PRIVETOPIC: Ik heb interesse in een volwaardige DBT

Gestart door Raphie, augustus 23, 2010, 12:17:58

Vorige topic - Volgende topic

Ik heb interesse om op korte termijn mee te doen aan een volwaardige DBT

Ja leuk
8 (33.3%)
nee, ik pas
16 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 24

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Raphie

JBL PRX Power!

chansig

Cool, mag ik meedoen ?

Gr Hans

Ik hoop dat men begrijpt dat het sarcasme hiervan afdruipt en het niet al te serieus is bedoelt.
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

blue-eyes

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 18:17:49
iedereen die volgens MIJN regels wil spelen is welkom, anders graag wegblijven.
De rest boeit me niet, graag elders ouwenelen

Ik denk dat jij ook wel snapt dat een aantal leden ook hier dat willen doen . . . . . . .

Maar fair enough, OP is duidelijk. Wie wil sluit aan, wie niet wil blijft buiten spelen.

p.s. Ik neem aan dat jij dan ook zo consequent gaat zijn in andermans topics :D :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

Jazeker, sterker nog, ik zou graag Scrutinizer,  Ejorne en TipTop ook willen uitnodigen om deel te nemen.
Dan mogen ze zelf de uitslag uitleggen zoals ze willen, zal geen debat over bestaan, ik heb alleen interesse in het testen van deze heren op deze manier.
ook zou ik zeer graag Remco aan de tand willen voelen in de DAC ronde, met een blinde shootout van "zijn" Furutech tussen 2 andere DACs waar het zowel interessant is of hij verschil hoort, maar ook of de anderen dit kunnen waarnemen
JBL PRX Power!

coned (banned)

Raphie: zoals we jou reeds langs kennen is het geen geheim dat jij op alles kritiek hebt. Je verwacht wel dat mensen met open armen op je feestje afkomen.
En de kritiek mag enkel éénzijdig zijn: als iemand iets over Raphie durft te zeggen, dan maak je plots je topic privé. Dit is geen open communicatie maar censuur.

Als jij het een double blind test (DBT) durft te noemen, onder de huidige omstandigheden, wel dan moet ik je ongelijk geven. Check maar eens de voorwaarden alvorens er sprake is van een DBT. Wikipedia is your friend. Dit is hooguit een Single Blind Test.

Dit heeft niks te maken met "take it or leave it", maar wel met het niet kunnen omgaan met terechte kritiek.

Ofwel doe je een DBT zoals het hoort, ofwel hernoem je de topic desnoods maar naar 'een volwaardige SBT'.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Raphie

Jacco EJ en ikzelf zijn geen partij in de DBT, daarnaast zijn de componenten bij de populatie niet vooraf bekend, is er voldoende statistische significantie en voldoende populatie. dat is voor mij afdoende. e.e.a. wordt zonder mogelijkheid tot visuele verificatie door populatie getest.

Meer details zijn niet relevant en zullen alleen maar verdere beeldvorming en vooringenomenheid veroorzaken en beiden zijn niet wenselijk voor een onafhankelijke test.
JBL PRX Power!

coned (banned)

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 18:58:54
Jacco EJ en ikzelf zijn geen partij in de DBT

je bedoelt als luisteraar
zij zullen wel de set bedienen achter een scherm ?

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 18:58:54
daarnaast zijn de componenten bij de populatie niet vooraf bekend, is er voldoende statistische significantie en voldoende populatie. dat is voor mij afdoende. e.e.a. wordt zonder mogelijkheid tot visuele verificatie door populatie getest.

Meer details zijn niet relevant en zullen alleen maar verdere beeldvorming en vooringenomenheid veroorzaken en beiden zijn niet wenselijk voor een onafhankelijke test.

als je het wetenschappelijk cachet wilt aanmeten van een echte DBT, dan moet je er tegen kunnen dat je researchmethode in vraag gesteld kan worden en de kritiek kan weerstaan, en de test herhaalbaar is

anders ben je volgens met pseudowetenschap bezig, iets waar je zelf zo'n hekel aan hebt

Raphie

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 19:08:03
je bedoelt als luisteraar
zij zullen wel de set bedienen achter een scherm ?

klopt!
JBL PRX Power!

coned (banned)

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 19:09:14
klopt!

dan is het helaas een Single Blind Test en dus geen Double Blind test
pas de topictitel aan als je het zo wil houden

Raphie

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 19:08:03

als je het cachet wilt aanmeten van een echte DBT, dan moet je er tegen kunnen dat je research in vraag gesteld kan worden en de kritiek kan weerstaan
Dat gaan we ook zeker doen, ACHTERAF is er voldoende ruimte voor vragen, toelichting, evalutatie en overige vragen opmerkingen.
JBL PRX Power!

EJ

Raphie

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 19:10:33
dan is het helaas een Single Blind Test en dus geen Double Blind test
pas de topictitel aan als je het zo wil houden
Waarvan akte. wil je meedoen als populatie?
JBL PRX Power!

coned (banned)

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 19:11:01
Dat gaan we ook zeker doen, ACHTERAF is er voldoende ruimte voor vragen, toelichting, evalutatie en overige vragen opmerkingen.

good luck met je Single Blind test
ik heb er zelf ook positieve ervaringen mee, ben ooit nog master of ceremony geweest met een shootout tussen twee versterkers
mijn panel kon ze vlot uit mekaar houden

Raphie

Citaat van: EJ op augustus 23, 2010, 19:11:22
Nee klopt niet. De bediener staat voor het scherm. :)
ja ok, is voor <> achter afhankelijk van perspectief
JBL PRX Power!

EJ

De bediener is op dezelfde locatie als de luisteraar en weet ook niet wat er speelt. Anders is het idd geen dbt.

Raphie

Citaat van: EJ op augustus 23, 2010, 19:14:09
De bediener is op dezelfde locatie als de luisteraar en weet ook niet wat er speelt. Anders is het idd geen dbt.
klopt 1 presenteert en de ander drukt knopjes, deze 2 personen hebben geen mogelijkheid tot onderlinge communicatie
JBL PRX Power!

dekkersj

In theorie kun je ook een binomiaal verdeelde dobbelsteen in het digitale domein zijn werk laten doen. Dan druk je op "next trial" en bepaalt de computer welke er gespeeld wordt.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Citaat van: dekkersj op augustus 23, 2010, 19:18:54
In theorie kun je ook een binomiaal verdeelde dobbelsteen in het digitale domein zijn werk laten doen. Dan druk je op "next trial" en bepaalt de computer welke er gespeeld wordt.

Groet,
Jacco
kunnen we ook doen, kan jij deze je schakelbox laten aansturen?
JBL PRX Power!

dekkersj

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 19:21:31
kunnen we ook doen, kan jij deze je schakelbox laten aansturen?
De huidige aansturing is geschreven in Delphi (standaard basis en daar heb ik zelf eea op aangepast) en dat lijkt me niet al te moeilijk. Zit momenteel in een verhuizing dus a la minute kan ik dat doen, maar het is geen onmogelijkheid.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Mooi, ik zit qua DBT te denken aan laatste week September of eerste week Oktober in een weekend (zat of zon)
op de bewuste dag heb ik EJ en Jacco vroeg nodig (rond 09.00) en de deelnemers graag rond 11.00

De agenda zal dan inloop / introductie zijn 11.00u < 11.30u
Bron sessie 11.30u - 12.00u
15min pauze
Interlink digitaal sessie 12.15u - 12.45u
15min pauze
DAC sessie 13.00u - 13.30u
Lunch 13.30u - 14.00u
Interlink analoog sessie 14.00u - 14.30u
powerkabel sessie 14.45 - 15.15
waarnemingsconsolidatie en presentatie 15.45 - 16.15
wrap-up
JBL PRX Power!

blue-eyes

Voor de duidelijkheid dit is uiteraard geen PRIVE topic zoals we ergens anders de discussie voeren. Dat snap je best, maar ik wil het nog even duidelijk gemaakt hebben voordat  mensen denken met deze bewoordingen dit zich toe kunnen eigenen.

Verder: veel plezier die dag, goed initiatief!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

EJ

Eigenlijk verwachten we natuurlijk ook een tenminste 1 admin en tenminste 1 moderator. ;)

dekkersj

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 23, 2010, 20:10:35
Voor de duidelijkheid dit is uiteraard geen PRIVE topic zoals we ergens anders de discussie voeren. [...]
Wat zou een TS dan moeten doen om te voorkomen dat zijn topic bevuild raakt?

Groet,
Jacco

blue-eyes

Die kan niet veel anders doen dan niet reageren, netjes blijven en eventueel bij een uitwas de mod vragen op te schonen.