(Verzend) schade Home Cinema

Gestart door melluh, mei 30, 2010, 13:13:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

melluh

Citaat van: mimic op mei 31, 2010, 15:50:44
Ik heb absoluut geen verstand van zaken maar;

hoe weet je dat dit de door jou verzonden artikelen zijn?

Precies, ook ik wordt achterdochtig. Daarom heb ik de koper al 2 maal verzocht foto's te sturen van het apparaat mét serienrs.

Erik

Citaat van: melluh op mei 31, 2010, 18:38:05
Precies, ook ik wordt achterdochtig. Daarom heb ik de koper al 2 maal verzocht foto's te sturen van het apparaat mét serienrs.
Het is inderdaad een wat vreemde gang van zaken. Maar aan de andere kant als hij het echt naar de winkel heeft gebracht dan kan hij geen foto's maken en denkt je doet het er maar even mee. Zit wat in.
Wat wil hij nou eigenlijk van jou? Dat jij de reparatie betaald oid? Geld terug?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Crissis

Ik vind het inderdaad wel raar dat hij de set meteen wegbrengt... waar heeft hij de set eigenlijk heen gebracht? Daarvoor moet je denk ik eerst een RMA aanvraag doen... gaat ook weer tijd overheen...
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

koosnaampje-audiofiel

Om wat voor set en wat voor bedrag gaat het eigenlijk?

Ik neem aan dat reparatie ook moet lonen.

Klipsch, Denon.

Nahpets

Citaat van: melluh op mei 31, 2010, 07:20:20
Het lijkt alsof hij hier niet in wil meegaan. De eerste keer dat ik vroeg om duidelijke foto's van de achterzijde (waarop de serienrs goed leesbaar zijn) kreeg ik als reactie dat hij de set had weggebracht. Onder het motto, kijken wat er nog te redden valt.

Begrijp ik nu goed dat hij de spullen ter reparatie heeft aangeboden zonder jou eerst te vertellen dat er schade was en met jou te overleggen? Zo ja, dan zou hij van mij de hoogste boom in kunnen, hij kan wel van alles proberen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

SpeedyAndré

Deze set heeft ook op htforum gestaan met een vraagprijs van €130,- ...
Als de reparatie duurder uitvallt dan wordt het een lastig verhaal  ???

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

melluh

Het gaat inderdaad om bovenstaande set, inclusief verzendkosten € 160,-. Reparatie is geen optie lijkt mij daar de koper ook aangeeft dat de tuner niets doet.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: melluh op mei 31, 2010, 21:27:16
Het gaat inderdaad om bovenstaande set, inclusief verzendkosten € 160,-. Reparatie is geen optie lijkt mij daar de koper ook aangeeft dat de tuner niets doet.

Dat soort kant en klaar 5.1 setjes kunnen toch niet gerepareerd worden?

Met alle respect voor het setje hoor, maar wat denkt de huidige bezitter daar nou mee te breiken, sony ziet hem al aankomen met die set.

Mocht hij echt uit aller eerlijkheid handelen, dan zou ik fifty-fifty doen.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat zoeits op deze manier aankomt, zoals ik al eerder omschreef is het toch nietzo goed verstuurd als je zelf misschien dacht Melluh?


Ik snap best dat je niet met opzet deze problemen opzoekt, maar vind het verhaal van het switchen van de 5.1 nog niet echt geloofwaardig, en tot tegendeel bewezen is.


En niet aannemelijk omdat het toch gaat om een heel simpel setje gaat....en met welke achter liggende gedachten, ik heb bij het grofvuil een kapot setje gevonden en die ga ik via marktplaats inwisselen met een sluwe Nigeriaanse wisseltruc.....
Klipsch, Denon.

Joris1971

Laat die vent toch barsten, als hij te beroerd is om goede foto's te nemen zodat het serie-nummer te zien is,  als dat al teveel moeite is zou ik denken: Bekijk het lekker.

tijse400

de verkoper is verantwioordelijk voor levering van de verkochte goederen. via marktplaats heb je zo wie zo geen garantie oid van de verkoper natuurlijk, maar als je dan iets krijgt dat stuk is, en je bent achterdochtig, en het gaat om "klein"bedrag" zoals 130 euro ( lten we het maar klein noemen, op dit forum)
dan zou ik woest zijn als ik het kapot geleverd krijgen. bij wijzen van spreken, en zou ik het zeker niet ter reparatie aanbieden.

daar heeft de koper ook geen recht toe.
de koper had de verkoper de kans moeten geven de "fout"te herstellen, in dit geval zou dat dus kunnen leiden tot ontbinding van de overeenkomst. verkoper kan immers geen andere 2e hand set leveren die het wel goed doet.

dat had de koper alsnog wel eerst even moeten verifieren.

vergelijk het met de mediamarkt.
ik kooop iets
het is stuk, en ik breng het direct naar de reparateur op de hoek, en vervolgens bel ik mediamarkt, dat ze een rekening van mijn de reparater tegemoet kunnen zien. ( en dt dan terwijl er dan zelfs nog garante op zat, van de mediamarkt.
dekoper had dus zeker zelf ook slimmer met deze zaak om moeten gaan, en heeft wat mij betreft zijn rechten op jou wel verspeeld.

dat hij geen extra fotos wil maken vind ik ook vreemd, en ik zou dan ook zeggen dat je geen reparatie gaat betalen, en als de koper dat niet leuk vind dan stuurt ie het maar terug a 30 euro verzendkosten, en dan krijgt ie zijn 130 euro terug.

zien of ie daar dan zo happig op is. de doos fotograferen is zeker wel nuttig.  iets dat in een doos zit en zo danig verpakt is dat het niet los in de doos zweeft kan bijna onmogelijk zonder grote krachten van buitenaf, en zonder schade aan de doos, niet zomaar verbuigen.
een ntenneaansluiting steekt immers nauwelijks uit! je moet al je best doen om die te raken door een doos heen volgens mij.

maar goed, je kunt vooralsnog eens kijken wat ie wil. je kunt er ook bijna zeker van zijn dat een reparatie meer de 130 euro kost, dus total loss. en dus niet reoareren, en dan moet ie het maar terig sturen of zo. als ie voor die route zou kiezen, dan zit er een kans in dat de koper toch te goeder trouw handelt.
als hij het toch gerepareerd wil zien, of zegt dat het gerepareerd is, dan zou ik naar het bedrijfvragen, en verifieren. en vervolgens zeggen dat het ricsico van de hoge kosten zonde overleg met jou zijn gedaan, en dat de koper zelf de kosten moet dragen.


als hij het daar niet mee eens is zal hij er een zaak van moeten maken, en aantonen dat jij het beschadigd hebt verkocht, of aantonenen dat de beschadigingen tijdens transort van tnt zijn gebeurd. duus dan heeft ie toch meer fotos nodig als bewijs, en staat ie alsnog in zijn hemd vanwege zijn rare actie de set meteen ter reparatie weg te brengen..


ik geloof er niet in in in iedergeval..
iemand die achterdochtig is, die achteloos iets ter reparatie weg stuurt en dan ervan uit gaat deat de verkoper dat gaat betalen zonder daarover te overleggen, alsof het de gewoonste zaak van de werlend is dat zoiets gebeurt, ( dat als je iets opstuurt dat het dan tijdens transport kapot kan gaan, en och dan betaald de verkoper zonder blikken of blozen)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

lexhunt

Ben zelf juridisch adviseur en kan niet anders zeggen dan  :withstupid:
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

melluh

Ik heb de koper zojuist weer een mail gestuurd waarin ik heb gevraagd om meer duidelijkheid. Waar is de set op dit moment ervan uitgaande dat reparatie niet zal worden uitgevoerd in overleg. Nogmaals gevraagd om duidelijkere foto's. Tevens wederom benadrukt dat ik tot een goede oplossing wil komen, maar dat dit dan wel van 2 kanten moet komen.

We wachten af...

Audia

Citaat van: lexhunt op juni  2, 2010, 08:59:27
Ben zelf juridisch adviseur en kan niet anders zeggen dan  :withstupid:

Ben geen juridisch adviseur maar  :withstupid: too
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

lexhunt

Citaat van: Audia op juni  2, 2010, 13:19:23
Ben geen juridisch adviseur maar  :withstupid: too

;D je hoeft idd geen juridisch adviseur te zijn om het eens met iemand te zijn, ik zou alleen aangeven dat het verhaal juridisch gezien in grote lijnen klopt.
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

Randal

Wie weet is de koper nu wel druk bezig de defecte onderdelen (of het serienummer) over te zetten naar het door jouw verkochte apparaat.
Ik vind het in ieder geval ook een heel erg vreemd verhaal.

Wie gaat er nu, zonder overleg, een defect ontvangen apparaat direct ter reparatie aanbieden?! Daarmee maakt hij het voor jouw onmogelijk de situatie goed in te schatten.
Daarnaast berekend vrijwel ieder reparatiebedrijf onderzoekskosten als een reparatie niet doorgaat.
Een goed handelend persoon gaat geen kosten maken, omdat dit ontbinding van de koop in de weg ligt.
Verder neemt hij jouw de mogelijkheid uit handen om zelf een reparateur te selecteren. Mocht de reparateur echt bestaan, dan kan er wellicht een familielid of een bevriend persoon maar wat zitten te rotzooien.

Hij had alles moeten laten zoals hij het aantrof en goede duidelijke foto's moeten maken.
Zo dient hij ook de verpakking nog in bezit hebben, want daar moeten sporen zitten van de opgelopen breukschade.
Normaal gesproken maak je dan ook direct foto's van de binnenzijde van de verpakking. Jij kan bijvoorbeeld niet weten of hij het apparaat niet gewoon uit zijn handen heeft laten kletteren...

Ik heb een heel sterk vermoeden dat hij door deze acties iets heeft willen verbergen.
Hij heeft het voor jouw iig onmogelijk gemaakt een goed oordeel te vormen en daarmee heeft hij (naar mijn inzien) zijn rechten verspild...




Jamez3rd

Zoals hierboven, dat dacht ik ook meteen, het hoeft namelijk helemaal niet jouw installatie te zijn, die garantie krijg je niet en haal je ook niet uit de foto's...
Had nog een kapotte in de kast staan en besteld eentje via marktplaats, laat de reeds kapotte nakijken en komt met een rekening die op de verkoper wordt verhaald... Tja als jij aangeeft dat het deugdelijk verpakt is en dan toch nog zo uit de verpakking komt, lijkt niet mogelijk...

Maar goed, rechtens ben je als verkoper aansprakelijk. Wat ongelovelijk naar... Geeft maar weer aan dat mijn "opstuur" paranoia toch nog enigszins gegrond is.

Rij liever 200km enkele reis dan dat ik iets laat opsturen.

Good luck!
Panasonic TH-42PZ80E / Marantz SR 6004 / Marantz BD 5004 / Harman Kardon HKTS 11 / Harman Kardon HTFS 2 stands / Samsung SMT-H3102 / Philips DVP5990

tijse400

je bent dan misschien als verkoper aansprakelijk voor een goede verzending en dergelijke.
maar daar zitten wel regels bij die ook door de koper moeten worden gehanteerd.
is die dat niet van plan of heeft die dat niet gedaan kan de overeenkomst nietig verklaard worden. aka ongedaan gemaakt.

dan zit je nog steeds met kapotte apparaten, maar is de koper verder "schadeloos " nu heeft deze op eigen houtje kosten gemaakt, en in feite al zonder overleg de overeenkomst zeg maar compleet uitgevoerd, en het apparaat beschadigd geaccepteerd, en daarna laten repareren.

ik zou niet weten op welke manier de verkoper nu voor eventuele extra kosten aapsrakelijk gesteld kan worden, omdat de koper geen enkele "regel" heeft gehanteerd die hoort bij een overeenkomst. de verkoper is niet in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen en zo had het wel gemoeten. in dit geval moet je dus eigenlijk stellen dat het helaas is voor de koper, dat hij nu zelf verantwoordelijk is.
ipv helaas voor de verkoper, dat die verantwoordelijk zijn voor verzending oid.

in dit geval heeft de koper het voor zichzelf verpruts, werkt de verkoper nu nog actief mee aan een oplossing en vangt dan bot bij de koper. wat mij betreft zou ik er kdan klaar mee zijn. ik ben ook geen winkel. dit risico bestaat altijd, en komt dagelijks meermalen voor als je er van uit zou gaan dat alles dat op MP beland ook daadwerkelijk wordt vrkocht en opgestuurd. dus uitzonderlijk (e) pech is het ook niet.

als verkoper zou ik dus zeker geen actie meer ondernemen, en verder niet meer bereid zijn kosten op me te nemen, of discussies aan tegaan.

als de koper het dan zo goed weet maakt hij er maar een civiele zaak van.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Randal

Citaat van: Jamez3rd op juni  2, 2010, 16:16:28

Maar goed, rechtens ben je als verkoper aansprakelijk.

Dat is dus alleen het geval als dit ook echt aantoonbaar is en als de koper hierop direct de juist acties onderneemt => dat wil zeggen direct vastleggen (bijvoorbeeld  door foto's te maken van verpakking en het apparaat), de verkoper zo snel mogelijk na constatering inlichten en deze vervolgens de gelegenheid bieden dit op een adequate manier op te lossen. 
Alle alternatieve acties van de koper die dit proces bemoeilijken/ onmogelijk maken, zoals dus het op eigen initiatief ter reparatie aanbieden/ weigeren binnen redelijk termijn de juiste foto's aan te leveren/ weggooien van de verpakking, maken het dat de bewijslast bij de koper komt te liggen. Bewaar zelf alle mails goed!
De koper wordt in deze aansprakelijk gehouden tot het tegendeel is bewezen (en de vraag is dan ook of dat laatste nu nog wel goed mogelijk is)
Nogmaals, als de doos zo hard is gevallen dat er onderdelen afbreken,  moeten de raakpunten/ beschadigingen zeker zichtbaar zijn in de verpakking...

melluh

#43
Vorige week woensdag heb ik onderstaande mail gestuurd

CitaatGoedemorgen,

Graag zou ik wat duidelijkheid willen omtrent onderstaande.

Waar is de set op dit moment, je had het erover de set te hebben weggebracht om te kijken wat er nog te redden valt? Ik neem aan dat je de set niet laat repareren zonder dit eerst te overleggen? Wat verwacht je van mij in deze? Ik wil deze kwestie graag in goed vertrouwen op lossen, maar ik voel me nu een beetje buitenspel gezet. Ik je meerdere malen gevraagd om foto's. Foto's waarop duidelijk de schade te zien is en waarop de serienummers zijn af te lezen. Begrijp me niet verkeerd, maar ook ik word zo een beetje achterdochtig. Wat me nog het meest verbaast is dat bij deze uitwendige schade de doos nauwelijks schade heeft opgelopen. Nogmaals ik vind dit een hele vervelende kwestie en wil heel graag tot een goede oplossing komen, maar dit moet dan wel van 2 kanten komen.

Ik hoor het heel graag.

Tot op heden nog steeds geen enkele reactie, heel vreemd dus. Misschien heeft deze man wel dezelfde set gehad welke de geest heeft gegeven. Gezien de leeftijd was het niet rendabel deze te laten repareren. Hij koopt via Marktplaats dezelfde set, sloopt zijn eigen en wil mij er voor laten opdraaien. Het is misschien ver gezocht, maar ik word steeds achterdochtiger in deze.


S@m

Lekker laten rusten, mindset en terug naar de orde van de dag... ;)

Koen K

Eens... Lekker laten spartelen. Als 'ie niet wil meewerken zoekt 'ie het maar uit  :smile:

Roadrunner

En... Hoe is dit nu afgelopen?

marc81


DVDGuy

.... is het afgelopen dan........... ???  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase