Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Frank, vergeet die test cd niet hé ;D

Wil die direct wel ff testen ;)

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op september 12, 2010, 09:05:22
dank, al had je er eigenlijk bij moeten zijn.

Eigenlijk wel. Had me ook wel erg leuk geleken om andere forum leden te ontmoeten en de Oppo te kunnen beluisteren. Maar goed, dat komt nog wel ergens in november als er weer iets ander te doen is bij W&W, tenminste als dat doorgaat.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Citaat van: ArjanR1 op september 12, 2010, 09:17:59

die vergeet ik niet! bovendien heb ik dezelfde zelf ook maar dan met hifi tuning demagnitiser behandeld, kijken of je het hoort. (ik wel nl.)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op september 12, 2010, 09:17:59

Toch wel een originele en geen kopie, ga m'n zondag niet besteden aan Jonnie en Anita toestanden....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Audiofiel

Met al die forumvrienden vind ik het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik heb helaas andere verplichtingen vandaag. Lijkt mij een hele leuke shootout.

Voor iedereen die wél gaat: veel (luister)plezier! :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op september 12, 2010, 09:38:44
Toch wel een originele en geen kopie, ga m'n zondag niet besteden aan Jonnie en Anita toestanden....  ;)

Neem je wel je pampers mee, want ik weet wat je krijgt als je een Oppo ziet ;)

Lex Groningen

Is de kwaliteit zo lachwekkend dan dat je er van in de broek moet plassen?  ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september 12, 2010, 09:53:10
Neem je wel je pampers mee, want ik weet wat je krijgt als je een Oppo ziet ;)

Edit, de onsmakelijkheid verkleind.. ;)

Lex Groningen

S@m

Citaat van: Alex Groningen op september 12, 2010, 10:37:37

Lekkere foto als je net je ontbijt achter de kiezen hebt. :unhappy:

Ach, zolang je 'm niet bekijkt met een boterhammetje choco pasta op je bord valt het toch wel mee..?

Lex Groningen

Citaat van: S@m op september 12, 2010, 10:41:43
Ach, zolang je 'm niet bekijkt met een boterhammetje choco pasta op je bord valt het toch wel mee..?

Zat gelukkig aan een boerenomelet. ;)

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op september 12, 2010, 09:59:00
Is de kwaliteit zo lachwekkend dan dat je er van in de broek moet plassen?  ;D

Ik doelde op zijn reactie in het topic, waar denk je het eerste aan ;)

taaiewillem

Nu jullie momenteel druk bezig zijn: Is er gekeken naar de gelijke geluidnivo's? bedenk dat voor gevoelige oren 0,5 dB al een 'kwaliteitsonderscheid' maakt!
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

Audiofiel

Citaat van: taaiewillem op september 12, 2010, 13:33:26
Nu jullie momenteel druk bezig zijn: Is er gekeken naar de gelijke geluidnivo's? bedenk dat voor gevoelige oren 0,5 dB al een 'kwaliteitsonderscheid' maakt!

Dat wordt door een aantal (technisch georiënteerde) mensen bij tijd en wijle beweerd, overigens zonder degelijke onderbouwing.

Zou het nu niet interessant zijn om dat eens te gaan testen? Middels de door deze personen bejubelde DBT natuurlijk. Als niemand een redelijke score weet te halen is die mythe eindelijk ook eens onderuit gehaald dat mensen in 0,5 dB volume verschil een kwaliteitsverschil zouden kunnen horen.

De vorige keren dat ik een dergelijke test voorstelde, bleef het angstvallig stil onder de techneuten... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Ik was trouwens wat eerder weggegaan omdat ik straks weer nachtdienst heb.

Maar ik vond het erg gezellig. Ook erg leuk om eens gezichten te zien
bij de ''Nicks'' :)

AbZ

.

Audiofiel

Citaat van: AbZ op september 12, 2010, 13:55:02
Anyway heel misschien kunnen we proberen om zoiets mee te nemen in de DBT bij Raphie.  (Kom jij ook?)

Nee, ik kom niet. Ik steek liever tijd in gezellig luisteren dan in een test waar ik (te) veel vraagtekens bij heb. ;)

AbZ

.

Audiofiel

Citaat van: AbZ op september 12, 2010, 14:04:30
Gezelligheid heeft hoge prioriteit hoor:  catering was eerder geregeld dan testopzet  :smile:

Zo hoort dat! O0

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september 12, 2010, 13:41:00
Ik was trouwens wat eerder weggegaan omdat ik straks weer nachtdienst heb.

En, wat waren de verschillen tussen een goede cd speler en de Oppo..?

ajbeefde

Citaat van: S@m op september 12, 2010, 15:12:08
En, wat waren de verschillen tussen een goede cd speler en de Oppo..?

Werd op een gegeven moment een Bow aangesloten in vergelijk met de Oppo met tuc, verschil was minimaal.

Verschil tussen de Oppo Nu Force en de Oppo tuc was duidelijk te horen.

Als ik persoonlijk voor de Oppo zou gaan is de Nu Force versie het maximum wat ik zou willen uitgeven.

Was wel gezellig en goed verzorgd door Karel en de mannen die dit hebben georganiseerd.

btw, wat zijn die Usher luidsprekers groot  ;D

Kwabbernoot

Ik heb niet al te veel vergeleken maar ik heb wel even goed opgelet bij een vergelijk tussen de Oppo met Nu-force (dacht ik) aanpassing en een Bow cd-speler. En de uitkomst verbaasde mij allerminst. Ik hoorde geen verschil. Dat kan niet anders zijn dan autosuggestie.  ::)
Daarna nog een vergelijk meegemaakt tussen dezelfde Oppo en een Unison Research buizen cd-speler. Daar hoorde ik wel duidelijk verschil tussen. De Oppo meer gedetailleerd, de Unison wat "vloeiende". De Oppo had daar mijn voorkeur.

Ik moet trouwens zeggen dat het een erg fraaie set was in de luisterruimte met de Manley eindversterkers. Die andere ruimte vond ik minder klinken maar ik neem aan dat dat voornamelijk werd veroorzaakt door de akoestiek.

Ennieweej, ik heb mij prima vermaakt maar ben nu wel weer effe klaar met de standaard audiofiele deuntjes. Nu eerst maar effe een stukje Porcupine Tree.

Groeten...

ajbeefde

Citaat van: Kwabbernoot op september 12, 2010, 15:49:22

Ennieweej, ik heb mij prima vermaakt maar ben nu wel weer effe klaar met de standaard audiofiele deuntjes. Nu eerst maar effe een stukje Porcupine Tree.

;D

frank2

Gelukkig had Peerless z'n fotocamera meegenomen, ik hoop dat er een paar foto's gelukt zijn.

Ik vond de 1e luisterruimte met de manley's niet goed klinken, nadat (helaas) bijna ierdereen daar weg was, zijn er 2 van die namaakcello's ingezet, achter de Oppo, gek genoeg klonken de speakers die daar stonden toen opeens aanmerkelijk brillianter.

In de andere luisterruimte met de BE20 was de versterker een boosdoener, deze matchte niet echt lekker met de Usher speakers, dat kan echt beter.
Ook hebben we daar nog even de oppo-nuforce-tuc neergezet (die van Martin) en het klonk wel aangenaam (als het maar niet al te hard stond)

Ik vond het een gezellige middag.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren