iPad/iPhone als AB

Started by J.A.F._Doorhof, May 25, 2010, 22:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

je kan wel emiters gebruiken.
Marmitek heeft een booster met emiters, die zet je er gewoon naast.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Ja, maar de iTach ondersteunt gewoon direct van die kabeltjes, scheelt weer een extra apparaat. En het idee van die Redeye is meer dat je hem op tafel zet en als dock gebruikt, terwijl ik zo'n ding niet in zicht wil hebben.

Nosoforos

Ik heb nog eens gemaild met de mensen van RedEye (heel behulpzaam en snel met reageren!). Ze zeggen dat er de komende tijden leuke dingen aankomen. O.a. een web based app, waardoor je ook vanaf je Mac/PC de RedEye kunt gebruiken (voor mij een vereiste). Tevens hebben ze me gezegd dat hun wat onduidelijke website verbeterd gaat worden en dat de app zelf meer mogelijkheden zal krijgen om grafisch wat mooier te worden (ik vind Bobby Remote in dat opzicht namelijk een stuk mooier.)
Het enige waar ik nog op wacht is een antwoord op mijn vraag of ik op de een of andere manier ook applescript kan gebruiken om commando's aan de RedEye door te geven (dat kan met een iTach wel, en is denk ik ook een vereiste voor mij).


Nosoforos

Hierbij nog een video van de remote app van Pioneer. Erg mooi wel, en gaat veel verder dan wat je met Infrarood oplossingen kunt bereiken. Ik hoop dat zoiets snel voor televisies op de markt komt. (en dan het liefst allemaal samenwerkt.) Dan hebben we ook al die IR-oplossingen niet meer nodig (behalve voor onze retro-spullen ;)
http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/icontrolav_iphone_app_video.html

Sol

Quote from: Nosoforos on June 20, 2010, 14:33:39
Hierbij nog een video van de remote app van Pioneer. Erg mooi wel, en gaat veel verder dan wat je met Infrarood oplossingen kunt bereiken. Ik hoop dat zoiets snel voor televisies op de markt komt. (en dan het liefst allemaal samenwerkt.) Dan hebben we ook al die IR-oplossingen niet meer nodig (behalve voor onze retro-spullen ;)
http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/icontrolav_iphone_app_video.html
Fantastisch mooie app, ook de leerzame filpjes en de interactiviteit in de app zijn een erg leuke toevoeging.
Ben benieuwd welke merken zich hier nog meer in gaan storten en hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Pioneer houdt zich wat dit betreft in ieder geval aan de belofte die de merknaam schept. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nosoforos

Wat ik dan wel balen vind is dat Pioneer geen plasma's meer maakt, anders hadden we dit natuurlijk ook al in de laatste TV's gezien.

Sol

Dat is de mindere kant van het verhaal inderdaad, echt jammer.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

#57
Als mijn huidige Pronto (test, type 970) gaat bevallen ben ik in de markt voor een huidig type zoals de Pronto 9600 / 9800. Dezen kosten 2ehands ruim boven de 600 euro.
De IPAD gaat dan een serieus alternatief zijn, mits het gaat werken. Ik snap de toepassing, nu maar hopen dat alles gaat gebeuren zoals we zouden willen ;)

Voordeel van de Pronto gaat zijn dat het IR heeft, dus geen extra app. benodigd. Voordeel van de IPAD is de bredere toepasbaarheid. Bijv. F1 rondetijden op de IPAD ipv een laptop en een AB op je schoot :D


p.s. Weet iemand of je bij de Marmitek emitter uitgangen ook een singlejack aansluiting van een apparaat kan gebruiken? Of moet dit met het op te plakken IR oogje? Op deze manier zou ik dan alle app. kunnen aansluiten, muv de TV (heeft geen IR uitgangen). Dit met de toepassing zoals Frank beschrijft (red eye).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Zie pagina 9. Is dat geen oplossing voor het probleem met meerdere merken? Het apparaat heeft zowel RS232 als IR, en kan bovendien dienen als control center voor je domestische beveiliging, projectorliften, verlichting, etc., etc. en is volledig te bedienen middels iPod Touch, iPhone en iPad.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ro

Dat lijkt heel erg op de apparaten van GlobalCache http://www.globalcache.com/products/gc-100/models1/

Voor de GlobalCache is een plugin geschreven voor Homeseer. Hierdoor kan je via Homeseer alles aansturen wat je op de GlobalCache kan aansluiten, waarmee je dan allerlei soorten apparaten in je huis kan bedienen. Met de HsTouch software maak je dan je eigen interface voor pc, iPhone of Ipad.

Hieronder een voorbeeld wat je ermee kunt doen. Helaas geen a/v voorbeelden.

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Etiennevh

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 29, 2010, 16:39:35
We zijn wel Apple dealer maar niet geautoriseerd, je wil niet weten wat je daarvoor moet doen, en de marges zijn zo verschrikkelijk laag dat je wel kan vergeten dat we dat doen (marges zijn gelijk aan wat we nu hebben).

Zelfde geld voor apple powerbuys, marge op een macpro ligt in de range van 100-125 euro (op een apparaat van 2300.00), dus daar kun je heel weinig mee.
We leveren Apple omdat er vraag naar is, maar alleen op bestelling, het is dus echt een service product.
We verkopen 10x liever een PC :D

Ik weet er alles van. Ons bedrijf heeft geprobeerd geauthoriseerd te wroden. Moet je 2 fulltime buitendienst en 2 fulltime binnendienst verkopers hebben, Minimale omzet van 50.000 euri en minimale winstmarge van 15.000 euri. Dat betekent dus met de bekende apple marges, dat je ongeveer 500.000 euri moet verkopen om aan die 15.000 te komen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Pieter-Jan

Ook Logitech komt met een remote voor ipad.
Ze brengen de "Revue" op de markt, een google TV box met daarbovenop de volledige functionaliteit van de huidige harmony afstandsbedieningen.
Ook hebben ze hun eigen bediening, maar er komt ook een app voor iphone, ipod touch, ipad en voor android phones.

De voorstelling ziet er wel mooi uit ... ben benieuwd wat de prijs wordt :sigh:

http://www.logitech.com/en-us/1005/7099?WT.mc_id=google_googletv_redirect_052010
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

maxtrash

dat is wat nodig is, een bedrijf als logitech wat er zich mee gaat bemoeien. Interessant om te zien wat de toekomst gaat brengen!

Nosoforos


Robbo

Voor HT gebruik is een remote zonder hard keys een absolute ramp.  Ik heb hier een tijd de eerste Philips Pronto Ru970 gehad en zeker met een cursor (DVD navigatie ed) werkt dat voor geen meter.  Dus daar blijft in mijn geval de Pronto Pro voor.

De iPad zie ik zeker mogelijkheden voor, maar dan als basis voor home domotica.  Waar je nu een Crestron of AMX touchpanel (a 5000 euro) voor nodig hebt, kun je dadelijk met een 800 euro + 160 dollar software af (http://www.iridiummobile.net/).   

Integratie met onze KNX based (Gira) domotica moet dan zelf te doen zijn ipv een AMX programmeur (a 100 euro p/u) te moeten inhuren.   Of het iPad dan ingebouwd word of losstaan laat (http://macnews.desinformado.com/2010/06/new-savant-desktop-and-in-wall-ipad-docks/) moeten we nog even kijken.  Het is altijd wel makkelijk om de iPad mee te nemen.  Nadeel is dan weer dat al je het ding nodig hebt je hem weer moet zoeken :) 

Later uitbreiden met Sonos (http://www.stylecowboys.nl/Multimedia/1119)  en IP based bewakingscameras   O0


Sol

Quote from: Robbo on June 28, 2010, 14:29:29
Voor HT gebruik is een remote zonder hard keys een absolute ramp.
Op een iPad die wordt gebruikt als 'allround domestic controller' vallen toch wel dergelijke knopjes te bevriezen? Dat lijkt me niet het probleem.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nosoforos

Hardkeys lijken mij helemaal niet zo nodig, zolang de gebruikte software maar wel gestures ondersteunt. Voor kanaal wisselen of volume aanpassen moet je niet eerst op je schermpje hoeven kijken, maar een simpele swipe kun je blind doen. En dan kun je ook nog gebruik maken van de accelerometer, waardoor je door schudden of heen en weer of op en neer bewegen acties kunt laten uitvoeren, ook zonder te hoeven kijken.

Pieter-Jan

Quote from: Nosoforos on June 28, 2010, 23:58:52
Hardkeys lijken mij helemaal niet zo nodig, zolang de gebruikte software maar wel gestures ondersteunt. Voor kanaal wisselen of volume aanpassen moet je niet eerst op je schermpje hoeven kijken, maar een simpele swipe kun je blind doen. En dan kun je ook nog gebruik maken van de accelerometer, waardoor je door schudden of heen en weer of op en neer bewegen acties kunt laten uitvoeren, ook zonder te hoeven kijken.

Dat zal de logitech ipad applicatie ook doen geloof ik  ::)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Sol

Dan wordt film kijken of muziek luisteren ineens een hele nieuwe ervaring.
Voorbijgangers zullen wel vreemd opkijken als je ineens met je iPad door heel de kamer aan het zwaaien en sweepen en schudden bent. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ro

Dit soort functionaliteit voegt echt wat toe aan de standaard remotes die we nu hebben. Maar het zal nog wel even duren voor zoiets beschikbaar is.

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

bartus

Quote from: Nosoforos on June 28, 2010, 23:58:52
Hardkeys lijken mij helemaal niet zo nodig, zolang de gebruikte software maar wel gestures ondersteunt. Voor kanaal wisselen of volume aanpassen moet je niet eerst op je schermpje hoeven kijken, maar een simpele swipe kun je blind doen. En dan kun je ook nog gebruik maken van de accelerometer, waardoor je door schudden of heen en weer of op en neer bewegen acties kunt laten uitvoeren, ook zonder te hoeven kijken.

Red eye ondersteund deze gestures  :pompom:

Nosoforos

Ja, weet ik. Ik hou RedEye goed in de gaten. Ze hebben nu een nieuwe webfunctie die er aan zit te komen. Op hun facebookpagina kun je er een filmpje van zien. Toch trekt RedEye me matig, de interface is erg lelijk en op dit moment nog niet aan te passen.
Verder vind ik de nadruk toch teveel liggen op het nabootsen van een "echte" afstandsbediening, terwijl er zoveel meer mogelijk is.
iRule vind ik op dit moment weer wat interessanter worden, ook al vind ik het nodeloos ingewikkeld overkomen, de software om remotes mee te maken vind ik erg windows-achtig en de website ziet er ook niet erg aantrekkelijk uit.

Icarus314

#72
Ik gebruik RemoteBuddy

Nosoforos

Ik heb eens gevraagd aan de developer van iRule of dat ook gestures ondersteunt, en jawel! En niet zo'n beetje ook, je kunt 6 gestures voor een enkele vinger en ook nog 6 gestures voor meerdere vingers instellen. Die zijn in ieder scherm te koppelen aan welke functie je maar wil.
Dat is voor mij een vereiste, want ik wil in ieder scherm het geluid bijvoorbeeld meteen kunnen uitzetten door twee keer te tikken op het scherm, en volume verhogen/verlagen door een zijwaartse beweging. Hij is momenteel bezig met versie 1.6, die werkt met de functies van iOS4.

Icarus314

Met de iphone 4 moet het mogelijk zijn om weer ouderwets te richten op een apparaat om het zo te bedienen of dat je b.v. definieert dat naar boven richten de versterker is, naar links de tv etc. dan kun je steeds met twee vingers en een richting alles bedienen!