24fps probleem?

Started by JoshDVD, August 17, 2010, 19:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoshDVD

Ik zit op dit moment te twijfelen welke media speler ik zal aanschaffen: de Western Digital TV HD of de AC Ryan PlayOn!HD mini.

Op diverse fora lees ik echter dat er bij beide spelers problemen zijn met het hele 24fps/23.976fps gebeuren.

Heeft iemand hier ervaringen daarmee en is dit inmiddels opgelost dmv een firmware update? Volgens mij ging het bij de Western vooral om de automatische framerate functie.

Scuzz

Wil je perse deze speler? Ik heb gisteren de Xtreamer binnen gekregen en heb al veel 24p materiaal getest. Hij speelt het allemaal vlekkeloos af! Misschien is dit wel dé speler voor jou  ;)

Douma

Quote from: DJR on August 17, 2010, 19:36:19
Ik zit op dit moment te twijfelen welke media speler ik zal aanschaffen: de Western Digital TV HD of de AC Ryan PlayOn!HD mini.

Op diverse fora lees ik echter dat er bij beide spelers problemen zijn met het hele 24fps/23.976fps gebeuren.

Heeft iemand hier ervaringen daarmee en is dit inmiddels opgelost dmv een firmware update? Volgens mij ging het bij de Western vooral om de automatische framerate functie.
Ik heb beide spelers gehad en beide al snel weer weggedaan. De Realtek chipset in de AC Ryan kon op het moment dat ik de speler had alleen maar 24Hz uitsturen en niet 23,976Hz zoals zou moeten. De WD Live vond ik te weinig opties hebben en had inderdaad problemen met de automatische framerate functie. Ik heb geen idee of deze problemen inmiddels opgelost zijn.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

bast

deze volg ik even mee

Quote from: Douma on August 25, 2010, 16:29:29
... 24Hz uitsturen en niet 23,976Hz zoals zou moeten ....

Ik zoek al een tijdje naar een oplossing, maar heb ook nog niets gevonden dat perfect mkv bestanden (720P / 23.976HZ) kan afspelen zonder framerate problemen.

evilniek

Mijn TViX-4100 doet dit prima eigenlijk,  gebruik m alleen niet meer, heb nu Dune BD Prime 3.0 speelt ook gewoon alles zonder horten of stoten af.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo