JVC N5 strepen

Gestart door timster, april 21, 2023, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

timster

Hoi,

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Ik dacht eerst dat het de Shield was, maar als ik alles los koppel blijf ik deze strepen houden. Heb de Shield en Denon los gekoppeld alle HDMI stekkers eruit gehaald en nog deze strepen. De kleuren zijn van het laatste beeld dat ik gezien heb.

Gr. Tim

H&C Hifi

Gewoon even opnieuw opstarten... ?

timster

Al gedaan en dan is het even opgelost, maar ik heb het nu elke keer als ik hem aan doe. Opnieuw opstarten lijkt me ook niet heel goed voor de lamp toch? Ik lees er al meer over;

https://www.avsforum.com/threads/issue-with-my-nx5-vertical-lines.3190140/

Zymotic

Ik heb soms 2 rode dunne lijntjes. Dan moet idd de N5 uit en aan en dan is het weer weg.

reza

Dat is niet best Tim!
Even contact zoeken met JVC!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Lijkt wel een los contact ergens.
Meteen terug brengen. Een projector hoort geen strepen te geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

timster

Wat balen weer. Ik heb de verkoper een berichtje gedaan die stuurt het door naar JVC.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Vik

Niet best.  :nopompom:

Ik vermoed het optische blok of mainboard.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

timster

#9
Citaat van: reza op april 22, 2023, 09:52:51Hoe oud is de JVC?

Geen idee. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden denk ik. Gelukkig gekocht bij een winkel, maar wel 2dehands van iemand die daar een N9 heeft gekocht. Neem aan dat ik dan gewoon garantie heb.

Wat dan wel weer gek is dat wanneer ik het menu naar boven haal daar geen strepen te zien zijn. Ook als je op de foto rechtsboven kijkt staat dat er wel normaal.

J.A.F._Doorhof

Input board misschien
Je hebt wel al andere kabels geprobeerd en speler neem ik aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

timster

Yes, van alles al geprobeerd.

Ik krijg nu van het bedrijf te horen dat JVC denkt dat het te maken heeft met het DD bord. Ik moet de N5 dan naar DVS brengen in Almere. Weer een flink stukje rijden voor mij >:(  :(

Vik

Je kunt hem ook op sturen maar dan loop je wel een extra risico.

Wordt het garantie werk?

Citaat van: timster op april 25, 2023, 09:44:08Yes, van alles al geprobeerd.

Ik krijg nu van het bedrijf te horen dat JVC denkt dat het te maken heeft met het DD bord. Ik moet de N5 dan naar DVS brengen in Almere. Weer een flink stukje rijden voor mij >:(  :(
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

timster

Daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Ik heb hem 2dehands gekocht bij Audio TV centrum in Eindhoven. 1 februari gekocht.

Opsturen wil ik ook eigenlijk niet :nowink:

timster

#14
Redelijk schandalige reactie mijn inziens. Daarbij heb ik wettelijke garantie. Duur product dat na 3 maanden niet meer werkt en nu kan ik zelf op eigen kosten naar een reparateur gaan rijden. Met daarnaast ook nog de vraag of er in de kosten van reparatie wat mogelijk is? ;

De projector is in principe een occasion, en heeft dan ook geen garantie (fabrieksgarantie is ook verlopen). Ik denk dat er bij DVS niet moeilijk gedaan wordt, en als je onze factuur meeneemt dat zij dit keurig oplossen. E kunt de projector naar ons versturen / brengen, en dat wij het transport verder naar DVS verzorgen, maar ik denk in dit geval dat het makkelijker is om zelf met DVS te schakelen. Beide is mogelijk, afhankelijk van jouw voorkeur. Als je zelf met de projector naar DVS gaat, graag ons dan ook op de hoogte houden. Mochten er kosten gerekend worden, kunnen wij ook kijken wat hier verder in mogelijk is.

J.A.F._Doorhof

Waarom schandalig ?
Ze bieden aan om bij kosten te kijken wat ze voor je kunnen doen ?

Je hebt neem ik aan bij de aanschaf een garantie termijn afgesproken ?

Wij bemiddelen regelmatig met verkoop van gebruikte projectoren voor klanten, dit betekend dat je feitelijk van de klant koopt en niet van ons. We bieden wel onze ruimte aan voor een demo en rekenen daar een kleine commissie voor.

De klant krijgt dan een volledig nagekeken en gecalibreerde unit. Maar er is op zo een moment ook geen garantie.

Heb je een factuur van je aanschaf staat daar als het goed is bij occasions een garantie termijn. Daar zullen ze zich aan moeten houden. Alles daarbuiten is feitelijk service. Wat ze je ook aanbieden als ik het goed lees.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Ik snap je frustratie wel, maar ik denk dat Frank gelijk heeft in deze.
Ik zou eerst eens kijken of er idd kosten aan verbonden zijn, en zo ja probeer er met de verkoper uit te komen.
Over het algemeen zijn ze bij jvc zeker niet moeilijk.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

home@the movies

Citaat van: timster op april 25, 2023, 17:59:17Redelijk schandalige reactie mijn inziens. Daarbij heb ik wettelijke garantie. Duur product dat na 3 maanden niet meer werkt en nu kan ik zelf op eigen kosten naar een reparateur gaan rijden. Met daarnaast ook nog de vraag of er in de kosten van reparatie wat mogelijk is? ;

De projector is in principe een occasion, en heeft dan ook geen garantie (fabrieksgarantie is ook verlopen). Ik denk dat er bij DVS niet moeilijk gedaan wordt, en als je onze factuur meeneemt dat zij dit keurig oplossen. E kunt de projector naar ons versturen / brengen, en dat wij het transport verder naar DVS verzorgen, maar ik denk in dit geval dat het makkelijker is om zelf met DVS te schakelen. Beide is mogelijk, afhankelijk van jouw voorkeur. Als je zelf met de projector naar DVS gaat, graag ons dan ook op de hoogte houden. Mochten er kosten gerekend worden, kunnen wij ook kijken wat hier verder in mogelijk is.

Ik sluit me ook 100% aan bij Frank, je schrijft dat je wettelijke garantie hebt, maar op basis van wat?
De verkoper zegt dat de fabrieksgarantie verlopen is, dus dan moet het toestel toch al een bepaalde leeftijd hebben gehad, als die garantietermijn verlopen is dan kan ook de verkoper daar verder weinig aan doen.
Ze geven verder ook netjes aan dat ze bij eventuele kosten zullen kijken wat mogelijk is, dat lijkt me een nette afhandeling.
Ook wij geven op een tweedhandstoestel dat we voor een klant verkopen nooit garantie, wel zoals Frank aanhaalt een demo, nazicht en calibratie.
Heb je bij aankoop dan niet de juiste informatie gekregen van de verkopende partij? het lijkt me toch logisch dat je dit even vraagt, of dat de verkoper dit duidelijk maakt bij de verkoop.

timster

Ben ik het niet mee eens, maar ik snap jullie standpunt als verkopende partij. Ik zou als verkoper misschien ook zo redeneren, maar stel jullie kopen een dure auto. 2dehands occasion en na nog geen 3 maanden rijdt hij niet meer en er moet een reparatie komen. Dan ga je toch ook terug naar de verkoper en verwacht je toch een reparatie van dat onderdeel en daar de kosten? Zo zit ik er in ieder geval wel in. Ik kan nu 3 uur open neer naar Almere (mijn auto loopt ook niet op water) en dan maar hopen dat ook nog de reparatie kosten meevallen waarvan ze dus gaan kijken of ze deze gaan vergoeden. Met andere woorden als deze heel duur uitvalt betalen we dan ook nog mee?


H&C Hifi

Het is erg vervelend natuurlijk maar dat is natuurlijk wel het risico als je gebruikt iets koopt..

je kan niet verwachten dat als je iets 2e hands koopt (ver onder de adviesprijs) je wel de garantie mag verwachten zoals bij een nieuw product.

Wij geven op gebruikte toestellen ook normaal max 3mnd garantie.

Hoe oud is het toestel precies ? na iets meer dan 2 max 2,5 jaar en geen 4000+ uur zal JVC wellicht nog wel willen meedenken, maar daarna zal het toch iets worden tussen jou en je leverancier.

home@the movies

Citaat van: timster op april 26, 2023, 13:28:56Ben ik het niet mee eens, maar ik snap jullie standpunt als verkopende partij. Ik zou als verkoper misschien ook zo redeneren, maar stel jullie kopen een dure auto. 2dehands occasion en na nog geen 3 maanden rijdt hij niet meer en er moet een reparatie komen. Dan ga je toch ook terug naar de verkoper en verwacht je toch een reparatie van dat onderdeel en daar de kosten? Zo zit ik er in ieder geval wel in. Ik kan nu 3 uur open neer naar Almere (mijn auto loopt ook niet op water) en dan maar hopen dat ook nog de reparatie kosten meevallen waarvan ze dus gaan kijken of ze deze gaan vergoeden. Met andere woorden als deze heel duur uitvalt betalen we dan ook nog mee?



Bovenstaande is gewoon afhankelijk van een aantal zaken, eerst en vooral, wat er is overeengekomen en wat er op de factuur van de verkoper staat ivm garantiebepaling
Als je een tweedehandsauto koopt bij een handelaar dan zal die inderdaad een beperkte garantie geven afhankelijk van wat er overeengekomen is, dat zal dan ook vermeld staan op de factuur of de verkoopovereenkomst, en ja, dan zal de verkoper dus de kosten dekken die binnen de voorwaarden vallen.
Als de handelaar die jou het toestel verkocht dat doet voor een klant van hem, en dat toestel dus in naam van klant aanbied en verkoopt, dan kan en zal hij daar uiteraard geen garantie op bieden, dat is toch gewoon de logica zelve>

Er zijn twee scenario's , of ik neem als handelaar een toestel over van een klant en verkoop dat tweedehands in mijn eigen zaak. Op dat moment bieden wij ook een beperkte garantie, want dan is het ons toestel en voor een stukje onze verantwoordelijkheid>

Tweede scenario, en dat is het vaakst voorkomende, we bieden in naam van de klant een toestel aan om hem actief te helpen van zijn oude toestel af te geraken, Dat kan zijn door het op onze website te plaatsen, of te kijken of er binnen ons klantenbestand interesse is>
Op dat moment doe je gewoon zaken met de persoon die het toestel verkoopt, wij zijn als handelaar gewoon een helpend handje, en vragen verder ook geen Euro voor de verkoop van dat toestel.
Dan is het uiteraard ook logisch dat er verder geen garantie gegeven wordt op dit proiduct.

Nogmaals, wat is er tijdens de verkoop overeengekomen, en wat is er op de factuur van garantievoorwaarden vermeld? heb je bij aankoop mee vraag gesteld ivm eventuele4 garantie bij een defect? dat zou al deze vragen en frustraties overbodig hebben gemaakt denk ik dan.

Verzenden van een toestel is ook echt niet het einde van de wereld hoor, een gemiddelde projector gaat vaak 5 tot 6 keer op transport voor hij bij een dealer toekomt, dat ene extra transport zal echt het grootste risico niet zijn, al kan er uiteraard altijd wat fout lopen.

chansig

Citaat van: timster op april 26, 2023, 13:28:56Ben ik het niet mee eens, maar ik snap jullie standpunt als verkopende partij. Ik zou als verkoper misschien ook zo redeneren, maar stel jullie kopen een dure auto. 2dehands occasion en na nog geen 3 maanden rijdt hij niet meer en er moet een reparatie komen. Dan ga je toch ook terug naar de verkoper en verwacht je toch een reparatie van dat onderdeel en daar de kosten? Zo zit ik er in ieder geval wel in. Ik kan nu 3 uur open neer naar Almere (mijn auto loopt ook niet op water) en dan maar hopen dat ook nog de reparatie kosten meevallen waarvan ze dus gaan kijken of ze deze gaan vergoeden. Met andere woorden als deze heel duur uitvalt betalen we dan ook nog mee?



Als bij koop van de 2e hans auto duidelijk is dat er drie mnd garantie bij zit dan heb je zeker een punt. Maar vaak worden ze ook zonder garantie verkocht en dan heb je pech. En mazzel als de garage meedenkt en coulant is. Beetje zoals de winkel nu bij jou doet.

Het klinkt alsof je ervan uitgegaan bent dat je garantie had.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

blue-eyes

Als je iets koopt spreek je daar garantie bij af of niet.
Indien geen garantie, niet zeuren. Indien garantie moet de winkel niet zeuren (even zwart wit gemaakt).

Bij geen garantie is daar willens en wetens voor gekozen - eigen keuze om dan toch te kopen.


Als dan een winkel wel meedenkt, etc. zonder garantie - dan lijkt mij dat een erg fijne winkel!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;


Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k