Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2



Trade Count: (+1)
Posts: 303
Gender:
   

Metrum NOS dac
« Reply #1114 on: January 6, 2013, 15:15:59 »
Quote
Quote from: Isflicka on January  6, 2013, 13:49:50
Je zult best verschil horen als je de losse 7A voeding gaat gebruiken.
+1

Bij mij kwam er een mooier voller, gebalanceerder geluid eruit. Zeker meer bas.[/color]
Report to moderator     Logged
Onkyo TX-NR5008, Totem Hawk, Focal 700 center en surround, Dune, Sonos, Humax, Synology & Logitech, Slaapkamer:Sonos metWharfedale 10.1

Primair Stereo spelen met Surround Receiver(Audyssey!), surround is voor de leuk.

i2Paq

Citaat van: Onder013 op juli  3, 2013, 14:24:36

Trade Count: (+1)
Posts: 303
Gender:
   

Metrum NOS dac
« Reply #1114 on: January 6, 2013, 15:15:59 »
Quote
Quote from: Isflicka on January  6, 2013, 13:49:50
Je zult best verschil horen als je de losse 7A voeding gaat gebruiken.
+1

Bij mij kwam er een mooier voller, gebalanceerder geluid eruit. Zeker meer bas.[/color]
Report to moderator     Logged
Onkyo TX-NR5008, Totem Hawk, Focal 700 center en surround, Dune, Sonos, Humax, Synology & Logitech, Slaapkamer:Sonos metWharfedale 10.1

Primair Stereo spelen met Surround Receiver(Audyssey!), surround is voor de leuk.

Dat zeg ik, op 40+ paginas is er 1 iemand die zegt dat je wat hoort, en 1 iemand die zegt dat het niet/nauwelijks hoorbaar is (tussen de oren effect).

Dan geeft ik dat geld liever uit aan mijn Sonos Magna Mod.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Deleted Member 2


AbZ

Citaat van: i2Paq op juli  3, 2013, 14:43:43
Dat zeg ik, op 40+ paginas is er 1 iemand die zegt dat je wat hoort, en 1 iemand die zegt dat het niet/nauwelijks hoorbaar is (tussen de oren effect).

Dan geeft ik dat geld liever uit aan mijn Sonos Magna Mod.
waarbij je aanneemt dat in het laatste geval geen sprake kan zijn van het genoemde effect?

i2Paq

Citaat van: AbZ op juli  3, 2013, 15:19:31
waarbij je aanneemt dat in het laatste geval geen sprake kan zijn van het genoemde effect?

Ik vindt 145,- een te hoog bedrag om er het voordeel van de twijfel aan te geven  :dry:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

AbZ

Citaat van: i2Paq op juli  3, 2013, 15:29:08
Ik vindt 145,- een te hoog bedrag om er het voordeel van de twijfel aan te geven  :dry:
Wat gaat het alternatief kosten en opbrengen?

Deleted Member 2

Een geheel ander alternatief is het verkopen van de Quad en aanschaffen van de Octave.


AbZ

Citaat van: Onder013 op juli  3, 2013, 15:36:08
Een geheel ander alternatief is het verkopen van de Quad en aanschaffen van de Octave.
Of een duurdere, of een nog duurdere, of een heel erg uitermate bijzonder dure.
Je kunt het zo gek maken als je wil.

Er zijn meer dacs dan bits in je samples en toch leveren ze steeds meer detail...

i2Paq

Citaat van: AbZ op juli  3, 2013, 15:31:11
Wat gaat het alternatief kosten en opbrengen?

Een alternatief is niet nodig omdat de huidige voeding in vergelijk met de additionele voeding zo te zien geen verschil maakt.

Dan is die 145,- een mooie eerste stap om de Sonos Connect waaraan de Dac zit te voorzien van de Magna mod  :thumbs-up:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

AbZ

Citaat van: i2Paq op juli  3, 2013, 15:53:16Dan is die 145,- een mooie eerste stap om de Sonos Connect waaraan de Dac zit te voorzien van de Magna mod  :thumbs-up:
Dat is het alternatief waar ik op doelde met die vraag.

Isflicka

Citaat van: AbZ op juli  3, 2013, 15:55:17
Dat is het alternatief waar ik op doelde met die vraag.
:clapping: Af en toe ben je best grappig....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

tomaat

#1261
Sinds een aantal weken vervangt in mijn set de Stello de V-link, die met een Kimber USB kabel /Aquavox lineaire voeding aan een Macmini2010 is verbonden, en via een van de hul the first coax aan de Metrum Octave, als mooi verjaardagskado door mijn vrouw i :wub:in Korea bestelt.

Op zich ben ik tevreden over de vooruitgang in weergave, maar sinds een week merk ik ook met regelmaat een soort drop outs , die ik eerder niet had.
Het begon een week geleden:al luisterend naar een radioplayer via safari was er een krakend geluid te horen, waarna het geluid wegviel.
Opvallend was dat het LED op de Stello groen was, terwijl het op de Octave rood kleurde.Itunes geprobeerd, geen geluid.Settings na gekeken van MIDI, Puremusic etc,alles losgehaald, opnieuw verbonden, MM opnieuw opgestart, waarn wel wer geluid, maar even later pats boem hetzelfde.De MM door mijn Macbook vervangen, hetzelde. USB kabel vervangen, coax:idem
Dit heeft zich een aantal malen herhaald, waarna ik de Stello er maar even tussen uit heb gehaald, en op de optisch uitgang van de MM geluisterd heb.
Wel een beetje teleurgesteld later op de avond de Stello er weer tussen, alles deed het nu weer.De afgelopen week geen haperingen bemerkt, doch vandaag al spelend toch weer een keer, nu zonder gekraak een soort wegvallen van de verbinding, waarbij de Stello wel USB signaal lijkt te krijgen, maar de Octave geen signaal binnen krijgt.Het evenlos halen van de USB loste het nu op vanmorgen, waarbij het me wel opviel dat ik de Stello even op deMetrum dac had gezet

Dus zit ik nu met de sitautie, waarbij een aparaat , dat uit ene prinboordje bestaat, het na 4 weken 24/7 aan de stroom en spelend ineens kortdurend hapert, en na een paar uurafkoelen en van de stroom het ineens weer doet, doch waarbij er toch meer droputs zijn, van zo'n 2 seconden.

Zeker weten of het aan de stello zelf ligt doe ik natuurlijk niet, dan zou deze terugmoeten naar Korea, maar juist omdat het zo wisslend is heb ik niet het idee dat het aan de Stello ligt.Bovendien , als ik dan al een nader exemplaar ga kirjgen,zijn er toch ok weer invoerkosten
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Isflicka

Citaat van: tomaat op juli 20, 2013, 21:00:17
Sinds een aantal weken vervangt in mijn set de Stello de V-link, die met een Kimber USB kabel /Aquavox lineaire voeding aan een Macmini2010 is verbonden, en via een van de hul the first coax aan de Metrum Octave, als mooi verjaardagskado door mijn vrouw i :wub:in Korea bestelt.

Op zich ben ik tevreden over de vooruitgang in weergave, maar sinds een week merk ik ook met regelmaat een soort drop outs , die ik eerder niet had.
Het begon een week geleden:al luisterend naar een radioplayer via safari was er een krakend geluid te horen, waarna het geluid wegviel.
Opvallend was dat het LED op de Stello groen was, terwijl het op de Octave rood kleurde.Itunes geprobeerd, geen geluid.Settings na gekeken van MIDI, Puremusic etc,alles losgehaald, opnieuw verbonden, MM opnieuw opgestart, waarn wel wer geluid, maar even later pats boem hetzelfde.De MM door mijn Macbook vervangen, hetzelde. USB kabel vervangen, coax:idem
Dit heeft zich een aantal malen herhaald, waarna ik de Stello er maar even tussen uit heb gehaald, en op de optisch uitgang van de MM geluisterd heb.
Wel een beetje teleurgesteld later op de avond de Stello er weer tussen, alles deed het nu weer.De afgelopen week geen haperingen bemerkt, doch vandaag al spelend toch weer een keer, nu zonder gekraak een soort wegvallen van de verbinding, waarbij de Stello wel USB signaal lijkt te krijgen, maar de Octave geen signaal binnen krijgt.Het evenlos halen van de USB loste het nu op vanmorgen, waarbij het me wel opviel dat ik de Stello even op deMetrum dac had gezet

Dus zit ik nu met de sitautie, waarbij een aparaat , dat uit ene prinboordje bestaat, het na 4 weken 24/7 aan de stroom en spelend ineens kortdurend hapert, en na een paar uurafkoelen en van de stroom het ineens weer doet, doch waarbij er toch meer droputs zijn, van zo'n 2 seconden.

Zeker weten of het aan de stello zelf ligt doe ik natuurlijk niet, dan zou deze terugmoeten naar Korea, maar juist omdat het zo wisslend is heb ik niet het idee dat het aan de Stello ligt.Bovendien , als ik dan al een nader exemplaar ga kirjgen,zijn er toch ok weer invoerkosten
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Welke firmware heb je op de Stello? Het moet eigenlijk wel RevisionID: 0x0330 zijn. Er zijn al heel veel U3's door mijn handen gegaan maar eigenlijk lag het probleem altijd bij de bron.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

tomaat

#1263
Citaat van: Isflicka op juli 20, 2013, 21:50:59
Welke firmware heb je op de Stello? Het moet eigenlijk wel RevisionID: 0x0330 zijn. Er zijn al heel veel U3's door mijn handen gegaan maar eigenlijk lag het probleem altijd bij de bron.

Hoe kon ik daar achter mbt de firmware?
Ik werk met Mac, dus geen drivers of zo, er verder nergens melding van firmware gemaakt.De Mac herkent hem als XMOS USB 2.0 auido out.
Herken je dit probleem, daar je over probleem met ander U3s praat?

PS welk probleem zou er dan bij de bron, in dit geval de MM , kunnen liggen?er is mbt de V-link niets aan de instellingen veranderd


tomaat

Citaat van: Bergsman op juli 21, 2013, 08:13:30
Soortgelijk probleempje

zie link

http://yourfinalsystem.com/en/dac-reviews/161-april-music-stello-spdif-converter-review


Verder zie upgrade

http://www.aprilmusic.com/eng/bbs/bbsView.php?id=27&page=1&code=bbs_product_m

Bedankt, ik kad dit idd al gevonden voordat ik het probleem hier poste, maar als mac gerbuiker kan ik er helaas niets mee, en hoeft dat ook niet vlg het doc dat in de laatse link bij de upgrade hoort.Er staat:
System OS Requirement
- Windows XP, SP3 (32 bits) ~ Windows 8 (64 bits)
- Mac users don't need upgrade. (USB Audio 2.0 supports Mac OSX 10.6.4 or higher version.)

Dus ik hoe kennelijk niet te upraden :wacko:?

wat nu? :eh:

metheny

#1266
Gister mijn tweedehands  Metrum Acoustics Octave MK1 (elektrisch MK2 192 KHZ) DAC binnen gekregen.
Advies/ervaring voor/met een betaalbare coax kabel gevraagd. Dac zit aan mijn coax ingang van mijn Esoteric SA-10 cd-speler.
Speelt nu met een Monster 400 coax kabel. Wireworld Starlight coax kabel bijvoorbeeld? De Starlight Gold is me te duur.

Bedankt voor de adviezen, Heb inmiddels de Canare Digiflex Gold besteld bij 1 van de sponsers Hifi supply. Ben benieuwd of deze kabel zijn reputatie gaat waar maken
Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter. GATO DIA-250S. Eversolo DMP-A8. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Kingpin

Citaat van: metheny op juli 21, 2013, 14:21:09
Gister mijn tweedehands  Metrum Acoustics Octave MK1 (elektrisch MK2 192 KHZ) DAC binnen gekregen.
Advies/ervaring voor/met een betaalbare coax kabel gevraagd. Dac zit aan mijn coax ingang van mijn Esoteric SA-10 cd-speler.
Speelt nu met een Monster 400 coax kabel. Wireworld Starlight coax kabel bijvoorbeeld? De Starlight Gold is me te duur.
Betaalbaar: Apogee Wyde Eye RCA, maar dan wel de nieuwste donker paarse versie. Speelt in de hoogste regionen voor een spotprijs.
Zeer neutraal, verbloemt niets. Afgemonteerd met Canare krimp, wat een extra soldeer overgang scheelt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Citaat van: tomaat op juli 21, 2013, 08:36:40
Bedankt, ik kad dit idd al gevonden voordat ik het probleem hier poste, maar als mac gerbuiker kan ik er helaas niets mee, en hoeft dat ook niet vlg het doc dat in de laatse link bij de upgrade hoort.Er staat:
System OS Requirement
- Windows XP, SP3 (32 bits) ~ Windows 8 (64 bits)
- Mac users don't need upgrade. (USB Audio 2.0 supports Mac OSX 10.6.4 or higher version.)

Dus ik hoe kennelijk niet te upraden :wacko:?

wat nu? :eh:
De driver upgrade staat los van de firmware. Vraag aan iemand met een windows machine even de firmware upgrade uit te voeren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

#1269
Gisteren hebben we (Lynch1979 en ik) de Octave MKI en de Octave MKII met elkaar vergeleken. Geen uitputtende test, maar gewoon een set met tracks in flac via de Touch afgespeeld. De eerste klanken maken het verschil al duidelijk en gedurende al de volgende tracks werd dit bevestigd:
de MKII klinkt ronder, vriendelijker, is meer een allemansvriend dan de MKI. De MKII mist de bite/frisheid/openheid die zo kenmerkend is voor de MKI. Let wel, het verschil is duidelijk meer het gaat om nuances.
Even was de indruk dat de MKII minder detail laat horen, maar dat bleek absoluut niet het geval te zijn.

Zoals hiervoor aangegeven was de meer fluwelen sound het belangrijkste kenmerk. Wederom een zeer goed presterende dac.
We vroegen ons af wat nou de oorzaak is van het verschil in karakteristiek. Alle bekabeling, de versterker, luidsprekers, akoestiek, etc voor de MKI en de MKII was identiek.
Wij kennen het antwoord niet. Wellicht dat de ontwikkelaar van de dac daar meer over kan zeggen.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Isflicka op juli 21, 2013, 19:02:43
De driver upgrade staat los van de firmware. Vraag aan iemand met een windows machine even de firmware upgrade uit te voeren.

Inderdaad ja, gewoon de laatste firmware er op zetten  ;)   Ik heb ook veel gelezen over de genoemde issues m.b.t. de Stello toen ik recent nog op zoek was naar een goede USB to SPDIF converter als vervanger voor mijn MF V-Link 192 en zat sterk in twijfel tussen de Stello U3 en de M2Tech Hiface Evo (met als klankmatige upgrade een Teradak 9 volt lineaire voeding of de Squeeze Upgrade voeding).
Ik vond de V-Link 192 redelijk vlak en niet echt muzikaal klinken en uiteindelijk heb ik (mede door de softwarematige issues met de Stello U3) gekozen voor de M2Tech Hiface Evo met daarbij de Squeeze Upgrade lineaire voeding.
Ik speel zelf ook met een (aangepaste) Mac mini 2012 versie en moest wel een driver installeren voor de Hiface Evo. Ik heb wel een paar keer drop outs gehad, maar dat bleek te komen door de Teradak voeding die ik lekker eigenwijs krap in mijn meubel had gezet en simpelweg niet voldoende z,n warmte kwijt kon en in de thermische beveiliging sprong na lang de MM gevoed te hebben.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Tony1972

Citaat van: Kingpin op juli 21, 2013, 14:30:38
Betaalbaar: Apogee Wyde Eye RCA, maar dan wel de nieuwste donker paarse versie. Speelt in de hoogste regionen voor een spotprijs.
Zeer neutraal, verbloemt niets. Afgemonteerd met Canare krimp, wat een extra soldeer overgang scheelt.

Ik ben op zoek naar zo'n kabel, maar het lijkt wel of ze niet meer gemaakt worden. Heeft iemand een exemplaar voor overname liggen misschien ?

YamahaRXV

Citaat van: Tony1972 op juli 21, 2013, 21:21:24
Ik ben op zoek naar zo'n kabel, maar het lijkt wel of ze niet meer gemaakt worden. Heeft iemand een exemplaar voor overname liggen misschien ?

Wel een nieuwe.... ;)

http://www.hifisuply.nl/index.php?item=apogee-wyde-eye-s_pdif-we-rr-rca-coaxial-cable-3-of-5-meter--per-stuk&action=article&group_id=10000010&aid=1292&lang=NL
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tomaat

Citaat van: Isflicka op juli 21, 2013, 19:02:43
De driver upgrade staat los van de firmware. Vraag aan iemand met een windows machine even de firmware upgrade uit te voeren.

Ik zal  dan maar een dezer dagen op de windows machine van mijn broer kijken hoe ver ik kom, ben windows wel ontgroeid moet ik zeggen,maar ik vraag me af of , dit lezen in hun doc het echt nodig is, het betreft dus wel degelijk een firmware ugrade, toch?tenemidst zo staat het er.

Niet dat ik het verschil weet hoor, maar goed  :blink:

http://www.aprilmusic.com/eng/bbs/bbsView.php?id=27&page=1&code=bbs_product_m

"*System OS Requirement
- Windows XP, SP3 (32 bits) ~ Windows 8 (64 bits)
- Mac users don't need upgrade. (USB Audio 2.0 supports Mac OSX 10.6.4 or higher version.)

Upgrade Procedure
This upgrade includes Firmware Upgrade and USB 2.0 Driver Upgrade"

Maar herken je de symptomen, Isflicka?En gaat id idd over na de upgrade, verwacht je?

Citaat van: YamahaRXV op juli 21, 2013, 20:59:16
Inderdaad ja, gewoon de laatste firmware er op zetten  ;)   Ik heb ook veel gelezen over de genoemde issues m.b.t. de Stello toen ik recent nog op zoek was naar een goede USB to SPDIF converter als vervanger voor mijn MF V-Link 192 en zat sterk in twijfel tussen de Stello U3 en de M2Tech Hiface Evo (met als klankmatige upgrade een Teradak 9 volt lineaire voeding of de Squeeze Upgrade voeding).


waar heb je dat gelezen?ik heb me rot gezocht voordat ik overging op de Stello, op "Stello U3 problems", of Stello U3 drop outs, maar kwam eigenlijk bitter weinig tegen, dus dacht het zit wel goed....


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70