Te weinig laag bij rockmuziek

Gestart door Pjotr, september 20, 2010, 09:23:46

Vorige topic - Volgende topic

Niet actief

Citaat van: chansig op september 22, 2010, 10:32:53
Jij verstaat er iets anders onder ? Ik heb al wat gegoogeld er schijnt geen vaste definitie van te zijn wat nu dieplaag is...of mis ik dan weer iets ? Graag geen smiley als antwoord of reactie.

Gr Hans

Bij benadering en 'subject to discussion' natuurlijk is dit de indeling:

Sublaag -- 16-28Hz
Laag -- 28-80Hz
Bas -- 80-150Hz
Midbas/midlaag --150-350Hz
Mid -- 350-3000Hz
Midhoog -- 3 - 8kHz
Hoog -- >8kHz

chansig

Ik kan me er wel in vinden..

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Raphie

JBL PRX Power!

AbZ

.

Niet actief

..

AbZ

.

Schaap

Voor lage bastonen test ik o.a met The Beatles "Baby, you're a rich man" : lekkere droge en lage bas die strak blijft klinken, het hele nummer lang. Als die zompig of 'flabberend' klinkt dan moet het beter kunnen ;);  of werk van Stravinsky
Laatste tijd ook ''Haus am See" van Peter Fox; hier zit een mooie lage constante paukslag(?) in en lekker nummer ook nog ;D

Pjotr

Gisteravond nog even samen met een vriend aan het schuiven geweest. We hebben de speakers nog wat verder uit elkaar gezet zodat ze wat verder bij de kast vandaan staan. Ook weer iets naar voren gezet. Recht vooruit gericht gaf een beter resultaat dan ingedraaid. Kortom, het geluidsbeeld is weer verbeterd.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

erik s.

mooi om te lezen dat verbeteren van het geluid niet altijd geld hoeft te kosten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Citaat van: Pjotr op september 24, 2010, 08:27:09
Gisteravond nog even samen met een vriend aan het schuiven geweest. We hebben de speakers nog wat verder uit elkaar gezet zodat ze wat verder bij de kast vandaan staan. Ook weer iets naar voren gezet. Recht vooruit gericht gaf een beter resultaat dan ingedraaid. Kortom, het geluidsbeeld is weer verbeterd.

Die kast is voor het geluid gewoon niet ''perfect''
Hoe ver staan ze nu uit elkaar?

Ik heb mijn speakers ongeveer 1cm ingedraaid, hoe meer ze
ingedraaid staan, hoe kleiner de ruimtelijkheid wordt. Ook wordt het
dan erg gevoelig waar je dan zit.

Lastig hé, een woonkamer en toch een perfect geluid willen ;D

Pjotr

Citaat van: ArjanR1 op september 24, 2010, 09:26:45
Die kast is voor het geluid gewoon niet ''perfect''
Hoe ver staan ze nu uit elkaar?

Ik heb mijn speakers ongeveer 1cm ingedraaid, hoe meer ze
ingedraaid staan, hoe kleiner de ruimtelijkheid wordt. Ook wordt het
dan erg gevoelig waar je dan zit.

Lastig hé, een woonkamer en toch een perfect geluid willen ;D
Inderdaad ;D met een woonkamer is toch een stuk lastiger dan een dedicated luisterruimte. Bij mij werd de ruimtelijkheid drastisch minder wanneer ik de speakers indraaide. Ze staan nu ongeveer 2,80m uit elkaar.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Former member 78

Das een behoorlijk eind uit elkaar hoor.
Ik heb iets grotere speakers, en die staan 2,20m uit elkaar.

Hoe ver zit je er van af?

Pjotr

Even een foutje van mijn kant  :D ze staan 2,50m uit elkaar en ik zit er ongeveer 2,60-2,80m vanaf.