serround versterker Denon

Started by quyen, September 2, 2010, 08:17:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quyen

Mijn Denon serround versterker AVC A1SE met upgrate uit 2001  kapot gegaan doordat een beeld er op gevallen is.
Het deel dat vermoedelijk stuk is is de upgrate ,die is alleen in Duitsland te krijgen voor 899euro  ,ik heb de inporteur gebeld als dat deel stuk is kan het niet gemaakt worden en ook niet naar
Duitsland verzonden worden , dit is erg zonde omdat hij toen 10.000 gulden koste , dus ik baal als een stekker :
Dan kan ik nog een ding proberen deze verterker aan een duitser (vriend) of zo te geven en dat hij naar de dealer gaat.
Te gek voor worden ,dus DENON geeft dus geen service aan Nederland ,maar als je toevallig een Duitser bent heb je geluk.
Ik wil een klacht indienen bij Denon Japan het hoofd kantoor ,maar kan nog geen postadres vinden.

Peerless Monster

Quote from: quyen on September  2, 2010, 08:17:02
Mijn Denon serround versterker AVC A1SE met upgrate uit 2001  kapot gegaan doordat een beeld er op gevallen is.
Het deel dat vermoedelijk stuk is is de upgrate ,die is alleen in Duitsland te krijgen voor 899euro  ,ik heb de inporteur gebeld als dat deel stuk is kan het niet gemaakt worden en ook niet naar
Duitsland verzonden worden , dit is erg zonde omdat hij toen 10.000 gulden koste , dus ik baal als een stekker :
Dan kan ik nog een ding proberen deze verterker aan een duitser (vriend) of zo te geven en dat hij naar de dealer gaat.
Te gek voor worden ,dus DENON geeft dus geen service aan Nederland ,maar als je toevallig een Duitser bent heb je geluk.
Ik wil een klacht indienen bij Denon Japan het hoofd kantoor ,maar kan nog geen postadres vinden.

Hoe Penhold zich staande kan houden in deze is al jaren een groot raadsel.
Ik denk ook niet dat een klacht indienen zal helpen, maar je kan het allicht proberen.
Jammer dat het zo voor je versterker moet lopen, maar verzekeringstechnisch valt er ook wel mauw aan te knopen. Als een beeld op je versterker valt, hmmmm dat dikwijls de "schuld" van iemand toch?

Succes.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

WA verzekering van je buren, vrienden of familie gebruiken...  ;)

Aaan de andere kant, versterker is al een aantal jaren oud, wat krijg je dan nog terug?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

quyen

#3
Een zoon van een vriend heeft het gedaan was een ongelukje , ja ik denk dat zijn verzekering niet meer dan 500 zal geven.
Ik heb de b&w 803 serie II er  bij ,maar als deze denon niet te maken is kan ik niet niet meer  betalen dan  2000 ,welk merk in deze prijs past het best bij de 803?

Peerless Monster

Quote from: quyen on September  2, 2010, 12:03:42
Een zoon van een vriend heeft het gedaan was een ongelukje , ja ik denk dat zijn verzekering niet meer dan 500 zal geven.
Ik heb de b&w 803 serie II er  bij ,maar als deze denon niet te maken is kan ik niet niet meer  betalen dan  2000 ,welk merk in deze prijs past het best bij de 803?


Dan is je vriend toch de klos als het jochie jonger is dan 18 jaar?
Dit is toch niet jouw probleem?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

quyen

#5
ja hij is 6 jaar oud ,maar als de verzekering maar 500 geeft ,denk ik niet dat hij meer betaald voor het rest bedrag. kan ik dat vragen? en als ik dat doe is de vriendschap stuk dat vind ik ook niet ok
ik zal het zelf moeten betalen denk ik.  
ik heb denon in duitsland gebeld ,het onderdeel is gewoon leverbaar en kan in nederland gemaakt worden. geen probleem als er meer stuk is kan het zijn dat onderdelen er niet meer zijn.

Peerless Monster

Quote from: quyen on September  2, 2010, 12:39:03
ja hij is 6 jaar oud ,maar als de verzekering maar 500 geeft ,denk ik niet dat hij meer betaald voor het rest bedrag. kan ik dat vragen? en als ik dat doe is de vriendschap stuk dat vind ik ook niet ok
ik zal het zelf moeten betalen denk ik. 
ik heb denon in duitsland gebeld ,het onderdeel is gewoon leverbaar en kan in nederland gemaakt worden. geen probleem als er meer stuk is kan het zijn dat onderdelen er niet meer zijn.

Als het een vriend is, dan geeft hij gewoon geld voor het stukmaken van jouw spullen.
Lijkt mij vrij normaal in een relatie met een persoon. Laat staan als het een wildvreemde is...
Ik denk dat je dit los moet zien van je vriendschap. Dit is iets wat onder de verantwoordelijkheid valt van je vriend...

Ik denk dat als iemand dat bij mij doet (bedoeld of onbedoeld), dat ik er vanuit kan gaan dat hij/zij betaald (of zijn/haar verzekering). Mooie vriend zou dat zijn als dat niet zo is...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: quyen on September  2, 2010, 12:39:03
ja hij is 6 jaar oud ,maar als de verzekering maar 500 geeft ,denk ik niet dat hij meer betaald voor het rest bedrag. kan ik dat vragen? en als ik dat doe is de vriendschap stuk dat vind ik ook niet ok
ik zal het zelf moeten betalen denk ik. 
ik heb denon in duitsland gebeld ,het onderdeel is gewoon leverbaar en kan in nederland gemaakt worden. geen probleem als er meer stuk is kan het zijn dat onderdelen er niet meer zijn.

Je kan ook je vrioend gewoon de nieuwe versterker laten betalen in de zin van dat je dezelfde versterker terugkoopt... Zijn nu al te vinden tussen de 700 en 1000 euro, dus dat zou wel gemakkelijk kunnen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

haythijs

Vind wel dat Peerless monster een goed punt heeft mbt de schade en je vriendschap. Zou toch wat zijn als een kind ( of jezelf)  alles kapot maakt bij een ander ( hoezeer dat ook per ongeluk gaat ) en je vervolgens maar geen verzekeringskwestie van maakt omwille de vriendschap. Waar heb je dan een WA of avp verzekering voor.   Ik snap nog wel dat je het misschien moeilijk vindt om onder 4 ogen te bespreken, maar ook hij heeft niet voor niks een dergelijke verzekering. Daarbij, als je het zo laat, geef je min of meer een vrijbrief dat het vaker 'kan'gebeuren per ongeluk en wat als de volgende keer het je auto of dure plasma tv betreft.
Hoe lastig ook, even de moed verzmalen en met je vriend erover hebben dat het verzekeringtechnisch op te lossen is. Het lost het probleem van je Denon misschien niet op, maar wel de oorzaak van het probleem  ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Peerless Monster

#9
Quote from: haythijs on September  2, 2010, 14:11:09
Vind wel dat Peerless monster een goed punt heeft mbt de schade en je vriendschap. Zou toch wat zijn als een kind ( of jezelf)  alles kapot maakt bij een ander ( hoezeer dat ook per ongeluk gaat ) en je vervolgens maar geen verzekeringskwestie van maakt omwille de vriendschap. Waar heb je dan een WA of avp verzekering voor.   Ik snap nog wel dat je het misschien moeilijk vindt om onder 4 ogen te bespreken, maar ook hij heeft niet voor niks een dergelijke verzekering. Daarbij, als je het zo laat, geef je min of meer een vrijbrief dat het vaker 'kan'gebeuren per ongeluk en wat als de volgende keer het je auto of dure plasma tv betreft.
Hoe lastig ook, even de moed verzmalen en met je vriend erover hebben dat het verzekeringtechnisch op te lossen is. Het lost het probleem van je Denon misschien niet op, maar wel de oorzaak van het probleem  ;)

Helemaal mee eens.
Wegmoffelen van problemen ter wille van de vriendschap is het jezelf ook niet waard...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

haythijs

Sterker, eigenlijk zou ik het zelfs de vriendschap niet waard vinden als dit niet verzekeringstechnisch opgelost kan worden. je kan je dan afvragen wat de preciese vriendschap is, en iets als dit staat ook eigenlos van een vriendschapsband vind ik.Hoewel voor een ieder de defintitie van vriendschap weer anders is.
Als een kind van een vriend dit bij mij gebeurt, zou ik er geen enkel probleem mee hebben het zo te regelen en van mijn 'vaste'vrienden durf ik wel mijn handen in het vuur te steken dat het ook zo opgelost kan worden. Ik zou niet weten waarom ik of hij die vriendschap zou opgeven, dit geldt ook andersom als mijn kind iets kapotmaakt en iemand dit op mij verhaalt.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Los daarvan, nu de eventuele volgende stap. Zou je de versterker weer in nieuwstaat terugwillen of kijk je bijv liever naar een nieuwer model nu er zeer veel nieuwe snufjes als HD geluid, hdmi, roomEQ etc zijn?
Mocht je iets nieuwers willen en Denon is je merk, focus dan je aandacht eerst op dit merk. Vindje niet zo snel iets wat bij je past, dan kan je altijd nog naar een alternatief als bijv Marantz, Rotel,Arcam of NAd gaan. Hoe het bij jou klinkt inj jouw oren, kan niemand je zeggen ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

quyen

#12
ja het gaat via de verzekering , maar ik denk dat ik niet meer dan 500 krijg , en ik denk niet dat hij er nog 1000 bij zal doen. en hij kost toen in euro 4600 euro dat kan ik toch niet vragen omdat hij 9 jaar oud is.
dit is de versterker van binnen. het achterste deel bij de twee ronde bussen daar is het beeld gevallen. het upgrate deel (digitale deel) zit onder in de versterker.  Ik wil hem terug omdat hij een super geluid gaf.

DV79

#13
Misschien is dit een optie?

Ik denk niet dat hij de upgrade module heeft en ik weet niet wat er allemaal kapot is aan je versterker maar op audiomarkt.de staat een AVC-A1SE voor 650,-, ik zou snel de verzekering regelen met je vriend en achter deze versterker aan gaan.

Succes met de verdere afhandeling.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

quyen

Mijn Denon was niet meer te maken volgens de Denon dealer Penhold bv , hij was  niet meer te maken omdat er 2 prints kapot waren .en niet meer te bestellen waren.  ik heb toen Denon in Duitsland gebeld
die hebben mijn verteld dat deze onderdelen wel leverbaar waren in europa dus ook in nederland , een van deze onderdelen waren meschien niet meer te krijgen .Denon duitsland heeft mijn doorgestuurd  naar http://www.khk-elektronik.de/frameset.php?l=en   in Keulen en die hebben mijn versterker gemaakt voor ongeveer 300 euro  wat volgens Penhold al gauw rond 1000 euro zou kosten , ik heb via de raf 60 euro onderzoek kosten betaald ,die wil ik terug van Penhold <Maar het blijft raar dat het in NL niet kan en wel in Duitsland.

WilcoL

Ik vind het super voor je dat het tegen een schappelijke prijs toch gemaakt is & dat je weer kunt genieten van je amp...

Blijft wel een raar verhaal: het lijkt er niet op dat de distributeur er op uit is om mensen te helpen  >:( >:(
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

tiptop

Quote from: quyen on February  4, 2011, 21:56:46
Mijn Denon was niet meer te maken volgens de Denon dealer Penhold bv , hij was  niet meer te maken omdat er 2 prints kapot waren .en niet meer te bestellen waren.  ik heb toen Denon in Duitsland gebeld
die hebben mijn verteld dat deze onderdelen wel leverbaar waren in europa dus ook in nederland , een van deze onderdelen waren meschien niet meer te krijgen .Denon duitsland heeft mijn doorgestuurd  naar http://www.khk-elektronik.de/frameset.php?l=en   in Keulen en die hebben mijn versterker gemaakt voor ongeveer 300 euro  wat volgens Penhold al gauw rond 1000 euro zou kosten , ik heb via de raf 60 euro onderzoek kosten betaald ,die wil ik terug van Penhold <Maar het blijft raar dat het in NL niet kan en wel in Duitsland.

Dat ding is toch negen jaar oud? Dan ben je al ver over de garantieperiode heen. Hoe kan je dan verwachten, na een ongeluk en dus nog niet eens een defect, dat de importeur maar op moet draaien voor de onderzoeks/reparatiekosten?
Dat hij niet erg klantvriendelijk is, is een ander ding en zeker niet goed. (heb ik trouwens al vaker gehoord over de importeur)
Maar hij is dus nu gemaakt begrijp ik?! En doet het weer goed? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.