Render PC

Gestart door papaleo, juni 14, 2010, 18:06:26

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Ik ben zo langzamerhand wel toe aan een compleet nieuwe pc/systeem.
Dit systeem zou geschikt moeten zijn om mijn 1080/50P materiaal 'snel' te kunnen editen.

Ik zelf ben niet echt thuis in deze wereld,dus wie zou mij kunnen adviseren welke componenten ik het beste zou kunnen nemen om een geschikte pc samen te stellen?

Is dit evt een geschikt systeem (zie link)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99840.msg1682860#msg1682860
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Adobe Premiere Pro CS 5, dus de nieuwe versie werkt volgens de reviews heel goed met GPU off-loading. Ik meen dat het helaas alleen op nVidia werkt, maar dat moet je dus even zelf checken. Dus windows 7 64 bit pc met lekker veel ram al is 6 of 8 gig vaak wel genoeg. Door de GPU off-loading hoef je ook niet meer perse aan de Core i7 of Xeon processor, maar moet het afhankelijk van de eisen op een i5 of zelfs een i3 kunnen, avchd native editten.

papaleo

Citaat van: donaldk op juni 14, 2010, 20:19:48
Adobe Premiere Pro CS 5, dus de nieuwe versie werkt volgens de reviews heel goed met GPU off-loading. Ik meen dat het helaas alleen op nVidia werkt, maar dat moet je dus even zelf checken. Dus windows 7 64 bit pc met lekker veel ram al is 6 of 8 gig vaak wel genoeg. Door de GPU off-loading hoef je ook niet meer perse aan de Core i7 of Xeon processor, maar moet het afhankelijk van de eisen op een i5 of zelfs een i3 kunnen, avchd native editten.

Klinkt veelbelovend....,en werkt inderdaad alleen maar met diverse nVidia kaarten (GTX285,Quardo CX/FX3800/4800/5800) welke ik via de link van 'Erik' had gezien.
Maar begrijp ik het goed dat de Adobe CS5 dus met native 1080/50p materiaal overweg kan?
Is het een (groot) handicap dan als CS5 alleen maar met nVidia zou werken,ok.., de keuzes zijn wat beperkter maar nVidia maak toch wel mooie/goeie kaarten ?

@Eric
Thx voor de leerzame links,ik heb ze nog niet allemaal bekeken,ga ik zeker nog doen.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Je hebt een Panasonic 700? Ook de simpele tv programma aan elkaar plakker/haal de commercials eruit Videoredo beta ondersteunt h.264 en(!) rendert alleen de cuts. Dit werkt met 1080P materiaal van de 700. Zijn nog wat opties, kijk even op avsforum http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=161 voor wat meer software opties.

Inmiddels schijnen ook wat meer standaard nvidia kaarten met ppp te werken. Helaas geen opencl support (nieuwe versie 1.3a is vandaag gelanceert), zodat het met alle kaarten werkt, niet alleen nvidia.

papaleo

Ja,ik heb een TM-700.
Met de bijgeleverde HD Writer AE2.1 kan je ook editen,met wat simpele overgangen.
Ik ben zelf nog nooit met Adobe CS in de weer geweest,hoe hoog/laagdrempelig moet ik dit,tov Pinnacle 14 zien?

VlisChris

PP CS3 heeft mij en een maatje redelijk wat tijd gekost om er lekker mee te kunnen werken.
Kun je er eenmaal lekker mee werken is het een aller aardigst programma.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Zal ook wel wat duurder zijn vermoed ik
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

Tja, ik weet niet wat Adobe resellers er in NL voor vragen, wel wat de $ prijs is 800 voor ppp en aftereffects bundel. En wat de de prijs is bij alteratieve aanbieders voor de complete suite in Engels of Nederlands :devil:.

Zelf heb ik er de pc niet voor.

Pinnacle is tegenwoordig van Avid en Mediacomposer 5 is nu ook uit, kreeg vorige week of zo een mailtje van ze waarin ze dat lieten weten;-).

Media100 is ook net een nieuwe van uit, maar geen avchd suport in de specs, alle aandacht ging naar MXF, AVC-Intra en nog zowat...

papaleo

Wat is verstandig om een PC te gaan bouwen en achteraf de editing software te kiezen?
Of nu al een keuze te maken met welke sw je wilt gaan bewerken,en daar je PC op af te stemmen?

Want over welke software ik wil gaan gebruiken ben ik nog niet uit....,maar wil wel alvast een nieuw systeem gaan bouwen,en had deze componenten alvast in mijn gedachten/rijtje staan....;

- Intel Quad Core i7 860/920 2.66 GHz of hoger 9xx
- Asus P6T Deluxe V2 of asus p6x58d premium (mobo)
- 12 GB werkgeheugen 1600 MHz DDR3 (6x 2GB) of 12 gig of G.Skill Trident DDR3 2000 RAM memory
- Asus ENGTX260 TOP 896 MB of  ATI DirectX 11 (videokaart)
- Cooler Master Hyper N520 Voeding 600 Watt of Corsair 850HX 850watt PSU
- Microsoft Windows 7 Home Premium  of Ulimate OS (64Bit)
- 2x 1,5TB Western Digital Caviar Black SATA 3.0 Hard Drive
- Case: Coolermaster HAF-X 942 of Silverstone Raven RV02

Wat denken jullie van deze configuratie?
Is deze PC met deze config. wel veelzijdig genoeg om met elke/diverse AVCHD sw,van keuze uit de voeten te kunnen?

Erik

Eerst zou ik gaan bedenken hoeveel tijd je eraan spendeert en of het een beetje hobby geklooi is, 2 a 3 uurtjes per week of minimaal 2 uur per dag.
Hoe sneller hoe beter geldt voor elke software.

Set klinkt al leuk, zou wel kijken naar het videokaart gedeelte. Zou zonde zijn als videokaart niet helpt bij bepaalde software en je er achteraf pas achterkomt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Nog een leuke test, wie durft nog te zeggen dat je op pc's geen video kan bewerken.

http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=4451
- Winston Churchill

donaldk

Die GTX 260 wordt simpelweg niet ondersteund, dus dan gaat de mercury engine uit, staat in het zdnet artikeltje. Die GTX 285 kost tegen de 400 euro, de Quadro FX 3800 al snel 800$, dus dat is aardig wat.

Erik

Alleen die prijs van de software 1000!! geen kattepis.
- Winston Churchill

donaldk

Das adviesprijs, we weten beiden wel waar de complete bundel goedkoper te krijgen is :-X. De Engelstalige versie is overigens een stuk goedkoper, voor hen die geen NL interface willen.. Advies prijs van $800 en $1000 voor Final Cut Pro, dus maccies zijn goedkoper uit met Adobe, als ze een recente mac(book)pro hebben.

EJ

Professioneel video kaartje gebruiken zoals http://tweakers.net/nieuws/68168/amd-introduceert-twee-firestream-kaarten-voor-servers-workstations.html? Heeft nvidia vast wel tegenhangers voor.

donaldk

Ja de FX 3800, de goedkoopste ondersteunde Quadro, echter deze kost het dubbele van de GTX 285 van circa 400 euro), de enige ondersteunde niet-quadro kaart.

Erik

Ik zou toch echt die gtx285 nemen en dan maar een iets langzamere cpu, minder memory oid.
- Winston Churchill

papaleo

Citaat van: Erik op juni 21, 2010, 18:20:52
Eerst zou ik gaan bedenken hoeveel tijd je eraan spendeert en of het een beetje hobby geklooi is, 2 a 3 uurtjes per week of minimaal 2 uur per dag.
Hoe sneller hoe beter geldt voor elke software.

Set klinkt al leuk, zou wel kijken naar het videokaart gedeelte. Zou zonde zijn als videokaart niet helpt bij bepaalde software en je er achteraf pas achterkomt.

Video bewerken zal bij mij 'hobby geklooi' blijven,maar het resultaat zou wel 'n semi prof. uitstraling moeten krijgen.
Maar het belangrijkste argument is; dat ik zonder ergernis achter mijn scherm lekker kan gaan klooien met het AVCHD materiaal....,dus zonder vastlopers,rebooten en meer van die zooi die je waarschijnlijk op een snel en stabiel systeem niet zal hebben(hoop ik  ;) )

Met welke (allround) videokaart zal ik het beste af zijn,dus die met alle/meeste software uit de voeten kan,of bestaat deze niet?

En zou ik voor rond de 1000/1500,- een mooi/snel systeem kunnen laten bouwen,waar ik lekker snel mee kan editen?

Wat/welk configuratie stellen jullie voor.....?

EJ

Drivers van professionele videokaarten zijn van andere kwaliteit dan die voor de hobby/thuismarkt.

Verder is duur/snel/etc geen enkele garantie voor het uitblijven van vastlopers. Als je niet wilt rebooten dan moet je van Microsoft spul wegblijven, zo simpel is het. Je weet dat iedere driver update/software update gaat uitmonden in rebooten.

Dus ik denk dat je met die gtx285 het beste af zult zijn, maar garantie krijg je daar niet op. ;)

Erik

Ik zou het zelfs willen omdraaien, ga eerst op zoek naar welke software je precies wilt gebruiken.

En ga dan pas de juiste pc/hardware erbij zoeken.
- Winston Churchill

papaleo

Citaat van: papaleo op juni 21, 2010, 14:22:47
Wat is verstandig om een PC te gaan bouwen en achteraf de editing software te kiezen?
Of nu al een keuze te maken met welke sw je wilt gaan bewerken,en daar je PC op af te stemmen?

Want over welke software ik wil gaan gebruiken ben ik nog niet uit....,maar wil wel alvast een nieuw systeem gaan bouwen,en had deze componenten alvast in mijn gedachten/rijtje staan....;

-
-
-
-
-
-
-

Is het toch verstandiger.....om de PC om de sw te bouwen.
Maar dat is verrekte moeilijk, want je kan natuurlijk van elk merk wel een 30 dagen versie downen, maar dan moet je wel, om eens te kijken welk merk je het beste bevalt,voor elk merk sw een super PC met een verschillende configuratie hebben.....want het een gaat weer niet samen met het ander.

Erik

Zijn er geen tijdschriften over dit onderwerp, NL of UK of USA of DE magazines, misschien kun je er daar eerst een paar van kopen die helemaal doorspitten zodat je een idee krijgt wat goed is en wat niet. Er zal vast wel iets op dat gebied zijn te krijgen. Aan de andere kant je wilt toch een beetje gevoel krijgen of het pakket je aanspreekt of niet. Oftewel pleur alles op je oude pc, en kijk wat je het leukste vind werken. Misschien vind je CS5 overkill en heb aan die goedkope versie Adobe premiere elements voor een fractie van de prijs al genoeg   :pompom:

en zo niet die gtx285 is al voor 290 te krijgen.
- Winston Churchill

Ronin79

Dit zou een optie kunnen zijn:

* Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart
* Corsair HX750 Watt 80+ Voeding
* MSI P55 GD65 Moederbord
* Intel i7 860 Processor
* Artic Silver 5 Koelpasta
* Mugen 2 Processor Koeler
* Kingston Hyper X 1600 Mhz, Cas 8 4 gig - 2 x = 8 gig geheugen
* OCZ Vertex 2 Extended 60 gig SSD (voor windows)
* WD 1TB Harddisk (voor Opslag)
* Creative Titanium geluidskaart
* MSI 5770 Hawk Grafische Kaart
* NEC DVD Brander

€ 1431 Bij Salland Automatisering

SSD / Hardeschijf:

Ik heb gekozen voor de snelste SSD schijf die er te koop is ... de Vertex 2 Extended.
Deze schijf heeft een lees en schrijf vermogen van 250 mb per seconde. Een normale hardeschijf haalt ongeveer een 35 a 50 mb per seconde.
Op De SSD instaleer je natuurlijk je Windows.

Wil je meer ruimte, voor oa. verschillende games en programma's, dan kun je ook de 120 Gig versie kopen, maar die kost ongeveer € 370.
2 Schijven van 60 gig in een Raid config heeft geen zin .. ivm met de Trimm, die een Raid config niet ondersteund.

Grafische Kaart:

Verder heb ik gekozen voor een MSI Hawk 5770 grafische kaart. Deze is snelgenoeg met rendering, en kan ook nog aardig mee komen met gamen.
Voor een betere kaart, zou ik de MSI Lightning 5870 of een Sapphire Vapor X kaart kiezen. Deze zijn natuurlijk ook wat duurder.

Processor:

Qua processor heb ik gekozen voor een i7 860. Deze processor is in de meeste gevallen sneller als de i7 920 en de i7 930.
Wil je een snellere processor, die ook nog eens unlocked is .. dan is de € 350 euro kostende i7 875K de beste oplossing.
Deze processor is een stuk sneller dan de i7 950 en ook verslaat hij in meerdere benches de i7 975 EE.

Moederbord:

Zoals je ziet heb ik voor de MSI GD65 gekozen. Ook hier geld: wil jij een betere moederbord, met een goed geimplenteerde USB 3.0 ondersteuning,
middels een PLX chip, dan kun je beter kiezen voor de € 200 euro kostende MSI P55 GD85.

De Koeling:

De gekozen Mugen 2 is een van de beste luchtkoelers te koop. Aangezien deze niet duur is, heb ik hiervoor gekozen.
Wil je echter een betere koeling, dan is de Promilatech Megahalems een betere keuze. Zorg er dan wel voor
dat je aan weerskante een 120 mm fan heb zitten. Deze zou het volgende kunnen zijn: Noiseblocker 120 mm fan @ 1250 rpm.

Wil je perse hoog geheugen hebben, zoals de geweldige Corsair Dominator GT modules + extra geheugen cooler,
dan is het verstandig om voor de Corsair H50 Waterkoel set te gaan. Deze is € 74.
Wat dan verstandig is, is dat je aan weerszijde van de H50 radiator een 120 mm Noiseblocker fan @ 1250 rpm zet.
Dit is het zogenaamde Push / Pull principe. De temp. zal dan nog een met 3 a 5 graden zakken.
Zou je de H50 gaan instaleren volgends de voorschriften, dan zal je een extra outtake fan in je kast moeten hebben.

Hou daar rekening mee. De kasten die dat zo wie zo hebben zijn de volgende: Coolermaster 840, Cosmos S en de Pure Black.
Verder de Corsair Obsidian 700 en 800D en ook de Silverstone TJ 07.
Reken er dan wel op dat de kosten van je systeem dan omhoog gaan.

In jouw geval zou ik dus, zoals ik al aangaf, de Mugen 2 cooler kiezen.  ;)

Systeemkast:

De CM 690 II Advanced is een van de beter kasten in zijn prijsklasse. Ook de kosten vallen mee.
Wil jij een betere kast, dan zou je dat zeker kunnen doen, maar dan gaan de kosten ook omhoog.
Zoals ik al eerder aangaf, de CM Cosmos S en de CM 840 Black zijn ook mooie kasten.
Al zie ik dat je waarschijnlijk een CM HAF X zal gaan kopen  ;)

Mijn persoonlijke keuze zou zijn; Lian Li A71F, de Coolermaster Cosmos Pure Black of de Corsair
Obsidian 800D. Alleen moet ik je wel waarschuwen, deze kasten zijn vanaf € 150.
Aangezien jij tussen de 1000 en 1500 uit wou zijn, en niet tussen de 2000 en 3000 euro.
Is de config die ik bovenaan de post vermelde een mooie oplossing, zeker voor het geld.

Wil jij toch een duurder systeem, dan zouden een van de hardware varianten, die ik hier boven vermelde,
een mooie update kunnen wezen.

Ik hoop dat ik je een inzicht of een tip heb kunnen geven, wat betreft een mogelijke config.

Wat jij doet en wil .... is natuurlijk geheel aan jou  ;)

blue-eyes

SSD schrijven staan niet bekend om hun snelle schrijven, wel om hun snelle lezen.

Klopt het wat je dan daarover schrijft?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;