Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Xander32 op maart  9, 2011, 21:04:22
Goede software aangekocht. Ik heb zelf H.A.A.R.P. al helemaal "grijs gedraaid".
Het is nu wachten op de Muse concertregistratie van The Resistance, opgenomen in Wembley, welke waarschijnlijk op BD zal uitkomen.


Sander.
Hoe weet je dat? Er zijn inderdaad opname camera's geweest.. Maarja.. Nooit iets van terug gezien.. dit is wel een mooie foto van die avond. Heb gehoord dat er 85.000 man in het stadion was.. :D Was echt geweldig! We stonden zelf zo'n 10 meter van de zangers af in het midden, dus hebben zelf ook mooie herinneringen eraan (geen camera meegenomen, 12 uur wachten ;) )

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Even een update:

Vrijdag hebben de mensen van KPN glasvezel aangesloten in de meterkast. Dit is op zich goed gebeurd maar ze zijn hun verkoopafspraak niet nagekomen. Dus ik moet nog fijn draden gaan trekken in de kruipruimte.. heb nu even tijdelijk draden over de vloer liggen

Het glasvezel bevalt goed en de tv kwaliteit is ook een stuk verbeterd. Nu dus 35 Mbps / 35 Mbps waarvan ik 28 / 29 haal. Erg netjes dus. HDTV heb ik nog niet getest, ik ken de kanalen niet :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Inmiddels is de bestelling van Amazon binnen.

Ik had net lekker zitten luisteren en het krantje van Albert Heijn onder me neus, zie ik de cd van Laura Jansen - Bells voor 7,99 in de Bonus bij AH. Nu dus ook de Laura Jansen cd. Super goeie opnamekwaliteit trouwens en een heerlijke cd! Aanrader als je het mij vraagt.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

wist niet dat je een tweeling broer en een bril hebt :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op maart 15, 2011, 21:50:48
wist niet dat je een tweeling broer en een bril hebt :D
Ehh ik snap em effe niet? WTF! Zie in eens dat het plaatje veranderd is.. :S
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Gisteravond een PS3 van mijn zwager geleend. Na wat gepiel met de audioinstellingen van de PS3 eindelijk de kracht van de SVS in combinatie met de SR9600 kunnen testen met Badman Begins en The Dark Knight.

En wat een heerlijke audio track is het toch! Wat een kracht! De energie was lekker overweldigend. Zo merk je wel dat er akoestisch ook een hoop mist in onze woonkamer, maargoed. Die SR9600 weet overal nog wat van te maken. Wij zaten in ieder geval diep in de film!

Was een heerlijk avondje film, ik ben benieuwd naar het verschil tussen de PS3 en een "echte" BluRay speler. Deze ervaring was in ieder geval al weer heerlijk!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op maart 29, 2011, 08:46:39
Gisteravond een PS3 van mijn zwager geleend. Na wat gepiel met de audioinstellingen van de PS3 eindelijk de kracht van de SVS in combinatie met de SR9600 kunnen testen met Badman Begins en The Dark Knight.

En wat een heerlijke audio track is het toch! Wat een kracht! De energie was lekker overweldigend. Zo merk je wel dat er akoestisch ook een hoop mist in onze woonkamer, maargoed. Die SR9600 weet overal nog wat van te maken. Wij zaten in ieder geval diep in de film!

Was een heerlijk avondje film, ik ben benieuwd naar het verschil tussen de PS3 en een "echte" BluRay speler. Deze ervaring was in ieder geval al weer heerlijk!
Die vergelijking heb je toch gezien bij Philip. Met Monsters Inc. De PS3 deed het helemaal zo slecht nog niet alleen gaf een dedicated blu-ray speler het beeld meer diepte, meer scherpte en klonk voller in het geluid. En als ik Madhouse mag geloven (wat ik natuurlijk doe :D ) dan is oppo en de marantz daar nog weer een stap op vooruit
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart 29, 2011, 16:42:57
En als ik Madhouse mag geloven (wat ik natuurlijk doe :D ) dan is oppo en de marantz daar nog weer een stap op vooruit

Amen!  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op maart 29, 2011, 16:42:57
Die vergelijking heb je toch gezien bij Philip. Met Monsters Inc. De PS3 deed het helemaal zo slecht nog niet alleen gaf een dedicated blu-ray speler het beeld meer diepte, meer scherpte en klonk voller in het geluid. En als ik Madhouse mag geloven (wat ik natuurlijk doe :D ) dan is oppo en de marantz daar nog weer een stap op vooruit
Ja dat klopt, echter is het wel interessant om te weten of het in je eigen set ook zo'n verschil is ;) In ieder geval knalt de sub lekker door de kamer heen en doet de SR9600 prima zijn werk. Heerlijk geluidje!

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op maart 29, 2011, 17:25:30
Amen!  :worship:
Dat is overigens iets wat ik zelf ook nog lekker wil testen hier. Als er mensen zijn met een Oppo BD93, Marantz 5005 of Marantz 7006 dan zijn ze van harte welkom, medio eind April / begin Mei wil ik daarmee beginnen..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Despicable Me aan de collectie toegevoegd. :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Wereld film! Vooral als die haai tegen het glas aan beukt, leuke subwoofer test  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 22:42:02
Wereld film! Vooral als die haai tegen het glas aan beukt, leuke subwoofer test  :D
Roept het herinneringen op? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hehehe heb hem zitten kijken! Die haai was echt geniaal inderdaad, ik denk dat de buurman zijn kozijnen vandaag gaat vervangen :D

En Agnes het wijze kindje, hahaha wat grappig.

Trouwens ook van forumlid Rogue A Bug's Life overgenomen, ook zo lang geleden dat ik die gezien had, maar superleuk!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 09:08:21
Roept het herinneringen op? :D
Jep, voor mij de herinneringen van Monsters Inc. Ted die de straat oversteekt ;) Ook zo geniaal!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 09:08:21
Roept het herinneringen op? :D

Ook! Maar bij mij thuis bonkt het net zo lekker  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2011, 10:25:12
Jep, voor mij de herinneringen van Monsters Inc. Ted die de straat oversteekt ;) Ook zo geniaal!
Die is ook briljant en heb ik gisteren ook even voorbij laten komen. De scene met Boo terug in het appartement is ook wel aardig :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april 10, 2011, 12:00:31
Ook! Maar bij mij thuis bonkt het net zo lekker  ;D
Geloof ik graag ;D En over ca. 6 weken mag ik dat zelf ervaren :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Als onze thuisbioscoop er ooit nog gaat komen weet ik in ieder geval welke stoelen er gaan komen! Hier heb ik in gezeten op een beurs, echt om te dromen zo lekker zitten die stoelen! :D

http://www.homecinemamodules.com/pdf/HCM-NAPOLI-flyer.pdf
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed nog een trilplaat integreren en voila... D-Box! :pompom:

En toen werd ik wakker... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei  5, 2011, 07:44:59
Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed nog een trilplaat integreren en voila... D-Box! :pompom:

En toen werd ik wakker... :D
Waarom ook neit ;) hahaha

Keep on smiling klinkt beter dan keep on dreaming :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, het wordt tijd voor een update.

Ik ben even wat minder actief geweest wegens het overlijden van de oma van mijn vrouw, maar dat hebben we inmiddels een plekje kunnen geven.

De HT staat er nog altijd beeldig bij al zeg ik het zelf, maar het wordt nu echt tijd voor een serieuze vergelijking. Ik wil namelijk over een paar weken in het bezit zijn van een BD speler.

Wat ik wil testen zijn de Marantz UD5005 en de Oppo BDP93. Als er mensen zijn die één van deze spelers hebben, hoor ik het graag als ze het leuk vinden om bij mij langs te komen en te testen op mijn set.

Een eventuele Oppo BDP 83 is ook een optie, maar daar ben ik nog niet over uit.. Vooral de toch weer nieuwere dac's en dergelijke neigen mij naar een nieuwer model.

Wat ik verder op korte termijn ga aanschaffen zijn o.a. een Inakustik 90 graden HDMI kabel (volgens mij de Excellenz) en een goede Db meter om de set verder af te kunnen stellen.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raafie

Hm grappig, ik sta precies voor dezelfde keuze. Of de Oppo BDP 83/93 of de Marantz UD5005/7006.. Madhouse heeft in iedergeval een UD5005.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Etiennevh

Ik weet het. Maar net als Madhouse wil ik ook wel graag een testje doen om er achter te komen wat het beste bij mijn sound en mijn set past.

Ik zit zo ook wat reviews te lezen van de BDP95.. Ik ben eventueel bereid er iets langer voor te sparen, maar dan moeten de verschillen met een 93 of 5005 wel zo enorm groot hoorbaar zijn (ik lees dat er op video weinig te behalen valt) dat ik daarover na zou denken.

Kan iemand mij toelichting geven of de verschillen bij een test daadwerkelijk zo groot waren?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto