Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Verder is de kast van de bovenste XTZ veel degelijker gebouwd.

Deze heb ik , en zijn in het echt nog mooier, met de bijpassende 99w10.17P subwoofers.

MaLa

Setje 95.44's in het zwart besteld bij IntoSurround  :pompom: Paar weekjes wachten aangezien Marc juist een nieuwe levering uit Zweden had ontvangen, dus ze moeten met de volgende levering mee
XTZ - BK - Marantz

clipto

Die zijn trouwens ook niet echt duur zie ik nu op de website.
Hebben ze bij intosurround ook een luister ruimte waar de verschillende typen xtz speakers te vergelijken zijn?
Ik overweeg terug te gaan van 5.1 met DalĂ­ zuilen naar 2.1 met XTZ monitoren, maar mogelijk zijn deze zuilen ook wel interessant. 
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

MaLa

Er is een luisterruimte, en als je een afspraak maakt denk ik wel dat je een assortimentje speakers kan beluisteren :)
XTZ - BK - Marantz

RobertVanWoerden

Clipto, gewoon eens contact op nemen met Marc van intosurround. Ze hebben een mooie luisterruimte met verschillende speakers. Je kunt je eigen muziek uiteraard meenemen, ook staat er een muziekserver met zeer veel nummers.

clipto

Heb ondertussen een setje XTZ 99.25's thuis staan spelen.
Via de marktsectie hier weten te bemachtigen.

Overweeg nu ook mijn Denon 7.1 receiver van de hand te doen en de XTZ A100D3 aan te schaffen, reeds een goede gebruikte gevonden (wat de prijs weer mooi drukt).
Waarschijnlijk binnenkort volledig stereo met XTZ hier dus  8)
Dan alleen nog een keer de filters in de 99.25 updaten naar MKII en ik denk (nu) dat ik klaar ben met het upgrade virus  :coffee:
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

knubbe

Leuk ! Nog iemand met de a100 :D Welke kleur issie?
Mooi XTZ setje heb je zo :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clipto

Hij is in Black/Silverwhite, compleet zwart had ik nog mooier gevonden, maar zoveel komen ze tweedehands niet voorbij helaas ;)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

knubbe

Quote from: clipto on July 22, 2013, 20:30:29
Hij is in Black/Silverwhite, compleet zwart had ik nog mooier gevonden, maar zoveel komen ze tweedehands niet voorbij helaas ;)

Ah die heb ik nooit gehad :) Heb wel de grijze gehad en heb nu gelukkig de zwarte ;) Veel plezier ermee iig !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clipto

Knoop doorgehakt, vrijdagavond ga ik luisteren (en waarschijnlijk ook kopen).  :pompom:
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RobertVanWoerden

Quote from: clipto on July 24, 2013, 15:55:20
Knoop doorgehakt, vrijdagavond ga ik luisteren (en waarschijnlijk ook kopen).  :pompom:

Daar ga je geen spijt van krijgen. :) Gisteren is mijn set afgeleverd, 4x de 99.26 mkII plus een center, inclusief stands. Alles degelijk verpakt. Binnenkort alles aansluiten en in laten spelen en lekker genieten!

clipto

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

MaLa

Ziet er inderdaad wel interessant uit! Het is dat ik al speakerkabels gekocht heb voor mijn speakers die onderweg zijn, anders had ik deze mss eens geprobeerd
XTZ - BK - Marantz

Timvg

Weet iemand in hoeverre de Dirac software bij de A800 versterker aanpasbaar is? Ik bedoel dan qua bv. highpass filters, EQ.. Of zijn enkel de preset curves beschikbaar?

Groet

Tim

clipto

Via email contact gehad met Marc van Intosurround voor de MKII filters voor m'n 99.25 speakers en voor de XTZ Star Quad NLP bekabeling ter vervanging van m'n noname 2.5mm bekabeling met Nakamichi banaanpluggen.
Mooie prijs afgesproken en nu wachten tot hij de filters weer op voorraad heeft.
Prima communiceren met hem, ook wat dat betreft blij dat ik nu met XTZ draai.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

MaLa

Inderdaad, Marc is een zeer sympathieke en vriendelijke man. Toen ik mijn speakers bij hem bestelde, had hij juist een nieuwe levering binnen, dus ze moesten met de volgende mee, wat volgens hem een 4tal weken ging duren. Als oplossing stelde hij zelf voor om zijn demo's op te sturen zodat ik in de tussentijd al kon luisteren. Mooie service noem ik dat :)

Clipto, kan je aub je bevindingen van de speakerkabels hier posten als je ze hebt?
XTZ - BK - Marantz

Wesleyz

Zojuist de XTZ stands gevuld met schelpenzand... vanavond eens luisteren ;)
Marantz SR5004, XTZ 99.26, XTZ 99.25, XTZ 99 W8.16

yorkie13

#443
Heb juist het zand vervangen voor loodkorrels in mijn Atacama nexus 6 stands .

massa is veel zwaarder en werkt beterdan zand.

De stand is nu loodzwaar  8)

RobertVanWoerden

Quote from: Wesleyz on September  7, 2013, 16:29:31
Zojuist de XTZ stands gevuld met schelpenzand... vanavond eens luisteren ;)

Dit staat ook bij mij nog in de planning,  eerst nog wat klussen in huis en dan alles op de definitieve plaats zetten.

Hoever heb je ze gevuld?

Wesleyz

@ RA, had ook gelezen dat dit nog beter zou zijn... Echter ook nieuwe HDMI kabels gekocht en nieuwe speakers kabels, en ja studenten leven is duur ::)

@ Robert, eerst tot de helft.. en na wat luisteren heb ik ze volledig gevuld.
Marantz SR5004, XTZ 99.26, XTZ 99.25, XTZ 99 W8.16


Wesleyz

#447
Zo eindelijk eens de tijd genomen om eens goed te luisteren met de gevulde stands. Ook heb ik nieuwe audio kabels gemaakt, Canare 4S8. Zelf gemaakt bedoel ik dan de mantel en de krimpkous gemonteerd etc. Moet zeggen hoor echt verschil, ook al staat alles op mijn slaapkamer op zolder.





En een foto voor de liefhebbers.... is met een panorama app gemaakt dus niet echt geweldig.


PS nieuwe bananenstekkers zijn onderweg!
Marantz SR5004, XTZ 99.26, XTZ 99.25, XTZ 99 W8.16

RobertVanWoerden

Quote from: RobertVanWoerden on July 24, 2013, 20:08:26
Daar ga je geen spijt van krijgen. :) Gisteren is mijn set afgeleverd, 4x de 99.26 mkII plus een center, inclusief stands. Alles degelijk verpakt. Binnenkort alles aansluiten en in laten spelen en lekker genieten!

Speel nu drie maanden met deze set en nog geen seconde spijt van de aankoop :) De luistersessie bij Marc van Intosurround was zeer prettig, en als je twijfelt of deze speakers iets voor je zijn, gewoon een afspraak maken en lekker gaan luisteren. De verdere afhandeling was ook prima verzorgd, topservice.

In vergelijking met de Tannoy Arenas die ik hiervoor had is het een wereld van verschil.

De XTZs gaan veel dieper, waardoor ik nu in stereo zonder sub speel. De speakers staan ingesteld op large en dat bevalt prima.

Ook zijn ze gedetailleerder dan de Tannoys, waardoor de muziek meer leeft dan voorheen. Ik speel ook veel studio werk gemixt in 5.1 af, waarbij de center en rears mooi meedoen.

Binnenkort krijg ik een nieuw meubel waarna ik de opstelling iets verander. Dan zal ik alles eens goed instellen, o.a. de Antimode opnieuw laten draaien en met de DB meter aan de slag. De speakerinstellingen in de Oppo zijn namelijk nog zoals ze waren in de situatie van voor de XTZs.  Het kan dus alleen maar mooier worden :)

Tevens een bedankje naar de forumleden die zo enthousiast zijn over XTZ. Zonder jullie had ik waarschijnlijk niet zo snel van XTZ gehoord.

XpanD

Grappig dat deze topic nog zo leeft! Ik heb hier net een weekje een XTZ AP-100 staan, echt een monster van een eindbak. Klinkt prima i.c.m. een Audiolab M-DAC als voorversterker en een paar XTZ 99.25 MKI speakers.
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4