brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Gestart door THX-UltraII, juli 14, 2015, 08:46:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Ik heb een Denon X7200 waarvan ik voor mijn front speakers een aparte 2-kanaals eindversterker gebruik. Het probleem is dat ik last heb van gigantisch veel storing op de kanalen. Het is niet zomaar wat storing maar echt een hoop gezoem en gekraak. Ik hoor zelfs mijn muisklikken en toetsaanslagen van mijn computer op de kanalen. Er zijn helaas alleen RCA out op de Denon voorversterker dus XLR aansluiten is geen mogelijkheid. Ik heb al 3 verschillende 2-kanaals eindversterkers geprobeerd en bij alle 3 is het probleem hetzelfde dus het ligt niet aan de eindversterker. Ik heb gezien dat de Denon X7200 een GRD aansluiting heeft. Kan ik hier misschien iets mee? Hoe kan ik dit anders oplossen?

dre73

Dat klinkt al een aardlus.......

Is alles geaard?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

larsonator


THX-UltraII

Citaat van: dre73 op juli 14, 2015, 08:49:31
Dat klinkt al een aardlus.......

Is alles geaard?
De behringer 2-kanaals eindversterker heeft een varkenssnuit netsnoer en de denon X7200 niet (deze heeft een 2-pins snoer zonder de varkensneus zeg maar). Kan ik er hiermee vanuit gaan dat de Denon dus niet geaard is?

THX-UltraII


imagen

Dit bedoel ik waar ik misschien iets mee moet/kan??

THX-UltraII

Citaat van: larsonator op juli 14, 2015, 08:50:02
Is de Denon wel 100% in orde?
Ik denk het wel. Volgens mij heeft dit iets met aarde te maken zoals dre aangeeft

larsonator

#6
Citaat van: THX-ultraII op juli 14, 2015, 08:55:46

imagen

Dit bedoel ik waar ik misschien iets mee moet/kan??
Die linkse connectie is voor de Phono/platenspeler. De ICE connectie is idd niet geaard. Lijkt mij geen probleem

THX-UltraII

lars: volgens mij gaat er iets fout want je quote enkel mijn plaatje  ;)

larsonator

Ik zie er toch echt dit onder staan:
''...Die linkse connectie is voor de Phono/platenspeler. De ICE connectie is idd niet geaard. Lijkt mij geen probleem...''

Kjelt

Hoe lang is het tulp snoer?
Probeer eens een zeer goed afgeschermd rca snoer.
Probeer ook eens een aktieve monitor of van die kleine versterkte computerspeakers of er dan wel schoon geluid uit komt.
Zitten beide apparaten aan dezelfde fase?
De denon is dus het sterpunt van de hele schakeling? Dus alle signalen vertrekken vanuit de Denon naar de eindversterker en er gaat niets meer terug naar de Denon?

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op juli 14, 2015, 09:07:02
Hoe lang is het tulp snoer?
Probeer eens een zeer goed afgeschermd rca snoer.
Probeer ook eens een aktieve monitor of van die kleine versterkte computerspeakers of er dan wel schoon geluid uit komt.
Zitten beide apparaten aan dezelfde fase?
De denon is dus het sterpunt van de hele schakeling? Dus alle signalen vertrekken vanuit de Denon naar de eindversterker en er gaat niets meer terug naar de Denon?
Heb al wel 5 verschillende RCA kabels geprobeerd. Van duur tot goedkoop en van dik tot dun. Aparte speakers heb ik niet maar ik heb verschillende speakers aan de eindversterker gehangen en bij alle speakers hetzelfde probleem. Stekker heb ik omgekeerd en zelfs op een andere groep aangesloten. Van dit laatste werd het IETSJES minder erg maar nog steeds zeer aanwezig. Er gaat idd niets terug naar de Denon.

larsonator

Denon al uitgewisseld en gechecked of het de Denon niet is? Mij lijkt het probleem daarin te zitten

THX-UltraII

Citaat van: larsonator op juli 14, 2015, 09:19:51
Denon al uitgewisseld en gechecked of het de Denon niet is? Mij lijkt het probleem daarin te zitten
Nog niet nee

larsonator

Is volgens mij, wat ik lees, de enigste constante factor bij het probleem

THX-UltraII

Citaat van: larsonator op juli 14, 2015, 09:34:23
Is volgens mij, wat ik lees, de enigste constante factor bij het probleem
Daar lijkt het tot nu toe inderdaad wel op ja......

THX-UltraII

Ik heb zojuist ALLE stekkers (HDMI, subwoofers etc) uit de Denon gehaald en ENKEL via de RCA uitgang de Behringer versterker erop aangesloten. Resultaat => nog steeds de brom op de speakers......... MAAR LET WEL!!! > zelfs als de Denon UIT staat.

Kjelt

Vreemd, draai de netspanningsstekker eens om?

larsonator

Citaat van: THX-ultraII op juli 14, 2015, 09:37:36
Ik heb zojuist ALLE stekkers (HDMI, subwoofers etc) uit de Denon gehaald en ENKEL via de RCA uitgang de Behringer versterker erop aangesloten. Resultaat => nog steeds de brom op de speakers......... MAAR LET WEL!!! > zelfs als de Denon UIT staat.
Ook als een versterker uitstaat kan er een brom door worden gegeven. Wat je nu nog kan doen is een andere stroomgroep proberen maar ik verwacht dat je deze stroomgroep eerder voor/in je HT heb gebruikt. Dan kom ik toch weer terug bij de Denon ...

Kjelt

En zet beide apparaten op hetzelfde stekkerblok om dat (andere groep/fase) inderdaad uit te sluiten.

erik s.

Hoe lang zijn de luidsprekerkabels naar de rears?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

THX-UltraII

Citaat van: larsonator op juli 14, 2015, 09:41:16
Ook als een versterker uitstaat kan er een brom door worden gegeven. Wat je nu nog kan doen is een andere stroomgroep proberen maar ik verwacht dat je deze stroomgroep eerder voor/in je HT heb gebruikt. Dan kom ik toch weer terug bij de Denon ...
Het is niet de Denon. Ik heb namelijk zojuist getest om de Behringer eindversterker aan te sluiten op andere RCA pre-outs van de Denon. Bij alle pre-outs hetzelfde euvel...... Andere stroomgroepen al geprobeerd. Heb zelfs de Behringer met een haspel op de stroomgroep uit de schuur gezet maar ook dan blijft het probleem bestaan.

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op juli 14, 2015, 09:54:50
En zet beide apparaten op hetzelfde stekkerblok om dat (andere groep/fase) inderdaad uit te sluiten.
Al geprobeerd. Andere stekkerblokken, andere groepen, stekkers uit fase, stekkers in fase.

THX-UltraII

Citaat van: erik s. op juli 14, 2015, 09:57:16
Hoe lang zijn de luidsprekerkabels naar de rears?
Bij degene waar de brom het luidste is 2 meter en bij de andere 14 meter. Het betreft nieuw gekochte OFC 2.5mm kabel.

THX-UltraII

Mijn eigen logisch beredenering is dat het toch iets te maken moet hebben met het feit dat de Denon niet geaard is. Of zit ik dan niet goed met die gedachte?

Robiwan

Citaat van: THX-ultraII op juli 14, 2015, 10:05:32
Mijn eigen logisch beredenering is dat het toch iets te maken moet hebben met het feit dat de Denon niet geaard is. Of zit ik dan niet goed met die gedachte?

meestal geeft aarding (randaarde) juist brom problemen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2