FC-PGA2

Gestart door garrietjan, mei 25, 2002, 18:02:34

Vorige topic - Volgende topic

garrietjan

Ik heb een Abit VP6 (dual fcpga P3) en ben aan het uitvissen wat op dit moment de snelste processoren zijn die hier geschikt voor zijn, maar nu zit ik met de volgende vraag: is de VP6 ook geschikt voor de FC-PGA2 processoren?
Zo niet, klopt het dan dat de P3 1.10GHz op 100MHz dan het hoogst haalbare is of komen er nog wel snellere P3 processoren?
Dat laatste zou wel leuk zijn aangezien de VP6 tot, even rekenen.. 12x133= 1.6 GHz aankan.

J.A.F._Doorhof

De nieuwe Tualatin past inderdaad niet op dit board, en de nieuwe Celerons ondersteunen geen MP (Multi Processor), dus de enige CPU die enigsins intressant kan zijn is de PIII 1.0 Ghz, maar dan niet de Tualatin.

Om het goed te laten werken dient u 2 identieke PIII 1Ghz's te gebruiken (van de oude serie Coppermine).

Deze CPU's zijn echter zeer moeilijk leverbaar.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC TD
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Chief

Misschien is er toch een mogelijkheid om de "Tualatin-PIII" op je bordje te zetten, Garrietjan...   ;D

De firma Powerleap maakt CPU-convertors, o.a. voor slot 1 en socket 370 moederborden. Of de BP6 ook met deze upgrade-kaart kan werken en of het ook in Nederland te koop en ook nog eens te betalen is, weet ik niet. Hier is in ieder geval de link waar je meer info kunt vinden.

http://www.powerleap.com/Products/370T.htm

Succes met verder zoeken en ik hoop dat je even via dit forum laat weten of er wat uit is gekomen.

Mzzl, Chief

Chief

Even een update.

Volgens de compatibility-list van Powerleap werkt deze converter wel op de VP6 maar dan weer niet in dual-opstelling...  :'(

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze alleen hebben getest met de Celeron-versie van de Tualatin en dan werkt MP natuurlijk niet. Dus misschien is er nog hoop...  :)

Ik hoop dat je wat met deze info kunt.

Grtz, Chief

garrietjan

Bedankt voor alle informatie, op www.bp6.com staat ook een test met een powerleap PPGA->FCPGA, waarbij het ook niet lukt om het als MPS te laten draaien. Bij dit type staat het er nu tenminste ook bij dat dit niet kan.
Er zitten nu 2 PIII's op van 800MHz op mijn VP6 die uitstekend samenwerken, dit lijkt me beter dan 1 processor van 1.4GHz, dus ik laat het maar zo.