AV Meubel

Gestart door Mario D, september 26, 2010, 12:06:46

Vorige topic - Volgende topic

Mario D

Door de reorganisatie van de woonkamer had ik een tafel over met een mooi houten massief tafelblad.
Dit blad is in dezelfde houtsoort van mijn andere meubelen in de woonkamer dus leek me dit leuk om toch een low budget meubeltje in elkaar te flansen.
Het tafelblad is (was) 2M lang/1M breed/3,6cm dik, nu is het blad reeds mooi doorgezaagd in de lengte zodat ik 2 gelijks stukken heb van 50CM.
Het is dus de bedoeling dat de plasma/Receiver/Blu-Ray op de bovenste plank komen, en al de rest op de onderste plank.

Nu heb ik draadeinde gekocht met maat M16 en ik vraag me af of dit genoeg zal zijn om al mijn AV spullen te dragen.??
Ik heb 3 draadeinde's van 1M lengte die ik ga halveren zodat ik 6 stukken heb, 2 voor langs elke zijkant en 2 voor het midden.

Tips zijn welkom.  :pompom:
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

Mario D

4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

Dirk

leuk idee, maar ik hoop voor jou dat het 36mm dik is en geen 36cm, anders gaan de draadeindes en je rug serieus afzien ;)
een M16 is in principe zeker sterk genoeg.
belangrijk is dat je geen torsing gaat krijgen als je eenmaal die verbinding hebt, maar met slechts 2 bladen waardoor je moet is die kans al redelijk wat kleiner dan bij 3, 4 of meer niveaus wat je soms ziet.
De dikte van de draadeindes bepaalt ook vooral de look, dus persoonlijk zou ik kiezen voor (inox) draandeindes van M20 of dikker, maar da's lijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, niets meer of minder.
Voordeel van jouw M16 is dat je altijd later nog dikker kan als het geheel je verder wel bevalt, terwijl van dik naar dun natuurlijk redelijk lastig is :D

btw ; als ik zo'n dikte van blad had, zou ik er serieus over denken om het bovenste blad langs de onderzijde te voorzien van inslagmoeren, en de draadstang dus niet door het blad te laten lopen.
Dat maakt dat je een veel rustiger ogend bovenblad krijgt, want er steekt niets van draadstangen door (wat je ook nog eens proper zou moeten afwerken).
Ook dit is iets wat je eventueel, als het tóch niet 100% zou bevallen, nog kan "omkeren" want dan is het een kwestie van de 6 inslagmoeten eruit prutsen en alsnog de gaten helemaal doorboren.
veel bouwplezier ! ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Citaat van: Dynky op september 26, 2010, 12:44:37
leuk idee, maar ik hoop voor jou dat het 36mm dik is en geen 36cm, anders gaan de draadeindes en je rug serieus afzien ;)
een M16 is in principe zeker sterk genoeg.
belangrijk is dat je geen torsing gaat krijgen als je eenmaal die verbinding hebt, maar met slechts 2 bladen waardoor je moet is die kans al redelijk wat kleiner dan bij 3, 4 of meer niveaus wat je soms ziet.
De dikte van de draadeindes bepaalt ook vooral de look, dus persoonlijk zou ik kiezen voor (inox) draandeindes van M20 of dikker, maar da's lijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, niets meer of minder.
Voordeel van jouw M16 is dat je altijd later nog dikker kan als het geheel je verder wel bevalt, terwijl van dik naar dun natuurlijk redelijk lastig is :D

btw ; als ik zo'n dikte van blad had, zou ik er serieus over denken om het bovenste blad langs de onderzijde te voorzien van inslagmoeren, en de draadstang dus niet door het blad te laten lopen.
Dat maakt dat je een veel rustiger ogend bovenblad krijgt, want er steekt niets van draadstangen door (wat je ook nog eens proper zou moeten afwerken).
Ook dit is iets wat je eventueel, als het tóch niet 100% zou bevallen, nog kan "omkeren" want dan is het een kwestie van de 6 inslagmoeten eruit prutsen en alsnog de gaten helemaal doorboren.
veel bouwplezier ! ;)

Het is uiteraard 3,6CM.  :D

De M16 heb ik al aangekocht maar overschakelen naar groter is een goed idee, de M16 draadeinde is in inox en kost (slechts) 3,25€/stuk dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

Die inslagmoeren ken ik niet echt en heb geen flauw idee hoe deze er uit zien.??
Ik zou dit wel willen toepassen want ik weet niet of gewoon moeren/dopjes langs de bovenkant mooi gaat zijn.

JeKa

Draadeinden zullen het meubel niet mooier maken denk ik persoonlijk... Is het gebruik van meubelpoten geen idee?

Dirk

Citaat van: kalimero op september 26, 2010, 13:06:19
Die inslagmoeren ken ik niet echt en heb geen flauw idee hoe deze er uit zien.??
Ik zou dit wel willen toepassen want ik weet niet of gewoon moeren/dopjes langs de bovenkant mooi gaat zijn.

deze vind je normaal in elke zichzelf respecterende "ijzerwinkel"
alleen wel opletten bij het voorboren, dat je niet doorschiet en alsnog door je hele blad gaat !  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Mario D

Citaat van: Dynky op september 26, 2010, 13:13:45

alleen wel opletten bij het voorboren, dat je niet doorschiet en alsnog door je hele blad gaat !  ;)

Tnx voor de tip.  ;)

daxie

Citaat van: Dynky op september 26, 2010, 13:13:45

boorkolom of frees gebruiken...

Mario D

Citaat van: daxie op september 30, 2010, 08:14:00
boorkolom of frees gebruiken...

Beide toestellen heb ik niet maar dat lukt zonder deze ook wel hoor, op mijn boormachine kan ik de boordiepte instellen.

Ondertussen ook al bij enkele doe het zelf winkels geweest maar nog een inslagmoeren gevonden in M16 (t.e.m M10 heb ik gevonden)  :-\

Of ik het werkelijk met het draadeind ga doen hangt af van Daxie.  :D ;)

Mario D

Het meubel is af nu, helaas geen inslagmoeren gevonden in M16 maar ik vind het resultaat ook wel mooi zo.  :pompom:
Aan de onderkant geen meubelpoten maar wieltjes wat wel handiger is.

Dirk

daarom was het zo stil de laatste tijd  ;)
congrats, ziet er precies uit zoals je 't wou hebben denk ik  :thumbs-up:

daxie

hey,

sorry dat ik niet meer teruggekomen ben op de rvs-onderdelen, maar ik heb ze zelf pas gisteren ontvangen, dus ik heb nog niet kunnen kijken...

Mario D

Citaat van: Dynky op oktober 31, 2010, 09:05:17
daarom was het zo stil de laatste tijd  ;)
congrats, ziet er precies uit zoals je 't wou hebben denk ik  :thumbs-up:

Tnx.  ;)

Nog even en dan is de woonkamer ook eindelijk af dan komt er terug een HT topic.  :pompom:

Mario D

Citaat van: daxie op oktober 31, 2010, 09:14:12
hey,

sorry dat ik niet meer teruggekomen ben op de rvs-onderdelen, maar ik heb ze zelf pas gisteren ontvangen, dus ik heb nog niet kunnen kijken...

Geen probleem hoor wouter ik kon toch niet langer wachten trouwens.  :blush:

Wijx wondere wereld

wat ik gedaan heb (en wel erg mooi vind) is RVS buizen gekocht en op maat laten zagen. Die zet je over de draadeinden heen. Ik heb er ringen bij gekocht om de buizen op z'n plek te houden. Is super stevig en mooi. Koste me iets van 50 euro.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Mario D

Ook erg mooi, heb je toevallig een adres waar je dit kan laten maken. (mag PM hoor)  ;)

JeKa

Citaat van: Wijx wondere wereld op oktober 31, 2010, 09:26:55
wat ik gedaan heb (en wel erg mooi vind) is RVS buizen gekocht en op maat laten zagen. Die zet je over de draadeinden heen. Ik heb er ringen bij gekocht om de buizen op z'n plek te houden. Is super stevig en mooi. Koste me iets van 50 euro.

Mooie oplossing, die draadeinden vind ik persoonlijk niet echt mooi namelijk.