Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drevox

Ja dat zijn ook wel aardig goeie loopwerken geloof ik. Zou ook best wel een Audiomecca willen hebben van 20k.
Voor mij blijft het vanaf nu toch wel PC loopwerk. Ben al zo lui geworden dat ik eigen cds niet meer rip maar gewoon download.
Van wat ik op Jplay forum lees valt er zo'n beetje oneindig te tweaken met PCs. Leuk voor de tweaker, minder voor de niet tweaker.

Ben eens even wat aan het gokken/rekenen betreft goedkopere Pavanes.
- 4 dacs zonder verdere besparingen zoals psus 3,500€
- 4 dacs met besparingen zoals 1 psu, behuizing etc 2,500€
- 2 dacs minimalistisch psu en behuizing 1,500€

Er blijft niet veel voor budget over helaas. Hoewel me volgende dac wel rond de 2000€ mag gaan kosten.

Misschien kunnen ze nog eentje met 6 dacs maken.

Deze Transient dacs zijn toch mono of niet?

Ben nu de laptop aan het inspelen. Klinkt toch weer op een ander niveau dan noisy PC.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Isflicka

Citaat van: Isflicka op december 17, 2014, 12:26:59
Eindelijk heb ik ook eens een fascinerend probleem. Sinds november ben ik de Audiobyte Hydra Z aan het testen en tot mijn verbazing werkt deze unit wel op de een maar niet op de andere Metrum Hex. Niet één coax aansluiting geeft een lock terwijl dit wel met alle andere USB/SPDIF converters lukt. Ook lukt het met willekeurig welke DAC die ik er al aan de Z heb gehangen. Ik heb de aansluitingen doorgemeten en daar meet ik ook geen verschil. Wat kan er toch aan de hand zijn?
Probleem opgelost... Dit is overigens toch wel een vreselijk goede USB/SPDIF converter.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Wat was de oorzaak van het probleem?

Isflicka

Citaat van: Mordante op december 29, 2014, 12:51:30
Wat was de oorzaak van het probleem?
Daar zijn we nog niet precies achter. Het is vreemd genoeg met een firmware update opgelost.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Bergsman

Citaat van: Isflicka op december 30, 2014, 09:28:54
Daar zijn we nog niet precies achter. Het is vreemd genoeg met een firmware update opgelost.

Lijkt me ook moeilijk om daar achter te komen, immers het werkt of het werkt niet. Wat er onder de motorkap gebeurt zal redelijk complex zijn.

Isflicka

Citaat van: Bergsman op december 31, 2014, 20:15:48
Lijkt me ook moeilijk om daar achter te komen, immers het werkt of het werkt niet. Wat er onder de motorkap gebeurt zal redelijk complex zijn.
Nicolae Jitariu (Rockna en Audiobyte) wil toch graag weten wat er aan de hand is voordat de verkoop echt van start gaat. Intussen heb ik 5 firmware versies (grappige .wav bestandjes) waaruit ik kan kiezen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Pjotr27

A.s. dinsdagavond komt er een Metrum Pavane langs hier om eens proef te luisteren. Ik ben benieuwd hoe die klinkt tov mijn eigen Hex dac....
Ik houd jullie wel op de hoogte...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bergsman

Citaat van: Pjotr27 op januari 10, 2015, 09:07:57
A.s. dinsdagavond komt er een Metrum Pavane langs hier om eens proef te luisteren. Ik ben benieuwd hoe die klinkt tov mijn eigen Hex dac....
Ik houd jullie wel op de hoogte...

Hoe kom je daar aan, ding is nog niet leverbaar zo begreep ik van Metrum naar aanleiding van een mailtje

martin778

Volgens mij wel, hij staat gewoon op de site hoor.

Bergsman

Metrum geeft het volgende aan: De prijs van de Pavane is met korting te bestellen als genoegdoening voor de lange wachttijd ( 8-9 weken) Dit als gevolg van de bijzondere behuizing want, de elektronica ligt al klaar om te worden ingebouwd. Dit is wat ik van Metrum als antwoord heb gehad.

Pjotr27

Een kennis van mij heeft er een tot woensdag om te beluisteren. Hij is een persoonlijke vriend van Cees Ruitenberg. Hij neemt hem dinsdagavond mee hier naar toe.. ik zal er wel een foto van posten... :tongue2:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

martin778

Vindt Cees dat niet erg, of gaat het gewoon om een productiemodel?

Pjotr27

Nee, is geen probleem, maar of het een productie model is weet ik niet....
Eerste indruk van mijn kennis, meer resolutie als.Hex maar ook wat meer hoog....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rudy1968

Citaat van: Pjotr27 op januari 10, 2015, 09:07:57
A.s. dinsdagavond komt er een Metrum Pavane langs hier om eens proef te luisteren. Ik ben benieuwd hoe die klinkt tov mijn eigen Hex dac....
Ik houd jullie wel op de hoogte...

Ben wel benieuwd!

drevox

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Pavane. Meer hoog is altijd goed. Kwestie van milimeterwerk. :P
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Bergsman

Citaat van: martin778 op januari 10, 2015, 12:31:22
Vindt Cees dat niet erg, of gaat het gewoon om een productiemodel?

Ja daar zeg je zoiets, geef je iets in vertrouwen mee, mogelijk niet eens een productiemodel en staat het ineens op een forum. Kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Pjotr27

Citaat van: Bergsman op januari 11, 2015, 11:02:08
Ja daar zeg je zoiets, geef je iets in vertrouwen mee, mogelijk niet eens een productiemodel en staat het ineens op een forum. Kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Prima, dan laat ik het bij deze post.....als je dat dan blijkbaar liever hebt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Pjotr27 op januari 11, 2015, 13:17:16
Prima, dan laat ik het bij deze post.....als je dat dan blijkbaar liever hebt.

Ik ben wel heel erg benieuwd.....

Je zou ook even met Cees kunnen afstemmen. Hij is echt niet zo moeilijk met dit soort dingen hoor.

Gr
Henk

Rudy1968

Citaat van: Pjotr27 op januari 10, 2015, 12:27:27
Een kennis van mij heeft er een tot woensdag om te beluisteren. Hij is een persoonlijke vriend van Cees Ruitenberg. Hij neemt hem dinsdagavond mee hier naar toe.. ik zal er wel een foto van posten... :tongue2:
Citaat van: martin778 op januari 10, 2015, 12:31:22
Vindt Cees dat niet erg, of gaat het gewoon om een productiemodel?

Ik denk dat aan het voorgenomen fotootje wordt gerefereerd.
Stel je voor dat het niet een productiemodel is, maar bijv. de kast nog uit de proto fase, dan is een foto niet zo representatief.
Daar het om het luisteren gaat, neem ik wel aan, dat de electronica de seriestand is, dus een luisterverslag is dan wel gerelateerd aan het werkelijke product.
Maar goed, dat zijn aannames van mijn zijde.
Bovenstaand advies eea vooraf met Cees af te stemmen lijkt me wel zo verstandig.
Ben nog steeds benieuwd naar jullie ervaringen!!!

jaaptina

Ha forumgenoten,

Ik ben begonnen met een Metrum Quad, daarna een Metrum Octave 192kHz (groene print)  en die heb ik weer omgewisseld voor een oudere Metrum Octave (blauwe print). Met de oude Metrum Octave ervaar ik soms locking problemen wanneer ik tussen albums schakel. De Metrum hoor je 2-3 keer klikken en de eerste paar seconden geluid missen, waardoor het geluid abrupt start. Het probleem doet zich voor wanneer ik schakel tussen nummers met verschillende sample rates. Bijvoorbeeld tussen 44.1 en 48kHz en terug. Ook tussen 44.1 en 88.2Khz en terug mist er altijd een paar seconden geluid. Het maakt niet uit of ik direct doorklik of eerst het lopende nummer pauzeer of stop zet. Tussen verschillende file formaten, bijvoorbeeld mp3 en flac, met de zelfde sample rate zijn er geen hiccups. Mijn Metrum Octave heeft dus moeite met het schakelen tussen verschillende sample rates. Is dit en bekend probleem? Is er een oplossing bekend?

Groet,
Jaap

Bergsman

Citaat van: jaaptina op januari 11, 2015, 15:01:21
Ha forumgenoten,

Ik ben begonnen met een Metrum Quad, daarna een Metrum Octave 192kHz (groene print)  en die heb ik weer omgewisseld voor een oudere Metrum Octave (blauwe print). Met de oude Metrum Octave ervaar ik soms locking problemen wanneer ik tussen albums schakel. De Metrum hoor je 2-3 keer klikken en de eerste paar seconden geluid missen, waardoor het geluid abrupt start. Het probleem doet zich voor wanneer ik schakel tussen nummers met verschillende sample rates. Bijvoorbeeld tussen 44.1 en 48kHz en terug. Ook tussen 44.1 en 88.2Khz en terug mist er altijd een paar seconden geluid. Het maakt niet uit of ik direct doorklik of eerst het lopende nummer pauzeer of stop zet. Tussen verschillende file formaten, bijvoorbeeld mp3 en flac, met de zelfde sample rate zijn er geen hiccups. Mijn Metrum Octave heeft dus moeite met het schakelen tussen verschillende sample rates. Is dit en bekend probleem? Is er een oplossing bekend?

Groet,
Jaap
Is die vraag niet eerder voor Metrum bedoeld?

Isflicka

Citaat van: jaaptina op januari 11, 2015, 15:01:21
Ha forumgenoten,

Ik ben begonnen met een Metrum Quad, daarna een Metrum Octave 192kHz (groene print)  en die heb ik weer omgewisseld voor een oudere Metrum Octave (blauwe print). Met de oude Metrum Octave ervaar ik soms locking problemen wanneer ik tussen albums schakel. De Metrum hoor je 2-3 keer klikken en de eerste paar seconden geluid missen, waardoor het geluid abrupt start. Het probleem doet zich voor wanneer ik schakel tussen nummers met verschillende sample rates. Bijvoorbeeld tussen 44.1 en 48kHz en terug. Ook tussen 44.1 en 88.2Khz en terug mist er altijd een paar seconden geluid. Het maakt niet uit of ik direct doorklik of eerst het lopende nummer pauzeer of stop zet. Tussen verschillende file formaten, bijvoorbeeld mp3 en flac, met de zelfde sample rate zijn er geen hiccups. Mijn Metrum Octave heeft dus moeite met het schakelen tussen verschillende sample rates. Is dit en bekend probleem? Is er een oplossing bekend?

Groet,
Jaap
Is dit en bekend probleem? Ja
Is er een oplossing bekend? Nee, of toch wel. Sommige streamers kun je instellen om dit gedrag te voorkomen. Het klikken blijft maar je mist geen seconde muziek meer.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Bergsman

Citaat van: Pjotr27 op januari 10, 2015, 09:07:57
A.s. dinsdagavond komt er een Metrum Pavane langs hier om eens proef te luisteren. Ik ben benieuwd hoe die klinkt tov mijn eigen Hex dac....
Ik houd jullie wel op de hoogte...

Hoe was de luistersessie?

Pjotr27

Niet door gegaan, ik was niet lekker...
Het was trouwens geen productie exemplaar. Dus ik wacht nog even rustig tot de eerste productie modellen klaar zijn...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rudy1968

Citaat van: Pjotr27 op januari 14, 2015, 23:49:18
Niet door gegaan, ik was niet lekker...
Het was trouwens geen productie exemplaar. Dus ik wacht nog even rustig tot de eerste productie modellen klaar zijn...

Beterschap!
Nog steeds benieuwd, ook al was het geen productie-exemplaar.
Wat is de indruk van jouw kennis BTW?