Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martin778

Natuurlijk maar zomaar de prijs gaan verhogen van een apparaat dat al een tijdje op de markt is vind ik een beetje 'raar' :wacko:

Isflicka

#1426
Citaat van: zoldar op augustus  4, 2014, 16:45:16
Je kunt ook stellen dat ze daar eindelijk commercieel geworden zijn.
Of dat er weer een mooi merk/product met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding om zeep wordt geholpen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Pjotr27

Ik kan mij ook voorstellen dat bepaalde onderdelen duurder zijn geworden. Verder gaat men leveren via distributiekanalen en die moeten er ook wat aan gaan verdienen.
Op zich vind ik de gevraagde prijzen nog wel meevallen. Als je ziet wat bijvoorbeeld Weiss vraagt voor een dac....

In vergelijk met de laatste prijs van de HEX ( hij was al lang geen 2600 euro meer) is het allemaal een procentje of 10 duurder geworden.
Maar je koopt wel een in Holland ontwikkeld en GEMAAKT product.. Dat is voor mij wel wat waard.... Er komt al genoeg uit China... :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Citaat van: Pjotr27 op augustus  4, 2014, 17:06:51
Ik kan mij ook voorstellen dat bepaalde onderdelen duurder zijn geworden. Verder gaat men leveren via distributiekanalen en die moeten er ook wat aan gaan verdienen.
Op zich vind ik de gevraagde prijzen nog wel meevallen. Als je ziet wat bijvoorbeeld Weiss vraagt voor een dac....

In vergelijk met de laatste prijs van de HEX ( hij was al lang geen 2600 euro meer) is het allemaal een procentje of 10 duurder geworden.
Maar je koopt wel een in Holland ontwikkeld en GEMAAKT product.. Dat is voor mij wel wat waard.... Er komt al genoeg uit China... :(

+1  ;)  Kijk anders eens wat een firma als Naim iedere keer weer aan soms bizarre prijsverhogingen doet  :-X
Het mooiste is dat het gros van de liefhebbers even loopt te mokken, maar daarna toch gewoon koopt...

''Value for money'' is m.i. absoluut niet slecht te noemen bij Metrum  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

zoldar

Heeft het ook niet gewoon wat te maken met vraag en productie capaciteit? Ik was mijn octave binnen 1 week kwijt tegen 0 euro verlies. Er zijn gewoon veel minxer gemaakt dan dat ze kwijt kunnen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Bergsman

Citaat van: martin778 op augustus  4, 2014, 15:38:45
Huh, is de Hex van €2600 naar €3300 gegaan??? :o :o

Ik was één van de eerste die de Hex kocht in december 2012 en was de prijs Euro 2850 als basis uitvoering. Als je daarop de USB module kocht zat je al boven de Euro 3000. Dus inderdaad na 1.5 jaar 10%

YamahaRXV

De prijzen zijn vanaf 1 Juli 2014 10% omhoog gegaan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bergsman

Citaat van: YamahaRXV op augustus  4, 2014, 19:17:25
De prijzen zijn vanaf 1 Juli 2014 10% omhoog gegaan  ;)

Op zich niet veel als je bedenkt dat die importeur het ook niet voor niets doet. Verder te bedenken dat er geen Chinees aan te pas gekomen is en toch een aanvaardbare prijs,.........of het moet tijdens het overwerk geweest zijn  :P :P :P :P :P

YamahaRXV

Citaat van: Bergsman op augustus  4, 2014, 19:26:01
Op zich niet veel als je bedenkt dat die importeur het ook niet voor niets doet. Verder te bedenken dat er geen Chinees aan te pas gekomen is en toch een aanvaardbare prijs,.........of het moet tijdens het overwerk geweest zijn  :P :P :P :P :P

Helemaal mee eens  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Zo gisteren een interessante avond gehad en de Metrum HEX staat nu 24 uur in te spelen.
Wel lastig omdat als je hem aan laat staan zonder bron de dac niet connect en dus gaat knipperen... Maar goed cd op repeat en probleem opgelost.

Een aantal zaken die wij gisteren hebben uitgeprobeerd:
Alpha 3 - origineel - 3TS20, de laatste doet het veruit het beste, dus die blijft voorlopig zitten...

RCA-XLR, helaas heeft Pel Audio geen XLR kabels, we hebben het vergelijk dus gedaan met een Pel Audio RCA en een Siltech Classis 770i XLR. Tonaal gezien is er nauwelijks verschil te ontdekken. XLR heeft wel meer rust, gaat dieper en is wat ' luchtiger'. Een oude analoge opname klinkt ook zo. Dat is bij de Pel allemaal wat vlakker. Maar dat is als je meteen na elkaar vergelijkt. Vanmorgen luisterde ik naar de Pel en dan klinkt het ook gewoon bijzonder goed. De Siltech is ook niet echt goedkoop ( +1500 euro). Zijn er meer ervaringen met de HEX of RCA of XLR beter klinkt?

Blackwoord houten blokjes onder de HEX, dat kan ik iedereen aanraden, het kost weinig en doet best veel. Meer diepte, lucht rond de instrumenten, sonoorder van klank.

Goed voorlopig lekker inspelen, en voor liefhebbers, mijn M2tech Young / Palmer is weer te koop, Joris gaat zijn hele set verkopen en heeft dus mijn dac niet overgenomen... :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Isflicka

Citaat van: Pjotr27 op augustus  5, 2014, 09:04:10
Zijn er meer ervaringen met de HEX of RCA of XLR beter klinkt?
De XLR klinkt bij mij niet veel beter en nu met mijn Job225 en JobPre2 mis ik XLR geen moment. De RCA uitgang is bij de HEX heel erg goed maar dat zul je wel merken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Citaat van: Bergsman op augustus  4, 2014, 19:26:01
Op zich niet veel als je bedenkt dat die importeur het ook niet voor niets doet. Verder te bedenken dat er geen Chinees aan te pas gekomen is en toch een aanvaardbare prijs,.........of het moet tijdens het overwerk geweest zijn  :P :P :P :P :P

Ook alle onderdelen, behuizing voeding etc etc komen uit Nederland?

Ik vind het wel duur geworden. Dat de Octave nu meer dan €1000 kost is wel een psychologische barrière. Een Schiit DAC is nu wel aantrekkelijker geworden.

Pjotr27

Citaat van: Mordante op augustus  5, 2014, 16:30:29
Ook alle onderdelen, behuizing voeding etc etc komen uit Nederland?

Ik vind het wel duur geworden. Dat de Octave nu meer dan €1000 kost is wel een psychologische barrière. Een Schiit DAC is nu wel aantrekkelijker geworden.

Nee natuurlijk niet.... de onderdelen zullen overal vandaan komen. Ik weet in ieder geval dat zij de printplaten zelf voorzien van onderdelen en alles in elkaar zetten.

En ja een Octave is een grens doorgegaan.  Er zit nu alleen wel standaard ook USB bij.. dat was in het verleden niet zo...

Ik ga steeds meer spullen waarderen die hier worden gemaakt in ons eigen  landje...
Heb nu al kabels uit Nederland / luidsprekers / audiomeubel / stekkerblok / dac / cd loopwerk ( komt eraan)../ phonotrap .
Alleen de versterkers / platenspeler ( wordt niet meer gemaakt) / streamer komen van elders...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Isflicka

Citaat van: Isflicka op augustus  4, 2014, 16:53:07
Of dat er weer een mooi merk/product met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding om zeep wordt geholpen.
Dit was uiteraard een cynische opmerking. Ach, alles is relatief alleen het is wel jammer dat er geen instapper meer is. Verder wacht ik al poosje op de nieuwe spulletjes van Metrum Acoustics. Een leuke streamer of voorversterker met monoblokjes .... alles is welkom.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Citaat van: Pjotr27 op augustus  5, 2014, 16:56:31
Nee natuurlijk niet.... de onderdelen zullen overal vandaan komen. Ik weet in ieder geval dat zij de printplaten zelf voorzien van onderdelen en alles in elkaar zetten.

En ja een Octave is een grens doorgegaan.  Er zit nu alleen wel standaard ook USB bij.. dat was in het verleden niet zo...

Ik ga steeds meer spullen waarderen die hier worden gemaakt in ons eigen  landje...
Heb nu al kabels uit Nederland / luidsprekers / audiomeubel / stekkerblok / dac / cd loopwerk ( komt eraan)../ phonotrap .
Alleen de versterkers / platenspeler ( wordt niet meer gemaakt) / streamer komen van elders...

Ik heb drie paar Nederlandse luidsprekers Master, Driade, Studio de Schop. Verder komt alles overal vandaan. Zoveel Nederlandse fabrikanten ken ik niet.

Pink Faun
Master
Metrum

en dan houd het wel op. Misschien Kharma maar weet niet of die ook in NL geproduceert worden.

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op augustus  5, 2014, 17:21:25
Ik heb drie paar Nederlandse luidsprekers Master, Driade, Studio de Schop. Verder komt alles overal vandaan. Zoveel Nederlandse fabrikanten ken ik niet.

Pink Faun
Master
Metrum

en dan houd het wel op. Misschien Kharma maar weet niet of die ook in NL geproduceert worden.

v.d. Leur
Amplimo
Hepta

Isflicka

Citaat van: Pjotr27 op augustus  5, 2014, 09:04:10
Blackwoord houten blokjes onder de HEX, dat kan ik iedereen aanraden, het kost weinig en doet best veel. Meer diepte, lucht rond de instrumenten, sonoorder van klank.

Heb je die zelf gemaakt? Ik heb ze wel eens gezien bij een klant maar die waren behoorlijk duur.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

#1442
Citaat van: Mordante op augustus  5, 2014, 17:21:25
Ik heb drie paar Nederlandse luidsprekers Master, Driade, Studio de Schop.

Ja, Driade luidsprekers .... die staan hier ook nog op zolder. Dat was de één van de eerste audio dingen die mijn vader kocht toen we in nederland kwamen wonen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Citaat van: Onder013 op augustus  5, 2014, 17:24:21
v.d. Leur
Amplimo
Hepta

Amplima maakt alleen travo's en v.d. Leur heeft volgens mij geen werkende website. Hepta bestaat nog wel.

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op augustus  5, 2014, 17:36:05
Amplima maakt alleen travo's en v.d. Leur heeft volgens mij geen werkende website. Hepta bestaat nog wel.

onder andere de trafo die door metrum wordt gebruikt.

http://www.vandeleuraudio.nl/new/

Joris1971

Citaat van: Isflicka op augustus  5, 2014, 17:25:26
Heb je die zelf gemaakt? Ik heb ze wel eens gezien bij een klant maar die waren behoorlijk duur.

Wat zeg ik.. gamma

Pjotr27

Blackwood blokjes , maar ook mijn luidsprekers komen van Hans Kortenbac Musical Affaire. Maar je kunt ze ook zelf maken. Even een echte houthandel zoeken....

Wat betreft Nederlandse fabrikanten, er zijn er genoeg....
Zeker op kabelgebied...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Citaat van: Pjotr27 op augustus  5, 2014, 19:56:30
Blackwood blokjes , maar ook mijn luidsprekers komen van Hans Kortenbac Musical Affaire. Maar je kunt ze ook zelf maken. Even een echte houthandel zoeken....

Wat betreft Nederlandse fabrikanten, er zijn er genoeg....
Zeker op kabelgebied...
Is er al "iets" te zeggen over de afstand die de Hex pakt (zou moeten pakken) tov de Young? of ben ik nu écht te vlot met deze vraag :unsure:


Pjotr27

Ik zou niet over afstand durven spreken. Het klinkt gewoon heel anders. Qua resolutie, beeld etc. Maakt de Young met Palmer ( is aanzienlijk beter als met adapter!) Niet zoveel verschil met de Hex. Het probleem van mijn set is altijd dat de phy-hp units in mijn luidsprekers lastig zijn. Magisch en misschien wel de beste units die er zijn. Al heel snel wordt het of te dun, of te schel, of te narrig zodat je meer irritatie krijgt. De hoeveelheid resolutie die de units kunnen weergeven is enorm. Echt alles hoor je met de gevolgen. Met de Hex houd je de resolutie en het is gewoon prettiger luisteren. Heel smooth. Maar goed de Hes heeft pas een uurtje of 30.gespeeld.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Citaat van: Pjotr27 op augustus  5, 2014, 21:42:00
Ik zou niet over afstand durven spreken. Het klinkt gewoon heel anders. Qua resolutie, beeld etc. Maakt de Young met Palmer ( is aanzienlijk beter als met adapter!) Niet zoveel verschil met de Hex. Het probleem van mijn set is altijd dat de phy-hp units in mijn luidsprekers lastig zijn. Magisch en misschien wel de beste units die er zijn. Al heel snel wordt het of te dun, of te schel, of te narrig zodat je meer irritatie krijgt. De hoeveelheid resolutie die de units kunnen weergeven is enorm. Echt alles hoor je met de gevolgen. Met de Hex houd je de resolutie en het is gewoon prettiger luisteren. Heel smooth. Maar goed de Hes heeft pas een uurtje of 30.gespeeld.

Ik heb de Phy units een keer bij (ex actief forumlid) Joep in Crescendo's mogen horen.

Ik herken wel wat je beschrijft, is een enorme muzikale reis/ervaring die weliswaar indrukwekkend is maar daardoor ook zeker z'n zwakkere momenten kent....

Al bij al een "heel ding" zo'n Phy :)

Klopt toch wel, dat van die Phy's in een Crescendo? :unsure: