(opniew) inrichten HT

Started by PascalP, April 14, 2020, 09:06:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: PascalP on April 28, 2020, 07:51:03

En idd de Acurus Muse staat op de shortlist, heb al begrepen dat een aantal ASPEQT kits verscheept zijn naar dealers, maar tot op heden nog geen ervaringen van gevonden.


Ik had het van Rudy... ;)
Ik had een aantal vragen op hem afgevuurd wbt de Acurus...en kwam ook jouw naam naar voren.

Nee,Jammer genoeg zijn er (nog) geen gebruikers ervaringen van Acurus eigenaren die de ASPEQT RC aan de tand hebben kunnen voelen.
Maar ik vind ook dat zo'n 'kit' schofterig duur is, staat in mijn ogen in ieder geval niet in verhouding met wat een Muse kost en nu weet ik wel dat je dit door je dealer kunt laten doen bij de aanschaf...,maar als ik dè machine in huis heb wil ik eigenlijk ook dè kit in huis hebben om je ruimte zelf in te kunnen meten wanneer je zelf wil....
of het zou uiteindelijk een inmeet systeem gaan worden als bv Trinnov heeft deze heeft voor mij 'n te hoog hobby gehalte daar pass ik voor het zou een plug & play systeem moeten worden vergelijkbaar zoals Lyngdorf met zijn RoomPerfect heeft en zoals Audyssey maar dan wel beter als Audyssey want dit is meer een plug&pray RC dit zou de reden voor mij zijn om over te stappen op een andere processor.

Wat zijn jou drijfveren,buiten dat deze prijs technisch een interessante is om de Muse op je shortlist te hebben staan. 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Ja ben idd in contact met Rudy voor een demo, kan niet wachten :P

De kit ben ik zeer benieuwd naar en mezelf kennende zou ik deze ook zelf willen hebben maar idd de prijs...
Ben ook niet iemand die zo diep gaat met REW on de gehele PEQ handmatig in te stellen, dus de kit is wel een must.

Wat mijn beweegredenen zijn, tja wat moet ik zeggen, de 'ultieme' units zijn natuurlijk de Trinnovs en Lyngdorfs, maar deze zijn ook ver boven mijn budget.
Had altijd een beetje in het achterhoofd om mijn Arcam AVR550 eens te vervangen door de AV860, toen kwam de nieuwe lijn met de AV40 maar hier kijk ik liever nog even de kat uit de boom ivm de bugs die er nog inzitten blijkbaar.
Als je dan 1 klasse hoger gaat kom je uit op de Muse denk ik zo, maar dan voor de helft van de prijs voor de Trinnov en Lyngdorf zeg maar.
Dirac zal ik wel gaan missen, maar ga er van uit dat ik in mijn nieuwe layout (optie C) ook betere akoestiek heb vanwege de symetrie en ook beter met absorbtie/diffusie panelen aan de gang kan.
Uiteraard houd ik alle relevante forums in de gaten over ervaringen met de ASPEQT kit :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sion

En de nieuwe NAD T778 ? Is dat niet iets voor je? Heeft ook Dirac.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

PascalP

Quote from: sion on April 29, 2020, 10:10:23
En de nieuwe NAD T778 ? Is dat niet iets voor je? Heeft ook Dirac.

Dit is toch ook een receiver? Wil naar een pre-pro, liefst volledig gebalanceerd ;)
M17v2 zou dan eerder in aanmerking komen, hier heb ik ook even naar gekeken maar hier was iets mee, weet ff niet meer zeker maar uit mijn hoofd dacht ik ook enkel 1 subwoofer kanaal geregeld via Dirac, idem aan mijn huidige Arcam en worden ze intern gewoon gesplitst.
'wenn schon denn schon', zoals een Duitser zou zeggen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

NAD M17v2 en T778 werken beiden met de 'oude' dirac, zonder de multiple sub management optie idd.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Quote from: MichelDW on April 29, 2020, 10:48:15
NAD M17v2 en T778 werken beiden met de 'oude' dirac, zonder de multiple sub management optie idd.

Maar de M17v2 was dan wel weer volledig gebalnceerd toch? Dit in tegenstelling tot de Arcam AV860/AV40 dacht ik?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Quote from: PascalP on April 29, 2020, 11:01:20
Maar de M17v2 was dan wel weer volledig gebalnceerd toch? Dit in tegenstelling tot de Arcam AV860/AV40 dacht ik?
Inderdaad.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Dirk

wat is het verschil tussen de NAD M17V2 en de AV40 mbt die gebalanceerde uitgangen?
zover ik terug kan vinden hebben ze toch allebei gebalanceerde outputs (de ene 12, de ander 16), beide zijn wat dat betreft volgens mij gelijk(w)aardig...of zie ik wat over het hoofd? :unsure:

geen van beide is wanneer ik de specsheets erop napluis gebalanceerd qua opbouw, dat vind je misschien nog in veel hogere prijsklasses, maar iig niet aan dit soort prijzen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Quote from: Dynky on April 29, 2020, 11:20:05
wat is het verschil tussen de NAD M17V2 en de AV40 mbt die gebalanceerde uitgangen?
zover ik terug kan vinden hebben ze toch allebei gebalanceerde outputs (de ene 12, de ander 16), beide zijn wat dat betreft volgens mij gelijk(w)aardig...of zie ik wat over het hoofd? :unsure:

geen van beide is wanneer ik de specsheets erop napluis gebalanceerd qua opbouw, dat vind je misschien nog in veel hogere prijsklasses, maar iig niet aan dit soort prijzen.

Hoe ik begrepen heb van MichelDW is de NAD intern wel volledig gebalanceerd opgebouwd, waar dit na te lezen is of terug te vinden, geen idee...
En zoals je zelf al zegt kom je dan in de prijsklasse Lyngdorf/Trinnov terecht en vandaar dat de Acurus Muse ook zo interessant is prijstechnisch.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Volgens NAD vertegenwoordiger wel.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Dirk

ook een Trinnov is zover ik weet intern niet gebalanceerd opgebouwd, zou ook een aardige meerkost betekenen met die channel counts.

"fully balanced outputs" is zo'n marketingkreet die je vaak leest, maar neem hem maar letterlijk...maw ze zetten aan het eind vd interne opbouw allemaal gewoon het signaal om (vaak gewoon dmv op-amps) naar gebalanceerde uitgangen, dat kost ze slechts enkele euro/kanaal, maar 't staat wel sjiek. :)

dat gebalanceerde uitgangen absoluut hun nut hebben is wel een feit (lange afstanden overbruggen met veel minder issues is zowat de belangrijkste in HT), maar meer dan dat is het ook niet.

zoals in tal van jossie's topics te lezen is, maken tal van fabrikanten (zowel pro als consumer) er trouwens een zootje van met die "balanced" in- en outputs, wat dan weer als gevolg heeft dat lang niet alles zomaar probleemloos aan elkaar te knopen is, louter en alleen omdat het allemaal van een XLR voorzien is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Quote from: Dynky on April 29, 2020, 11:46:20
ook een Trinnov is zover ik weet intern niet gebalanceerd opgebouwd, zou ook een aardige meerkost betekenen met die channel counts.

"fully balanced outputs" is zo'n marketingkreet die je vaak leest, maar neem hem maar letterlijk...maw ze zetten aan het eind vd interne opbouw allemaal gewoon het signaal om (vaak gewoon dmv op-amps) naar gebalanceerde uitgangen, dat kost ze slechts enkele euro/kanaal, maar 't staat wel sjiek. :)

dat gebalanceerde uitgangen absoluut hun nut hebben is wel een feit (lange afstanden overbruggen met veel minder issues is zowat de belangrijkste in HT), maar meer dan dat is het ook niet.

zoals in tal van jossie's topics te lezen is, maken tal van fabrikanten (zowel pro als consumer) er trouwens een zootje van met die "balanced" in- en outputs, wat dan weer als gevolg heeft dat lang niet alles zomaar probleemloos aan elkaar te knopen is, louter en alleen omdat het allemaal van een XLR voorzien is  ;)

Ja heb dat topic van Jossie wel eens gelezen en ook zijn 'project' voor Teejoo, is inderdaad niet allemaal zo 1-2-3 plug n play hoe ik begrijp...
Zo diep is mijn kennis ook niet dus geloof je op je woord, hoe zit het dan met de Nord / Hypex amps die ik heb met XLR, zijn deze wel 'echt' gebalanceerd, of ook alleen een stekker in XLR vorm?

Heb nu mijn Arcam AVR550 dus nog met RCA aangesloten, de 4 kanaals 252 heeft zowel XLR als RCA ingangen met een schakelaar, de 3 kanaals 500 heeft enkel XLR ingangen en heb nu zo'n RCA->XLR Neutrik adapter ertussen.
Plan is dan wel dat het straks met een nieuwe pre-pro zo werkt met normale XLR kabels.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tabcam

Quote from: PascalP on April 29, 2020, 10:44:42
Dit is toch ook een receiver? Wil naar een pre-pro, liefst volledig gebalanceerd ;)
M17v2 zou dan eerder in aanmerking komen, hier heb ik ook even naar gekeken maar hier was iets mee, weet ff niet meer zeker maar uit mijn hoofd dacht ik ook enkel 1 subwoofer kanaal geregeld via Dirac, idem aan mijn huidige Arcam en worden ze intern gewoon gesplitst.
'wenn schon denn schon', zoals een Duitser zou zeggen :P
Quote from: Dynky on April 29, 2020, 11:46:20
ook een Trinnov is zover ik weet intern niet gebalanceerd opgebouwd, zou ook een aardige meerkost betekenen met die channel counts.

"fully balanced outputs" is zo'n marketingkreet die je vaak leest, maar neem hem maar letterlijk...maw ze zetten aan het eind vd interne opbouw allemaal gewoon het signaal om (vaak gewoon dmv op-amps) naar gebalanceerde uitgangen, dat kost ze slechts enkele euro/kanaal, maar 't staat wel sjiek. :)

dat gebalanceerde uitgangen absoluut hun nut hebben is wel een feit (lange afstanden overbruggen met veel minder issues is zowat de belangrijkste in HT), maar meer dan dat is het ook niet.

zoals in tal van jossie's topics te lezen is, maken tal van fabrikanten (zowel pro als consumer) er trouwens een zootje van met die "balanced" in- en outputs, wat dan weer als gevolg heeft dat lang niet alles zomaar probleemloos aan elkaar te knopen is, louter en alleen omdat het allemaal van een XLR voorzien is  ;)
Volledig gebalanceerd klinkt sjiek maar dat maakt toch eigenlijk alleen uit voor analoge invoer? De rest hoeft pas bij de uitgang te worden geconverteerd. En bij ruimtecorrectie en cross overs moet je analoog sowieso digitaliseren dus ook dan pas bij de uitgang weer opnieuw naar gebalanceerd omzetten. Lijkt me qua prijzigheid alleen voor een beperkt aantal analoge invoerkanalen te doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Analoge ingangen gebruik ik niet, enkel HDMI inputs
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

deze application note vind ik wel eea duidelijk uitleggen vwb de voor- en nadelen van (on)gebalanceerd aansluiten...inclusief misverstanden/myths die bij velen hieromtrent heersen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: PascalP on April 29, 2020, 13:03:41
Analoge ingangen gebruik ik niet, enkel HDMI inputs
Voor digitaal verbinden maakt het niet uit, voor analoog verbinden tussen apparaten wel. Dus dan is alleen gebalanceerde uitgangen naar de eindversterker goed genoeg. Dus zou ik zeker niet alle niet volledig gebalanceerde AV-preprocessors direct afschrijven maar de best passende uitzoeken!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Quote from: Dynky on April 29, 2020, 15:20:21
deze application note vind ik wel eea duidelijk uitleggen vwb de voor- en nadelen van (on)gebalanceerd aansluiten...inclusief misverstanden/myths die bij velen hieromtrent heersen ;)

Zeer interessant artikel, is me veel duidelijk geworden!

Quote from: TabCam on April 29, 2020, 20:10:54
Voor digitaal verbinden maakt het niet uit, voor analoog verbinden tussen apparaten wel. Dus dan is alleen gebalanceerde uitgangen naar de eindversterker goed genoeg. Dus zou ik zeker niet alle niet volledig gebalanceerde AV-preprocessors direct afschrijven maar de best passende uitzoeken!

Ja dat moet ik inderdaad maar niet meer doen, en zoals je zegt als een pre GOEDE gebalanceerde uitgangen heeft is het prima zo.
Uit bovenstaand artikel begrijp ik dan dat behalve een hot/cold een XLR ook op 4Vrms zit tov 2Vrms voor ongebalanceerd, mijn (verkeerde) perceptie was dan ook dat een 'niet volledig' gebalanceerde unit eigenlijk ongebalanceerd was in een XLR form factor of zoiets.

Dus als de Arcam AV40 een goede output heeft op 4Vrms en de shield ook niet voor signaal gebruikt zoals bij ongebalanceerd is deze ook wel weer terug in de race wellicht, kan iemand dit bevestigen?
Website van Arcam is vernieuwd zie ik en kan geen manual vinden om de specs zelf te checken...?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Maar ik heb ook nog even tijd hoor, eerst zo weer eens alles op orde krijgen in de kelder en dan als volgende stap een Pre-pro, maar dit laat zeker nog een tijdje op zich wachten ;)

Vooralsnog heb ik deze in mijn hoofd:
- Acurus Muse, prachtige unit en biedt alles wat ik wens, enkel ASPEQT is nog weinig praktijkervaring over te vinden
- Arcam AV40, zeer tevreden met mijn AVR550 en Dirac, hopen dat de bugs er snel uit zijn en ben ook benieuwd naar het Dirac Bass Management wat nog moet komen voor multi subs
- Anthem AVM60, ken de hele unit niet en ook niet bekend met hun ARC

Nog andere units die ik kan overwegen in deze klasse? NAD valt naar mijn idee af ivm 'oude' Dirac met single sub, de Arcam zou ik op termijn als demo kunnen luisteren en de Acurus zal ik op termijn bij een forumlid gaan beluisteren (de ACT4 weliswaar)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#43
In de specs van de Acurus kan ik weinig vinden over de outputs, behalve dat ze 'fully balanced' zijn en de max output op de RCA 3.5V is en op de XLR 7V
In de specs van de Anthem AVM60 wordt gesproken over meetwaardes bij 2Vrms en de subwoofers zijn parallel geschakeld, maar bij max output op de XLR zeggen ze dan weer 8.4Vrms

Maar bij de Anthem zijn deze waardes met 0.1%THD en de Acurus <0.015%THD...
Beetje verwarrend allemaal zo...  :-X
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Op de vernieuwde Arcam site staan alle downloads nu naast elkaar... de firmware als laatste 😣.
Je moet dus naar links sweepen op smartphone of tablet om de manual en firmware te vinden.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

#46
Thanks @Dynky!

Dus de Arcam levert ook maar de 'halve' spanning op zowel de RCA als de XLR?
1Vrms voor RCA ipv 2Vrms zoals ongebalanceerd zou moeten zijn en 2Vrms op de gebalanceerde ipv de 4Vrms die het moet zijn conform het artikel van Benchmark
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jossie

Dit ontspoort een tikkie   ;)

De maximale uitgangsspanning is geen enkele graadmeter voor de kwaliteit van een apparaat. Je kunt hoogstens stellen dat er een 'consumer' en 'pro' level bestaat en dat het fijn zou zijn als fabrikanten in hun eigen hok blijven anders wordt de chaos nog veel groter.

Dit is echt geen criterium om apparaten uit te kiezen, vergeet het.

Zaken die er toe doen in onze 'thuis' systemen staan inderdaad o.a. in Teejoo's kabel topic vermeld. Daarbij is een goede analyse van de aardverbindingen en de door de fabrikanten gehanteerde 'pinning' belangrijk.

Overigens prima stuk van Benchmark, daar gaat het niet om.
Omni !

PascalP

#48
Thanks Jossie, ik ga (nogmaals) Teejoo zijn topic lezen voordat ik de dingen nog verder compliceer voor mezelf.

Maar als alle fabrikanten nu eens op een soortgelijke wijze zouden meten en hun specs vermelden... utopie lijkt me...
Beste test is natuurlijk gewoon in mijn set hangen en luisteren!


Maar ben het verder wel met je eens dat het topic een tikkie ontspoort (en 'overthinking' is een van mijn sterke punten)  :P
Begon namelijk om de indeling van mijn ruimte opnieuw te bepalen nu ik weer aan het opbouwen ben en toen kwam een toekomstige gewenste upgrade van een pre-pro aan de orde
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jossie

Quote from: PascalP on April 30, 2020, 11:30:25
Thanks Jossie, ik ga (nogmaals) Teejoo zijn topic lezen voordat ik de dingen nog verder compliceer voor mezelf :P

Maar als alle fabrikanten nu eens op een soortgelijke wijze zouden meten en hun specs vermelden... utopie lijkt me...
Beste test is natuurlijk gewoon in mijn set hangen en luisteren ;)

Dat doen ze wel hoor, alleen de waardes fluctueren wat rond de 'gebruikelijke' waarden. In dit geval: '1 V rms nominal unbalanced' is doodnormaal en prima. In de meeste uitgangssecties van consumer apparaten wordt een kopie van de unbalanced output geïnverteerd (gespiegeld) toegevoegd voor de XLR uitgang waardoor de waarde verdubbeld (1+1 =2 V rms). De elektronica is eigenlijk exact hetzelfde.
Omni !