Slechtste films?

Gestart door Oracle, september 19, 2003, 09:50:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Mark Lemmens op september 19, 2003, 11:45:13
Kortom: een zeg maar overbodige film of een film die niet gemaakt had hoeven worden.

Briljant! Dat is het! Maar dan wel een film die volgens jou niet gemaakt had hoeven worden, smaak is immers subjectief... ;)

patrick_vdb

#26
Citaat van: Mark Lemmens op september 19, 2003, 11:45:13
Ben ik een beetje duidelijk?

Ja en Nee ;D

Neem de cliche's als voorbeeld. In het horrorgenre kunnen de cliche's, mits met verve gebracht, juist enorm aanstekelijk werken ;) Maar in de bewoording "overbodige film" of "film welke niet gemaakt had hoeven worden" kan ik me ook wel vinden.

Goed of slecht blijft idd erg persoonsgebonden (ook ik geniet van Eye of the Tiger ;D ). En nog steeds schiet me geen film binnen welke ik echt slecht vond :-[

Mvgr

Patrick

Spacebass

Verdraaid...dan moet ik Mullholland Drive toch weer intrekken...  ;D


Speed 2
Tarzan & Jane
Pokémon 3


Ik denk nog ff verder...moet ik echt moeite voor doen omdat ik de titels meteen vergeet  :)

Oracle

Dat een film goed of slecht is, is uiteraard een kwestie van smaak.  :)

Zo kan ik enorm genieten van Monty Python, maar mijn vrouw zit naast me zich dan af te vragen waarom ik alweer naast de bank lig van het lachen!  ;D Wat haar betreft had die film dan ook niet gemaakt hoeven worden!  ;)

V.w.b. Rocky: de eerste vond ik goed, en de muziek vind ik nog steeds sterk!   8)

En SB: ik begrijp dat jij gewoon geen smaak hebt?  ;D

Groet,
Mark

garmtz

Ik vond The Sweetest Thing echt slecht, lees mijn recensie: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1578

Spacebass

CitaatEn SB: ik begrijp dat jij gewoon geen smaak hebt?  
waar heb jij nou weer deze conclussie door getrokken  ;D

Oracle

Citaat van: Spacebass op september 19, 2003, 11:47:57
...de wereld zou niets missen als de film niet gemaakt was.....uhmmm  3 kwart van mijn bescheiden collectie  ;D

Hierdoor?  ;D.

Groet,
Mark

Spacebass

Eerlijkheid wordt direct afgestraft  ;D

Ik trek het te groot natuurlijk, er zijn maar weinig films die een dusdanige "Global Impact" hebben gemaakt, die hun neven effecten ook hebben laten doorstromen naar mensen die geen film kijken..

De wereld stopt niet met draaien als Star Wars 3 niet uitkomt
:) in die context moet je dat zien...

Oracle

Citaat van: Spacebass op september 19, 2003, 12:47:57
De wereld stopt niet met draaien als Star Wars 3 niet uitkomt
:) in die context moet je dat zien...

Maar volgens een aantal mensen wel, als de oorspronkelijke trilogie niet eindelijk eens een keertje op dvd komt!  ;)

Wat trouwens ook errug slecht was, was '2001, a space travesty'. Leslie Nielssen moet nu eindelijk maar eens naar het bejaardentehuis, want dat was gewoon onleuk...  :-X

Groet,
Mark

MrPink

Leuke discussie. :)

Om maar direct een dooddoener naar binnen te gooien: alle waardeoordelen zijn subjectief.

De eerste slechte film die in me opkomt is Eraser.

Groetjes,
Oscar

Don_Paul

Ik vindt 'slechtste film' niet hetzelfde als 'overbodige film'. Heel veel films vindt ik niets aan, maar slecht, neuh - het wordt pas echt slecht als er:
- slecht geacteerd wordt, of VEEL erger:
- het verhaal klopt niet

Dat laatste irriteert mij mateloos. Dus echt slechte films die ik gezien heb:

- Battlefield Earth (is ECHT helemaal niets!)
- Red Planet (klopt helemaal niets van, zelfs de wetten van de natuurkunde worden met de voeten getreden)

De meeste vergeet ik of zap ik voorbij, maar deze waren zo slecht dat ik ze niet uit mijn hoofd krijg.

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Eddy

CitaatRed Planet (klopt helemaal niets van, zelfs de wetten van de natuurkunde worden met de voeten getreden)
Heb je 'The Core' gezien?  :-[
'Basic' vond ik ook niks aan.

Eddy

PaulB.

Citaat van: Eddy op september 19, 2003, 20:42:10'Basic' vond ik ook niks aan.

En zo zie je maar dat het altijd subjectief is wat een ander vind. Vond deze nl. niet eens zo slecht. En wat betreft die RED PLANET kan ik daar ook nog met veel plezier MISSION TO MARS bijzetten(wat een k*tfilm, zeg).

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Scarp

Inderdaad ... mission to mars ... alles, maar dan ook alles in die film is gejat uit andere films (Alien, 2001: A Space Oddysey, etc).

Spacebass

De film is niet echt geweldig origineel nee  ;D  de muziek vond ik wel lekker klinken... maar ja hoeveel films in dit genre zijn eigenlijk origineel...op een of andere manier zijn de originele ideeen uit de jaren 70 nog steeds de beste lijkt het wel....echt origineel is heel moeilijk denk ik, kijk alleen al naar het aantal sequels/prequels/remakes die onlangs uitgekomen zijn...

PaulB.

Citaat van: Spacebass op september 19, 2003, 22:34:33
De film is niet echt geweldig origineel nee  ;D  de muziek vond ik wel lekker klinken...

Oke,ik moet toegeven......die muziek van Ennio Morricone kon ermee door. Maar de rest........... :P :P

MvrGr. paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Oracle

Citaat van: MrPink op september 19, 2003, 16:06:39
Leuke discussie. :)

Is inderdaad een leuke discussie!  :D (al zeg ik het zelf..  :-[ )

Mij schiet nog Cobra te binnen (die film met Stallone en Brigitte Nielsen); was ook knap waardeloos.

Maar wat schetst mijn verbazing? Ik hoorde dat Cobra 2 nu in productie is...  ???  Kan iemand mij dat uitleggen??  ;D

Groet,
Mark

Point7

Citaat van: PauK op september 19, 2003, 16:07:18
at laatste irriteert mij mateloos. Dus echt slechte films die ik gezien heb:

- Battlefield Earth (is ECHT helemaal niets!)
- Red Planet (klopt helemaal niets van, zelfs de wetten van de natuurkunde worden met de voeten getreden)

Ik vind Red Planet zelfs een heel goede film ! Die heb ik al zeer dikwijls gezien. Ook Battlefield Earth vind ik goed.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Point7

#43
Citaat van: rammsteiner op september 19, 2003, 22:24:36
Citaat van: Eddy op september 19, 2003, 20:42:10'Basic' vond ik ook niks aan.

En zo zie je maar dat het altijd subjectief is wat een ander vind. Vond deze nl. niet eens zo slecht. En wat betreft die RED PLANET kan ik daar ook nog met veel plezier MISSION TO MARS bijzetten(wat een k*tfilm, zeg).

MvrGr. Paul

Met die Mission To mars ben ik het ook eens. Dat was nu eens een slechte film.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Scarp

Battlefield earth kijk ik per definitie niet omdat het een "fundraiser" for scientology was/is. John travolta is daar een aanhanger van en de film is gebaseerd op een boek van de oprichter van die sekte.

PaulB.

Citaat van: Scarp op september 21, 2003, 11:25:08
Battlefield earth kijk ik per definitie niet omdat het een "fundraiser" for scientology was/is. John travolta is daar een aanhanger van en de film is gebaseerd op een boek van de oprichter van die sekte.

Ook al zou je ´m een keer aanzetten gaat ie toch binnen,ik schat,11 minuten af, scarp. Echt een zeer slechte film.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Scarp

hehe... inderdaad, dat schat ik ook. Alhoewel 11 minuten misschien nog lang is.

Nog wat slechte films:
The Bachelor, stomme en saaie komedie.
Predator 2, argh ... zonde van het fraaie origineel.
Days Of Thunder, alleen de races zijn leuk...de rest van de film niet.
Boxing Helena, waaaaaaaaaaahhhhh....
Alle "bloot" films met Mickey Rourke erin (wild orchid, etc).
Titanic, ik ben er nooit doorheen gekomen. De computer animaties erin zijn belabberd.
Alle superman films ... duh ...
Spice World. Spice chicks zijn gelukkig ter ziele.
Popeye, met Robin Williams ... slecht!
Alle films met Pokemon of Dragon Ball X, Y of Z.
Mortal Kombat films.
Alle highlander sequels (alleen de 1e was goed).
Alle Looks Who's talking Sequels zijn bar slecht. De 1e was nog grappig.
Alle dansfilms (lambada, etc).
Howard the Duck
Grease 1 en 2.
The Hours (*gaap*)
Chicago (of welke andere broadway musical dan ook).

Spacebass

LOL  ;D

Je keuzen worden zo wel wat beperkt  ;D

Oracle

Citaat van: Scarp op september 21, 2003, 12:08:55
Nog wat slechte films:
Howard the Duck

Zo zie je maar dat inderdaad smaken verschillen. Ik vond howard nog wel grappig. Ik heb die film gezien, samen met een neef van me. We zaten echt met zijn tweeen in de bioscoop zaal!  ;D

Dus misschien heb je toch gelijk!  ;D

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Scarp de laatste Highlander was wel redelijk.
En Howard the Duck MAN !!!! Howard kicks ass.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"