High-end streaming: de beste streaming opties?

Gestart door Teejoo, juli 25, 2010, 17:27:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: AbZ op juli 25, 2010, 21:51:45

@Teejoo, heb je geen Logitech Transporter overwogen?
Plaatjes kunnen erbij via een SB Touch of iPod Touch, geloof ik.
Ja, heb ik ook aan gedacht. Ik stream al een jaar of 6 (?) met de oer Squeezebox MP3 voor in de woonkamer, dus ik was al bekend met slimserver. En dat was ook de reden dat ik iets anders wilde proberen. De logitech transporter heeft denk ik inderdaad wel kwalitatief betere digitale uitgangen. Maar dan zou ik voor dat geld toch meteen de Linn pakken. 

CoSo

Citaat van: Teejoo op juli 25, 2010, 22:17:43
Ja, heb ik ook aan gedacht. Ik stream al een jaar of 6 (?) met de oer Squeezebox MP3 voor in de woonkamer, dus ik was al bekend met slimserver. En dat was ook de reden dat ik iets anders wilde proberen. De logitech transporter heeft denk ik inderdaad wel kwalitatief betere digitale uitgangen. Maar dan zou ik voor dat geld toch meteen de Linn pakken. 
Maar de logitech is ook met pronto te bedienen.

Staaled

Citaat van: Teejoo op juli 25, 2010, 18:21:17
Maar waarom zou ik de Linn DS analoog prefereren, als ik het signaal daarna ga digitaliseren ivm bass-management etc? (Ik had trouwens even niet door wat je met MDS bedoelde...heb zelfs zitten googelen  :-X)

Edit: wat gebeurt er met die studiomasters aan de digitale uitgang? Hoe worden die uitgegeven?
Op mijn Lyngdorf TDAi klinkt analoog Linn DS beter dan digitaal aangesloten streamers of loopwerken.
TDAi digitaliseert en ik speel met aktief laag.

Ik bivakkeer kennelijk iets te vaak op het Linn forum,  ;), excuus.

Hogere resoluties worden 44.1/16 uitgegeven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Hipster op juli 25, 2010, 22:19:22
Op mijn Lyngdorf TDAi klinkt analoog Linn DS beter dan digitaal aangesloten streamers of loopwerken.


Met Halcro SSP 180 trouwens zelfde verhaal.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: CoSo op juli 25, 2010, 22:19:04
Maar de logitech is ook met pronto te bedienen.
Heb ik al mee gespeeld (demo). Bijna exact hetzelfde als Prontotunes, eigenlijk nog iets beter.

Teejoo

Citaat van: Hipster op juli 25, 2010, 22:19:22
Op mijn Lyngdorf TDAi klinkt analoog Linn DS beter dan digitaal aangesloten streamers of loopwerken.
TDAi digitaliseert en ik speel met aktief laag.

Ik bivakkeer kennelijk iets te vaak op het Linn forum,  ;), excuus.

Hogere resoluties worden 44.1/16 uitgegeven.

Interessant! Maar begrijpen doe ik het niet helemaal voor wat betreft CD signaal. Maar je hebt je Linn DS dus ook dititaal aangesloten gehad? Of heb je de versie zonder digitale uitgang? Want je zou eigenlijk de analoge uitgang met de digitale moeten vergelijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Linn beter klinkt dan de andere minder hifi gerichte streamers.

Staaled

Citaat van: Teejoo op juli 25, 2010, 22:27:35
Interessant! Maar begrijpen doe ik het niet helemaal voor wat betreft CD signaal. Maar je hebt je Linn DS dus ook dititaal aangesloten gehad? Of heb je de versie zonder digitale uitgang? Want je zou eigenlijk de analoge uitgang met de digitale moeten vergelijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Linn beter klinkt dan de andere minder hifi gerichte streamers.
Jawel.
MDS analoog en digitaal tegelijkertijd.

Heel wel, is een mooi opgebouwd product.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: Hipster op juli 25, 2010, 22:37:08
Jawel.
MDS analoog en digitaal tegelijkertijd.

Heel wel, is een mooi opgebouwd product.
Heb je hem ook vergeleken met een goede CD speler? Je leest ook echt alleen maar goede dingen over de Linn spelers.

eddy135

Hier ook grote tevredenheid over MDS. :)

Wil je alles in 1 (rippen, opslag en afspelen), kun je ook aan de Olive 4HD denken... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Lars_Portman

High-end streaming: de beste streaming opties?

LINN?
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Teejoo

Citaat van: Lars_Portman op juli 26, 2010, 00:00:01
High-end streaming: de beste streaming opties?

LINN?
Huh? Heb je de rest ook gelezen?  :D

Staaled

Citaat van: Teejoo op juli 25, 2010, 22:50:41
Heb je hem ook vergeleken met een goede CD speler? Je leest ook echt alleen maar goede dingen over de Linn spelers.
Jawel.
De laatste spinner die ik hier had was een Esoteric DV-60 , en een Akurate DS overtrof deze met gemak.
Majik is in mijn oren wat minder muzikaal, maar bezit alle DS "treats":
ritmisch , ruimtelijk, prachtige plaatsing en transparantie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: Hipster op juli 26, 2010, 08:36:07
Jawel.
De laatste spinner die ik hier had was een Esoteric DV-60 , en een Akurate DS overtrof deze met gemak.
Majik is in mijn oren wat minder muzikaal, maar bezit alle DS "treats":
ritmisch , ruimtelijk, prachtige plaatsing en transparantie.
Dat is mooi!

Wat me wel in positieve zin opvalt is de 'stevigheid' van de akoestische afbeelding bij streamen. Alles staat erg op z'n plaats (meer rust), alleen minder ruimtelijk in vergelijking met de CD speler. Als ik dat laatste nou nog zou kunnen fixen met een dan zou ik er echt op vooruit gaan.

Ik neem aan dat het verschil tussen de Akurate en Majik in de analoge uitgangen zit, en niet in de decoderingssoftware? (Naast het feit dat de Akurate geen digitale uitgang heeft)

Staaled

Je hebt al een NAS met geripte muziek, toch?
En er zit nog wel een dealer onder de forumsponsors ook . ;)

Even thuis een DS proberen is dan zo gepiept. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op juli 26, 2010, 08:43:22

Wat me wel in positieve zin opvalt is de 'stevigheid' van de akoestische afbeelding bij streamen. Alles staat erg op z'n plaats (meer rust), alleen minder ruimtelijk in vergelijking met de CD speler. Als ik dat laatste nou nog zou kunnen fixen met een dan zou ik er echt op vooruit gaan.


Is dat generiek gesteld voor streaming of van toepassing bij de apparatuur die jij voor streaming hebt ingezet?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

danielo

Hai,

Ik denk dat we met streamen misschien meer bedoelen het beschikbaar hebben van al je muziek in een direct afspeelbare manier via een goeie interface (liefst 2 way remote). Met deze reden heb ik Teejoo een beetje gestuurd naar de AppleTV+remote niet omdat ik denk dat het de optimale oplossing is voor geluid maar een goede start om echt eens te 'wennen' aan hoe het is om je muziek zo beschikbaar te hebben. Eenmaal deze stap gemaakt is het inderdaad bedroevend hoe weinig je dan kan met dat gevoel/wensen bij de highend merken.

@Teejoo : Misschien een vreemd idee maar gezien de extra jitter maatregelen die classe heeft gemaakt voor hdmi eens aansluiten via hdmi ipv spdif (zou slechter moeten zijn maar je weet het niet).

Verder zou ik toch classe eens mailen of ze ergens aan werken, een externe oplossing met master/slave clock die 44khz tot 192khz is toch niet teveel gevraagd met iphone/android. Indien merken daar nu niet aan werken is het niet gek dat 'pc' merken ze slaags gaan geven.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op juli 26, 2010, 08:48:56
Is dat generiek gesteld voor streaming of van toepassing bij de apparatuur die jij voor streaming hebt ingezet?
Tot op heden en naar mijn ervaring, ;),generiek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Voor 150euro kan je natuurlijk altijd eens een Squeezebox Duet receiver proberen.
Met z'n ingebouwde preciesie oscillatoren (oa 1 voor SP/DIF te clocken) toch een intriensiek jitter van < 50ps
Heb nog geen gedetailleerde specs gevonden van een AppleTV maar de Duet lijkt me, indien digitaal aangesloten, een behoorlijke performer !!

Je gebruikte eerder al een "oude" (6j oud oid) SB1 classic ? Of gebruikte je reeds een SBv3/SBv2 ? De Duet Receiver is qua hardware-design niet veel anders als de SBv2/3.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 26, 2010, 08:48:56
Is dat generiek gesteld voor streaming of van toepassing bij de apparatuur die jij voor streaming hebt ingezet?
Goede vraag, maar ik ervaar dit in elk geval met de Apple TV.

Teejoo

Citaat van: Hipster op juli 26, 2010, 08:48:05
Je hebt al een NAS met geripte muziek, toch?
En er zit nog wel een dealer onder de forumsponsors ook . ;)

Even thuis een DS proberen is dan zo gepiept. :music:

Dat is me inderdaad al aangeboden. Ik doe dat echter pas als ik hem dan ook direct kan/wil aanschaffen. Ik ben iemand die na een beslissing er dan ook meteen voor gaat (vind dat wel zo fair naar alle partijen). En dat is even niet omdat ik nu eerst nog een CA-2200 wil bestellen. Dan heb ik de versterking weer in orde.

Teejoo

Citaat van: danielo op juli 26, 2010, 09:02:00


@Teejoo : Misschien een vreemd idee maar gezien de extra jitter maatregelen die classe heeft gemaakt voor hdmi eens aansluiten via hdmi ipv spdif (zou slechter moeten zijn maar je weet het niet).

Verder zou ik toch classe eens mailen of ze ergens aan werken, een externe oplossing met master/slave clock die 44khz tot 192khz is toch niet teveel gevraagd met iphone/android. Indien merken daar nu niet aan werken is het niet gek dat 'pc' merken ze slaags gaan geven.

Daniel.
De HDMI test had ik al op programma staan.

Ik zal Classé eens mailen.

Teejoo

Citaat van: jvanhambelgium op juli 26, 2010, 09:37:03
Voor 150euro kan je natuurlijk altijd eens een Squeezebox Duet receiver proberen.
Met z'n ingebouwde preciesie oscillatoren (oa 1 voor SP/DIF te clocken) toch een intriensiek jitter van < 50ps
Heb nog geen gedetailleerde specs gevonden van een AppleTV maar de Duet lijkt me, indien digitaal aangesloten, een behoorlijke performer !!

Je gebruikte eerder al een "oude" (6j oud oid) SB1 classic ? Of gebruikte je reeds een SBv3/SBv2 ? De Duet Receiver is qua hardware-design niet veel anders als de SBv2/3.

Het probeerstadium heb ik nu met de Apple TV. Ik heb de eerste mooie zilveren SB van slimdevises. Dus niet dat lelijke ding. Was toen net uit. Het kan ook iets minder dan 6 jaar geweest zijn, maar niet veel.

Ejorne

Als je nog ergens een stille pc hebt staan (of er eentje aanschaft) dan is wellicht de "simpele usb stick" M2Tech HiFace een optie. Deze schijnt zeer sterk te zijn in jitterwaarden.

Je hebt dan mogelijkheden te over om met verschillende user interfaces te testen.

Raphie

Teejoo heeft z'n keuze al gemaakt. Apple TV om te experimenteren en Linn als volgende stap.
voor de leuk nog ff spdif met HDMI verwissellen en dat is het dan wel  ;D
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:10:52
Teejoo heeft z'n keuze al gemaakt. Apple TV om te experimenteren en Linn als volgende stap.
voor de leuk nog ff spdif met HDMI verwissellen en dat is het dan wel  ;D

Oh, waaruit merk je op dat hij de keuze voor Linn al gemaakt heeft?
Ik lees twee reacties terug van nog geen uur geleden nog dit:

Citaat van: Teejoo op juli 26, 2010, 09:44:23
Dat is me inderdaad al aangeboden. Ik doe dat echter pas als ik hem dan ook direct kan/wil aanschaffen.