Makro aanbieding Philips LX-3600. Is dit wat?

Gestart door Speedy, oktober 8, 2003, 10:55:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speedy

Ik zoek voor vrienden een all-in-one 5.1 of 6.1 HT set met minimaal de volgende mogelijkheden:
Dolby Digital
DTS
JPEG
MP3
(S)VCD

Nu heeft de makro tot volgende week een Philips LX-3600 set in de aanbieding voor EUR 272.51(incl.) Te zien op:
http://www.makro.nl/papernewsfolder/20/nonfood/ (pagina 64/65)

Aangezien ik alleen ervaring heb met losse componenten en losse speakers, vroeg ik me af of dit wat is. Zijn er vergelijkbare of betere sets in deze klasse? De prijs van een eventuele alternatieve set mag maximaal 375 a 400 EUR zijn.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

hifiman

Tsja wat zal ik zeggen, voor 400 euro koop je net een goedkoop subwoofertje.
Ik heb laatst een set van die prijsklasse (niet hetzelfde type overigens) bij iemand gehoord en kon met moeite een glimlach onderdrukken. Diegene was er namelijk trots op en ik had zoiet van zet ut raam maar open dan flikker ik ut wel effe naar beneden toe. Als je geen problemen hebt met speakers die als lege cola blikjes klinken dan moet je vooral zoiets kopen :-)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Wat ik nog even vergat op te merken is dat als je weer puur naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt je natuurlijk wel weer veel waar voor je geld hebt! Maar als relatief goed nog steeds absoluut erg slecht betekent dan zou ik liever wat doorsparen en de componenten stuk voor stuk kopen.

Groetjes,

Ronald.

Speedy

Ach het is een upgrade van een TV (Dolby Surround) met draadloze surround-spreakers naar deze set. En natuurlijk zijn losse componenten je van het. Mijn centerspeaker is alleen al duurder dan dit setje!

Kwaliteit is een relatief begrip. Ik denk dat het in vergelijking met de TV met speakers een grote vooruitgang zal zijn.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

blue-eyes

Citaat van: tingtong5 op oktober  8, 2003, 11:00:35
Tsja wat zal ik zeggen, voor 400 euro koop je net een goedkoop subwoofertje.
Ik heb laatst een set van die prijsklasse (niet hetzelfde type overigens) bij iemand gehoord en kon met moeite een glimlach onderdrukken. Diegene was er namelijk trots op en ik had zoiet van zet ut raam maar open dan flikker ik ut wel effe naar beneden toe. Als je geen problemen hebt met speakers die als lege cola blikjes klinken dan moet je vooral zoiets kopen :-)

Groetjes,

Ronald

Alhoewel je theoretisch gelijk hebt, vind ik het wel kort door de bocht. Je verteld je eigen eisen. Je moet van die vrienden van Speedy uitgaan!

Als die vrienden dat OK vinden is het een wereld set. Dat het niet aan jou (en ook de mijne ;) ) voldoet maakt niet uit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

t.o.v. veel anderen op dit forum zijn MIJN eisen echt niet zo hoog volgens mij. Maar als iemand er niet meer geld voor (over) heeft dan is het einde discussie inderdaad :P Wat ik echter niet kan geloven is dat mensen het verschil niet horen tussen zo een setje en een instap HT-waardig setje. Ik denk dat veel mensen domweg niet beseffen dat er zo een wereld van verschil in kan zitten. Meeste mensen die ik ken horen wel degelijk verschil maar hebben er vervolgens het geld niet voor over, hun goed recht natuurlijk :)

Misschien is het de moeite waard om mensen er een keer op te wijzen dat het bagger (niet met die woorden zeggen natuurlijk) is wat ze op het punt staan te kopen en willen ze het dan alsnog tsja dat ze er dan vooral lang gelukkig mee zijn :)

Groetjes,

Ronald

Olah

#6
Citaat van: tingtong5 op oktober  8, 2003, 16:16:36Misschien is het de moeite waard om mensen er een keer op te wijzen dat het bagger (niet met die woorden zeggen natuurlijk) is wat ze op het punt staan te kopen en willen ze het dan alsnog tsja dat ze er dan vooral lang gelukkig mee zijn :)Ronald
Verschil zal men wel horen maar die euro's verschillen zeker en hoef echt geen einde discussie te zijn !Trouwens de vraag was of het wat is enof der nog andere setjes bestaan voor weinig:

LG DA-3630DA  € 277   of Finlux HCS-4030 € 232 of het wat is GEEN idee !


hifiman

Ok sorry je hebt gelijk ik ben met mijn betoog afgedwaald van de eigenlijke vraag.

Groetjes,

Ronald