Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

.

LOTS

LOTS: Lord Of The Strings

fugazi_2009

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 14:14:58
Mijn punt qua logica was dat de leuke effecten niet per se additief zijn, of positief multiplicatief, etc. 

Klopt, dus uiteindelijk moet dus gewoon gaan luisteren. Dat kan tegenwoordig dan bij W&W, toen ik mijn speler bestelde was dat nog rechtstreeks bij TUC en dan is het tot zekere hoogte een gok.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

hifiman

Ook ik heb het naar mijn zin gehad gisteren  ^-^ Altijd leuk om weer eens wat forumleden in levende lijve te ontmoeten.

Alhoewel ik zelf geen plannen heb (ook na de luistertest niet  ;) ) om een Oppo als cd speler thuis in te zetten moet ik wel toegeven dat de kwaliteiten van de duurste versie van de Oppo die ik gisteren gehoord heb (2900 euro als ik me niet vergis) als serieuze cd speler mij zeker niet tegenviel.  :music: Zelfs in een vergelijk met een Bow cd speler bleef de Oppo overeind.

Het verschil met de iets (800 euro) goedkopere Oppo vond ik erg groot, dusdanig groot dat het de meerprijs zonder meer waard is. Goudverf op de opamps seems to work  ;)

Verder nog een pluim voor Karel voor zijn audiozaak (nog nooit zoveel hifi per m2 gezien  :blink: ), de bereidheid dit soort dingen toe te laten in zijn zaak, de leuke sfeer en natuurlijk de lekkere hapjes en drankjes :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 13, 2010, 11:25:51
Het doel voor mij was, ondanks de 2 x 2 uur durende rit luisterend naar onze audioloog zijn relaas :-X), Karel en een paar mensen van het forum te ontmoeten, Wolf.
Resteert de vraag hoe het kwam dat mijn oren al luistermoe waren alvorens bij W&W ge-arriveerd te zijn  :-X

;)

hifiman

Citaat van: frank2 op september 13, 2010, 07:05:14
Het waren behoorlijke sets die stonden opgesteld. En ik heb begrepen dat vele mensen niet verwacht hadden dat de Oppo zo goed zou spelen. Hierboven staat ergens dat iemand geen verschil hoorde met een Bow zz8 en de Oppo, dan weet je meteen in welke categorie deze Oppo/tuc geplaatst kan worden. (nieuwwaarde bow ongeveer 8000 euro) De Oppo ongeveer 2500 euro.

Grappig, ik hoorde namelijk wel verschil, opvallend was wel dat dit verschil veel kleiner was dan tussen de verschillende Oppo's onderling.  :hehe:

frank2

Ik heb de Bow gehad en ingeruild tegen de Oppo TUC duurste versie met xlr, en ja ik hoorde grote verschillen, de Bow klonk "kaler" dan de Oppo en de stemmen range was bij de Oppo een stuk rustiger. Dit was hier thuis goed te horen.

Het vergelijk bij wenw was met andere speakers en versterkers, waarbij ik persoonlijk vond dat de speakers erg weinig brilliantie hadden en ietwat schreeuwden in het middengebied wat naderhand door toevoeging van de "lege" cello's opeens weg was. Tsja akoestiek. Het kan een reden zijn geweest waardoor bij de Bow en de Oppo de verschillen daar tamelijk klein waren.

Maar de doelstelling was eigenlijk ook meer om eens een Oppo/tuc te beluisteren en te ervaren hoe slecht of hoe goed deze klinkt. Naar reacties kijkende is dat wel goed geslaagd, velen hadden niet verwacht dat de Oppo dusdanig goed een goede cd speler kon zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Snowmaster

Citaat van: Audioloog op september 13, 2010, 15:46:33
Resteert de vraag hoe het kwam dat mijn oren al luistermoe waren alvorens bij W&W ge-arriveerd te zijn  :-X

;)

En toen.....moest je ook nog weer terug   :D.

Gelukkig konden jullie hier even frisse Twentse lucht happen  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

martin_2703

Hallo allemaal.

Indien u belangstelling hebt voor een van de oppo TUC versies  dan komen wij graag bij u langs om deze te demonstreren in uw eigen stereo (HT) set.

Graag een pm voor afspraak.

Groet, Karel en Martin

blue-eyes

Ha die Martin,

maak dit even aan met een mooie topic in de sponsorsectie, mooi verhaaltje erbij, linkje naar de shoutout ;)

BE

p.s. Jij moet ook op alle foto's he :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

jaco

Citaat van: frank2 op september 12, 2010, 21:14:06
oh shit nu kent iedereen mij, ik ben 1 van de 3.
Als het waar is dat honden op hun baasjes lijken sta je links op de foto (met staart)   ;)

frank2

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 14:02:34
De TUC heeft toch een upgrade gedaan op meerdere modellen van de Oppo (zie ook prijslijst W&W)? Uit eerdere luistertest (op 31-01-2010) kwam echter naar voren dat de TUC-upgrade van de Signature Edition minder klonk dan de standaard Nuforce Edition. Bij welk model van TUC komt de kwaliteit dan wel boven de standaard Nuforce Edition uit? Is dat enkel bij het model dat Martin heeft, de TUC Nuforce Edition?

sinds die tijd heeft de upgrade company niet stil gezeten en heeft alle spelers geupgraded. Dus eigenlijk zou je in een beperkte manier misschien, deze test weer opnieuw moeten doen.

Ik heb de Oppo TUC SE versie met alle toeters en deze heb ik samen met Martin vergeleken met de zijne de Oppo nuforce met alle toeters. De verschillen zijn aanwezig maar niet zo erg groot, de Nuforce van Martin is iets smoother, de mijne klinkt helderder.

martin_2703

Citaat van: frank2 op september 13, 2010, 20:33:19
sinds die tijd heeft de upgrade company niet stil gezeten en heeft alle spelers geupgraded. Dus eigenlijk zou je in een beperkte manier misschien, deze test weer opnieuw moeten doen.

Ik heb de Oppo TUC SE versie met alle toeters en deze heb ik samen met Martin vergeleken met de zijne de Oppo nuforce met alle toeters. De verschillen zijn aanwezig maar niet zo erg groot, de Nuforce van Martin is iets smoother, de mijne klinkt helderder.

Kleine aanvulling.. dit was voor de laatste update :devil:

Vik

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 12:39:24
Bij die shootout was toch bij de meesten de Oppo BD83 SE NuForce Edition (zonder TUC) favoriet boven de Oppo BD83 Signature Edition (van TheUpgradeCompany)?

Dit had te maken met persoonlijke smaak. Je kan het er op houden dat mijn BDP 83 incl. TUC update 1(Nov.2009) gelijkwaardig was met een standaard Nuforce destijds.

Bij de afgelopen shoot out bij W&W was het wel een verrassing.

Het verschil tussen mijn Oppo BDP 83 TUC met de laatste updates, en tussen die van Martin (Nuforce TUC laatste updates) was toch wel een flinke stap in het voordeel van de Nuforce.  Het was net of je vanaf rij 13 ineens op rij 1 zat te luisteren, ( ik heb het niet over een volume verschil) je werd meer betrokken bij de muziek, je zat er meer in. Mijn Oppo was iets vlakker.

Het beeld van de Nuforce was ook iets beter, er zat meer diepte in. Hoewel dat volgens Dave van TUC niet mogelijk is, hebben ik en anderen dat wel ervaren. Dat zal ook zeker te maken hebben met de betere voeding van de Nuforce.

Als ik dit allemaal eerder had geweten had ik hem ook gelijk laten upgraden naar een Nuforce.   :dry:  :smile:

Op de vraag of dit het allemaal waard is, ik vind van wel. 

Ik ben nu ook bezig om te kijken naar de mogelijkheden om over te stappen naar een TUC Nuforce (ik had gewoon niet naar de shoot out moeten komen  ;D )

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

Citaat van: martin_2703 op september 13, 2010, 20:07:45
Hallo allemaal.

Indien u belangstelling hebt voor een van de oppo TUC versies  dan komen wij graag bij u langs om deze te demonstreren in uw eigen stereo (HT) set.

Graag een pm voor afspraak.

Groet, Karel en Martin

Lijkt me een leuke voor een powerbuy...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Hifi Addict

Van de W&W site:

Prijs:  € 2.099,00 

Adviesprijs:  € 2.099,00 
Staat:  Nieuw 
Kleur: Zwart 

Specificaties: Oppo BDP-83SE met The Upgrade Company Signature Edition upgrade Regiovrij
XLR vol gebalanceerde uitgangen E 199
Bybees filters E 199
Nuforce uitvoering E 300

De verschillende versies beluisterd in de luisterruimte waren voor alle duidelijkheid de tuc rca nuforce met bybees twv 2099+300+199 en de tuc rca twv 2099, zat dus inderdaad 499 euro tussen. Ook heeft de bdp83 niet se met tuc en bybees van Vik daar een tijdje gestaan, prijs mij onbekend :)

scrutinizer

Ik kan me er niet aan onttrekken dat gezien de respons vwb de Bow ZZ8 versus Oppo er een paar belangrijke zaken in acht genomen dienen te worden.

- De Bow koud aan het lichtnet zijn kunstjes moest vertonen ( en dit ontwerp klankmatige winst boekt na thermisch stabiel te zijn.) :notify:
- Dit t.o.v. een verouderd concept is. ( waar buiten de kans niet gering is deze misschien niet helemaal top functioneerd er zelfs geen duidelijkheid is aangegeven of het hier om de 20 of 24 bitter handelde)
- Er geen uitgangsniveau's gelijkgetrokken werd en het systeem te pas en te onpas in triode geschakeld functioneerde.
- En met alle respect, een opstelling van materialen die gezien de akoestiek en plaatsing van de Focus Audio daarbinnen (omringd door vele luidsprekersystemen (niet kortgesloten) willekeurig verdeeld in deze ruimte) een iet wat dominant 'eigen'karakter :-X ten gehore bracht.

Niets ten nadele van de Oppo's trouwens, maar of dit nu de juiste situatie was om een vergelijk met een bejaarde ZZ8 aan te gaan. ::)

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 14:32:56
Ik kan me er niet aan onttrekken dat gezien de respons vwb de Bow ZZ8 versus Oppo er een paar belangrijke zaken in acht genomen dienen te worden.

- De Bow koud aan het lichtnet zijn kunstjes moest vertonen ( en dit ontwerp klankmatige winst boekt na thermisch stabiel te zijn.) :notify:
- Dit t.o.v. een verouderd concept is. ( waar buiten de kans niet gering is deze misschien niet helemaal top functioneerd er zelfs geen duidelijkheid is aangegeven of het hier om de 20 of 24 bitter handelde)
- En met alle respect een opstelling van materialen die gezien de akoestiek en plaatsing van de Focus Audio daarin (omringd door vele luidsprekersystemen (niet kortgesloten) willekeurig verdeeld in deze ruimte) een iet wat dominant 'eigen'karakter :-X ten gehore bracht.

Niets ten nadele van de Oppo's, maar of dit nu de juiste situatie was om een vergelijk met een bejaarde ZZ8 aan te gaan. ::)

;)

Anton.

Ik heb het vergelijk gemist, maar hoe zit het wat betreft muziekaliteit?
Het analoge geluid, is dat dan allemaal verpakt in de Oppo?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op september 14, 2010, 14:40:15
Ik heb het vergelijk gemist, maar hoe zit het wat betreft muziekaliteit?
Het analoge geluid, is dat dan allemaal verpakt in de Oppo?

Nee, het zat er los bij in een apart kastje  :D

;)

Peerless Monster

Citaat van: Audioloog op september 14, 2010, 14:42:15
Nee, het zat er los bij in een apart kastje  :D

;)

Beetje gechargeerd gevraagd door mij Audioloog ;).
Maar is het ook zo muziekaal als een bow?
Ik hoor allerlei technische aspecten en ik weet het standpunt van Frank.
Maar mensen die hebben geluisterd, kunnen die ook iets zeggen van muziek die het maakt?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

scrutinizer

Rens, de NHT preamp en de Manley 250 mono's in triode geschakeld brengen al veel van hetgeen jij noemt muzikaliteit.

Ik heb zelf meerdere exemplaren ZZ8's in huis gehad om voor mezelf een inschatting te kunnen maken.
Een Bow ZZ8 in goede staat is nog steeds voor vele een memorable player. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op september 14, 2010, 14:45:39
Beetje gechargeerd gevraagd door mij Audioloog ;).
Maar is het ook zo muziekaal als een bow?
Ik hoor allerlei technische aspecten en ik weet het standpunt van Frank.
Maar mensen die hebben geluisterd, kunnen die ook iets zeggen van muziek die het maakt?
Sorry, was een beetje melig  :hehe:

Ik vind het lastig om een goed oordeel over de muzikaliteit te geven gezien de (zoals reeds aangegeven door scrutinizer) niet optimale setting waarin gespeeld werd waardoor (in mijn oren) het allemaal nogal "rommelig" klonk. Verschillen waarnemen ging prima maar over het eindresultaat onder de streep was lastig een goed oordeel te vellen.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 14:54:08
Rens, de NHT preamp en de Manley 250 mono's in triode geschakeld brengen al veel van hetgeen jij noemt muzikaliteit.

Ik heb zelf meerdere exemplaren ZZ8 in huis gehad om voor mezelf een inschatting te kunnen maken. een Bow ZZ8 in goede staat is nog steeds voor vele een memorable player.

Anton.

Tsja net gemist toen wij stonden te praten Anton ;).
Maar de set moet (veel!) beter kunnen vind ik wel persoonlijk.
Het geheel was geen geheel. Het is moeilijk om een goed afgestemde set voor elkaar te krijgen.
Wat indrukwekkend was, toen Hifi Addict even demonstreerde hoe hard de slam kon van een drumsolootje met tetrode ipv triode op de Manley monoblokjes. Maar weer met gewone muziek mis ik een hoop, zoals wellicht het vermaak dat ik heb als ik muziek luister (en dan doel ik op bepaalde reacties in het lichaam...).