Mini Meeting + Amp Shootout @ Blue-Eyes

Gestart door Scarp, november 4, 2003, 21:39:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

jamoman

ach jongens bekijk het langs de positieve kant en geniet van wat je hebt ;)
Jullie hebben allen reeds prachtspullen staan,...  helaas kan er een situatie onstaan dat je de mooie spullen wat je hebt moet verkopen (en heus niet door slecht geldbeheer).

Het zal wel duidelijk zijn dat ik nu in zo een situatie verkeer, zo wordt je dan  2 jaar teruggeslagen in je hobby.
Maar niet getreurd hoor, na regen komt zonneschijn ;)

Gewoon even dit om jullie duidelijk te maken dat je moet GENIETEN van wat je thuis hebt staan :)
.................................

Martin_M

#151
Ik denk dat een ieder toch gewoon geniet van z'n set hoor.
Maar dit is nu eenmaal een forum en dan heb je het soms meer over het hoe, waarom, waamee enzovoorts.

Geeft soms weleens een vertekend beeld denk ik.

Martin

Ik ga me nu echt zorgen om Garmt maken.....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

thommy

Citaat van: jamoman op november 24, 2003, 13:49:53
ach jongens bekijk het langs de positieve kant en geniet van wat je hebt ;)
Jullie hebben allen reeds prachtspullen staan,...  helaas kan er een situatie onstaan dat je de mooie spullen wat je hebt moet verkopen (en heus niet door slecht geldbeheer).

Het zal wel duidelijk zijn dat ik nu in zo een situatie verkeer, zo wordt je dan  2 jaar teruggeslagen in je hobby.
Maar niet getreurd hoor, na regen komt zonneschijn ;)

Gewoon even dit om jullie duidelijk te maken dat je moet GENIETEN van wat je thuis hebt staan :)

Hi Dimi,

Ben een beetje van de situatie op de hoogte.
Inderdaad een zware domper op de vreugde voor jou.

Maar inderdaad, zie het positief, na regen komt zoneschijn.

Trouwens, er zijn nog veel belangrijker dingen die voor gaan op onze dierbare hobby.
Je vrouw/vriendin, kinderen,  kortom je gezin, je zeer naaste familie(in jouw geval dan) zijn het echte leven waar niet mag op bezuinigd worden en verdienen dus ook wat hun oprecht toekomt, laten we dit nooit vergeten  ;)

Je kan in een mindere periode wel beroep doen op een hobby om alles een beetje te verzachten , maar nooit zul je zonder iemand 'echt' kunnen leven.

Amen.





jamoman

Martin, begrijp ik best hoor...en weet dat jullie op de eerste plaats genieten.
Ik bedoelde het helemaal niet zwaarwichtig  ;)
Eerder het tegendeel.. dat het een luxe situatie is om over "alsmaar beter"  te praten.

Yves thanks ! het is inderdaad heel vervelend je Ht set te moeten verkopen ( stel jullie dat eens voor jezelf voor :-X)

Ik ben  een Ht set armer, maar wel een "real estate" rijker, dus in absolute termen ben ik er rijker op geworden :).
en last but not least heb ik er een naast familielid mee gelukkig gemaakt ;)

Het is niet altijd zo erg als het soms lijkt. ;)
.................................

Martin_M

Hehe, ik zie dat Garmt net online is.......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Zo, heb het allemaal even gelezen (heb avonddienst en zie pas nu een computer, kwam van mijn vriendin vandaan) en ik ben het wel eens met de commentaren van Patrick, Martin en anderen. Nu even mijn eigen indruk.

Ten eerste moet me van het hart dat ik de TiKs van blue-eyes erg mooi en vooral onvermoeiend vind klinken. Ze spreiden enorm en waar je zit is niet echt van invloed. Duidelijk een goed ontworpen speaker en (sorrie...) iets meer mijn smaak dan de hogere Nautilus modellen, hoewel ik die keer op keer een kans wil blijven geven, omdat ik ze misschien wel nog steeds nooit goed heb gehoord (Yves... ;)).

We begonnen met de eigen Vincents, die een zeer rijk geluidsbeeld neerzetten, met een opvallend gloedvol midden, waar stemmen en instrumenten althans op de TiKs erg van profiteren. Het midden van deze speakers is namelijk vrij neutraal (bijna kaal) en kan best wat vulling gebruiken in dit gebied. Prima match dus tussen Vincent en de JBL's, hoewel het hoog mij net iets te opvallend was. Misschien een andere luidsprekerkabel proberen een keer? Bas was 'lekker' op de Vincents, maar kan strakker. Blue-eyes heeft de juiste keuze gemaakt!

De Parasound liet een wat gehomogeniseerd geluidsbeeld horen met een zachter hoog dan de Vincent. Het was allemaal wat platter en kleiner, maar op muzikaal gebied klopte het wel redelijk: je bleef toch wel echt naar de muziek luisteren, omdat de combinatie van kwaliteiten wel goed is gekozen naar mijn mening. Voor een 5-kanaals versterker toch zeker geen slecht resultaat, maar het was wel duidelijk dat er 'iets' niet helemaal optimaal was tussen de JBL's en Parasound.

De KRELL gooide het geluidsbeeld open. Uitsterven van geluiden was beter, er was meer realisme en gemak, bas was strak en vol, het geluidsbeeld kwam helemaal los en er was meer diepte en gelaagdheid te horen. Opvallend was ook de autoriteit van de versterker. Niet alleen in het laag, maar over het gehele frequentiebereik. Ik was best onder de indruk, maar mijn eerste indruk was dat het middenhoog wat donker was (in absolute zin, lees verder).

De Chord was slechts heel kort op polariteit getest en deze bleek ook vanaf het begin dus fout te zijn geweest... :(  Hierdoor wilde het geluidsbeeld minder loskomen en was het wat links/rechts. Dit werd later gecorrigeerd, waardoor het geluidsbeeld naar mijn mening net zo groot, diep en compleet werd als van de Krell, hoewel wellicht een tikkel meer laidback. De tonale klank van de Chord is heel natuurlijk, wat bij stemmen erg naar voren trad. Het klinkt allemaal wat luchtiger dan bij de Krell, met iets meer definitie in midden en hoog. Bas was niet zo uitgesproken strak en droog als van de Krell, maar wel vol. Het verschil tussen de Chord en Krell was niet schokkend, maar op voor punten die voor mij belangrijk zijn wel beter. Aangezien ik naar elektrostaten luister, ben ik een beetje getraind op puurheid, openheid, luchtigheid en tonale correctheid. Juist deze punten kloppen erg goed bij de Chord. De 'slam' is minder, maar dit was eigenlijk ook wel een beetje wat ik had verwacht, want Krell is hier heer en meester (samen met Bryston en wellicht nog wat zeer dure illustere anderen, zoals Boulder etc.). Wat anderen wat minder opviel, maar waar ik erg op gespitst ben, was het heel minimale 'solid state' randje op vrouwenstemmen. Bij de Chord is dit afwezig, maargoed, ik ben daar extreem gevoelig voor.

Heb alles nog onaangesloten in mijn kamer staan. Morgenochtend maar weer aansluiten denk ik... :)

Scarp

#156
Iets wat me wel opviel is dat verschillen soms best subtiel zijn. Misschien dat ik minder op een heleboel dingen let zoals patrick, garmt en martin, maar vaak vond ik het best lastig echt goed de verschillen te horen.

Ik hoorde wel verschillen inderdaad, maar kan het allemaal nog niet echt plaatsen in allerlei termen.  

Bijvoorbeeld over het omwisselen van de stekker ... tja... ik had echt moeite verschil te horen. Het is dat de anderen het zeiden, anders zou ik het niet echt gemerkt hebben.

Maar op zich heeft deze dag me daarin dus wel enigszins geholpen. Heb beetje meegekregen wat er bedoelt werd met allerlei termen. Dus wat dat betreft ook dank aan de anderen :)

Wat patrick trouwens zei deed me ook ff nadenken. Hij maakte een opmerking dat de tag misschien ook een slechte match was met de parasound. Dit zou natuurlijk ook wel kunnen. Ben daar dan toch wel eens nieuwsgierig naar, maar goed dat kan altijd nog eens.

Trouwens, blue-eyes en martin waar blijven jullie foto's? :)

Spacebass

Tjee, dit is inmiddels een hele leuke thread geworden  :)

Door al de verhaaltjes van de eigenaren van de amps, leer je ze toch een beetje kennen qua smaak en wat zij verwachten van een amp.

Wat ik wel opvallend vind is dat de karakters van de "High-enders" blijkbaar hetzelfde blijft..ook op een andere luidspreker in een vreemde ruimte en de Parasound niet tot zijn recht komt.

Je zou haast concluderen dat de Para idd een klasse lager zit dan de Krell en de Chord (een open deur, maar iets wat toch vaak genegeerd wordt als je dit forum soms leest)
Misschien zit de waarde van High-End o.a. wel in het stabiele karakter van de amp, ondanks de load...
(Met "stabiele karakter" bedoel ik niet de voeding  ;D maar de tonale karaktereigenschappen of de afwezigheid in het geval van Garmt's Chord)

Ik kan dan ook niet wachten op een vergelijk met de oude Para-garde  :)

garmtz

Ik weet niet of de Parasound in een andere set zo anders zou presteren hoor. Wat ik hoorde bij blue-eyes kwam redelijk overeen met het verschil dat ik al kende in mijn systeem toen ik overging van de Parasound naar de Chord. De Parasound en Vincent zijn heel goed, bij de Chord en Krell hoor je echte high-end. Dat mag ook wel voor de prijs trouwens.

blue-eyes

#159
Het verhaal van Blue-Eyes

Als eerste wil ik even kwijt dat het geen moeite was om jullie te ontvangen, ik heb er erg van genoten. Ik zou het zo weer doen!



Vooraf aan de shoot-out had ik bepaalde verwachtingen, ik had bepaalde aannames gedaan in de volgorde waarin de amps zouden presteren. De CHORD stond bij mij duidelijk bovenaan. Van de KRELL wist ik (van anderen en uit reviews) dat dit "solide as rock" zou zijn. Maar, de amp was al 10 jaar oud. Van de PARASOUND had ik alleen maar goede dingen gehoord en de VINCENTS zijn van me zelf en klinken erg goed, maar ik had geen referentiekader hiervoor, laat staan vergelijkingsmateriaal. Absoluut geen idee op welk niveau ze spelen.

Het doel van deze middag was niet om een rangorde te krijgen, wel om te bepalen in hoeverre bepaalde amps uit elkaar liggen, waar de verschillen in zitten. Een opmerking een paar postings hiervoor is dan ook een terechte: we zouden deze shootout nog 4 maal moeten houden, bij een ieder van de deelnemers. Maar ook dan kan je geen rangorde bepalen, je luistert immers maar naar een 5-tal sets. Maar het geeft wel een hele duidelijke indicatie wat jouw amp kan in de diverse omgevingen met diverse andere apps, bekabeling, speakers en luisteromgevingen. Vooraf stond het doel mischien wat minder strak gedefinieerd, maar het resultaat was met name bij Martin en Garmt goed duidelijk: het was hun "ding", de ideale match voor hun muziek!

De insteek voor mij met deze middag was vooral gezelligheid en om veel dingen te leren. Waar luisteren anderen naar, hoe luisteren anderen, wat betekenen bepaalde termen, menigeen zal vast begrijpen waar ik op doel. Nu: gezellig en leerzaam was het! En je hoort ook nog eens andere muzieksoorten, je gaat open staan voor andermans keuzes. Bepaalde muzieksoorten zal ik nooit mooi vinden, maar het is wel mooi dat je in een ander persoon kan gaan verplaatsen waarom persoon A muziek soort B mooi vind, en zeker waarom daar merk C bijhoort!

Ik zal geen opsomming meer geven van hetgeen we allemaal gedaan hebben. Dat is al wel duidelijk geworden in bovenstaande reviews. Ik zal meer een aantal punten naar voren schuiven zoals ik ze ervaren heb en een aantal punten die in het algemeen mischien iets toevoegen. Ik zal beginnen met een algemene maar korte indruk zoals ik die had van onze middag.

We begonnen met de VINCENTS. Het was voor mij daarom moeilijk om een oordeel te vormen, immers had ik weinig tot geen referentie. Ik was wel blij met de reacties dat het wel goed zat, de eerste bevestiging. Temeer mijn bezoekers niet de TIK's en de VINCENTS kenden. Toen we met de volgende amp begonnen, de PARASOUND kon ik ook meer van mijn VINCENTS zeggen. Het verschil zou ik als volgt met NIET AUDIOFIELE termen beschrijven: de VINCENTS was het jongetje dat enthousiast de beuk erin gooit, het vertrouwen spat eraf. Je wordt meegenomen in zijn enthousiasme. Het PARASOUND jongetje kan het wel maar is zo bedeesd, hij durft niet echt, het komt er daarom niet echt uit. Minder levendig was mijn mening. Verbergt nog teveel. Maar zeer zeker gecontroleerd met name het laag wat beter was dan het laag van de VINCENTS. Een mindere match met de JBL's zou een reden kunnen zijn, echter dit was mijn eerste aanraking met PARASOUND en weet het derhalve niet.

Toen begon het tweede bedrijf, de KRELL en de CHORD. Als eerste de KRELL, want die zou beduidend minder zijn dan de CHORD. Niets was minder waar! Dat jongetje van net was nog enthousiaster, je werd nog meer meegenomen, maar zo gecontroleerd, zonder fouten. Een authoriteit stond op. Geweldig! De speakers waren verdwenen. Ik weet nu ook wat een "SLAM van KRELL" is! En dit was "maar"  de 50, ga eens na wat de 300 doet! De verwachtingen van mij waren nu erg hoog gespannen, de VINCENT en de PARA lagen dicht bijelkaar, de KRELL daar ruim boven, wat zou de CHORD wel niet doen....... Ai. Dat was niet wat we verwacht hadden. De CHORD was goed, erg goed, enorm veel detail, dat is wat ik graag wil horen, maar er was niet of nauwelijks een verschil voor mij waar te nemen! De KRELL was dus duidelijk beter dan verwacht, en niet dat de CHORD slechter was dan verwacht. Het feit dat Garmt en Martin aan het eind van de avond de CHORD en de KRELL diverse malen wisselden om maar verschillen te horen, om er maar van overtuigt te raken van bepaalde nuance verschillen tussen de twee typen versterkers, zei voor mij meer dan genoeg. Leuk om dan de discussies te volgen! Ik kies persoonlijk toch voor de CHORD, dit door de detaillering. Ik ben nog zoekende kwa bepaalde muzieksoorten, vrouwenstemmen doen het vooralsnog zeer goed bij mij. Mede daarom kies ik voor het gedetaileerdere geluid van de CHORD. Ik kan me iets  voorstellen wat Garmt bedoelt met zijn uitspraak dat zijn CHORD neutraal is. Een van de belangrijkste conclusies van de dag was toch wel dat elke muzieksoort zijn eigen set vereist, en dat Garmt en Martin al akelig dicht bij hun ideale set zitten kwa merk keuze (ieder merk heeft een eigen geluid).

Ik moet eerlijk dat dergelijke nuance verschillen voor mij vooralsnog niet of nauwelijks hoorbaar waren, soms wel, soms niet. Het verschil in detail en wat meer slam (gevoelig / metal) was voor mij wel hoorbaar, verder niet. Hier valt dus nog een boel te leren. Zeker als de verschillen zo enorm klein zijn en je op zaken moet letten dat je eerst nog moet leren. Gaan we aan werken! Als voorbeeld de polariteits verandering. Inderdaad na aanwijzingen van met name Martin viel het op, zonder de aanwijzingen weet ik niet of ik het gehoord had. Blijkt maar weer dat je moet leren luisteren met een geoefend persoon naast je!

Tijdens de extra shoot-out tussen de CHORD en de KRELL werd de loopwerk van TEAC ingezet. Toch raar dat een loopwerk zoveel doet in detailering, plaatsing van het geluid! Prachtig werd het. En niet te vergeten de MIT SHOTGUN die er werd tussengehangen. Al met al erg leerzaam dus!

Wat heb ik persoonlijk geleerd, afgezien van bovenstaande zaken? Je moet erg veel geld investeren om de laatste paar procenten verbetering te realiseren. Zeker Jaco's. Yves en Jamoman hun opmerkingen moeten in dat kader zeker goed worden onthouden.

Als laatste toch een beetje trots geluid. Ik voelde me altijd een beetje alleen met mijn JBL's ;D ;D . Ik ben blij dat nu diverse mensen daarvan hebben kunnen genieten en hoop dat het vooroordeel van veel mensen (vaak terecht, dat moet ik eerlijk toegeven) over JBL wat weggehaald is. Daarnaast ben ik blij omdat de VINCENTS toch best wel een blinde aankoop was, mede gestaafd op een aantal JBL bezitters uit Belgie. Ik ben er van overtuigt dat ik een mooie set heb, waar wel degelijk wat aan verbeterd kan worden, dat was ook duidelijk.

Als laatste wil ik nu jullie bedanken dat jullie langskwamen , gezelligheid meenamen. Ik heb in ieder geval genoten van de middag en wil het graag overdoen met dezelfde amps op een andere locatie! Jongens bedankt, en de overige forumleden: leuk dat jullie meedenken, dit is een leuke thread aan het worden!

Eisse
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#160
Hier wat foto's in willekeurig volgorde:

















Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Citaat van: Scarp op november 24, 2003, 20:13:46
Wat patrick trouwens zei deed me ook ff nadenken. Hij maakte een opmerking dat de tag misschien ook een slechte match was met de parasound. Dit zou natuurlijk ook wel kunnen. Ben daar dan toch wel eens nieuwsgierig naar, maar goed dat kan altijd nog eens.

Hmmm...
Dit weet ik ook niet helemaal.

Ik heb mijn TAG AV32R gehoord met een TAG 100X5R op B&W 802 speakers.
Dit was niet mijn ding.
De power was er en het klopte allemaal, maar het kon me niet echt "raken".
Het stukje wat ik daar miste, geeft mijn Parasound eindtrap wel. Dat stukje warmte en betrokkenheid.
Maar in hoeverre is dit te vergelijken? Ik heb tenslotte ook weer hele andere speakers. Dit is denk ik de meest bepalende factor in het geheel.

Misschien ook eens een idee om een processor shoot-out te doen?  ;)

Martin_M

#162
Wat een genot om alle verhalen terug te lezen zeg.
Ik had alleen niet door dat er zo goed werd opgelet waar Garmt en ik zoal op letten (en dat proberen te verwoorden).
Had het gewoon even gevraagd, ik had het graag uitgelegd.

CitaatHet feit dat Garmt en Martin aan het eind van de avond de CHORD en de KRELL diverse malen wisselden om maar verschillen te horen, om er maar van overtuigt te raken van bepaalde nuance verschillen tussen de twee typen versterkers, zei voor mij meer dan genoeg.
Dit is eigenlijk niet alleen om nuance verschillen te zoeken. Als je de versterkers met een paar nummers hebt gehoord en je luistert naar een nummer op de ene versterker dan kan je al een beetje voorspellen hoe de andere versterker dat zal laten horen. In je enthousiasme wil je dan graag horen of je voorspelling juist zal zijn. Soms wel, soms niet....

Voor de insiders heb ik het Supertramp nummer nog even opgezocht; Het gaat om 'Hide in your Shell'. Bij 1:40 en verder kan je rechts achteraan een zingende zaag horen. Ik weet niet meer of dit nummer op de verzamelaar van Eisse stond maar we zaten dus gewoon in een verkeerd nummer te zoeken.

Ik ben vanavond met de foto's bezig geweest. Ze zijn verkleind en wat aangepast maar kan helaas niet inloggen bij de ftp-server. Komt nog.....is beloofd.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

CitaatIk weet niet of de Parasound in een andere set zo anders zou presteren hoor.
Dat begreep wel uit de reactie van Patrick. ik begreep een beetje dat hij in de JBL "set" niet goed matched. Misschien begrijp ik de term "matchen" niet, maar voor mij betekend dat, dat hij in een andere setup wel beter zou kunnen scoren...dus in een set waarbij hij wel matched...

Maar Parasound is nu passé (uit de gratie) aan het geraken, wat goed nieuws is voor mij, waarvoor mijn dank ;D

Nou iemand zijn 3500 of een 2200II verkopen?  ;D

PS.
YES!!! Nog even en ik ben geen schaap meer ;D  ;D

patrick_vdb

#164
Hi,

CitaatMaar Parasound is nu passé (uit de gratie) aan het geraken, wat goed nieuws is voor mij, waarvoor mijn dank

Elk nadeel heb z'n voordeel he SB ;D

Ik heb Parasound nu ook al in diverse settings gehoord en in geen van deze werd de afbeelding zo klein of de emotie zo ingetogen als zondag. Aan de speakers van Eisse was dit zeker niet te wijten, dat hebben de Vincent's, Krell en Chord wel bewezen. Op de Omega's van SB bv kan Parasound een echte wall-of-sound neerzetten, lang niet zo ingetogen, absoluut een match wat ik bij de JBL's miste.

Maar dat de Krell en Chord een trede hoger liggen dan de Vincent en Parasound zoals we deze zondag beluisterd hebben staat vast, mag idd ook wel voor die prijs.

Dus SB, interessant wordt het om de Omega's eens te laten dirigeren door deze amps :D

Mvrgr

Patrick

leuk om de foto's eens te zien.

thommy

#165
Wat ik nu ga zeggen na het zorgvuldig lezen van deze thread doet geen enkele afbreuk op een persoon of toestel, laat dit duidelijk wezen ;)
Enkel kan ik concluderen dat de uitslag geen verrassing voor mij is.

Wat me wel opvalt is dat er drie personen zijn die toch redlijk veel ervaring in het beluisteren hebben.
Met name Garmt, Martin en Patrick, toevallig ken ik deze personen dan ook van ontmoetingen, de ene al wat beter dan de andere maar toch genoeg om me een beeld te vormen hoe zij met hun hobby omgaan, hun streefdoel, hun verlangens van iets...
De andere personen, scarp en blue eyes ken ik dus amper van het forum.
Ook geven deze laatste twee toe dat ze nog in een leerfase zitten om iets te beoordelen, zeer eerlijke opmerkingen van jullie dat je dit zelf toegeeft en terecht want er is niets om je voor te schamen, in tegendeel dat jullie willen leren en zo deel uitmaken van de mierenneukers-club waar ik trouwens ook bij behoor ;)

Maar dit brengt dan ook met zich mee indien je in deze fase bent dat je zeer openstaat voor wat anderen waarvan je weet dat ze veel ervaring hebben je je dan ook onbewust laat meeslepen in de uitleg van iemand die zeer veel ervaring heeft en deze ervaring dan met zeer veel liefde en woorden weet te vertellen.
Iets mooiers bestaat er toch niet om met zoveel liefde over je hartstocht te praten, dus niets mis mee, integendeel zelfs.
Met andere woorden, de aspirant audiofiel wordt een beetje overdonderd in de terechte woorden van de ancien.
Ook wordt hij er op gewezen wat de sterke punten zijn van de desbetreffende amp die toebehoort aan de routinier.
En inderdaad, er gaat plots een nieuwe wereld open voor aspirant die zodanig op deze nieuwe ontdekking gefocust is dat dit inslaat als een bom.

Wat constateer ik nu, dat zowel Garmt als Martin toch hun eigen amps als de beste beschouwen, zei het met nipt verschil, maar toch.
kan je eventueel ook verklaren dat ze hun ding echt gevonden hebben en daarom ook deze amps in de hoogte prijzen.
Blijf dan de derde geoefende, Patrick dus.
Patrick heeft me reeds vereerd met een bezoek, we hebben toen veel geluisterd naar toestellen maar ook veel gewoon zitten te babbelen.
En zeker door dit babbelen krijg je een goede indruk naar 'wat' iemand op zoek is.
Ook is hij een beetje cooler met z'n oordeel en beseft maar al te goed dat je van een meerkanaals niet kan verwachten wat een pure stereo amp kan brengen.
Toch zeker niet als je louter naar een stereobron gaat luisteren.
Maar dit is een beetje strijden met ongelijke wapens.
Let echter wel op, ik wil bij deze geen uitvlucht zoeken dat het ene toestel wel iets minder is als het andere hoor, maar toch blijf ik erbij dat puur stereo nog wat anders is als meerkanaals.
Dan het verhaal over High End, wie of wat bepaald dit en wat is de criteria hiervoor, de aankoopprijs, de look ???
Er zijn mensen die zweren bij Classé, ook redelijk duur maar helemaal niet mijn gading, dus geen high end ???

Mijn bedoeling is helemaal niet om een bepaald product te promoten, heb ook geen enkel probleem om te zeggen dat toestel a beter is als toestel b, maar dan wil ik het zeker pas geloven nadat ik het met mijn eigen oren heb kunnen beluisteren en als dit staaft aan mijn ideaal.
Ben namelijk ook zeer doelbewust wat mijn voorkeur betreft en zal daarom nooit me laten leiden door iemand anders commentaar.

Het verhaal van de Vincents kan ik dus beamen omdat ik voor een paar maanden in de gelegenheid ben geweest om een 200 w stereo-amp te beluisteren.
Zeer mooi ding dat tot veel in staat is maar net dat mid een beetje te dun(neutraal) was voor mijn behoeften.
Toch overall vind ik dit een zeer goede amp die toch redelijk boven de midrange uitsteekt

Dan de eigenschappen van de Halo, opmerkelijk toch dat er aangegeven wordt dat hij een beetje terughoudend(bedeesd) klonk.
Echt een verrassing voor mij want dat is net waar de Para zo sterk in is, de enorme dynamiek die er van uit gaat.
Nu moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met de Halo, wel met de traditionele reeks.
Dan toch een opmerkelijk verschil onderling?

Met de Chord heb ik dus geen enkele ervaring, wil wel maar al te graag eens hiermee ervaring opdoen na al die mooie kommentaren.
Wat ik wel kan afleiden is dat deze Chord het best is met het weergeven van een vrouwenstem en iets meer rustige muziek ???
Correct me if I am wrong ;)

Wat betref de Krell, is algemeen geweten van zijn enorme slam die zeker tot z'n recht komt bij het beluisteren van het iets hardere werk.
Daarbij komt ook nog dat hij enorm droog weergeeft, misschien iets te droog voor mij maar is dan weeral persoonlijk.
Misschien wel een goed idee om deze Krell in combinatie met TAG te gebruiken, beiden hebben toch enige overeenkomsten.
Dus martin denk ik dat je een zeer goede keuze gemaakt hebt.

Tot slot wil ik er nog eens op drukken dat al deze uitspraken op geen enkel moment afbraak doen op personen of toestellen.
Ben namelijk zo geen vlotte schrijver en kan veel beter praten.
hopelijk heb ik niemand te kort gedaan, is zeker mijn bedoeling niet.

Mvgr
Yves.
















Spacebass

 ;D Ja Pat, dat soort nadelige berichten over Para...daar moet IK het van hebben.
Nou nog die vrouwtjes die vanwege de WAF de Omega's van hun ex-man willen verkopen  ;D

Maar idd Garmt vertelde mij dat ook dat Krell echt goed zou werken volgens andere Infinity liefhebbers.  Mja het geld hè ... kmoet nog zoveel  ;D Voorlopig ben ik dik tevreden met de Parasound en tegen de tijd dat ik de Pre/pro heb, kan ik altijd nog rondscharrelen opzoek naar een leuke en betaalbare Krell .. dat is: als ik het het geld waard vind in mijn set. Maar als ik jullie verhalen mag geloven val ik verdorie tussen Garmt en Martin in!
Ik wil ook dat mooie zuivere enz van de Chord en al absoluut de authoriteit in het laag van de Krell...toch maar een ML dan  ;D

thommy

Citaat van: Spacebass op november 24, 2003, 22:35:12

Dat begreep wel uit de reactie van Patrick. ik begreep een beetje dat hij in de JBL "set" niet goed matched. Misschien begrijp ik de term "matchen" niet, maar voor mij betekend dat, dat hij in een andere setup wel beter zou kunnen scoren...dus in een set waarbij hij wel matched...

Maar Parasound is nu passé (uit de gratie) aan het geraken, wat goed nieuws is voor mij, waarvoor mijn dank ;D

Nou iemand zijn 3500 of een 2200II verkopen?  ;D

PS.
YES!!! Nog even en ik ben geen schaap meer ;D  ;D

Nee hoor SB,

Mijn 3500'tje staat niet te koop.
Evenals de 2205AT die ik voor de rears en bi-amped voor de center gebruik.

Ben ook benieuwd wat de multi ch Chord gaat brengen tegenover de Chord 2 ch ;)

Mvgr
Yves.

Spacebass

@Yves Nou ja misschien zijn er andere die hun Para van de bovengenoemde typen kwijt willen..je weet maar nooit  :)

@Pat ik bedenk mij net dat we ook nog hebben zitten luisteren naar standaard touwtjes... damn ik weet nog steeds niet welke pre/pro  :(

patrick_vdb

#169
Citaat van: thommy op november 24, 2003, 23:39:23Dan de eigenschappen van de Halo, opmerkelijk toch dat er aangegeven wordt dat hij een beetje terughoudend(bedeesd) klonk.
Echt een verrassing voor mij want dat is net waar de Para zo sterk in is, de enorme dynamiek die er van uit gaat.
Nu moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met de Halo, wel met de traditionele reeks.
Dan toch een opmerkelijk verschil onderling?

Onderling verschil tussen de Halo en classic lijn of toch het missen van een synergie tussen Parasound Halo en JBL? Idd het sterk ingetogen karakter deed mij ook verbazen en staat in contrast met wat ik eerder heb gehoord van de Parasound classic lijn in andere opstellingen. De amps lijken mij echter behoorlijk identiek, een a-b tussen beide lijnen zou dan uitkomst moeten geven of het idd onderling verschil is geweest (we hebben de Para overigens ook niet echt lang laten opwarmen bedenk ik me nu) of toch een "mis-match".

@SB,

Het mooie zuivere definitie van een Chord en de autoriteit in het laag van de Krell.........opeens springt een Pass Labs X-serie in mijn gedachte op, een ontzettend mooie amp (had ik het geld dan wist ik het wel) die toch wel aan deze omschrijving voldoet, definitie, transparant, fris maar met een ontzettende dynamiek en slam. Hoe de combi met de Omega's is wordt weer moeilijk aangezien ik de X5 met een Nautilus heb beluisterd.

We hebben idd zitten luisteren met een stel DIY-touwtjes ;D We maken nog wel eens een herkansing met betere interlinks ;) En er zijn idd zoveel mooie pre/pro's te koop ;D

Mvrgr

Patrick

ps Martin, helemaal vergeten de vragen zondag :-[ Hoe is het met de hond zijn hechtingen?

Spacebass

Oeps, hebben we jouw touwtjes gebruikt...ik dacht de mijne in het begin toch?
Nou ja hoe het ook zij, jullie hebben in iedergeval een heerlijke dag gehad...is sowieso leuk om op deze manier een keer met elkaar een ervaring te delen.
Snap je beter wat de ander bedoeld op het forum.

blue-eyes

heheeh, benieuwd wat Garmt vind als je zijn MIT Shotgun DIY touwtjes noemt ;D .

De gebruikte interlinks en LS kabels die gebruikt zijn: MIT T2 interlink, MIT reference digital (uit mijn hoofd) en DIY Eichmann Bi-Wire LS kabel. Later is de MIT T2 vervangen door de MIT Shotgun van Garmt. Ook de digital is later verwisseld met de 2 digitale interlinks van Martin, weet zo 123 niet de naam meer.

De bedoeling oorspronkelijk was MIT T2 bi-wire LS kabel, maar ik zit nog op onderdelen te wachten (8 mm spades ipv de 6 mm die ik nu heb).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Yves,

terecht dat je opmerkt dat er 3 personen met een ruimere ervaring aanwezig waren. Echter veel zaken zoals we die gehoort hebben hebben we toch echt zelf kunnen horen. Ook vaak op aanwijzingen van de andere 3, maar dat was iig ook de bedoeling.

Echter het verschil van de PARA was "zonder hulp" ook duidelijk te horen, deze bleef gewoon achter (minder dan verwacht is mischien beter verwoord). Dit was overigens ook het eerste wat Scarp zei toen we het eerste nummer gedraaid hadden. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik een PARA nog nooit gehoord had, maar gezien de verhalen en de ervaringen van een aantal mensen viel het me tegen. Niet zeggende dat het niet goed was!

Echter geloof ik Scarp (en anderen natuurlijk) dat deze veel beter kan, en zeker dat deze PARA het wel bij Scarp goed doet.

Dat gaan we zeker luisteren!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Citaatheheeh, benieuwd wat Garmt vind als je zijn MIT Shotgun DIY touwtjes noemt  .

we hadden het over een luistersessie bij ons thuis!  ;D

Niet stoken hè!  ;D

Scarp

Zoals ik al eerder zei, na zondag kan je nog steeds weinig conclusies echte conclusies trekken over de amps.

Op zich kan het dat de parasound ietwat achterbleef, alhoewel ik het prima vond klinken (niemand beweert eigenlijk dat ie slecht klonk, maar gewoon anders).

Ik vind toch dat er wel rekening gehouden moet worden met het feit dat ie een 5 kanaals is, wat neerkomt op 1000 euro per kanaal. De vincent, Krell en Chord kosten per kanaal meer. Niet dat kostprijs alles zegt, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

De match met de speakers, kabels en pre/pro zou niet helemaal optimaal kunnen zijn. Daarnaast kan het zijn dat ik ie al die 2 maanden (was een compleet nieuw apparaat met misschien een forse inspeeltijd) misschien de foute polariteit heeft gehad. Martin weet precies hoe dat is als je hem dan ineens veranderd en dat het weer een tijd duurt voordat ie is wat ie moet zijn.

Hij was inderdaad vrij snel weer aangezet nadat we daar aanwezig waren, maar is wel zo dat ie de hele ochtend al aan heeft gestaan en warm de doos in is gegaan (en zelfs nog redelijk warm de doos uitkwam bij blue-eyes).

In ieder geval een conclusie over classic tov halo is niet te geven. Dan zou je toch echt een vergelijk moeten doen met bv de 2205 in eenzelfde set met dezelfde componenten.

Aan de andere kant kunnen we zo paraschaapjes afschrikken zodat ze toch maar wat anders gaan kopen :P

Ik vind het nog steeds een fantastisch apparaat, waarmee ik na nog een goede pre/pro, goed rear speakers en goed speaker/interlink bekabeling een fantastische consistente 5.1 set van kan maken :)

De andere amps zijn ook fantastische apparaten. De vincents zijn super value for money en absoluut een goede keuze van blue-eyes. De chord is een pracht ding, veel power en toch klein en licht (mee te nemen in een vuilniszak :P). Klinkt echt super en ik zou hem graag nog eens thuis willen horen en ook eens op garmt z'n eigen set. Daarnaast is de krell en topapparaat wat met z'n mindere watts en mooi geluid voorbracht. Zeer geschikt voor de snelle metal muziek, maar ook voor alle andere muzieksoorten.

Uiteindelijk gaat het erom van wat je qua geluid zoekt en dat is duidelijk gebleken. Ik heb er wel aardig wat van geleerd :)