CRT + PC

Gestart door Zymotic, oktober 2, 2003, 12:33:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zymotic


J.A.F._Doorhof

Oa bij ons.
Mail naar [email protected] voor een prijsofferte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic


Arno P

Dat was een inkopper  ;D

Zymotic

Is het ook mogelijk om van SCART naar 5xBNC te gaan. En dan een RGB signaal uit mijn dvdspeler te laten komen. Of heeft dit ook nadelen?

groeten,
Patrick.

J.A.F._Doorhof

Het kan, maar je hebt dan een interlaced signaal, en dat lijkt me niet aan te raden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

En met Interlaced zie je meer scanlines?

Heb je mijn mail nog gehad, betreffende vga->bnc

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je krijgt als het goed vandaag antwoord, maar savonds is onze winkel gesloten ;).
Interlaced zie je niet alleen lijntjes, maar het beeld staat ook behoorlijk te trillen op een CRT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

En dat krijg ik ook als ik de DVD speler zonder mod. (PSM1 oid) direct aansluit op een CRT? Of is er iets van een kastej die ik er tussen kan hangen, en dan praat ik ff niet over een PC ;)

J.A.F._Doorhof

Je kunt beginnen met een zinwell scaler (kijk op onze webshop voor de prijs), dat is een zeer kost effectieve manier.

Ook kun je een progressive scan DVD speler kopen en een projector die progressive scan ondersteund (of een Key Digital transcoder ertussen die van Y,Pr,Pb RGBHV maakt).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Weet jij toevallig of de Sony1270 progressive ondersteund?

gr,
Patrick.

Grindtegel

Alle crt's kunnen progressive aan.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Zymotic

Ik heb even naar de Zinwell scaler gegeken. Volgens mij is dit een mooie tussen oplossing. Zover ik heb gezien, kan ik hier op mijn dvd,sat-tuner,dreamcast en pc op aansluiten. En vervolgens naar de SONY 1270 CRT doorsturen.

Heb jij, Frank, of iemand anders ervaring met dit apparaat? En hoe is de beeldkwaliteit?

groeten,
Patrick.

J.A.F._Doorhof

Beeldkwaliteit is redelijk te noemen.
Voor een tijdelijke oplossing meer dan genoeg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@grindtegel.
NIET alle projectoren kunnen progressive Y,Pr,Pb aan.
Alleen over RGBHV heb je een grote groep die dat aankan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Maar de 1270 dus wel ! ?

J.A.F._Doorhof

De 1270 ondersteund volgens mij GEEN Y,Pr,Pb, de G70 pakte dat zelfs niet.
Maar ik weet het niet 100% zeker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

#67
Citaat van: Zymotic op oktober  9, 2003, 10:04:59
Maar de 1270 dus wel ! ?
Jep, want de scanrate ligt boven de 31,5 kHz.

** Oeps, niet goed gelezen :-\ **

Rob_Dingen

Hoi

Niet dus de Sony accepteerd geen Component of je moet er een appart input board voor kopen.

Rob

J.A.F._Doorhof

De 31,5Khz heeft betrekking op de RGBHV input kant, niet op de Y,Pr,Pb input kant.

Je vindt wel soms Sony's met een aanduiding voor Y,Pr,Pb maar tot nu toe heb ik daar geen progressive scan DVD speler op aan de gang gekregen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Maar hebben we het nu over een component signaal of een progressive signaal? Daar zit toch een verschil in?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Zymotic

HELLUP, ik snap er nu helemaal niets meer van.

Wat ik, denk ik, heb begrepen is dat progressive het beste beeld geeft. Dit niet kan op de Sony, maar wel progressive naar mijn crt moet sturen dmv een progressive dvdspeler of via mijn pc oftewel via Zinwell scaler.


Laat ik nog een keer mijn (na dit weekend waarschijnlijke) situatie schetsen.

Een Sony 1270 CRT projector een Sony 717 dvdspeler en een pc met een amd800/dvdrom/radeon9600

Wat zijn nu de mogelijkheden om de CRT redelijk/tot goed aan te sturen.


J.A.F._Doorhof

@Grindtegel.
Component en progressive zijn in BASIS hetzelfde SOORT signaal.
Namelijk Y,Pr,Pb.
Alleen bij interlaced gaat er een bandbreedte van 15.4Khz door de bekabeling, bij progressive 31.5Khz.

De meeste projectoren in de CRT klasse kunnen met beide niet overweg, of alleen met de interlaced vorm.

@Zymotic.
De HT-PC is je beste optie.
Gebruik bv WinDVD of PowerDVD of TheaterTek voor de DVD playback.
Wil je je DVD speler gebruiken kun je 2 dingen doen:
Een H3DII aanschaffen
Een goedkope TV kaart aanschaffen en D-scaler (gratis) gebruiken.

Het beste resultaat geeft natuurlijk de H3DII maar die is ook het duurst (€ 950,00).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Is de TVkaart optie beter dan de Zinwell oplossing?

en bergijp ik dus goed dat de CRT wel progressive over RGBHV maar niet over Y,Pr,Pb kan weergeven?

nog even mijn complimenten voor de snelle reacties, maar het is ook JULLIE schuld dat ik dit weekend voor een crt ga kijken ;)

Arno P

Ik had ook een pioneer 717...en ben meteen naar HTPC overgestapt toen ik de sony crt had gekocht....