Reclame muziek - Natuur en Milieu bijvoorbeeld

Gestart door Lynxxx, januari 16, 2004, 14:20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynxxx

heyaaa,

Eens in de zoveel tijd heb je van die tv reclames (da's reclame, op die bak met dat glazen beeld, die je aan hebt staan als de projector uit is, nee niet het aquarium!, of in de bios) met gewoon een mooi, lekker of cool stukkie muziek eronder. In de praktijk blijkt de muziek vervolgens nergens te vinden en is er niemand die er wat van weet. Ook websites bieden geen uitkomst.

Zo vond ik na lang zoeken eindelijk de track achter de bekende Grolsch bioscoopreclames (met de baslijn), maar nu heb ik weer zo'n probleem...

De nieuwe reclame van Natuur en Milieu ("Waar kan de natuur nog heen"), bevat een zeer passend, ijzingwekkend stukje klassiek met zangstem, waar ik graag de oorsprong van zou willen weten.
De commercial vind je hier: http://www.snm.nl/campagne/movie.mpg


Mocht iemand me aan het stukje synthesizer onder de WNF reclame met de gorilla (met typmachien) kunnen helpen, dan hoor ik dat ook graag.

Misschien is dit wel een aardig topic om je vragen en verzoeken over reclame muziek onder te posten :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Lynxxx



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Tadream

Dan heb ik een andere...
In die reclame van Wanadoo ADSL hoor je het liedje van David Bowie, We could be heroes.
Op een gegeven moment zie je die shot in een auto en daar zitten spanjaarden in en hoor je (denk ik?) de spaanse versie van dat nummer.
Wie is die groep (als die bestaat) en waar kan je die track vandaan halen.

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

Erik

ik heb hier ooit een vraag gepost en antwoord gekregen, er is een site waar al deze dingen opstaan. want er zijn honderden mensen met dat soort vragen en dara werrde ze gek van ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tadream

Je hebt www.ster.nl en daar staan er een heleboel, incl. 2 Wanadoo muziekjes maar daar staat nou net niet die laatste Wanadoo commercial. En als die er zou staan dan zou er David Bowie staan. Misschien moet ik Wanadoo wel mailen, alhoewel die niet de reclame gemaakt heeft.

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400