Het Primare topic

Gestart door VlisChris, januari 19, 2011, 23:37:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bierkameel

#250
Volgens mij moet je contact opnemen met Primare om de firmware te krijgen.
Erg veel simpele netwerkcomponenten hebben problemen met NAT (network address translation) waarschijnlijk krijgt je speler nu een intern adres van je router, je kan eens proberen om hem rechtstreeks aan het internet te hangen als dat mogelijk is.
Dus de kabel die van je modem naar je router gaat rechtstreekt in je speler drukken.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

JürgenW

Citaat van: DVDmartinDVD op juni 23, 2012, 10:13:05

Weet iemand of primare een speciale website heeft om firmware te kunne downloaden?

Mijn speler geeft aan dat er een nieuwe versie is maar breekt hem steeds af tijdens het downloaden.

Mijn BD32 heeft inmiddels 2 keer de firmware geupdated, via mijn wireless  network.

Volgens mij heeft Primare geen updatesite, maar ze reageren wel op emails. Dus ...

DVDmartinDVD

Citaat van: JürgenW op juni 23, 2012, 21:54:15
Mijn BD32 heeft inmiddels 2 keer de firmware geupdated, via mijn wireless  network.

Volgens mij heeft Primare geen updatesite, maar ze reageren wel op emails. Dus ...

Van de week dan nog maar eens proberen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

jayhawk

Reactie van Hobo Hifi Rotterdam op beschikbaarheid Media Module voor de I32 (MM30): Ze zouden deze week opgestuurd worden naar importeur More Music. Zou het er dan toch van komen?
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Berend van Til

Nou twee maanden geleden zei een medewerker van More Music mij al dat ze op dat moment verscheept werden naar Nederland.

Er moet dus een andere reden zijn waarom ze nog niet te koop zijn.

abbcdcg

Uit betrouwbare bron: media module wordt morgen geleverd, hij zit bij UPS in de auto.

Berend van Til

Laten we het hopen, hij zal er toch een keer aan moeten komen! Benieuwd wie hem als eerste geleverd krijgen, kopers van een nieuwe i32 of degenen die wachten.

BSAudio

Backorder MM30 modules zijn inderdaad gisteren naar de dealers verstuurd. Berend, het lijkt mij duidelijk dat diegenen die als eersten besteld hebben ook het eerst geleverd krijgen. De wachttijd is (helaas) al lang genoeg.

Berend van Til

Er werd eerder ook verteld dat eerst i32's met module ingebouwd verkocht zouden worden en daarna pas de losse modules. Ook zou de prijs van i32 met module lager zijn dan de i32 en de module apart gekocht.
Dat zou inderdaad vreemd zijn dus aten we hopen dat er volgende week goed nieuws is voor de wachtenden. En dat ze er genoeg hebben -)

beetle99

Morgen media-module ophalen, eindelijk! Nu alleen nog op zoek naar nullmodem kabel, nodig voor installatie.

Lazybird

Kan je dealer de module er niet inzetten en installeren, lijkt mij niet meer dan normaal.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

abbcdcg

Citaat van: beetle99 op juli  3, 2012, 19:54:56
Morgen media-module ophalen, eindelijk! Nu alleen nog op zoek naar nullmodem kabel, nodig voor installatie.

Ik heb het nog niet bestudeerd omdat de module door de dealer hier ter plaatse wordt ingebouwd, maar waar is de nulmodem kabel voor nodig??

Berend van Til

Die nulmodemkabel is om de firmware van je i32 te updaten denk ik.
Ik heb dat zelf al eens gedaan omdat ik last had van een inschakelklik. Ik kreeg toen een andere firmware en die moest ik er op zetten via een programmaatje en nulmodemkabel die de pc verbond met de 232 poort van de i32. Ging op zich prima maar het programmaatje was denk ik niet echt bedoeld voor de eindgebruiker.

beetle99

ik heb nog idee. Ik hoor morgen meer, maar bovenstaand lijkt me erg waarschijnlijk.

gr
Stefan

abbcdcg

De BD32 update firmware via het net....

Berend van Til

Misschien dat de i32, als de mediamodule er eenmaal inzit hij ook wel via internet of usbstick geupdate kan worden. Een kale i32 heeft immers geen ethernet aansluiting. Zeer benieuwd naar de module!

Bierkameel




Hoppa, nieuwe speeltjes zijn binnen, nu nog wachten op de Oehlbach interlinks en dan kan ik het inbouwen.
Heb ook meteen de Primare C32 remote besteld  8)
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Lazybird

@Bierkameel gefeliciteerd met je nieuwe set ziet er strak uit  :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bierkameel


Thanks, zo zag het er eerst uit met mijn Cambridge Audio.
Ik had dure interlinks gekocht van een halve meter omdat ik dacht dat de Primare's op elkaar konden staan in het kastje maar de processor is na een tijdje loeiheet dus ik moet maar een lade opofferen en de componenten naast elkaar zetten. Maar dus eerst op zoek naar interlinks van een meter of 1,5 meter.
Die van een halve meter kan ik later wel hergebruiken :)
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Lazybird

Ik he'd hetzelfde probleem met mijn vorige setup, ik heb de componenten op elkaar laten staan en de achterkant van het hifi meubel volledig verwijderd. Dit bleek voldoende te zijn.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

beetle99

Media module geïnstalleerd, vrij eenvoudige operatie, inschuiven tot hij klikt en klaar.
Daarna firmware en boot/software uploaden middels null modem.

Eindelijk weer radio luisteren, en op zoek naar een NAS.

gr
Stefan

Lazybird

@beetle ga je nog je bevindingen posten? qua geluid en gebruikers gemak daar ben ik erg benieuwd naar.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Berend van Til

Citaat van: beetle99 op juli  5, 2012, 20:32:30
Eindelijk weer radio luisteren, en op zoek naar een NAS.

Radio luisteren via streaming? FM/DAB zit er niet meer op toch?

beetle99

@Lazybird: jawel, eerst flink wat ervaringen opdoen.

@Berend: streaming inderdaad, de DAb zit er wel op, maar zal een toekomstige uitbreiding zijn. Stekkeraansluiting op printplaat en dichtgemaakte aansluiting met DAB/Fm eronder geprint.

peterbr

ik heb hem inmiddels ook. installatie was een makkie. Eerst de firmware upgrade, daarna een upgrade van de module. Als da eenmaal gebeurd is komen evt wijzigingen voor de i32 en module binnen via ethernet en heb je die nulmodemkabel niet meer nodig
Que geluid bevalt het uitstekend. Ik heb een aantal 24 bits opnames en die speelt ie fantastisch af. Het enige waar ik nog naar zoek is hoe je gapless flac kan afspelen. Ik heb op m'n pc twonky als server draaien. Met de app kan je niks regelen. Als iemand het weet hou ik me aanbevolen. Met name bij klaassiek en live opnames is dat vervelend. Ik kan er ook 1 grote flac van maken maar dan kan je geen nummers meer kiezen.
Zo....nu ff verder luisteren :)