Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 396

AbZ

Ik beschouw het gezeur over trollen, tokkies, en wat al niet
maar gewoon als een ordinaire scheldpartij.

Perfectionist

Citaat van: Hanky Panky op juni 20, 2013, 19:33:37
+1

Een medium als forum biedt nu éénmaal niet de gelegenheid om alle vormen van beschaafdheid in te waarborgen. Daar waar de één denkt 'wat een lompe reactie' ervaart een ander de reactie als lekker direct en to the point. Als iedere member die zichzelf als zeer tolerant ziet daar eens rekening mee zou houden...

Mee eens, wellicht hebben we achteraf soms de grens te strak getrokken, echter ook omdat er ons veel oproepen bereikten om streng in te grijpen.

Een forum vraagt ook om incasseringsvermogen van beide kanten. Het mag best wel eens pittig zijn. De grens ligt bij mensen uitschelden, belachelijk maken, respectloos zijn, en bekende maatschappelijke grenzen als discriminatie etc. Als admin is het soms ook aftasten wanneer je moet ingrijpen om erger te voorkomen.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

twani

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:35:33
Yep, en of ze 't zijn of zich zo gedragen maakt mij niet uit als ze zich niet aan willen passen wanneer ze daar om wordt gevraagd door medeforumleden of de mods.

Zie ook het ban topic:
Dr Phil modus aan-   Antoine, wat ben je toch op boevenpad momenteel, waar is toch die rustige aardige man van vroeger? ;D. - Dr Phil modus uit.

Hanky Panky

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:37:51
Juist tolerante mensen herkennen dat en laten 't dan gaan/laten iemand gewoon zichzelf zijn.

Dus zij die ageren tegen trollen zijn intolerant?

Sla ik je nu om de oren met je eigen woorden??  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

AbZ

Citaat van: Perfectionist op juni 20, 2013, 19:40:36
Mee eens, wellicht hebben we achteraf soms de grens te strak getrokken, echter ook omdat er ons veel oproepen bereikten om streng in te grijpen.

Een forum vraagt ook om incasseringsvermogen van beide kanten. Het mag best wel eens pittig zijn. De grens ligt bij mensen uitschelden, belachelijk maken, respectloos zijn, en bekende maatschappelijke grenzen als discriminatie etc. Als admin is het soms ook aftasten wanneer je moet ingrijpen om erger te voorkomen.
:thumbs-up:

chansig

Citaat van: AbZ op juni 20, 2013, 19:40:12
Ik beschouw het gezeur over trollen, tokkies, en wat al niet
maar gewoon als een ordinaire scheldpartij.

Antoine is gewoon aan het spiegelen. Beetje het zandbak gedrag uit de kleuterklas: als jij dat doet dan doe ik dat ook. Alleen als grote mensen dat doen noemen we het spiegelen.

Hij moet wel uitkijken want voordat hij het in de gaten heeft kan hij niet meer terug.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

S@m

Citaat van: Perfectionist op juni 20, 2013, 19:40:36

Excuses aanvaard...

;D

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:42:46
Antoine is gewoon aan het spiegelen. Beetje het zandbak gedrag uit de kleuterklas: als jij dat doet dan doe ik dat ook. Alleen als grote mensen dat doen noemen we het spiegelen.

Hij moet wel uitkijken want voordat hij het in de gaten heeft kan hij niet meer terug.

Gr Hans
Blij dat je uitlegt.  Lees ff terug in dit topic.  Hij was 2 dagen geleden in tranen weggehold,
op weg naar de "betere" fora, en nu komt ie zich weer beklagen.  Zo subtiel is dat niet.
Geen idee wie of wat daarin gespiegeld wordt.

chansig

Ik heb het allemaal op de voet gevolgd ook de return en het mn reageren op de posts van Raphie.

Het zal zijn functie hebben...mijn lachspieren doen het in ieder geval nog.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Joris1971

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:51:17
Ik heb het allemaal op de voet gevolgd ook de return en het mn reageren op de posts van Raphie.

Het zal zijn functie hebben...mijn lachspieren doen het in ieder geval nog.

Gr Hans
Ok dan hebben die spieren wel overuren gemaakt  :D

chansig

Met spierpijn als gevolg...en wie er nu nog durft te roepen dat de sfeer hier slecht is.

Gr Hans

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:55:15
Met spierpijn als gevolg...en wie er nu nog durft te roepen dat de sfeer hier slecht is.

Gr Hans
Mij hoor je ook niet klagen  :D

Deleted member

Citaat van: Hanky Panky op juni 20, 2013, 19:40:41
Dus zij die ageren tegen trollen zijn intolerant?

Sla ik je nu om de oren met je eigen woorden??  :D

Trollen is niet bepaald positief gedrag moet ik zeggen dus ik vind 't normaal om daar wat van te zeggen. Gelukkig is hier steeds 't zelfde kleine groepje aan 't woord met die afwijkende mening anders zou ik serieus aan mezelf gaan twijfelen inderdaad.  :D Ik krijg 't idee dat jij vind dat iedereen alles maar prima moet vinden, het individu moet beschermd worden, vrij expressie voor iedereen en dat soort retoriek. Want het is een ik/me, myself and I landje geworden tenslotte dat fijne tolerante Nederland en "wie ben jij om mij..." etc. etc. Verzet je je daartegen dan wordt je kleinzerig of moraalridder genoemd, echt sterk. Denk liever na over wat tolerantie werkelijk betekent en dat juist daarin ook zelfopoffering soms noodzakelijk is.

Praat gewoon tegen elkaar met respect, simpel. Vraagt iemand je aan te passen dan vind ik 't normaal met een ander rekening te houden. En je hoeft 't niet 't belachelijke in te trekken, daarom stel ik de verhouding zo scherp 99%-1%.

Deleted member

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:42:46

Gr Hans

Zandbak gedrag uit de kleuterklas? Grote mensen? Doe eens normaal man of kom met echte argumenten.

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:58:13anders zou ik serieus aan mezelf gaan twijfelen inderdaad.
Dat is anders aardig gelukt dezer dagen.

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:58:13Praat gewoon tegen elkaar met respect, simpel.
Kijk en dat vinden chansig en ik en vele anderen voldoende vanzelfsprekend
om er niet zo pedant en kleinzielig over te hoeven doen.

chansig

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:59:25
Zandbak gedrag uit de kleuterklas? Grote mensen? Doe eens normaal man of kom met echte argumenten.

Er beginnen nu ook tranen te komen...

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand zichzelf zo belachelijk maakt en van zichzelf vindt dat hij er echt goed over nagedacht heeft. :worship: :worship: :worship: :worship:

Gr Hans

Deleted member

Echt grappig om te zien, ik heb denk ik inmiddels in de afgelopen twee dagen zo'n 15 reacties van ABZ aan mijn adres compleet genegeerd en hij maakt 't steeds ietsje scherper in de hoop dat ik ga reageren. Pathetic! :yawnee:

chansig

Tranen (t)rollen nu over mijn wangen. Abz is nu de stoute zuigende meneer.

Gr Hans

Deleted member

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 20:02:33
Er beginnen nu ook tranen te komen...

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand zichzelf zo belachelijk maakt en van zichzelf vindt dat hij er echt goed over nagedacht heeft. :worship: :worship: :worship: :worship:

Gr Hans

Leg 't me dan eens uit, jij bent toch sociaal werker ofzo? Ik ben maar een IT'er, verdient ongetwijfeld wel een stuk beter maar goed...  :D

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 20:04:04
Echt grappig om te zien, ik heb denk ik inmiddels in de afgelopen twee dagen zo'n 15 reacties van ABZ aan mijn adres compleet genegeerd en hij maakt 't steeds ietsje scherper in de hoop dat ik ga reageren. Pathetic! :yawnee:
Weet je zeker dat het negeren gelukt is, als je ze gaat tellen en evalueren?

Maro

Als er nou 1 topic hier sfeerverlagend werkt is het dit topic wel....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 20:05:58
Leg 't me dan eens uit, jij bent toch sociaal werker ofzo? Ik ben maar een IT'er, verdient ongetwijfeld wel een stuk beter maar goed...  :D

Je hebt inderdaad een dikkere set, meer geld (gezien je set) en een veel beter leven. Laat dat direct duidelijk zijn....je mag je piemelmuis in je broek laten zitten...als die er uberhaupt nog in past.

Maar auw...deze spiegel doet wel heel erg veel pijn....ik durf mezelf niet meer aan te kijken. Oh ik ga weer lachen...tot straks.

Gr Hans

Deleted member

Zoals altijd, inhoud een 1. One liners veel meer komt er bij jou niet uit.

chansig

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 20:12:16
Zoals altijd, inhoud een 1. One liners veel meer komt er bij jou niet uit.

Van mijn hand kan een forum niet veel meer aan.  :D

Gr Hans