Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Raphie

Citaat van: Ejorne op juli 13, 2013, 13:46:07
Wordt er ook al op verzoek gepost?
Een pionnetje inzetten om aan de andere kant een paard of loper te pakken?

Het is toch geen schaakspel? Hoewel, sommige lijken dat volgens mij voornamelijk wel te spelen...
ook dit is waar, vaak blijkt het topic slechts een charter om elkaar met tegeltjes wijsheid (lees google citaten) elkaar schaakmat te zetten
JBL PRX Power!

AbZ

Bas, je kunt die quote ook gewoon ff goed lezen.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 14:00:02
Bas, je kunt die quote ook gewoon ff goed lezen.
Ik wilde de discussie breder trekken, te breed? Zal op de laptop even antwoorden, inmiddels is hier de zon toch gaan schuilen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

#753
Zal het nog ff op een rijtje zetten voor je.

1.  Meeste irritaties ontstaan overigens door slecht lezen, verkeerd interpreteren,
meta-commentaar over de omgang geven, & da capo.

2.  Het idee dat je misverstanden kunt voorkomen is niet suf maar naief. 
Je gaat er dan bijvoorbeeld vanuit dat mensen goed lezen.  Dat is heel vaak niet het geval. 

3.  Voorts heb je niet in de hand of lezers daaronder lijden qua humeur,
want dat komt ergens anders vandaan.

4.  Mensen kunnen zich ook ergeren aan inhoud die ze niet uitkomt.

Nummer 4 wordt vaak onderschat.  Sommige mensen trekken het helemaal niet als ze hun zin niet krijgen in een discussie.  Die mensen kunnen en moeten dus niet discussieren.  If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

5.  Zelfreflectie lukt niet altijd...

en dan is er nog de attributiefout ( http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamental_attribution_error ).
Dit komt erop neer dat mensen denken dat het bij anderen aan de persoon ligt en bij jezelf aan iets anders (behalve als je er zelf tevreden over bent).  Kan soms waar zijn maar zo simpel is het meestal niet.  Chansig gaf dit hier ook al aan.  We hebben daar in het Harbeth topic gisteren ook nog een kras voorbeeld van gezien.  Gaat ook goed samen met nummer 4.

chansig

#754
Citaat van: alexander2 op juli 13, 2013, 12:40:30

Virtuele bek.....ach het geeft precies aan hoe jij in elkaar zit, je voelt je in het nauw gedreven en je gaat als een dolle om je heen rammen.
Je bent het grote voorbeeld hoe de sfeer is en zelf de onschuldige uithangt.

Dit topic onder andere:
Re: Uiteindelijk goed opgelost door Tonefactory...waarvoor dank en complimenten
Topic gesloten op verzoek

Ik hoop dat je snapt en begrijpt dat de eerste 2 zinnen compleet in jouw hoofd zitten. Jij vindt het dus is het zo ?

En wat is er mis om een topic wat verder geen nut meer heeft (aangezien het opgelost is) open te houden ?

Nu nog mijn andere vraag.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: frank2 op juli 13, 2013, 12:49:34
ik reageer met 2 citaten:

antwoord bijgevoegd als voorbeeld:


Mijn reactie was naar aanleiding van jou post waarin je de andere de schuld (want jij doet je best) geeft van de volgens jou mindere sfeer.

Dus  wat wil je met je 2 quotes zeggen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

O ja, beetje relativeren is ook een elementaire survival skill voor je humeur hier.
Goed humeur krijg je sowieso niet van het forum.  Dat moet je zelf meebrengen.

Verder nog een fijn weekend gewenst allemaal  :smile:

Bas Akkerman

Waar ik 'je' zeg, bedoel ik niet alleen AbZ, maar iedere deelnemer op dit forum. Ook mijzelf dus.
Ook al breng ik het stellig, uiteraard is het mijn visie op zaken en geen absolute waarheid.

Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 14:18:39
Zal het nog ff op een rijtje zetten voor je.
Vriendelijk van je.

Citaat1.  Meeste irritaties ontstaan overigens door slecht lezen, verkeerd interpreteren,
meta-commentaar over de omgang geven, & da capo.
Dan neem ik aan dat je het hebt over de irritaties die bij jou spelen of weet je dat dat het ook bij anderen speelt? Communicatie betreft ook de verwachtingen van de boodschapper en die van de ontvanger. Hoe kun je beoordelen dat iemand slecht leest of verkeerd interpreteert? Dat kan alleen bij de verwachting dat jouw boodschap of die van een ander inhoudelijk én relationeel exact hetzelfde wordt opgevangen door de ander als jouw oorspronkelijke bedoeling. Teveel gebruik van meta-communicatie vind ik ook vervelend, maar kan soms een hoop irritatie uit de weg helpen. Ook al lijkt het overbodig want "de ander begrijpt toch wel wat goede omgang is/wat ik bedoel?".

Citaat2.  Het idee dat je misverstanden kunt voorkomen is niet suf maar naief. 
Je gaat er dan bijvoorbeeld vanuit dat mensen goed lezen.  Dat is heel vaak niet het geval.
Geheel uitsluiten kun je misverstanden niet. Sterker, communiceren is het er van uitgaan dat er een misverstand is. Immers: als de ander al precies zou weten wat jij wilt zeggen, zou je het niet meer hoeven zeggen. De mate van de misverstand kun je wel beïnvloeden door in kaart te brengen wat de ontvanger weet en verwacht en je boodschap daarop aan te laten sluiten. De boodschapper door te vragen wat de ontvanger weet, de ontvanger door aan te geven wat hij nog niet weet. De duur van het misverstand kun je ook beïnvloeden door tijdig terug te koppelen.
Het gaat wat mij betreft dus niet om het kunnen voorkomen, maar om de wil het te voorkomen dan wel de grootte en duur te beperken.

Citaat3.  Voorts heb je niet in de hand of lezers daaronder lijden qua humeur,
want dat komt ergens anders vandaan.
Je hebt het niet geheel in de hand, maar wel voor een deel. Je kunt wel inschatten wat de boodschap met de ander doet. Door de inhoud (of ik nu tegen iemand zeg dat ik hem een kl**tzak vind of een aardige gozer maakt een wereld van verschil) en door het bewust zijn van de relatie met de ander. Resultaten in het verleden bieden in dit geval wel enige garantie voor de toekomst. Ook nu gaat het meer om de vraag of je die moeite wil nemen.

Citaat4.  Mensen kunnen zich ook ergeren aan inhoud die ze niet uitkomt.

Nummer 4 wordt vaak onderschat.  Sommige mensen trekken het helemaal niet als ze hun zin niet krijgen in een discussie.  Die mensen kunnen en moeten dus niet discussieren.  If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Met het eerste gedeelte ben ik het eens. Mooi voorbeeld wat mij betreft (al zullen er talrijke zijn) is mijn aandeel in de discussie omtrent DBT. Inhoudelijk kan ik daar tot een bepaalde hoogte in mee komen.
Het tweede gedeelte vind ik discutabel. In het "technische" gedeelte ben ik geneigd te zeggen dat mensen zich moeten realiseren dat ze met inhoudelijke argumenten moeten komen. Tegelijkertijd vind ik dat er de mogelijkheid voor "noobs" moet zijn om "domme" vragen te stellen om zo meer te leren. Buiten het technische gedeelte vind ik dat echter wel een heikel punt. Dan vind ik dat je meer rekening moet houden met hoe jouw boodschap overkomt. Dat je iets kunt zeggen, betekent nog niet dat je iets moet zeggen.

Citaat5.  Zelfreflectie lukt niet altijd...
Misschien zijn mensen zich niet bewust van hun eigen aandeel. Of misschien wel en hebben ze geen zin om hun eigen aandeel te bespreken. Beoordelen of zelfreflectie al dan niet lukt, ligt ook aan dat wat de ander er van verwacht. Wanneer is zelfreflectie gelukt?

Citaaten dan is er nog de attributiefout ( http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamental_attribution_error ).
Dit komt erop neer dat mensen denken dat het bij anderen aan de persoon ligt en bij jezelf aan iets anders (behalve als je er zelf tevreden over bent).  Kan soms waar zijn maar zo simpel is het meestal niet.  Chansig gaf dit hier ook al aan.  We hebben daar in het Harbeth topic gisteren ook nog een kras voorbeeld van gezien.  Gaat ook goed samen met nummer 4.
De term is me bekend vanuit mijn opleiding en werk in het verleden. Ook nu geldt dat dit prima te verhelpen is wanneer mensen dit willen. Je in een ander verplaatsen en simpelweg de ander dingen vragen bij onduidelijkheden zou al een hoop schelen.

Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 14:42:02
O ja, beetje relativeren is ook een elementaire survival skill voor je humeur hier.
Goed humeur krijg je sowieso niet van het forum.  Dat moet je zelf meebrengen.

Verder nog een fijn weekend gewenst allemaal  :smile:
Niet alleen hier is het een survival skill. Ik krijg afwisselend een goed, slecht of ten opzichte van het niet-forum-gebruik onveranderd humeur van het forum. Ben net een mens! Ik breng zelf zoveel mogelijk een goed humeur mee op een forum waar ik slechts beperkte communicatievormen tot mijn beschikking heb. Dat is beter voor eenieder...

Jij ook een fijn weekend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

#758
Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2013, 16:42:24
Waar ik 'je' zeg, bedoel ik niet alleen AbZ, maar iedere deelnemer op dit forum. Ook mijzelf dus.
Ook al breng ik het stellig, uiteraard is het mijn visie op zaken en geen absolute waarheid.
Vriendelijk van je.
Dan neem ik aan dat je het hebt over de irritaties die bij jou spelen of weet je dat dat het ook bij anderen speelt? Communicatie betreft ook de verwachtingen van de boodschapper en die van de ontvanger. Hoe kun je beoordelen dat iemand slecht leest of verkeerd interpreteert? Dat kan alleen bij de verwachting dat jouw boodschap of die van een ander inhoudelijk én relationeel exact hetzelfde wordt opgevangen door de ander als jouw oorspronkelijke bedoeling. Teveel gebruik van meta-communicatie vind ik ook vervelend, maar kan wel beïnvloeden door in kaart te brengen wat de ontvanger weet en verwacht en je boodschap daarop aan te laten sluiten. De boodschapper door te vragen wat de ontvanger weet, de ontvanger door aan te geven wat hij nog niet weet. De duur van het misverstand kun je ook beïnvloeden door tijdig terug te koppelen.
Het gaat wat mij betreft dus niet om het kunnen voorkomen, maar om de wil het te voorkomen dan wel de grootte en duur te beperken.
Je hebt het niet geheel in de hand, maar wel voor een deel. Je kunt wel inschatten wat de boodschap met de ander doet. Door de inhoud (of ik nu tegen iemand zeg dat ik hem een kl**tzak vind of een aardige gozer maakt een wereld van verschil) en door het bewust zijn van de relatie met de ander. Resultaten in het verleden bieden in dit geval wel enige garantie voor de toekomst. Ook nu gaat het meer om de vraag of je die moeite wil nemen.
Met het eerste gedeelte ben ik het eens. Mooi voorbeeld wat mij betreft (al zullen er talrijke zijn) is mijn aandeel in de discussie omtrent DBT. Inhoudelijk kan ik daar tot een bepaalde hoogte in mee komen.
Het tweede gedeelte vind ik discutabel. In het "technische" gedeelte ben ik geneigd te zeggen dat mensen zich moeten realiseren dat ze met inhoudelijke argumenten moeten komen. Tegelijkertijd vind ik dat er de mogelijkheid voor "noobs" moet zijn om "domme" vragen te stellen om zo meer te leren. Buiten het technische gedeelte vind ik dat echter wel een heikel punt. Dan vind ik dat je meer rekening moet houden met hoe jouw boodschap overkomt. Dat je iets kunt zeggen, betekent nog niet dat je iets moet zeggen.
Misschien zijn mensen zich niet bewust van hun eigen aandeel. Of misschien wel en hebben ze geen zin om hun eigen aandeel te bespreken. Beoordelen of zelfreflectie al dan niet lukt, ligt ook aan dat wat de ander er van verwacht. Wanneer is zelfreflectie gelukt?
De term is me bekend vanuit mijn opleiding en werk in het verleden. Ook nu geldt dat dit prima te verhelpen is wanneer mensen dit willen. Je in een ander verplaatsen en simpelweg de ander dingen vragen bij onduidelijkheden zou al een hoop schelen.
Niet alleen hier is het een survival skill. Ik krijg afwisselend een goed, slecht of ten opzichte van het niet-forum-gebruik onveranderd humeur van het forum. Ben net een mens! Ik breng zelf zoveel mogelijk een goed humeur mee op een forum waar ik slechts beperkte communicatievormen tot mijn beschikking heb. Dat is beter voor eenieder...

Jij ook een fijn weekend.
Zooo dat is best veel tekst  :blink:
Voegt voor mij niets toe maar zal vast goed bedoeld zijn  :thumbs-up:


chansig

Ik loop al een jaar of wat mee op de verschillende fora...jaartje of 10. Het Htforum is net zo gemoedelijk als Audiofreaks, Hififreaks of zoveel jaar terug Hifi.nl.

Daarnaast kan het ook net zo explosief zijn.

Ik ben gestopt met het idee dat ik invloed op de sfeer in zijn algemeen...ik weet wat ik doe, ik weet wanneer ik loop te zuigen, ik weet wanneer ik het niet doe. Ik weet wanneer ik serieus ben en wanneer ik melig ben.  Als anderen het vervelend vinden dan hoop ik dat ze het benoemen en het op een algemeen normale manier aangeven. Als ik dan vind dat men spoken ziet...omdat alleen ik weet met welke intentie ik iets schrijf...dan zal ik dat ook terug geven. Dan is het wat mij betreft aan de ander om dat op waarde te schatten...niet aan mij.

Zie de berichten van Alexander2...geeft zijn invulling en reageert vanuit die irritatie/ergernis of wat dan ook. Tsja....dan wil ik best uitleggen hoe ik er tegenaan kijk en dan is het weer aan hem.

Voor de rest vind ik het gewoon een leuk forum...veel kennis, veel ervaringen, veel gezwets, veel humor dus ik vermaak me wel.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Citaat van: chansig op juli 13, 2013, 16:57:28
Ik loop al een jaar of wat mee op de verschillende fora...jaartje of 10. Het Htforum is net zo gemoedelijk als Audiofreaks, Hififreaks of zoveel jaar terug Hifi.nl.

Daarnaast kan het ook net zo explosief zijn.

Ik ben gestopt met het idee dat ik invloed op de sfeer in zijn algemeen...ik weet wat ik doe, ik weet wanneer ik loop te zuigen, ik weet wanneer ik het niet doe. Ik weet wanneer ik serieus ben en wanneer ik melig ben.  Als anderen het vervelend vinden dan hoop ik dat ze het benoemen en het op een algemeen normale manier aangeven. Als ik dan vind dat men spoken ziet...omdat alleen ik weet met welke intentie ik iets schrijf...dan zal ik dat ook terug geven. Dan is het wat mij betreft aan de ander om dat op waarde te schatten...niet aan mij.

Zie de berichten van Alexander2...geeft zijn invulling en reageert vanuit die irritatie/ergernis of wat dan ook. Tsja....dan wil ik best uitleggen hoe ik er tegenaan kijk en dan is het weer aan hem.

Voor de rest vind ik het gewoon een leuk forum...veel kennis, veel ervaringen, veel gezwets, veel humor dus ik vermaak me wel.

Gr Hans

Je staat er bekend om om Frank2 telkens op te knopen, dat mag maar ga niet de dominee uithangen.
Ik heb een afkeer tegen mensen die overal en nergens een mening over iets hebben en vervolgens anderen terechtwijzen.
Je weet wat je doet ( dat geef je ook eerlijk aan en dat kan ik zeer goed waarderen ) maar ga niet de 'onschuldige' uithangen.
Dat is not done dat geldt ook voor Raphie en vele anderen ( ook ondergetekende ! ).

Het zou bizar zijn als ik op jouw uitlatingen een RTM zal verrichten, dat zou enorm slap en vooral hypocriet overkomen.

Het punt is simpel het is te bizar voor woorden dat de bekende dissidenten bij de mods gaan zitten klagen over het waarschuwingssysteem met andere woorden het moet strenger etc. liefst een ban4life las ik nog recent.
Dat werd nb. gepost door iemand die zelf al een waarschuwing had gekregen.......volgens mij heb je dan een megaplaat voor je kop.
Voor de rest een leuk forum niets mis mee. :D



chansig

Citaat van: alexander2 op juli 13, 2013, 18:17:22
Je staat er bekend om om Frank2 telkens op te knopen, dat mag maar ga niet de dominee uithangen.
Ik heb een afkeer tegen mensen die overal en nergens een mening over iets hebben en vervolgens anderen terechtwijzen.
Je weet wat je doet ( dat geef je ook eerlijk aan en dat kan ik zeer goed waarderen ) maar ga niet de 'onschuldige' uithangen.
Dat is not done dat geldt ook voor Raphie en vele anderen ( ook ondergetekende ! ).

Het zou bizar zijn als ik op jouw uitlatingen een RTM zal verrichten, dat zou enorm slap en vooral hypocriet overkomen.

Het punt is simpel het is te bizar voor woorden dat de bekende dissidenten bij de mods gaan zitten klagen over het waarschuwingssysteem met andere woorden het moet strenger etc. liefst een ban4life las ik nog recent.
Dat werd nb. gepost door iemand die zelf al een waarschuwing had gekregen.......volgens mij heb je dan een megaplaat voor je kop.
Voor de rest een leuk forum niets mis mee. :D

Jij ziet het als opknopen...ik zie dat anders. Ik weet inmiddels dat het weinig zin heeft om kritisch te reageren op zaken die bijvoorbeeld Frank als waarheid neerschrijft. Maar ik kies er inderdaad niet voor om daar niets van te zeggen en te denken: Ach het is Frank en hij is nogal enthousiast in zijn beschrijvingen (want dat wordt dan als argument gebruikt). Zeker niet als hij anderen (bijvoorbeeld nieuwkomers) adviseert en vanuit zijn ervaringen aan gaat geven dat het zo is. In het showcase topic stel ik alleen af en toe nog eens een vraag en dan is altijd maar afwachten of er een antwoord op gaat komen. In andere 'vrije' topics reageer ik er zeker wel op.

Ik vind dat je als forumlid je geluid mag en kan laten horen op een fatsoenlijke manier. Ik heb Frank (of anderen) nog nooit voor gek versleten, of iemands ervaringen de prullenbak ingesmeten. Wel de stelling dat een ervaring verwoord wordt als dat het zo is...die gaat bij mij wel de prullenbak in en dat schrijf ik dan.

Ook de stelling dat de sfeer wordt bepaald door bv een Raphie, Abz, jij of mezelf...gaat bij mij de prullenbak in.

En rtm heb ik volgens mij in al die jaren 1x keer gedaan. Maar dat is al een jaar of wat geleden. Ik vind bv de ignore mogelijk een draak van een optie, maar ik ga me er niet druk om maken. Over de bans die gegeven worden al helemaal niet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

alexander2

Citaat van: chansig op juli 13, 2013, 18:34:55
Jij ziet het als opknopen...ik zie dat anders. Ik weet inmiddels dat het weinig zin heeft om kritisch te reageren op zaken die bijvoorbeeld Frank als waarheid neerschrijft. Maar ik kies er inderdaad niet voor om daar niets van te zeggen en te denken: Ach het is Frank en hij is nogal enthousiast in zijn beschrijvingen (want dat wordt dan als argument gebruikt). Zeker niet als hij anderen (bijvoorbeeld nieuwkomers) adviseert en vanuit zijn ervaringen aan gaat geven dat het zo is. In het showcase topic stel ik alleen af en toe nog eens een vraag en dan is altijd maar afwachten of er een antwoord op gaat komen. In andere 'vrije' topics reageer ik er zeker wel op.

Ik vind dat je als forumlid je geluid mag en kan laten horen op een fatsoenlijke manier. Ik heb Frank (of anderen) nog nooit voor gek versleten, of iemands ervaringen de prullenbak ingesmeten. Wel de stelling dat een ervaring verwoord wordt als dat het zo is...die gaat bij mij wel de prullenbak in en dat schrijf ik dan.

Ook de stelling dat de sfeer wordt bepaald door bv een Raphie, Abz, jij of mezelf...gaat bij mij de prullenbak in.

En rtm heb ik volgens mij in al die jaren 1x keer gedaan. Maar dat is al een jaar of wat geleden. Ik vind bv de ignore mogelijk een draak van een optie, maar ik ga me er niet druk om maken. Over de bans die gegeven worden al helemaal niet.

Gr Hans

Dan verschillen wij enkel van mening over de definitie opknopen en de bekende prullenbak waarschijnlijk omdat je geen tegenargument fatsoenlijk kan aandragen.
Laat ik simpel houden het komt bij mij allemaal over alsof ene Badr Hari volgende week op tv komt in een campagne van Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld.

Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden omtrent je gedrag dat is wel duidelijk gelet je inbreng op dit forum.

De mods liggen in een deuk en denken hardop zie je wel....uiteindelijk gaan de dissidenten elkaar te lijf en kunnen wij eindelijk......
Kortom het was een heerlijke zaterdagmiddag in hartje Utrecht en ik wens iedereen ( ook jij Hans ) een mooie zondag.

alexander2


chansig

Citaat van: alexander2 op juli 13, 2013, 18:43:17
Dan verschillen wij enkel van mening over de definitie opknopen en de bekende prullenbak waarschijnlijk omdat je geen tegenargument fatsoenlijk kan aandragen.
Laat ik simpel houden het komt bij mij allemaal over alsof ene Badr Hari volgende week op tv komt in een campagne van Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld.

Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden omtrent je gedrag dat is wel duidelijk gelet je inbreng op dit forum.

De mods liggen in een deuk en denken hardop zie je wel....uiteindelijk gaan de dissidenten elkaar te lijf en kunnen wij eindelijk......
Kortom het was een heerlijke zaterdagmiddag in hartje Utrecht en ik wens iedereen ( ook jij Hans ) een mooie zondag.

Jij ook.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Citaat van: alexander2 op juli 13, 2013, 18:17:22
Het punt is simpel het is te bizar voor woorden dat de bekende dissidenten bij de mods gaan zitten klagen over het waarschuwingssysteem met andere woorden het moet strenger etc. liefst een ban4life las ik nog recent.
Dat werd nb. gepost door iemand die zelf al een waarschuwing had gekregen.......volgens mij heb je dan een megaplaat voor je kop.

Ik zie niet in wat er zo bizar aan is. Niet dat ik hier klaag over het waarschuwingssysteem of over het banbeleid maar ik heb bijvoorbeeld ook een snelheidsbekeuring op mijn naam staan terwijl ik ook voorstander ben van het strenger bekeuren op snelheidovertreders binnen woonwijken en op plekken waar veel fietsers, voetgangers en spelende kinderen zijn. Is mijn plaat nu ook mega?  ???

chansig

Die plaat is groot...anders had je die vraag niet gesteld. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Historie en handleiding van/voor de befaamde ignorefunctie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106315.0

Het enige dat ik nog mis is een top 5 van meest geblokkeerde gebruikers forumbreed...oh nee er is nog iets, de three strikes out maatregel die is er nog steeds niet helaas, gaarne met terugwerkende kracht (startdatum: geboortedag van dit forum) invoeren. ;) :D

Hanky Panky

Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2013, 10:36:20
Er zijn veel reacties hier en op de momenten dat ik forumleden "in het echt" spreek over de sfeer op het forum. Korte lontjes, venijnige opmerkingen op de man. Dat is onderdeel hoe we met elkaar omgaan, naast de hulp die forumleden elkaar bieden, advies dat er gegeven wordt en felicitaties bij geboortes. Net het echte leven dus en daar zit hem wat mij betreft de crux. Volgens mij hebben forumleden de illusie dat ze anoniem naar anonieme mensen pure inhoudelijke berichten sturen. En dat die berichten op dat anonieme forum door anonieme forumleden puur op inhoud gelezen wordt. Als ze face-to-face met iemand zouden spreken, zouden ze meteen kunnen zien dat berichten meer dan inhoud zijn en dat die ander de inhoud anders kan opvatten.

Welcome to the internet!  ;)

Dat is het manco van de digitale communicatie aangevuld met het feit dat het niet iedereen gegeven is om fijnbesnaard op te treden. Die twee versterken elkaar alleen maar  :D In mijn dagelijkse praktijk heb ik daar plenty voorbeelden van: mensen die niet door hebben hoe ze overkomen en zich wild schrikken als je ze daar in persoon op aanspreekt. Mijn ervaring: hoe simpeler de aard van het beessie hoe lomper/ongenuanceerder/primairder de schriftelijke communicatie verloopt. Niet te verwarren met directheid, dat zie ik bijvoorbeeld bij Abz. Daar kunnen mensen in het 'echie' al niet tegen en digitaal gaat daar nog eens een multiplier over heen  ;)

Maar los daarvan: in het echte leven kom je normaal gesproken ook plenty hufters tegen dus wat geeft mensen de illusie dat zoiets op het internet niet zou gebeuren?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Maro

Sfeer op het HTforum 2010 ??     :nopompom:  Voornamelijk door een veelposter die te pas en te onpas dwars over andere mensen heen walst. Die mensen die door hard weken met hun zuurverdiende geld in mooie aankopen steken, afbrand zonder ook maar een beetje kennis van zaken over die producten.  Wat doet die man eigenlijk zelf voor de kost? Om daarna meteen als een 'huilie huilie' persoon in de beklaagden bank te gaan zitten als meneer daarop wordt aangesproken.  Dat figuur wordt hier ook weer meerdere malen als voorbeeld van irritatie opgevoerd. Steeds weer moeten we maar respect voor hem opbrengen maar dat hoeft blijkbaar niet van dat persoon zelf te komen. Voor mij is de lol er hier iig wel van af.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Nou geef de naam van die 'huilie huilie' persoon dan ook maar...wel zo makkelijk.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op juli 13, 2013, 21:18:52
Nou geef de naam van die 'huilie huilie' persoon dan ook maar...wel zo makkelijk.

Gr Hans

Je voelt je wel aangesproken Hans....

AbZ

#773
Heeft hij dan iets afgebrand de laatste tijd?  Een mooie zekering misschien.
En ik de software van Devialet maar dat komt goed zeggen ze.
Raphie is ook best rustig dezer dagen.
Nou dat waren de zogenaamde voorbeelden wel zo'n beetje.
D'r staat een knipoog achter Maro's berichtje.

twani

Citaat van: chansig op juli 13, 2013, 18:34:55
Jij ziet het als opknopen...ik zie dat anders. Ik weet inmiddels dat het weinig zin heeft om kritisch te reageren op zaken die bijvoorbeeld Frank als waarheid neerschrijft. Maar ik kies er inderdaad niet voor om daar niets van te zeggen en te denken: Ach het is Frank en hij is nogal enthousiast in zijn beschrijvingen (want dat wordt dan als argument gebruikt). Zeker niet als hij anderen (bijvoorbeeld nieuwkomers) adviseert en vanuit zijn ervaringen aan gaat geven dat het zo is. In het showcase topic stel ik alleen af en toe nog eens een vraag en dan is altijd maar afwachten of er een antwoord op gaat komen. In andere 'vrije' topics reageer ik er zeker wel op.

Ik vind dat je als forumlid je geluid mag en kan laten horen op een fatsoenlijke manier. Ik heb Frank (of anderen) nog nooit voor gek versleten, of iemands ervaringen de prullenbak ingesmeten. Wel de stelling dat een ervaring verwoord wordt als dat het zo is...die gaat bij mij wel de prullenbak in en dat schrijf ik dan.

Ook de stelling dat de sfeer wordt bepaald door bv een Raphie, Abz, jij of mezelf...gaat bij mij de prullenbak in.

En rtm heb ik volgens mij in al die jaren 1x keer gedaan. Maar dat is al een jaar of wat geleden. Ik vind bv de ignore mogelijk een draak van een optie, maar ik ga me er niet druk om maken. Over de bans die gegeven worden al helemaal niet.

Gr Hans
Nou Hans, als jij de "Huilie Huilie" bent, jank ik lekker met je mee. :D Jij beschrijft hierboven perfect hoe ik er zelf over denk.