prestatie is zeer belangrijk bij film. Er wordt echter te vaak gesproken over de momenten waarbij je een kick krijgt van geluidsdruk ;)

Groet,

Bjorn

Staaled

Hoe valt THD dan te interpreteren ?

In deze presteert een DD niet beter dan een Ultra.

Onder de 5 % zou zelfs niet waarneembaar zijn ,aangezien de harmonischen verdrukt worden door de fundamentele.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Interficior

Citaat van: Hipster op januari  6, 2011, 20:53:26
Hoe valt THD dan te interpreteren ?

In deze presteert een DD niet beter dan een Ultra.

Onder de 5 % zou zelfs niet waarneembaar zijn ,aangezien de harmonischen verdrukt worden door de fundamentele.

Nou ja, bij subwoofers zit er natuurlijk nog wel een kanttekening aan:



Dit is dan bij de hoorgrens. Als je harder gaat spelen drukt de grafiek "plat" maar zie hier al wel het effect van derde orde vervorming op 20 Hz. Het product op 60 Hz speelt al een kleine 40 dB harder voor je oor. Zoals ik al zei wordt dit effect minder als je luider gaat spelen maar vervorming in zulke gebieden kunnen wat tricky zijn.
Take it or lease it

coned (banned)

Citaat van: Gaetan op januari  6, 2011, 19:16:06
is de DD18 dit dan niet meer? probeer aub naar alle eerlijkheid te antwoorden, want heb hier op het forum vaak de indruk dat van de DD18 geen kwaad mag gezegd worden. maar logischerwijs zou deze toch 'iets' minder snel droog en strak kunnen zijn omwille van de grootte vd driver

DD18 is even snel als de kleinere (dankzij de servo), enkel hij moet minder moeite doen en daardoor ademt en vloeit het allemaal makkelijker dan bvb een DD10 of een DD12

als een DD12 even veel lucht wil verzetten als een DD18 moet hij veel verder uitslaan en dat hoor je subtiel

ik heb hier de meest gekke en waanzinnige testtonen voor subs, en een DD18 zie je amper bewegen kwa conusuitslag

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Staaled

Citaat van: Interficior op januari  6, 2011, 21:10:23
Nou ja, bij subwoofers zit er natuurlijk nog wel een kanttekening aan:



Dit is dan bij de hoorgrens. Als je harder gaat spelen drukt de grafiek "plat" maar zie hier al wel het effect van derde orde vervorming op 20 Hz. Het product op 60 Hz speelt al een kleine 40 dB harder voor je oor. Zoals ik al zei wordt dit effect minder als je luider gaat spelen maar vervorming in zulke gebieden kunnen wat tricky zijn.
Helder,
thanx.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled



edit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: coned op januari  6, 2011, 21:33:01
DD18 is even snel als de kleinere (dankzij de servo), enkel hij moet minder moeite doen en daardoor ademt en vloeit het allemaal makkelijker dan bvb een DD10 of een DD12

als een DD12 even veel lucht wil verzetten als een DD18 moet hij veel verder uitslaan en dat hoor je subtiel

ik heb hier de meest gekke en waanzinnige testtonen voor subs, en een DD18 zie je amper bewegen kwa conusuitslag


Zoals Bjorn aangeeft is juist door de mindere uitslag de DD18 sneller is dan de DD12. De servo heeft daar geen invloed op. Die vergelijkt in de strakste stand ca. 16.000x per seconde het ingangssignaal met de uitslag van de woofer. En dat is inderdaad in de DD12 gelijk aan de DD18, maar door de uitslag zal de DD12 langer erover doen om de woofer terug te trekken.

@squeek: Mooie review. De DD-series klinkt heel anders dan de SVS. Ik moest daar in het begin ook aan wennen. Ik was een wolligere bas gewend en daardoor leek het dat de DD18 minder impact had dan mijn 25-31PC+. Maar de DD18 kon prima mijn broekspijpen en het podium laten meetrillen. Het grote verschil was dat de bas veel gedetailleerder klonk. Nu weet ik niet meer beter en wil ik ook niet meer anders.

Dat verschil ga je nog meer merken bij muziek, maar die hebben jullie niet getest. Daar zal de DD12 zijn kwaliteit tonen en dat rechtvaardigt ook naar mijn mening ook het verschil in prijs. Ik denk ook dat de ruimte een rol speelt en dat een Gramma/Subdude veel winst zal geven. Maar dat is goed voor elke sub ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Citaat van: Hipster op januari  6, 2011, 20:53:26
Hoe valt THD dan te interpreteren ?

In deze presteert een DD niet beter dan een Ultra.

Onder de 5 % zou zelfs niet waarneembaar zijn ,aangezien de harmonischen verdrukt worden door de fundamentele.


In hoeverre vind jij dit geen verschil?



of



?????

Er is echt nog best veel energie in het laag < 25 Hz bij films, dus is het relevant dat hier de vervorming ook laag blijft. Mag ik iedereen ook wijzen op dit verschil?



:)


Verder een leuk initiatief met een voor film zeer voorspelbare conclusie. Met muziek was het een ander verhaal geweest vrees ik.

squeek

Citaat van: HTip op januari  6, 2011, 22:35:48
Zoals Bjorn aangeeft is juist door de mindere uitslag de DD18 sneller is dan de DD12. De servo heeft daar geen invloed op. Die vergelijkt in de strakste stand ca. 16.000x per seconde het ingangssignaal met de uitslag van de woofer. En dat is inderdaad in de DD12 gelijk aan de DD18, maar door de uitslag zal de DD12 langer erover doen om de woofer terug te trekken.

@squeek: Mooie review. De DD-series klinkt heel anders dan de SVS. Ik moest daar in het begin ook aan wennen. Ik was een wolligere bas gewend en daardoor leek het dat de DD18 minder impact had dan mijn 25-31PC+. Maar de DD18 kon prima mijn broekspijpen en het podium laten meetrillen. Het grote verschil was dat de bas veel gedetailleerder klonk. Nu weet ik niet meer beter en wil ik ook niet meer anders.

Dat verschil ga je nog meer merken bij muziek, maar die hebben jullie niet getest. Daar zal de DD12 zijn kwaliteit tonen en dat rechtvaardigt ook naar mijn mening ook het verschil in prijs. Ik denk ook dat de ruimte een rol speelt en dat een Gramma/Subdude veel winst zal geven. Maar dat is goed voor elke sub ;)

Thx, ik heb niet veel muziek meer getest nee. Ik kan me er wel in vinden dat de velodyne het beter doet dan. Ondanks dat ik toch versteld stond dat de ultra het zeker niet slecht deed bij een michael jackson cd'tje. Ik was er vrij zeker van dat de SVS te traag zou zijn. Toch viel dat erg goed mee. Nu, betreft de DD18. Ik heb zelf dit vergelijk nergens opgehaald tussen een DD18 en de SVS ultra. Ik heb enkel gezegd dat ik zelf de DD 12 niet als upgrade zou zien tov de SVS die ik nu heb. Het kan zijn dat er een technieker met verstand er meer kan uitpompen dan ik heb gedaan, maar het verschil zal gewoon te klein blijven om plots dubbel zoveel centen neer te tellen. Prijs kwaliteit is de DD12 te duur voor wat het is, of de SVS te goedkoop, is maar hoe je het bekijkt. Als je dan plots de DD15 bekijkt, die heb je voor amper 200 euro meer dus dat lijk me een no-brainer als je toch die prijsklasse gaat volgen. Op 3000 euro maakt dit gewoon niets. Ik denk dat de SVS het dan ook wel op bijna alle vlakken zal moeten afleggen tov de DD15. vermoed ik dan. Bij de DD18 ben ik daar absoluut zeker van. Dan vergelijk je echt appelen met peren.

Ik vond het gewoon erg interessant, ook voor mezelf bij te leren en eigen ervaring uit te breiden, om twee letterlijk kompleet andere subwoofers eens tegen elkaar te zetten. En ze komen nergens op geen enkel gebied met elkaar overeen. Andere prijsklasse, andere methode (down en front firing) cilinder tegen kubus, 750watt tegen 1250 watt en noem maar op. Ik heb men ogen wel opengetrokken en men oren ook. Ik ben alleen erg slecht in dingen te verwoorden. Ik weet wat ik hoor en wat ik erbij voel, wat me aangenamer lijkt etc. Maar ik kan het niet op papier zetten.  ::)

Dus, als ik ooit een keer wil upgraden naar een velodyne, dan weet ik voor mezelf dat ik toch verder moet kijken naar de hogere klasse, als ik echt duidelijk "meerwaarde" wil horen.De DD 12 is gewoon erg goed, maar de SVS ook. En ik zoek dan niet meer naar een goede subwoofer, maar eentje die men huidige echt kan overstijgen. Dat maakt dan het prijsverschil het waard. De verdubbeling van prijs voor de DD12 tov de SVS is het in mijn ogen echt niet waard. Daar scoort SVS met zen subwoofers gewoon te goed. Veel value for less money. Velodyne is gewoon high end en dat voel je ook als je ze moet neerleggen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Citaat van: squeek op januari  6, 2011, 23:01:56
Prijs kwaliteit is de DD12 te duur voor wat het is, of de SVS te goedkoop, is maar hoe je het bekijkt.

tja, dat is alle high end... een 802D van b&w (of 800D) is ook te duur voor wat het is, maar het klinkt wel lekker...

alles wat meer is dan 1000 euro per paar speakers vind ik te duur voor wat het is, maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet zal leggen...  (ooit)