Android 2.1, nieuwe sms?

Started by Sjaudio, September 3, 2010, 23:24:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Dames  :D

Vandaag heb ik een Samsung Spica binnen gekregen, deze met android 2.1. Als ik nu na contacten ga, vraagt hij of ik de nummers van mijn simkaart wil importeren, domme vraag.. want natuurlijk wil ik dat! Vervolgens heb ik heel mooi al mijn telefoonnummers met naam bij contacten staan.

Vervolgens wil ik een sms sturen, en dan wil ik een contact ontvanger toevoegen ( normaliter krijg je dan de lijst met namen ) maar ik krijg de volgende melding:

- geen contactpersonen met telefoonnummers - met een zwarte achtergrond, thats it.

Ik kan nu dus alleen na mijn contactpersonen lijst gaan, om vervolgens een contact aan te klikken en dan een sms sturen, dat vind ik omslachtig en raar..?

Iemand een idee wat dit is?

Misschien ben ik gewoon dom, maar ik heb al op internet gezocht.

Sjors


drunkfux

Maak een gmail account aan als je die nog niet hebt, vul die op de foon in en sync je contacten daarmee, dan zou het moeten werken.

Sjaudio

Quote from: drunkfux on September  4, 2010, 00:13:53
Maak een gmail account aan als je die nog niet hebt, vul die op de foon in en sync je contacten daarmee, dan zou het moeten werken.

Ik heb al jaren een gemaild account, maar ik snap dat hele sync gedoe niet? Ik heb geen adresboek in gmail.. alleen een simkaartje met nummers, you know? oldschool? ....... :/

Nelisje

Voor android zou ik in ieder geval je contactpersonen ook in gmail invullen. Is dan misschien 1x veel werk, maar wat er ook gebeurt. Je kunt altijd je contactpersonen weer ophalen.

Ander bijkomend voordeel is dat als je de adres/ e-mail gegevens invult je ook in een navigatiepakket kunt zeggen navigeer naar contact of stuur contact een mailtje. Verder heb ik persoonlijk weinig ervaring met sim contacten. Ik heb voor Android altijd een windows mobile telefoon gehad en deze synchroniseerde met outlook. Toen 1x me contacten geexporteerd naar gmail en klaar was ik.

Sjaudio

Het is gelukt, de contacten stonden blijkbaar al in gmail. Maar overal stond het telefoonnummer onder "overige", dit heb ik verandert in mobiel 1 voor 1, en toen kon de telefoon ze wel vinden.

Toch blijf ik dat een apart systeem vinden.